Subaru WRX - conceptul care anunţă viitoarea generaţie Impreza WRX STI

Publicat joi, 28.03.2013 18:15 de Bogdan Mirică

Subaru a expus în cadrul Salonului Auto de la New York conceptul WRX. După cum o sugerează şi numele, prototipul anticipează designul viitorului Impreza WRX.

Subaru vrea să impresioneze prin design. A declarat-o, nu demult, chiar şeful de design al japonezilor, care nu şi-a ascuns dorinţa de a smulge exclamaţiile publicului cu viitoarele modele Subaru. Se pare că niponii sunt pe drumul cel bun, după ce au impresionat audienţa Salonului Auto de la New York cu noul concept Subaru WRX.

Cu un look extrem de agresiv, aplecat către cei care apreciază modelele de performanţă, Subaru WRX ar putea anticipa designul viitorului Impreza WRX. Liniile frontale inspiră sportivitate cu ajutorul unei grile proeminente, de tip fagure, poziţionată între două blocuri optice cu un design inovativ, ce ar putea pregăti terenul pentru o nouă filosofie de design Subaru.

Garda la sol se reduce considerabil comparativ cu actualul sedan de performanţă, iar linia plafonului coboară mult. Şi fiindcă tot am ajuns la plafon, trebuie să precizăm că Subaru a ales ca el să fie din fibră de carbon pentru a reduce masa totală a conceptului.

Posteriorul este specific unui model în trei volume, cu portbagaj, peste care a fost aplicat un eleron cu beneficii aerodinamice. Nu puteau lipsi evacuările de mari dimensiuni, cu terminaţii vopsite în galben fluorescent, înglobate într-un deflector din fibră de carbon.

Reîntâlnim galbenul fluorescent şi la nivelul etrierilor şi logo-urilor WRX, tocmai pentru a contrasta cu albastrul maşinii, o culoare botezată WR Blue Pearl III. Pentru ca pachetul să fie complet a fost nevoie şi de instalarea unor jante forjate de 20 de inch, de provenienţă BBS.

Momentan nu există detalii despre ceea ce vom găsi sub capotă, însă poate fi vorba despre mulţi cai putere şi chiar despre un tren de propulsie hibrid.

  • doi, joi, 28.03.2013 18:20

    Acest concept de la Subaru este de-a dreptul fenomenal. Sper ca varianta de Serie sa se aproprie cat mai mult. Excelent!

  • Mafia, joi, 28.03.2013 20:09

    @doi dupa spusele oficialilor Subaru spun ca modelul de serie va semana mult cu conceptul. Se anunta un an greu pt nemtalaii fiindca Subaru va pune un motor dual boxer pe viitorul wrx swti ceea ce ii va creste puterea la 470 cp . Acum puristii se vor frustra cu siguranta mai ales fanaticii de ghermane.......

  • Mafia, joi, 28.03.2013 20:11

    Dar o sa fie haios.........sa il vedem pe MR. zarnesteanu cum behaie de uraa :)) ca marcile lui iubite sunt invinse

  • unckle, joi, 28.03.2013 20:34

    poate iubitorii de japoneze si suedeze doresc sa vada episodul 7 al seriei 19 a TopGear ;) @subiect: cam este timpul ca Subaru sa apara pe piata cu ceva ompetitiv si pe caroserie

  • chandlerbing, joi, 28.03.2013 20:35

    The return of the King/Beast... A fost, este si va fi o masinarie extraordinara... Arata demential...

  • razvanis, joi, 28.03.2013 20:41

    Nu inteleg tematica de WRC de vreo 3 generatii Impreza nici nu mai stie cum arata o proba speciala ..

  • Lache, joi, 28.03.2013 20:52

    Arata bine conceptul asta.Parca este un Lexus pur sange.Iar Lexus parca este un WRX.Oooo!Motor dual boxer de 470 de cai.Cum e ala ,bah?Are cumva doua pistoane la fiecare cilindru?Sau sunt doua motoare boxer puse unul peste altul?Are cumva injectie directa si indirecta? Trebuie ca os moara concurenta de ciuda.Oricum,anul asta nu o sa apara asa ceva de la Subaru.Si nici anul viitor.Mai au de lucrat la motorul dual boxer.Cred ca nici ei nu stiu cum va arata motorul lui puristu' fanaticu' de crap japs. Sanatate maxim,ca ai nevoie.

  • ar0gantul, joi, 28.03.2013 22:42

    Impreza WRX este ceea ce BMW M sau Merc AMG doar viseaza sa ajunga. Pacat ca nu au forta economica sa isi promoveze masina asa cum pot nemtii sa o faca.

  • BaditzaEx, joi, 28.03.2013 22:49

    mi-as dori sa nu schimbe absolut nimic la ea pt productia de serie, cu exceptia oglinzilor ( unele mai mari ), arata intr-un mare fel ( cu toate ca grila ma duce un pic cu gandul la Jaguar :D ), parca este o raza de soare acest concept in curtea Subaru ( modelele lor incepusera sa devina anoste ). mi-as dori cu ocazia asta sa vad si un rasp al celor de la Mitsubishi, Lancer si Lancer Evo sunt deja de vreo 6 ani pta fara macar a avea un facelift...:-(

  • zarnesteanu, vineri, 29.03.2013 00:11

    @zarMesteanu, :)

  • Misha, vineri, 29.03.2013 09:43

    E un nou rege pe drum! Alora de-i tot trag cu nu's'ce bestii germane le recomand doar sa se informeze despre ce inseamna Subaru in motorsport. Mai mult decat atat uitati-va alaturi de ce masini se testeaza Subaru pe circuite si n-o sa vedeti nicio nemteasca pe-acolo! Zarnastene, mai lasa-ne in pace cu teoriile tale si condu-ti in pace TDI-ul!

  • Vasilica, vineri, 29.03.2013 09:44

    E asa da parca mai vin de acasa fata de ce este acum.

  • Lache, vineri, 29.03.2013 10:16

    Chiar sunt curios ce mai inseamna Subaru in motorsport.Wrc?Au iesit cu coada intre picioare.Exista o vorba.Daca nu-ti poti permite o masina performanta adevarata,iei o jucarie turbo STI.No offence,man! Nu ai sa vezi nici un CEO in STI.Conceptul asta este total diferit de vechiul Subaru,si chiar ca este foarte fain.Eu le doresc succes,pt.ca au nevoie de asa ceva.Sper sa revina acolo unde au fost.In 2004(parca)faceau legea.Sunt 9 ani de zile,iar ei nu au avansat in fata(oare cati vor vedea pleonasmul).Cam ar trebui sa se miste.Si o vor face,chiar daca nu vor pune motorul dual boxer de 470 de caluti. Sanatate maxima!

  • LauCalin, vineri, 29.03.2013 10:48

    Sincer eu nu am mai auzit de motor dual boxer. Cum sunt pusi cilindri la motorul asta?

  • Lache, vineri, 29.03.2013 11:02

    Intreaba-l pe mafia.Poate el stie mult mai multe decat cei mai iubiti dintre pamanteni.O fi auzit si el de "dual mass fly wheel".El este cel mai bengos de pe aici.Bengos rimeaza cu mucles.Acum stiu.Motorul dual boxer este motorul de batut la usa.Este in doi timpi si trei miscari.Iti face usa praf.Chiar daca e ghermana.Usa japoneza o dezintegreaza.Sanatate maxima!

  • @Misha, vineri, 29.03.2013 12:37

    Subaru n-a facut legea in motorsport inaintea unor europene, cand Audi Quattro sau Lancia Delta faceau legea, Subaru n-o facea deloc, au dominat de la sfarsitul anilor "90 cativa ani, dar au fost multi care au facut asta.

  • Misha, vineri, 29.03.2013 13:36

    In 2003 Peter Solberg castiga WRC la bordul unui Subaru Imprezza WRX STI. Retragerea din WRC nu echivaleaza cu retragerea din motor sport.In 2011 David Higgins castiga Rally America tot cu un Subaru. Inainte sa aberezi, vezi de ce WRX STI este printre masinile cele mai folosite in CNR. Si asa cum ti-am spus vezi alaturi de ce fel de masini este testat subaru de catre reviste auto care la teste isi permit sa foloseasca piloti. Ve vedea pe pista alaturi de Subaru masini cu mult mai puternice, carora regele le face fata cu succes.

  • @misha, vineri, 29.03.2013 14:42

    Castigarea unui titlu nu inseamna dominarea si nici sa fii rege, pai asa Loeb care a castigat 7 campionate consecutive cu Citroen ce se mai cheama? Cu Citroen, da? Daca mai spun si de cateva campionate castigate de 206 WRC inseamna ca PSA in ultimii 12 ani a fost mult peste orice japoneza, Subaru plus Mitsubishi la un loc, ok nemtii in acest timp n-au fost prezenti, dar au facut istorie cu Audi Quattro, in orice caz la palmares Subaru nu este nici un rege, francezii au fost peste.

  • Dsign, vineri, 29.03.2013 15:19

    Peugeot&Citroen nu ofera spre larg consum masini atat de puriste precum Mitsubishi si Subaru. Sunt unii oameni care apreciaza o masina dura, puternica, brutala care poate merge cam pe orice drum. In plus, sistemul 4WD simetric, in combinatie cu motorul boxer ofera o dinamica deosebita fata de altii. Asteptam de la Citro si Pug cate un DS3/208 4wd, minim 250cp, suspensie tare ca piatra si garda la sol de 15cm.

  • xxx, sâmbătă, 30.03.2013 10:11

    Nu contest nici o secunda calitatile tehnice ale Imprezzei, dar este urata rau, sper ca noul model sa rezolve lucrul acesta

  • @dsign, sâmbătă, 30.03.2013 22:23

    Esti cam dezinformat. Peugeot si Citroen ofera si ele masini puriste dar doar in tarile civilizate si doar pe comanda. De exemplu in Vest poti comanda din data de 12 Martie, Peugeot 208 t16 cu 1200 kg, 4x4 si motor 1.6 thp si 280 cp. Costa mai mult ca un wrx sti insa e editie limitata asa cum a fost si 205 t16 la vremea lui, care acum este o masina cautata de colectionari. Bafta