Tesla a devenit al patrulea cel mai valoros brand auto din lume: americanii valorează peste 61 de miliarde de dolari și au surclasat BMW
Valoarea de piață a producătorului de mașini electrice Tesla a ajuns la peste 61 miliarde de dolari și a depășit-o pe cea a rivalilor de la BMW, americanii urcând astfel pe locul 4 în topul celor mai valoroase branduri auto.
În luna aprilie, Tesla a devenit cel mai mare producător auto din Statele Unite în funcție de capitalizarea bursieră, iar constructorul american a reușit acum o nouă performanță. În deschiderea ședinței bursiere de vineri, acțiunile Tesla au crescut cu 1.4%, suficient de mult pentru ca valoarea de piață a companiei să ajungă la 61.6 miliarde de dolari.
Cu această cifră, Tesla a depășit capitalizarea celor de la BMW cu circa 280 de milioane de dolari și a urcat astfel pe locul 4 în topul celor mai valoare companii auto din lume.
Performanța este una surprinzătoare în contextul în care Tesla vrea să vândă în acest an circa 100.000 de mașini și a avut doar două trimestre pe profit în întreaga sa istorie, în timp ce constructorii rivali vând până la 10 milioane de mașini pe an și au profituri consistente.
Totuși, acționarii sunt interesați de acțiunile Tesla pe baza perspectivelor de creștere ale constructorului american, care va începe în luna iulie producția noului Model 3, iar spre finalul anului 2019 și-a planificat lansarea SUV-ului Model Y într-o nouă uzină de asamblare.
Chiar și așa, performanța Tesla este remarcabilă, mai ales că producătorii premium, așa cum este și BMW, sunt semnificativ mai bine cotați la bursa decât producătorii de masă, întrucât obțin profituri mai mari pe unitate.
În prezent, cea mai valoroasă companie auto din lume în funcție de capitalizarea bursieră este Toyota, urmată de Daimler și Grupul Volkswagen.
Via Automotive News
ca si increderea in perspectivele companiei, presiunea asupra acesteia este absolut imensa. E un fel de pariu...In comparatie, BMW, Ford ori Toyota au confirmat de-a lungul timpului stabilitate si catigurile, cu mici variatii, sunt garantate. Firma lui Musk, in schimb, e ca o mana la poker, chinta sau se joaca la cartea cea mai mare. Dar cum Merc si Toyota au ales sa zica pas ceva imi spune ca cei care continua sa-si puna, in blind, si nadragii ramasag pe jocul "a la Muska" vor ramane, probabil, cu dosul la vedere. sincer, sper sa ma insel