Tesla amână lansarea noului Roadster cel puțin până în 2022: "Model Y, Cybertruck și Semi sunt mai importante"
Elon Musk a anunțat că Tesla va amâna lansarea noului Roadster cel puțin până în 2022, întrucât noile priorități ale constructorului sunt creșterea producției lui Model Y și lansarea pick-up-ului Cybertruck și a capului-tractor Semi.
La sfârșitul anului 2017, Tesla a prezentat un nou Roadster, practic a doua generație a sportivei electrice care a fost produsă inițial între 2008-2012.
La vremea respectivă, Tesla a susținut că Roadster va avea o autonomie de 1.000 de kilometri și că va deveni cel mai rapid model de serie din lume, cu numai 2.1 secunde necesare pentru intervalul 0-100 km/h.
Startul producției a fost planificat pentru anul 2020, însă între timp prioritățile Tesla s-au schimbat radical. CEO-ul Elon Musk a anunțat acum că pentru Tesla este mai important să producă pick-up-ul electric Cybertruck și capul-tractor Semi.
"Are mai mult sens să facem întâi Cybertruck. Prioritățile noastre acum sunt creșterea producției lui Model Y, noua uzină de la Berlin, extinderea uzinei din China, producția lui Semi și producția lui Cybertruck", a explicat el.
Planurile actuale ale Tesla prevăd că Cybertruck va intra în producție la sfârșitul anului 2021, în timp ce startul producției lui Semi a fost amânat pentru 2021. Prin urmare, producția lui Tesla Roadster va începe cel mai devreme în cursul anului 2022.
Cu toate acestea, Tesla acceptă în continuare pre-comenzi pentru Roadster prin plata unui avans de 39.000 de euro pe piața europeană.
Între timp, agenția de presă Bloomberg susține că Tesla a oprit brusc producția la uzina pe care o deține la Shanghai, cel mai probabil din cauza unor probleme de aprovizionare de la furnizorii de componente.
În contextul în care uzina din Statele Unite este închisă din cauza pandemiei de coronavirus, uzina de la Shanghai are o importanță majoră pentru Tesla în această perioadă pentru a comercializa mașini, chiar dacă acestea sunt vândute doar pe piața locală.
Ceva mă face să cred că Musk realizează c-a sărit calu cu promisiunile SF ref. la Roadster-2 și mai așteaptă 2-3 ani să apară niște baterii-minune. Ori oamenii lui mai au de lucru la ele, tot aia. Adevărul e că un hipercar din ăsta monstruos cu sau fără baterii ar / va umfla mai mult imaginea decât conturile Tesla. Repet, nu-s BEV-hater și nici Tesla-apocaliptiker, însă 1.000 km autonomie cu +1.000 CP sub pedala din drepta par imposibil de atins fără să te târâi cu hipercarul prin oraș sau p-afară cu 90-100 la oră. Oricum, se confirmă vorba că tot ce-i mișto ori e ilegal, ori îngrașă, sau se amână...