Tesla a anunțat al cincilea profit trimestrial consecutiv: performanța, posibilă datorită banilor câștigați din vânzarea de "credite de emisii"
Tesla a anunțat un profit de 331 de milioane de dolari în perioada iulie-septembrie, însă a obținut venituri de 397 de milioane de dolari din vânzarea de "credite de emisii". Fără acestea, constructorul ar fi fost pe pierdere.
Tesla continuă să impresioneze industria auto după ce a anunțat al cincilea trimestru consecutiv încheiat pe profit, în ciuda pandemiei de coronavirus care a început în prima parte a acestui an.
Constructorul american a anunțat un profit de 331 de milioane de dolari, după ce a înregistrat vânzări totale record de 8.8 miliarde de dolari.
Pe de altă parte, raportul oficial menționează că Tesla a obținut 397 de milioane de dolari din vânzarea de "credite de emisii".
Uniunea Europeană va introduce de la 1 ianuarie 2021 norme de poluare mai dure, cu emisii medii de numai 95 de grame de dioxid de carbon pe kilometru, iar constructorii care nu vor reuși să le respecte vor plăti amenzi semnificative.
Soluția de rezervă este o reglementare a Uniunii Europene care permite unui constructor care nu respectă regulile să-și pună în comun vânzările cu un alt producător care le respectă, pentru ca în medie ambii constructori să respectele normele de poluare. Tesla a încheiat anul trecut un astfel de acord cu Alianța Fiat-Chrysler.
În absența veniturilor obținute din vânzarea de "credite de emisii", Tesla ar fi încheiat trimestrul pe pierdere. Până acum, în acest an, Tesla a obținut 1.18 miliarde de dolari din vânzarea de credite de emisii, ceea ce reprezintă 7% din veniturile totale ale constructorului.
Pe de altă parte, Tesla își menține speranța că va putea livra 500.000 de mașini în acest an. Pentru acest lucru, Tesla ar trebui însă să producă 170.000 de unități în perioada octombrie-decembrie, adică cu circa 17% mai mult comparativ cu trimestrul anterior, în contextul în care a livrat 330.000 de unități în perioada ianuarie-septembrie.
"Atingerea acestui obiectiv depinde în primul rând de creșterea livrărilor pentru Model Y și de producția uzinei de la Shanghai", menționează Tesla în comunicat.
Via Reuters
E normal să fii pe pierdere, când construieşti câte o giga factory pe an Şi tot faci upgrade la celelalte