Surpriză: Toyota Prius este al treilea cel mai vândut model în lume în 2012

Publicat joi, 31.05.2012 11:03 de Mircea Meșter

Toyota Prius este surpriza anului 2012 în lumea auto. Modelul japonez profită de declinarea în patru versiuni şi ajunge pe locul al treilea în clasamentul celor mai vândute maşini din lume în primul sfert al anului.

Anul 2012 aduce cu sine o răsturnare foarte interesantă de situaţie în clasamentul celor mai vândute maşini la nivel mondial. Toyota Prius - hibrid văzut în general de industrie ca unul de nişă şi lider al segmentului eco - a reuşit să se caţere până pe locul al treilea în clasamentul vânzărilor în lume în primul sfert al acestui an. Modelul nipon a profitat la maximum de extinderea versiunilor de caroserie cu încă trei variante diferite - pe lângă hatchback avem acum versiunile Prius Plus, Prius C (subcompactă) şi Prius Plug-in - şi a depăşit în vânzări modele tradiţionale aflate tot timpul pe podiumul celor mai bine vândute maşini în lume, precum VW Golf sau Ford Fiesta.

250.000 DE CLIENŢI NOI ÎN 2012

Din 2011 până acum, vânzările Prius s-au dublat la nivel mondial, 247.230 de clienţi alegând una dintre cele patru versiuni de caroserie în care este prezentat modelul eco japonez. În faţa sa se află acum doar Toyota Corolla, cea mai vândută maşină de pe Glob (300.800 de unităţi) şi Ford Focus (277.000 de unităţi). "Rezultatele din acest an ne arată că Prius nu a fost deloc un eşec, aşa cum s-au grăbit mulţi să spună în anii anteriori, şi că în lume există o piaţă importantă pe termen lung pentru hibrizi", spune Eric Noble, un consultant auto american, citat de Bloomberg.

Totuşi, alţi analişti susţin că succesul pe care îl are Prius este foarte puţin probabil să fie dublat de o reuşită a altor modele de acest tip în următoarea perioadă. "Ritmul de creştere pe care îl afişează Prius nu va fi egalat pe termen scurt de niciun alt hibrid de pe piaţă. Este acelaşi fenomen pe care l-am văzut în cazul mini-monovolumelor Chrysler în SUA. Compania a inventat practic acest segment aici şi, după atâţia ani, este încă liderul incontestabil al clasei", spune John Wolkonowicz, analist independent din Boston.

PREŢUL BENZINEI, UNUL DINTRE MOTIVE

Conform analiştilor, boom-ul de vânzări al gamei Prius are la origine două aspecte foarte importante în 2012. În primul rând, teama creşterii preţului carburantului, element care începe să schimbe percepţia pe care pieţele importante ale lumii o au despre maşinile eco. În al doilea rând, versiunea subcompactă a lui Prius (Prius C în Europa, Aqua în Japonia) a fost un hit instantaneu, Toyota chinuindu-se să facă faţă cererilor venite din ţara de origine a mărcii. În aceste condiţii, experţii anunţă că creşterea lui Prius în vânzări este abia la început: "Vânzările modelelor hibride nu vor decola cu adevărat în Statele Unite decât atunci când preţul galonului de benzină va depăşi 5 dolari (n.r. preţul mediu actual este de 3.68 de dolari/galon). De altfel, dacă preţul benzinei va scădea brusc, şi vânzările hibrizilor vor avea aceeaşi soartă", spune acelaşi John Wolkonowicz.

TOP 5 MODELE VÂNDUTE ÎN LUME ÎN PRIMUL SFERT AL ANULUI 2012
LOC MODEL UNITĂŢI VÂNDUTE
1 Toyota Corolla 300.800
2 Ford Focus 277.000
3 Toyota Prius 247.230
4 Hyundai Elantra 220.572
5 Volkswagen Golf 207.000

via | Bloomberg, Autoweek, MSN

  • gelu, joi, 31.05.2012 11:50

    cateva lucruri pot reprosa lui Prius... - reactii intarziate la apasarea brusca a acceleratiei si comportament ciudat in abordarea "curajoasa" a virajelor in rampa. Adevarat ca dealurile feleacului, oituzul si alte asemenea nu sunt chiar o joaca pentru modelul asta. - stabiliate in viraje cu emotii. Masina sta pe sosea dar cumva iti lasa impresia de tramvai Tinand cont de astea mi se pare o masina mai mult decat OK. 5-8-10 ore de condus continuu e ca o joaca pe calculator. Mai precis un fel de Hearts. Confortabil, sound stock impecabil, silentiozitate si muuult spatiu in interior. Pentru senzatii tari exista, sa zicem, BMW :)) Daca e sa luam in calcul ca e un hibrid, locul 3 e un succes total. Inginerii cu ochii alungiti merita toate laudele

  • edi80, joi, 31.05.2012 12:05
    si uite asa vw e pe locul 5!

    Si cifrele vor creste daca combustibilul va crest si el! in rest ce sa zic,e un lucuru bun ca lumea se indreapta spre tehnologie si spre viitor nu doar calendaristic!

  • VAG, joi, 31.05.2012 12:43

    In timp Focus va urca pe locul unu in top.

  • Gigi, joi, 31.05.2012 13:25
    speculatie

    Prius nu mai este un model, este o subgama, o linie. A declarat asta toyota de cand a decis utilizarea numelui la alte modele hibrid!

  • tdi, joi, 31.05.2012 22:30
    tdi cu i rosu

    ... si daca ulei-ul se scumpeste cifrele vor scadea in cazul VW !

  • Anonim, joi, 31.05.2012 23:14

    Mda, la Prius, Focus sau Corolla se iau in considerare toate variantele, iar la Vw modelul Jetta (o varianta declinata din Golf nu). Ce clasament de r...t! Le era frica ca depaseste marcile de mai sus.

  • zarnesteanu, vineri, 01.06.2012 01:53
    Amuzant

    Ieri citeam un articol despre prius. Are rata cea mai scazuta la "repeat customers". Doar 25% din clienti mai aleg un prius dupa ce au avut unul. Poate le merge la prostit clientii cu marketingul dar dupa ce s-au dumirit pe termen lung cat e de buna masina, doar unul din patru isi mai ia un prius. Asta spune multe :) Intre timp doar naivii mai musca din momeala "calitatii" japoneze.

  • gelu, vineri, 01.06.2012 08:34
    @orbete

    Possible reasons that only about 1 in 3 hybrid vehicle owners are repeat buyers are high prices and the improving fuel efficiency of gasoline-powered cars. citeste articolasul pe intregime si nu arunca fumigene....targetul de consumatori din care faci parte si carora li te adresezi ce IQ are? Virgula cat?

  • octav71, vineri, 01.06.2012 09:57

    Boston, SUA - de acolo este analistul care a dat acele declaratii! Eu traiesc in Europa (Romania, cu + si -) si ce fac ei peste ocean este treaba lor. 3,68 dolari pe galon? Vreau si eu pretul asta, se poate? Prius este deja o ... gama de modele, nu mai este un model singular, excentric, pentru celebritati, ca "da bine pe sticla". Strict la subiect, ce spuneti de un Prius cu gpl, cu un consum echivalent de benzina de 1,7l/100Km?

  • gelu, vineri, 01.06.2012 11:02
    @octav71

    unde e modelul ala cu GPL? e oficial sau modificarea e home made?

  • octav71, vineri, 01.06.2012 12:01

    Home made, evident! Si nu implica multe modificari, doar o instalatie de calitate si o setare buna. Nu cred ca va pune nimeni "din fabrica".

  • ambrozie, vineri, 01.06.2012 13:54
    prius

    Eu am prius II de ceva vreme, consumul il scoti doar daca o conduci dupa anumite reguli alfel ..., calitatea materialelor din interior nu este asa cum te-ai astepta si multe altele. Dar sunt fan al acestei masini pentru ca este spatioasa, pentru ca arata ca un ozn inauntru pe langa alte masini mai ales germane, pentru ca, consuma cat un diesel, pentru ca este silentiosa, dar pe primul loc pentru ca este foarte fiabila. Cu gpl o sa ai un consum echivalent cu 2-3l% puteti sapa pe net sunt multe cu instalatii gpl si vreo cateva in romania.

  • zarnesteanu, vineri, 01.06.2012 21:34
    Bai, daca vreti puteti sa-i puneti si panze

    Si asa se inclina la curbe. Daca vedeti ca se rastoarna va mutati repede pe scaunele celelalte. Ba chiar puteti iesi jumate pe geam, va agatati de crengile de la copaci, de masinile din trafic sau sariti din ea, ca la piscina. Aveti grija numai sa nu va juliti.