Tata Motors va investi 2.4 miliarde de dolari pe an în Jaguar şi Range Rover
Vânzările în scădere ale modelului Nano îi fac pe cei de la Tata Motors să-şi schimbe strategia şi să învestească în Jaguar-Land Rover pentru a mări vânzările acestor mărci.
La vremea achiziţiei Jaguar-Land Rover, cei de la Tata Motors erau pe val, graţie fondurilor pe care le aşteptau în baza vânzărilor de Nano. Confruntaţi între timp cu scăderea cu 8.5% a vânzărilor de Nano în primul sfert al lui 2011, cei de la Tata Motors doresc să îşi schimbe strategia. Vânzârile în scădere ale lui Nano nu sunt cauzate de vreun rival, ci de creşterea dobânzilor la împrumuturi într-o ţară în care 80% dintre vânzările de automobile noi sunt bazate pe împrumuturi.
În ultimele două luni, cererea pentru Tata Nano a scăzut cu 48%, iar vânzările Jaguar au scăzut în primul sfert al anului cu 27%. Între timp, Land Rover se descurcă foarte bine, remarcând o creştere a vânzărilor de 22%, atingând 50.747 unităţi în primul sfert al anului. Range Rover Evoque a înregistrat deja 18.000 de comenzi fără să fi fost pus oficial la vânzare, ceea ce a format o listă de aşteptare enormă, care va fi "întinsă" până în cea de-a doua jumătate a anului viitor, estimează specialiştii din industrie.
Noua strategie a celor de la Tata Motors vizează obţinerea profiturilor de pe urma diviziei Jaguar-Land Rover. Pentru a realiza acest lucru, cei de la Tata vor investi 2.4 miliarde de dolari în fiecare an pentru a dezvolta 40 de produse noi în următorii cinci ani. Practic, Jaguar, Land Rover şi Range Rover vor lansa un total de 8 produse noi în fiecare an până în 2016. Primele idei sunt reprezentate de versiunea break a lui XF şi de supercarul hibrid Jaguar C-X75.
Via | Bloomberg
Maine poimaine vedem ca Jaguar devine numarul 1 in lume in vanzari!