Suzuki a lansat primul motor diesel creat și dezvoltat în regim propriu
Suzuki a reușit să dezvolte în regim propriu, de la zero, primul său motor diesel. E o premieră importantă pentru constructorul japonez, care a conceput un agregat de 0.8 litri, cu numai doi cilindri.
Deși pare ciudat pentru un constructor mondial de talia lui Suzuki, gama constructorului japonez nu a oferit niciodată un motor diesel construit în regim propriu. Până acum, Suzuki a apelat la propulsoare diesel de altă proveniență, oferite în cadrul unor parteneriate sau joint-venture.
Suzuki sparge însă gheața cu primul său agregat diesel desenat și creat de la zero, o unitate cu doi cilindri, de 0.8 litri, care a fost dezvăluită în India. Ea va echipa modelului Celerio și va dezvolta o putere totală de 48 de cai la 3500 de rotații și un cuplu motor de 125 de Nm la 2000 de rotații.
Potrivit Suzuki, acest motor este cel mai economic diesel disponibil în prezent în India, cu un consum de 3.7 litri/100 de km.
Suzuki a botezat noul său diesel cu indicativul DDiS 125 și susține că blocul motor este construit în întregime din aluminiu, rata de compresie este una foarte scăzută, iar intercooler-ul este unul generos. Această combinație îi permite motorului să ofere cuplu la turații reduse și să garanteze un consum de mic.
Cel putin...ciudat (in opinia mea)! Uitandu-ne pe cifrele seci, vedem o putere foarte mica, un cuplu....acceptabil si existenta a doi cilindri. Chiar si pentru o masina de oras mi se pare.....inutil. Si totusi.....de ce diesel? In conditiile in care toata Asia este pusa in miscare de benzina, sa apelezi la diesel, la ACEST diesel, mi se pare fara sens. As vrea sa stiu argumentele celor de la Suzuki.