Tesla anunță o "surpriză" pentru 5 septembrie: constructorul ar putea prezenta noua generație Roadster în Elveția

Publicat vineri, 31.08.2018 15:52 de Daniel Popescu

Tesla anunță că în 5 septembrie va prezenta o "surpriză" la prima ediție a salonului auto Grand Basel din Elveția. Un teaser atașat invitației oficiale sugerează că americanii vor prezenta noua generație Roadster.

Tesla a luat prin surprindere presa internațională prin publicarea unei invitații pentru salonul auto Grand Basel, a cărui primă ediție va avea loc în perioada 5-9 septembrie. 

Constructorul american anunță că "în septembrie vom prezenta o surpriză la Grand Basel", iar invitația este însoțită de un teaser cu partea laterală a unui nou model.

Șansele ca Tesla să lanseze la Basel un model complet nou sunt reduse, mai ales că producătorul are dificultăți să mărească producția lui Model 3.

Cel mai probabil, Tesla va prezenta în Elveția noua generație Roadster, care a fost deja dezvăluită ca prototip la finalul anului trecut. De altfel, evenimentul de la Basel este unul excusivist, cu numai 100 de modele prezentate care au fost selectate de organizatori.

În versiunea prezentată în noiembrie, Tesla Roadster beneficiază de un design atipic modelelor Tesla lansate până acum, cu blocuri optice de mici dimensiuni și forme aerodinamice spectaculoase, în special pe laterale și spate. Cel mai probabil, o bună parte dintre aceste artificii de design vor dispărea însă de pe versiunea de serie.

Sistemul de propulsie este asigurat de 3 motoare electrice, dintre care unul amplasat frontal, iar două în spate, astfel că modelul va avea tracțiune integrală. Tesla nu a menționat performanțele celor 3 motoare, însă susține că noul Roadster va deveni cel mai rapid model de serie din lume: 1.9 secunde pentru 96 km/h, 4.2 secunde pentru 160 km/h și numai 8.8 secunde pentru a parcurge 400 de metri.

Viteza de top va fi de peste 400 km/h, în timp ce autonomia va fi de circa 1.000 de kilometri datorită unui acumulator cu capacitatea de 250 kWh.

Via Electrek, Autocar

  • ACE - Craiova, vineri, 31.08.2018 19:25

    Si EV si sportiva si cu autonomie URIASA.....1.000 km - EXCEPTIONAL La ora actuala, in general: - masinile cu benzina ofera cca. 800-850 km autonomie medie; - cele cu motorina cca. 900-1.000 km; - TOYOTA Yaris hibrid cca. 1.000 km. Odata sparta bariera de 1.000 km si de catre EV nu le mai poate sta in cale abolut NIMIC ... In curand ( 1-2 ani max.) va fi disponibila si tehnologia cu 5-6-7.000 de cicluri de incarcare pe durata de exploatare pentru o baterie de acumulatoare fata de 1.000 de la aceasta data... Acesta este UNUL dintre motivele pentru care VW Group ar vrea sa aiba acces ASTAZI la tehnologia TESLA....

  • Seth, vineri, 31.08.2018 19:34

    Un Veyron are autonomie de vreo 400 km. Asta daca mergi ca un pensionar binenteles. Daca o calci la maximum consumi tot rezervorul in 7-8 minute.

  • mircea badea, sâmbătă, 01.09.2018 12:05

    game over! dar nu e decapotabila?! pai ce-ai facut musk-ulita?

  • Corocsenie Adrian, sâmbătă, 01.09.2018 13:00

    @ACE - Craiova Asa spun ei ca are autonomie de 1000 km. In realitate e undeva la 500 maxim. Niciodata o electrica nu a coincis autonomia cu cea declarata de producator. Ca si la conusmurile masinilor pe benzina si motorina de altfel....spun ca mananca 5% si ele sar de 10. Asa e si la electrice. De ce ? Pt. ca ele sunt testate in anumite conditii usoare. Omul care o cumpara poate se duce cu ea pe drumuri gen Trollstigen, Stelvio Pass unde ii mananca toata puterea pt. un drum relativ scurt. Asadar in realitate autonomia scade.

  • agoox, sâmbătă, 01.09.2018 15:10

    sau are aceleasi specificatii ca si modelul anterior sau deja acest model este public la ei pe site, cu specificatii si fimuletul de prezentare https://www.tesla.com/en_EU/roadster Si este decapotabila :)

  • AndreiRN, duminică, 02.09.2018 05:28

    Azi iar am vazut pe autostrada un convoi de camioane incarcate cu Tesla 3. De fapt au o lista uriasa de clienti care asteapta jucaria si productia merge bine la ora actuala. Dar profitul mare vine de la sportiva asta cand va fi pusa la vanzare.

  • Corocsenie Adrian, duminică, 02.09.2018 14:30

    @AndreiRN Profitul mare vine din tehnologia pe care o vor vinde la ceilalti mari producatori. Momentan Tesla pierde 11 mii de euro per masina si are datorii de 70 de miliarde de dolari.

  • Kotegaeshi, duminică, 02.09.2018 21:33

    Atentiune! @AndreiRN loveste din nou! Mai ramane sa ne spuna (din nou) ca el a proiectat manerele de la tesla.