Tesla: acord de 4.3 miliarde de dolari cu LG pentru furnizarea de baterii LFP

Publicat miercuri, 30.07.2025 16:40 de Silvian Irimia

LG Energy Solution din Coreea de Sud a semnat un contract de 4.3 miliarde de dolari pentru a furniza baterii pentru sisteme de stocare a energiei către Tesla. Această decizie a venit în contextul în care compania americană caută să reducă dependența de importurile din China din cauza tarifelor vamale.

Bateriile cu fosfat de fier litiu (LFP) vor fi livrate din fabrica LGES din Michigan, SUA. LGES anunțase anterior că a semnat un contract global pe 3 ani pentru furnizarea de baterii LFP, în valoare de 4.3 miliarde de dolari, fără a da detalii despre client sau a preciza dacă bateriile vor fi utilizate în vehicule sau în sisteme de stocare a energiei.

Totodată, compania sud-coreeană a declarat săptămâna trecută că va încerca să compenseze cererea slabă pentru vehicule electrice prin creșterea vânzărilor de baterii pentru stocare, pe fondul unei cereri globale în creștere de energie alimentată de centrele de date care antrenează inteligența artificială.

Tot în această săptămână, Tesla a anunțat un alt acord de 16.5 miliarde de dolari pentru achiziția de cipuri de la fabrica din Texas a companiei Samsung, pe măsură ce companiile sud-coreene își extind prezența în SUA pentru a satisface cererea locală.

Trei oficiali sud-coreeni de rang ministerial s-au întâlnit la Washington cu secretarul american al Comerțului, Howard Lutnick, într-un efort de a încheia un acord comercial înainte de termenul limită de 1 august, când ar urma să intre în vigoare tarife vamale de 25% pe importurile americane din Coreea de Sud.

LG este unul dintre puținii producători de baterii LFP din SUA, un segment de baterii dominat de mult timp de rivalii chinezi, care au o prezență limitată pe piața americană.

Compania a început producția de baterii LFP în fabrica sa din Michigan în luna mai. De asemenea, LG a anunțat că ia în considerare conversia unor linii de producție de baterii pentru vehicule electrice din SUA pentru a deservi segmentul sistemelor de stocare a energiei, ca răspuns la scăderea cererii de mașini electrice.

LG a precizat că acest contract se va desfășura între august 2027 și iulie 2030 și include opțiuni pentru extinderea perioadei cu până la 7 ani și pentru creșterea volumelor de livrare, în funcție de negocierile cu clientul.

Tesla a declarat că prima sa fabrică de celule LFP va fi operațională până la sfârșitul acestui an, însă unitatea internă din Nevada va acoperi probabil doar o mică parte din necesarul total.

via Reuters

  • Dutz, joi, 31.07.2025 12:20

    Sublime electricele din multe perspective, dar limita este bateria și este o limită care reduce la sub 20% cota de piață. Totuși… oare este posibil? https://m.youtube.com/watch?v=6bgzKKnLTf0 După, mai rămâne infrastructura de încărcare care nu-i glumă nici pe departe și care în multe țări cel mai probabil nu va fi rezolvată în cursul vieții noastre.

  • Dutz "noaptea NU bate vântul", joi, 31.07.2025 14:10

    Cota de piață e deja peste 20%, dar na, tu încă analizezi vântul noaptea și ciclurile de găină.

  • zarnesteanu, joi, 31.07.2025 14:35

    Structura de incarcare se pune la punct in fiecare zi. In afara de tesla superchargers au intrat puternic si europenii de la Ionic, etc. Totul cu echipamente Alpitronic, deja testate si verificate in viata reala, in Europa. Fara echivalentul benzinariilor din ziua de azi, masinile electrice nu au nici o sansa. https://insideevs.com/news/767025/alpitronic-ev-chargers-usa/ Administratia curenta din US e un dezastru pentru masinile electrice. Toata lumea se plange cat de tare e electrificarea impinsa fortat de guverne, dar toata lumea tace malc atunci cand vine vorba de trump si suportul fatis pentru drill baby drill. Asta e ok, dar daca vrei electrica esti gunoier de emisii, gay, sosetute roz si glezne goale :) E ok, gura lumii o astupa doar pamantul. Intre timp, masinile electrice lucreaza 24/7 pentru mine si deocamdata nu am absolut nimic sa ma plang. Curentul lunar mi-a crescut la minimum iar din Aug-Sep, la noua locatie ne instaleaza chargere gratis la lucru, deci va fi posibil ca nici banii pe curent n-o sa-i mai dau. Ce mi se pare interesant este ca am stat litaralmente ani de zile pe internet sa ma uit la preturile de GLE, GLC, CLS, S Class, SL, etc si salivam in fiecare zi la o bijuterie pe care s-o tin pentru restul vietii. Din clipa in care am trecut la electrice, mi-am pierdut complet interesul pentru orice masina ice. Parca nici n-au existat vreodata. Ma doare drept in c.r de Ferrari, Lambo, Rolls Royce, samd. Vara asta am fost fix de trei ori la lucru cu CLK-ul, iar alta data, abia asteptam sa vina 1 Mai s-o scot la aer. Daca nu era nevasta-mea si fiu-meu masina era vanduta demult. Deci infrastructura chiar daca ramane la nivelul asta, pentru mine e perfect. Oricum nu folosesc chargerele publice. Acum 2 saptamani am fost la plaja la 155 km de casa. Dupa un drum dus-intors cu Lyriq-ul (minim 310 km) mi-a aratat autonomia ramasa la 45%, adica 230 km. Nu mi-a trebuit nici un charger public. Deci masina mi-a aratat la plecare 494 km cu 100%, dar in realitate, as putea merge cam 540 km. La o masina de 2.7 tone si 500 cp, eu zic ca e fantastic. Benzina zero, public charger zero. Am ajuns la concluzia ca cel mai bine e sa stai departe de gura lumii si sa te bazezi 100% pe experientele personale. In rest fiecare cu crucea lui :)

  • Andrei, joi, 31.07.2025 22:30

    Mașinile electrice se vor impune pe măsură ce oamenii normali le cumpăra și împărtășesc experiența, care e foarte departe de poveștile de groază pe care le produc unii în necunoștință de cauză sau cu interese financiare în petrol. Pe lângă asta, însă, e nevoie ca modelele de masă sa ajungă la 500km autonomie reală, precum Lyric al tău. Realitatea e că prețul unui Lyric e peste ceea ce își permite omul de rând. Dacă ne uitam la autonomie lui CLA sau viitorul Serie 3, sau DS No8, precum și vitezele de încărcare, vedem ca deja nu mai reprezintă o problema pentru 99.9% din șoferi. Dar prețul încă e o problemă. Capacitățile astea trebuie sa ajungă și la modelele mai mass market din aceeași clasă. PS: noi avem două electrice în familie și nu ne mai întoarcem la termice. Pentru noi sunt perfecte: mai utile decât termicele ca nu stam să mergem la benzinării, autonomie suficientă pentru marea majoritate a drumurilor și mai ieftine pe termen lung.

  • Matei_cel_nou, vineri, 01.08.2025 02:50

    Și interzicerea termicelor va accelera procesul.