Taxa auto 2013: Guvernul amână din nou decizia finală
Ministrul Mediului, Rovana Plumb, a solicitat o amânare privind decizia finală asupra taxei auto 2013, anunţă Ziarul Financiar. Până atunci, se aplică în continuare formula din 2012.
Taxa auto 2013 va rămâne în vigoare în continuare, informează Ziarul Financiar, după ce Rovana Plumb, Ministrul Mediului, a solicitat o amânare privind decizia finală în această privinţă. Săptămâna trecută, premierul României, Victor Ponta, anunţa schimbarea modalităţii de taxare a poluării pentru autovehicule, taxa auto urmând să fie înlocuită de un bir anual, numit timbru de mediu. Noul timbru de mediu promitea să taxeze emisiile de CO2 în fiecare an, pentru fiecare automobil în parte, urmând să urmeze principiul "poluatorul plăteşte", iar noua taxă ar urma să nu depăşească valoarea vehicului.
Până la realizarea unei propuneri de lege concrete, taxa de mediu rămâne valabilă în ultima formulă utilizată şi în 2012. Singura diferenţă faţă de 2012 în privinţa taxării înmatriculării automobilelor rulare se referă la automobilele înmatriculate în România înainte de 01.01.2007, care se vor supune şi ele la taxa de mediu aplicată în 2012, fără niciun fel de reducere sau depreciere. Iniţial, acest lucru trebuia să se întâmple de la începutul anului 2012, dar Executivul de la acea vreme a decis, în urma protestelor de stradă organizate în mai multe oraşe importante din România, că românii au nevoie de mai mult timp pentru a-şi vinde vechile automobile şi au decis amânarea cu un an a momentului în care va intra în vigoare respectiva lege.
Noul timbru de mediu promite să rezolve mai multe probleme legate de actuala formulă a taxei auto. Mai precis, acesta se doreşte a fi neprotecţionist, evitând favorizarea reînmatriculării automobilelor înregistrate deja în România în faţa vehiculelor rulate de import. Pe lângă asta, noul timbru de mediu ar putea să mărească veniturile pe care acest bir le aduce la buget, fiind vorba de o taxă anuală. O altă problemă a taxei de mediu folosite până în prezent viza cuantumul taxei, care putea să atingă valori semnificativ mai mari decât valoarea de piaţă a automobilului respectiv, problemă pe care reprezentanţii actualului Executiv înceacă să o rezolve, cel puţin în majoritatea cazurilor. Însă, un timbru de mediu cu un cuantum apropiat de valoarea unui automobil rulat sau cu un cuantum care reprezintă un procent semnificativ din valoarea acestuia ar putea să aibă rezultate dezastruoase pentru piaţa auto din România, blocată deja de decizia de aplicare a taxei de mediu pentru vehiculele înregistrate în România înainte de 01.01.2007, pregătită încă din 2011.
Via ZF
Pai si care v-a fi procedura?