Surpriză: Toyota Prius este al treilea cel mai vândut model în lume în 2012
Toyota Prius este surpriza anului 2012 în lumea auto. Modelul japonez profită de declinarea în patru versiuni şi ajunge pe locul al treilea în clasamentul celor mai vândute maşini din lume în primul sfert al anului.
Anul 2012 aduce cu sine o răsturnare foarte interesantă de situaţie în clasamentul celor mai vândute maşini la nivel mondial. Toyota Prius - hibrid văzut în general de industrie ca unul de nişă şi lider al segmentului eco - a reuşit să se caţere până pe locul al treilea în clasamentul vânzărilor în lume în primul sfert al acestui an. Modelul nipon a profitat la maximum de extinderea versiunilor de caroserie cu încă trei variante diferite - pe lângă hatchback avem acum versiunile Prius Plus, Prius C (subcompactă) şi Prius Plug-in - şi a depăşit în vânzări modele tradiţionale aflate tot timpul pe podiumul celor mai bine vândute maşini în lume, precum VW Golf sau Ford Fiesta.
250.000 DE CLIENŢI NOI ÎN 2012
Din 2011 până acum, vânzările Prius s-au dublat la nivel mondial, 247.230 de clienţi alegând una dintre cele patru versiuni de caroserie în care este prezentat modelul eco japonez. În faţa sa se află acum doar Toyota Corolla, cea mai vândută maşină de pe Glob (300.800 de unităţi) şi Ford Focus (277.000 de unităţi). "Rezultatele din acest an ne arată că Prius nu a fost deloc un eşec, aşa cum s-au grăbit mulţi să spună în anii anteriori, şi că în lume există o piaţă importantă pe termen lung pentru hibrizi", spune Eric Noble, un consultant auto american, citat de Bloomberg.
Totuşi, alţi analişti susţin că succesul pe care îl are Prius este foarte puţin probabil să fie dublat de o reuşită a altor modele de acest tip în următoarea perioadă. "Ritmul de creştere pe care îl afişează Prius nu va fi egalat pe termen scurt de niciun alt hibrid de pe piaţă. Este acelaşi fenomen pe care l-am văzut în cazul mini-monovolumelor Chrysler în SUA. Compania a inventat practic acest segment aici şi, după atâţia ani, este încă liderul incontestabil al clasei", spune John Wolkonowicz, analist independent din Boston.
PREŢUL BENZINEI, UNUL DINTRE MOTIVE
Conform analiştilor, boom-ul de vânzări al gamei Prius are la origine două aspecte foarte importante în 2012. În primul rând, teama creşterii preţului carburantului, element care începe să schimbe percepţia pe care pieţele importante ale lumii o au despre maşinile eco. În al doilea rând, versiunea subcompactă a lui Prius (Prius C în Europa, Aqua în Japonia) a fost un hit instantaneu, Toyota chinuindu-se să facă faţă cererilor venite din ţara de origine a mărcii. În aceste condiţii, experţii anunţă că creşterea lui Prius în vânzări este abia la început: "Vânzările modelelor hibride nu vor decola cu adevărat în Statele Unite decât atunci când preţul galonului de benzină va depăşi 5 dolari (n.r. preţul mediu actual este de 3.68 de dolari/galon). De altfel, dacă preţul benzinei va scădea brusc, şi vânzările hibrizilor vor avea aceeaşi soartă", spune acelaşi John Wolkonowicz.
TOP 5 MODELE VÂNDUTE ÎN LUME ÎN PRIMUL SFERT AL ANULUI 2012 | ||
LOC | MODEL | UNITĂŢI VÂNDUTE |
1 | Toyota Corolla | 300.800 |
2 | Ford Focus | 277.000 |
3 | Toyota Prius | 247.230 |
4 | Hyundai Elantra | 220.572 |
5 | Volkswagen Golf | 207.000 |
cateva lucruri pot reprosa lui Prius... - reactii intarziate la apasarea brusca a acceleratiei si comportament ciudat in abordarea "curajoasa" a virajelor in rampa. Adevarat ca dealurile feleacului, oituzul si alte asemenea nu sunt chiar o joaca pentru modelul asta. - stabiliate in viraje cu emotii. Masina sta pe sosea dar cumva iti lasa impresia de tramvai Tinand cont de astea mi se pare o masina mai mult decat OK. 5-8-10 ore de condus continuu e ca o joaca pe calculator. Mai precis un fel de Hearts. Confortabil, sound stock impecabil, silentiozitate si muuult spatiu in interior. Pentru senzatii tari exista, sa zicem, BMW :)) Daca e sa luam in calcul ca e un hibrid, locul 3 e un succes total. Inginerii cu ochii alungiti merita toate laudele