Tehnologia salvează Primăria: Uber înlocuiește în SUA linii falimentare de transport public
Două orașe din SUA au găsit o soluție alternativă la pomparea banilor în linii de autobuz pe care le foloseau foarte puțini locuitori: cotracte cu Uber și Lyft, servicii alternative de transport ale căror cheltuieli sunt suportate integral sau parțial de autorități.
Transportul în comun devine din ce în ce mai inteligent în țările Europei Occidentale și în America de Nord, electrificarea autobuzelor și introducerea lor în sisteme urbane inteligente eficientizând timpul pe care pasagerii îl petrec în drumul spre școală sau birou. De cealaltă parte a eficienței se află însă unele rute utilizate mai rar de pasageri și care aduc exclusiv pierderi prin faptul că autobuzele circulă mai degrabă goale.
Ei bine, două orașe din Statele Unite au decis să stopeze pierderile majore aduse de acestea apelând la ajutorul tehnologiei și al serviciilor alternative taximetriei. Astfel, orașele Pinellas Park (Florida) și Centennial (Colorado) au înlocuit unele linii de autobuze cu servicii alternative oferite de Uber și de Lyft, limitându-și astfel serios cheltuielile.
În Pinellas Park, autoritățile locale au fost nevoite să caute alternative după ce două linii de autobuz au fost închise din cauza unor tăieri de costuri. Pentru ca locuitorii să nu rămână fără alternative de transport public care îi leagă de principalele linii de tranzit, șefii orașului au apelat la serviciile Uber, anunțând că fiecare călătorie prin acest serviciu realizată pe fostele rute de autobuz vor fi plătite la jumătate din costul său, 50% din cheltuieli (până la maxim 3 dolari, sumă care acoperă distanța rutelor vechi) fiind asigurate de Primărie. Conform analizei autorităților, costurile totale pe care va trebui să le suporte vor fi de 40.000 de dolari pe an, un sfert din cheltuielile anuale pe care le înghițeau cele două linii desființate.
În orașul Centennial, rivalii direcți ai celor de la Uber au înlocuit o linie de autobuz de tip shuttle care ducea localnicii care îl comandau la o gară regională. În acest caz, costurile sunt acoperite complet de autorități, însă și în acest caz cheltuielile vor fi mai mici decât cele necesare pentru achiziția, întreținerea și operarea unei mașini speciale. Șefii orașului spun că se așteaptă la circa 280 de curse Lyft pe zi, iar o rată ridicată de adoptare a serviciului ar aduce mai mulți bani comunității prin faptul că gradul de utilizare a liniei de tren va crește.
via Digitaltrends