Suzuki neagă discuţiile privind reluarea colaborării cu Volkswagen
Reprezentanţii Suzuki au negat zvonurile care anunţau reluarea discuţiilor cu Volkswagen în vederea restabilirii unui parteneriat.
Suzuki a negat zvonurile care anunţau reluarea discuţiilor cu Volkswagen în privinţa rezolvării problemelor legate de parteneriatul nereuşit dintre cei doi constructori. Reprezentanţii producătorului japonez au declarat că nu au ce să spună despre subiectul respectiv, deoarece discuţiile nu există. Scandalul dintre Volkswagen şi Suzuki s-a amplificat la finalul lui 2010, iar japonezii au cerut arbitrarea internaţională într-un tribunal, pentru a încheia disputa cu nemţii. Până acum, problemele dintre cei doi constructori nu au fost rezolvate.
Volkswagen a plătit 1.7 miliarde de euro pentru un pachet de acţiuni de la Suzuki. Achiziţia din ianuarie 2009 viza un pachet de 20% din acţiunile Suzuki şi parteneriatul implica acces şi sprijin pe piaţa din India pentru producătorul german, precum şi posibilitatea de partajare a unor tehnologii dezvoltate pentru motoarele de cilindree mică. Situaţia a degenerat în momentul în care Suzuki a cumpărat motoare diesel de la Fiat, nerespectând înţelegerea cu Volkswagen, în timp ce japonezii se plâng că nemţii nu le-au furnizat tehnologia hibridă solicitată şi nu doresc să le vândă înapoi acţiunile.
În ciuda acestor probleme, Suzuki a avut cel mai bun sfert de an din istoria sa, după ce a reuşit să obţină rezultate bune pe pieţele din Thailanda şi Indonezia. În ciuda scăderii vânzărilor cu 10.2 procente între aprilie şi iunie, marca niponă şi-a mărit estimările de profit operaţional cu zece procente, totalizând 165 miliarde de yeni, ajutaţi de cursul de schimb al monedei lor naţionale.
Via AutomotiveNews (înreg.)
-
@ andrey11, joi, 01.08.2013 17:09
Stirea de acum cateva zile spunea ca discutiile dintre VW Group si Suzuki sunt purtate la cel mai inalt nivel si anume intre Ferdinand Piech ( familia din care face parte detine 54 % din actiunile cu drept de vot ale VW Group ) si Osamu Suzuki, presedintele Suzuki . Desi este vice-presedintele Suzuki, Toshihiro Suzuki nu ia nicio decizie fara acordul tatalui sau ( Osamu Suzuki ) si pana la ajungerea oricarui acord nu va confirma nimic . De mentionat ca in 2009 cu o luna inainte de semnarea acordului dintre cele doua companii, Osamu Suzuki spunea ca cele doua parti nu au discutat niciodata posibilitatea unui parteneriat ( dupa semnarea acordului s-a spus ca negocierile au durat 6 luni ) . In ultimii doi ani Ferdinand Piech a fost ocupat cu integrarea completa in VW Group a celor de la Porsche si MAN . Porsche a fost integrat, MAN va fi integrat complet pana la sfarsitul acestui an ( VW Group detine 75 % din actiuni si a facut o oferta pentru restul de 25 % ), prin urmare atentia lui Ferdinand Piech in urmatorea perioada va fi asupra Suzuki . De buna voie sau ostil ( in engleza termenul economic este hostile takeover ) VW Group va prelua controlul Suzuki in viitorul foarte apropiat .
-
MB, joi, 01.08.2013 17:31
Zvonurile astea...Imi place de Suzuki ca nu ingenunchiaza in fata arogantilor astia de la Volkswagen...au uitat de unde au plecat ! niste parveniti!
-
@ MB, joi, 01.08.2013 18:01
Suzuki avand peste 40,000 actionari ( VW Group este este cel mai mare actionar Suzuki cu 20 %, al doilea actionar Suzuki are 4 % ) este foarte vulnerabil in fata unei preluari ostile , VW Group fiind libera sa cumpere toate actiunile disponibile pe piata . Toti cei care au devenit actionari Suzuki , au facut-o pentru a face un profit iar daca oferta facuta de VW Group va fi tentanta sa fii convins ca nu o vor refuza ! Revenind de unde au plecat VW .... este numai meritul lor unde sunt acum . Regretele americanilor, englezilor sau francezilor ca nu au preluat gratis VW dupa al doilea razboi mondial sunt ridicole . Sub management american, englez sau francez, VW NICIODATA nu ar fi devenit gigantul care este acum . Este meritul germanilor ca au fost consecventi si intotdeauna au gandit strategia pe termen lung iar rezultatele se vad . Nu intamplator in 1999 Ferdinand Piech a fost ales managerul sec XX in industria auto, influenta sa in lumea auto fiind foarte vizibila si la inceputul sec XXI .
-
Vasi, joi, 01.08.2013 20:52
@@MB 1.Treaba nu se face cu preluari "ostile", ci prin colaborare si respect reciproc. 2. Ca sa fie "vulnerabil" Suzuki trebuie sa aiba vanzari slabe, ori eu nu cred ca ai citit articolul. Suzuki o duce bine in Asia, mai ales pe piete emergente imense precum India. 3.Schimbul de actiuni e limitat. 20% nu este un pachet de control ce asigura VAG dominatie asupra Suzuki, atunci cand se iau o hotarari privind activitatea companiei. 4.Ferdinand Piech o fi fost managerul sec xx, dar in prezent la aproape 80 de ani are doar un rol onorific, nu prea mai poate saracul. Cand vorbim de managerul noii ere a secolului xxi, spunem CARLOS GHOSN, un om ce a creat un model de business unic in lume si care poate da oricand lectii de diversitate si toleranta Volkswagen AG. http://www.mckinsey.com/features/leading_in_the_21st_century/carlos_ghosn
-
ridickless, joi, 01.08.2013 21:38
@ andrei11 Da mai... Ai dreptate. Am vorbit si eu aseara la telefon cu Mascalzone asta si mi-a zis ca super ocupat si obosit. Nu mai are timp si de Ursuzuki astia. Ce mai vor si ei...!? Sa astepte pana termina cu Crisisler... apoi mai vede el. Tu cand ai vorbit cu el ultima data ?
-
@ Vasi, joi, 01.08.2013 22:17
Vulnerabil la preluari ostile nu inseamna sa fii o companie care sa-ti mearga rau . Din contra ! Cu cat iti merge mai bine cu atat esti mai atractiv pentru a fi preluat de altcineva . Ca fapt divers datorita actionariatului foarte raspandit ( la fel ca Suzuki ) si Daimler AG ( sunt mii de actionari, Kuwait cel mai mare actionar Daimler AG are 7 % ) este considerat o posibila tinta de afi preluat, nu neaparat de un alt constructor auto ci de un fond de investitii foarte puternic ( ex. Blackstone sau KKR ) . La polul opus, primii trei actionari ai VW Group au 90 % din actiunile cu drept de vot . Potrivit legilor nipone, VW Group are nevoie de 33.4 % din actiuni pentru a conduce efectiv compania ( exact cat a avut Ford cat timp a condus Mazda ) insa ei nu se vor opri pana nu vor avea minim 51 % din actiuni . Suzuki nu-i poate obliga pe cei de la VW Grroup sa le restituie actiunile prin simplul fapt ca cei din conducerea Suzuki nu se inteleg cu actionarul numarul 1 din companie . S-ar crea la nivel international un precedent foarte periculos ce nu este dorit de nimeni . Ca un ex. din lumea telecom, cum ar fi ca Tim Cook ( CEO-ul Apple ) care este contestat de foarte multi actionari Apple sa-i oblige pe acestia sa-si vanda catre Apple actiunile ? Este ridicol si cei de la Suzuki daca aveau vreo sansa in doi ani de zile de cand nu mai vorbesc cu VW Group ar fi reusit prin tribunal sa-i oblige pe cei de la VW sa le dea inapoi actiunile . Revenind la Suzuki, numarul total al actionarilor este 45,390 iar urmatorii 9 actionari Suzuki dupa VW Group au impreuna 22.7 % din actiuni, urmatorii 45,380 de actionari avand 57.4 % din actiuni ( http://www.globalsuzuki.com/ir/stock/stockSituation/index.html ) .
-
iulian, joi, 01.08.2013 22:39
au aparut poze cu exteriorul lui porsche macan....pe la voi cand le putem vedea?????cam dormiti in "cizme"de la o vreme nu stiu care e treaba....
-
man@mr who, joi, 01.08.2013 22:42
"mr who" ...chapeau!
-
Vasi, vineri, 02.08.2013 00:52
Teorii de 2 lei ai in tine. Esti departe de a cunoaste mentalitatea japoneza.
-
@ Vasi, vineri, 02.08.2013 01:07
Care mentalitate japoneza ? Cea a japonezilor de la Mitsubishi care timp de 30 ani au ascuns defectele masinilor lor care s-au soldat cu decese? Intereseaza-te de acest caz ( multi directori Mitsubishi au ajuns la inchisoare ) si de despagubirile pe care le-au platit celor de la Daimler care asa au ajuns mai repede sa detina 90 % din fosta divizie de camione Mitsubishi, Fuso . Sau cea a japonezilor de la Olympus ( cauta pe Google mai multe detalii despre scandalul Olympus) care au facut fraude de sute de milioane de $ ? Nu exista padure fara uscaturi iar Japonia are si ea uscaturile ei ! Suzuki este o companie listata la Bursa cu 45,390 de actionari ( o mare parte din acesti actionari sunt din afara Japoniei ) . Daca VW Group va dori sa cumpere suficiente actiuni astfel incat sa conduca Suzuki, o va face daca va oferi pretul corect .
-
mntsn, vineri, 02.08.2013 11:22
@anonimul care a dat mai sus cateva raspunsuri, foarte bune si documentate, dupa parerea mea: Felicitari in primul rand! Ma bucur oricand sa citesc pozitii documentate si impartiale. Apoi, te invit sa-ti faci cont pentru a fi protejat de multe chestii nasoale care se intampla pe aici. Daca urmaresti regulat site-ul stii despre ce vorbesc. Sunt pe de alta parte si o mana de oameni cu care se poate discuta foarte bine si placut, cei care fac acest forum un loc frumos.
-
Vasi, vineri, 02.08.2013 15:15
@mntsn Nu e nicio pozitie documentata. Sunt doar niste supozitii prostesti alimentate in mod clar de dispretul pentru industria si cultura japoneza a unui individ ce e foarte probabil sa lucreze la vreo marca din grupul Volkswagen. De ce sa nu dam cartile pe fata? De ce sa nu fim realisti? Or fi fragmentat actionariatul Suzuki insa e detinut in mare parte de banci japoneze si angajati la fel de japonezi... Sa stiti ca functioneaza in ambele directii... Volkswagen AG nu poate face nimic ("can't do shit" cum ar spune americanii) din moment ce actionariatul japonez e foarte devotat si mandru de compania lor.
-
lorinczi.thomas, vineri, 02.08.2013 16:36
@iulian Hai fa tu repede o stire, ca tot esti tare in gura...
-
octav, vineri, 02.08.2013 20:13
de accord cu vasi .. nemtii s-au bagat unde nu trebuia...e cu bataie lunga oricum, urmariti viitoarele stiri pentru ca-l vor contrazice pe anonym.
-
1, joi, 08.08.2013 00:43
http://www.automarket.ro/stiri/caterham-introduce-un-motor-suzuki-pe-viitorul-sau-entry-level-52345.html
Citeste si
-
INDUSTRIE | duminică, 24 noiembrieHyundai și Kia: peste 200.000 de vehicule electrice rechemate din cauza pierderilor de putereHyundai și Kia au anunțat săptămâna aceasta rechemarea a peste 200.000 de vehicule electrice din cauza unor pierderi de putere, conform Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA). Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieStellantis: platformă nouă, compatibilă cu motoare termice, electrice și cu hidrogenStellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieJaguar va avea o nouă identitate de marcăJaguar trece printr-o transformare și se repoziționează în industria auto ca o marcă de lux de vehicule electrice. Această nouă direcție este însoțită de o serie de embleme noi pentru viitoarele modele Jaguar. Citeste tot
Tinand cont ca au avut deja un model de succes alaturi de Fiat, Sx4, ar fi bine sa se concentreze in continuare spre o colaborare cu italienii, mai ales ca acestia din urma vor beneficiea si de cunostiintele celor de la Chrysler/Jeep. Problema e ca Marchione e mult prea ocupat cu preluarea completa a grupului Chrysler.