Surse: Nissan analizează posibilitatea ruperii alianței cu Renault
Nissan vrea să accelereze planurile pentru ruperea alianței cu Renault, potrivit unor surse citate de Financial Times și Bloomberg. Analiștii cred că relația dintre Renault și Nissan nu mai poate fi salvată.
Scandalul demiterii lui Carlos Ghosn pentru acuzații de fraudă financiară – pe care le neagă – și fuga acestuia de la Tokyo par să fi stricat definitiv prietenia pe axa Franța-Japonia.
Surse citate de Financial Times susțin că Nissan are un plan pentru ruperea alianței cu Renault, japonezii dorind să lucreze din nou pe cont propriu. De asemenea, Bloomberg anunță că mai mulți oficiali Nissan analizează posibilitatea încheierii relației cu Renault.
Zvonurile au apărut în contextul în care Renault urmează să anunțe mai mult proiecte de viitor pentru alianța cu Nissan și Mitsubishi. Analiștii consideră că Alianța este “stricată”, iar relația dintre companii nu mai poate fi salvată.
Rămâne de văzut în ce condiții se poate produce o rupere a parteneriatului, în condițiile în care Renault este cel mai mare acționar Nissan, iar francezii încearcă refacerea armoniei cu partenerii japonezi.
Via Automotive News, Reuters
-
someone, luni, 13.01.2020 17:22
un mic mare rahat. in acest caz banuiesc ca dacia ramane la renault si mitsu la nissan, nu? :)) ca doar nu ar fi invers.... pacat, facusera niste chestii bune impreuna cei 2
-
dan_grc, luni, 13.01.2020 18:16
Daca se despart, cei doi vor trebui sa-si gaseasca alti parteneri, nu stiu daca se va descurca Renault doar cu Dacia, iar Nissan cu Mitsubishi, sincer imi pasa mai mult de Mitsu decat de Nissan, care cred ca trebuie sa dea niste carute de bani francezilor, daca vor sa iasa.
-
nissnaiu, luni, 13.01.2020 20:01
Nissanu a fost salvat de la faliment de reno. Ar trebui să se gândească de 2 ori îbainte de a-i excita despărţania
-
zarnesteanu, luni, 13.01.2020 20:37
In sfarsit si-au dat arama pe fata. Daca aveau asa zisa onoare "bushido" o faceau fara circul cu don Carlo. Cand e vorba de bani insa "onoarea" lor mai e doar de ochii lumii, pentru prostit investitorii sau clientii. Atat. Bushido s-a dus odata cu apa trasa la "budo".
-
Sam93, luni, 13.01.2020 21:23
Da doamne sa fie adevarat! Sper din tot sufletul sa fie adevarat. Este adevarat ca Nissan a fost salvat de Renault cu multi ani in urma de la faliment. Dar de atunci, masinile lor au devenit naspa rau. Renault a distrus spiritul Nissan. Erau vremuri (anii 80, o buna parte a anilor 90) cand Nissan facea masini japoneze de calitate. Mai ales in America, masinile Nissan erau faimoase. Modele precum 300 SX, Seria Z, Infiniti seria G, etc, erau extrem de placute la condus, de calitate si fiabile, si extrem de populare. De cand cu Renault, calitatea produselor Nissan s-a facut de tot rahatul. A pierdut teren urias in SUA si Infiniti a ajuns un brand muribund. Masinile flagship care defineau brandul au fost ignorate total (Skyline si 370Z) de mai bine de un deceniu si singurele succese moderate au fost rahaturile de mini suvulete vandute in Europa precum Qashqai. In rest Renault a pus Nissan la pamant. Nu a stiut ce sa faca cu acest brand. Nu au avut o identitate clara pentru el precum pentru Dacia si calitatea a fost slaba. Sper sa scape de cancerul Renault cat mai curand si sa reinvie precum Mazda a facut dupa Ford.
-
eu, luni, 13.01.2020 21:58
ptr mine este clar nissan a fost nissan pana la unirea cu reno....nu uita ti patrol ...dupa unire a slabit caliatea ..am avut nissan primastar duba ..egal reno trafic ..EPAVA ..dupa100k am spus ca i dau foc ...
-
Alpine77, luni, 13.01.2020 22:32
@ Sam93?????Nissan apreciat in America inainte de preluarea Renault? Pai au fost aproape de faliment de ce masini bune si apreciate faceau. Cred ca industria cinematografica a distorsionat imaginea nissan. Ei au avut cateva modele bune (Silvia, GTR, 300zx) care au fost strict modele de nisa si in nici un caz ceea ce este Golful pentru VW sau Corola pentru Toyota. Problema la restul masinilor a fost ca erau PROASTE si URATE si fata de Honda si Toyota pierdeau teren de la an la an si de aceea au ajuns la faliment. Renault nu i-a scos din groapa pentru ca au fost atat de buni ci logic, pentru ca au ajunsesera o gluma. Infiniti pe piata de lux a Americi nu exista inainte de Renault, au facut cateva masini decente dar in nici un caz nu vindeau prea mult sau furau clienti de la Acura, Lexus iar de la Mercedes sau BMW nici nu se pune problema. Infiniti a inceput "sa existe"(nu fizic vorbind ci ca si imagine) de la G35 incoace, facut pe platforma FM cu banii Renault si cu ajutorul Renault. Sa imi arati tu un Infiniti frumos sau deosebit din '89 cand au luat fiinta pana in 2003 cand a aparut G35. Iar faptul ca Nissan ofera multe SUV-uri si calitatea anumitor materiale a scazut este aceeasi poveste ca si la toate celelalte marci generaliste. Toti fac la fel. Diferenta este ca Renault i-a adus pe linia de plutire si chiar pe profit si avand o marja operational printre cele mai mari din industria auto la un moment dat. Si daca Renault si-a riscat propria ruina ca i-au salvat a fost pentru a profita mai tarziu de pe urma profitabilitatii Nissan. Asa se face o afacere. Nu i-a salvat pentru ca Renault sunt baieti buni ci pentru ca au o afacere. Iar acum au tot dreptul sa profite de ceea ce au facut riscandu-si propriul faliment. SI ce identitate clara "nu au avut"? Nissan a fost mereu o marca generalista de nivel mediu care se lupta cu Toyota si Honda. Asta este si acum si asta este ceea ce poate fi, nimic mai mult. Unde te-ai fi asteptat sa o pozitioneze? Am lucrat pentru Nissan din 2004 pana in 2007 si iti spun ca fara Renault ei ar fi fost de mult ceea ce este Saab sau Pontiac, adica foarte putin sau nimic. Asa ca ar trebui sa le pupe talpile la Renault si ar trebui sa aprecieze modul in care Renault i-a tratat formand o "Alianta" cand ei nu ar fi avut nevoie de asta. Alte marci au incercat sa isi impuna punctul de vedere cu pumnul (vezi Daimler cu Chrysler sau VW cu Suzuki) dar Nissan au fost tratati ca si egalii celor care practic i-au cumparat. Dar nationalismul lor bolnav si mentalitatea de grota(cand vine vorba de afaceri cu fieme din exterior) a dus la situatia asta.Asa ca acel cancer de care vorbesti tu se numeste Nissan nu Renault.
-
Edikkk, marţi, 14.01.2020 02:36
Dle Sam 1993 maşinile care se faceau odată Nissan, Saab nu se vor mai face, şi dl Alpine a descris foarte bine situaţia.
-
zarnesteanu, marţi, 14.01.2020 03:46
A-ha-ha-ha ce ma distreaza cand vad visatori cu ochii deschisi care stiu e ifoarte bine care-i situatia pe piata americana ... de pe internet. Pai @sam93, hai sa-ti zic eu cum sta treaba cu nisan in America de Nord. Masini mediocre, pline de rugina, anoste, si o alternativa la honda/toiota, cand vrei sa te minti ca iesi in evidenta. Daca iei nisan 300zx din perioada ante-Renault, o sa vezi ca a fost intre putinele cu performante decente, dar ... rugineau pana se rupeau in doua ca franzela. Nu trebuie sa ma crezi, baga un ochi pe Google. Masinile alea le mai vindeai doar daca puneai o gagica despuiata pe capota. Altfel nimeni nu mai deda click pe link. Ti-a zis-o bine @Alpine cu infiniti. In plus iti mai spun si eu ca de buni ce-au fost, au trebuit sa ia motoare de la Mercedes, sa mai aiba un punct de sprijin la vanzare, dar nici asa nu prea le-a mers. Fara Renault, astia au zilele numarate pana vor intra in vreo alianta cu, sper din toata inima, alta firma japoneza, pe care s-o traga in jos. Am mai pus link-ul asta pe Automarket.ro, ti-l mai pun si tie inca odata sa-ti dai seama de "performantele" lu' nisan 350. Stiu, iti plac gentile, iti place cum suna, arata ca un Porsche japonez, dar ... https://www.youtube.com/watch?v=ESxrTt7X8RU Si generatia mai noua 370z https://www.youtube.com/watch?v=-vi-5fr2G3U Si fainosul gtr https://www.youtube.com/watch?v=4jkLqONCusk @Alpine, Mercedes a terminat-o cu Chrysler din cauza sindicatelor americane. Unii au vrut ordine si disciplina, altii bani multi si munca putina. Trezirea la realitate au fost falimentele rasunatoare GM si Chrysler in 2009. Dupa ce sindicatele si-au luat pumnul in gura de la guvern, au inteles ca trebuie sa-si vada de treaba si au redresat situatia cat de cat pana in de ziua de azi.
-
netam-nissan, marţi, 14.01.2020 10:28
strategii analize destepte aici parca ar scrie seful meu care te convinge sa faci orice timpenie cind vrea el si pe urma cind o faci e doar vina ta si c goshn ala cam la fel i-a zapacit de cap cred si salvati si furati eu cum zice si numele sint fan nissan ca la ce urite sint par si proaste si se vind pe doi lei la mina a doua am birjarit deci o almera cu interior ca loganul dar a mers ceas 7 ani pina a mincat-o rugina puteam sa o propulsez cu talpile si nici cu spaga nu mai lua itp acuma am o tiida cea mai ciudata masina produce greata oricui dar merge ca focu ce e drept o data a luat si foc dar numai putin am stins o repede ca bag mereu doar benzina de 30 lei drumuri bune sa aveti chiar daca romanica nu are
-
Cristi, duminică, 19.01.2020 18:07
Sf. fecioara a industriei auto care facea masni atat de bune ca erau in faliment a hotarat sa se desparta de rautaciosii francezi care i-a scos din rahat. Ar trebui sa se temine telenovela si daca tot se depart sa-si ia si motorul de 1.2 - marea lor contributie in cadrul aliantei.
Citeste si
-
INDUSTRIE | duminică, 24 noiembrieHyundai și Kia: peste 200.000 de vehicule electrice rechemate din cauza pierderilor de putereHyundai și Kia au anunțat săptămâna aceasta rechemarea a peste 200.000 de vehicule electrice din cauza unor pierderi de putere, conform Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA). Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieStellantis: platformă nouă, compatibilă cu motoare termice, electrice și cu hidrogenStellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieJaguar va avea o nouă identitate de marcăJaguar trece printr-o transformare și se repoziționează în industria auto ca o marcă de lux de vehicule electrice. Această nouă direcție este însoțită de o serie de embleme noi pentru viitoarele modele Jaguar. Citeste tot
Analizează pe dracu`! Nissan a hotărât de mult despărțirea de Renault. Arestarea lui Grosn a fost exact declarația lor de independență față de francezi, modul lor de a transmite că sunt gata de orice pentru a se despărți de aceștia.