Teaser pentru lansarea versiunii plug-in hybrid a lui Citroen C5 Aircross: SUV-ul va oferi 225 de cai putere
Citroen a publicat un teaser care anticipează prezentarea versiunii plug-in hybrid pentru Citroen C5 Aircross, despre care se vehiculează că va avea 225 de cai putere și un acumulator de 11.8 kWh.
Citroen C5 Aircross a fost lansat pe piața europeană în luna august a anului trecut, iar constructorul francez a menționat la vremea respectivă că SUV-ul va primi în acest an și o versiune plug-in hybrid.
Aceasta a fost anticipată încă din luna septembrie a anului trecut prin prezentarea conceptului C5 Aircross Hybrid Concept (foto, jos), iar producătorul oferă acum un teaser cu varianta de serie.
Publicat de reprezentanța Citroen din Olanda, teaserul prezintă în realitate un nou logo, dar și mesajul "Este timpul pentru o schimbare, Fiți pe fază!" însoțit de taguri care confirmă că lansarea versiunii PHEV pentru C5 Aircross este iminentă.
Pentru moment nu există informații oficiale despre detaliile tehnice ale versiunii plug-in hybrid, însă publicația franceză Caradisiac susține că modelul va avea un motor pe benzină de 1.6 litri și un motor electric care vor genera împreună 225 de cai putere. În plus, bateria de 11.8 kWh ar trebui să asigure o autonomie electrică decentă pentru oraș.
C5 Aircross va deveni primul model din gama Citroen cu versiune plug-in hybrid, în contextul în care constructorul își propune ca 80% din gama sa de modele să aibă o variantă electrificată până în 2023, înainte ca procentul să ajungă la 100% în 2025.
Via AutoWeek, Caradisiac
În teorie ar fi admirabile toate PHEV-urile, chiar dincolo de complexitatea lor tehnică şi preţul consecvent umflat. Repet însă că, practic-realist vorbind, mă ia cu ameţeală dubla... sau chiar tripla disonanţă cognitivă indusă de ele. 1. Mmm, perfect consumul de 2 litri în oraş... dar stai, că-n oraş mi-ar trebui o maşină mai mică ! -- Nţţ, răspund în gând marketing-boiii, că marja de profit scade la puricii urbani -- care oricum vor dispărea cu excepţia versiunilor BEV scumpe, dar cumpărabile fiindcă subvenţionate imoral. 2. OK, o fi cam mastodontică oferta şi prea scumpă, dar hai s-o iau fiindcă fac şi drumuri lungi. -- Bună decizie, fiindcă am uitat să spunem că masa proprie babană a PHEV-urilor duce la consum extraurban umflat... îşi freacă mânuţele aceiaşi dia-bolleini (n.b. pt. novici: din arăbescul dia-bollein, adică "cel care dezbină-înşală" vine cuvinţelul "diavol" :-P) 3. Hmmm, chiar consumă totuşi doar 2+3 litri la sută ?! -- Crede şi nu cerceta, fraiere, ipocrizia vomitivă a legislatorilor UE, care iau în calcul doar prima sută de kilometri parcurşi. Cu bateria plină, evident. Ahm, ai dedus deja că similar ar fi calculul consumului unei maşini cu motor ICE aruncată din vârf de munte... sau remorcată ?! : ...HOW DARE YOU ?? :-)))