SUV-ul electric Fisker Ocean va fi disponibil și în Europa în 2022: Germania, Norvegia și Danemarca, primele țări în care va fi comercializat

Publicat vineri, 17.01.2020 16:04 de Daniel Popescu, Foto: Fisker

SUV-ul electric Fisker Ocean va fi comercializat și în Europa începând din 2022, inițial în Germania, Norvegia și Danemarca, țările în care start-up-ul american a primit cele mai multe comenzi.

Start-up-ul american Fisker fondat de Henrik Fisker a prezentat la târgul de tehnologie Consumer Electronics Show (CES) de la Las Vegas SUV-ul electric Ocean.

La vremea respectivă, oficialii mărcii au anunțat că modelul va fi produs începând din 2021, în timp ce livrările pe piața americană sunt programate să înceapă în 2022.

Chiar dacă 80% dintre comenzi plasate provin din Statele Unite, Fisker a decis ca noul Ocean să ajungă inclusiv în Europa tot din 2022, însă pentru început doar în trei țări: Germania, Norvegia și Danemarca. De altfel, acestea sunt țările europene în care s-au înregistrat cele mai multe comenzi pentru Fisker Ocean.

Versiunea de bază a modelului va costa în Statele Unite echivalentul a circa 33.000 de euro, însă Fisker a admis că are nevoie de parteneriate cu diverși producători auto pentru a reuși să mențină acest preț.

"Pentru a face un vehicul accesibil, ai nevoie de volum. De aceea avem parteneriat cu alți constructori auto pentru a ne da seama cum putem cumpăra componente în volum mare", a precizat el.

Mai multe detalii despre partenerii cu care Fisker va realiza Ocean, precum și despre uzina la care va fi produs SUV-ul electric vor fi anunțate la Salonul Auto de la Geneva din luna martie.

Pentru moment, detaliile tehnice despre noul model nu au fost dezvăluite integral. Inițial va fi disponibilă o versiune cu două motoare electrice, care va fi urmată de o variantă cu un singur motor, în timp ce autonomia acumulatorului de 80 kWh va fi de cel mult 480 de kilometri.

Via Automotive News

  • ACE - Craiova, vineri, 17.01.2020 18:14

    Ca si TESLA, are nevoie de minimum o reprezentanta in Romania pentru a avea curaj sa o cumpar (ma refer aici la partea de service - pentru ca nu poti sa ignori eventualele probleme tehnice - bara lovita, far, parbriz, proiector etc) ce apar pe o perioada de exploatare a unei masini... Autonomia modelului electric, de 480 km, face insa cu ochiul - nu este rea deloc! Va fi interesanta si lupta de perspectiva intre electrice si hidrogen pentru ca s-a anuntat TOYOTA Mirai 2, cu autonomie marita cu cca. 30%, la aproximativ 700 km....Pretul acesteia si numarul statiilor de alimentare fac totul prohibitiv - deocamdata....

  • PMC, sâmbătă, 18.01.2020 11:06

    Nu dati banii pe prostii/Faceti poze la copii! :)))