Subaru aniversează producţia a 15 milioane de motoare boxer
Japonezii de la Subaru celebrează producţia cumulată a 15 milioane de motoare boxer din 1966 până în prezent. De la momentul lansării primului motor boxer de la Subaru au trecut 49 de ani.
Subaru sărbătoreşte producţia cumulată a 15 milioane de motoare boxer. Japonezii au atins acest hotar de fabricaţie la 49 de ani de la introducerea primului motor de acest tip în producţie, pe modelul Subaru 1000, în mai 1966. De atunci şi până acum, motorizările boxer au fost nelipsite în gama Subaru şi au fost oferite în diferite variante de cilindree şi putere. Până acum câţiva ani, cei de la Subaru nu ofereau şi variante diesel ale motorizărilor din ofertă, dar până şi această graniţă a fost trecută odată cu introducerea propulsoarelor Subaru Boxer Diesel cu patru cilindri orizontali opuşi.
Subaru a confirmat a doua generaţie a modelului sportiv BRZ, dezvoltat alături de Toyota
Aniversarea de producţie a 15 milioane de motoare boxer vine la o lună după ce Subaru a sărbătorit fabricaţia sistemului Symmetrical All-Wheel Drive cu numărul 14 milioane. Acesta din urmă a debutat la şase ani diferenţă faţă de motorul boxer în gama Subaru, primul model care s-a bucurat de sistemul de tracţiune integrală simetrică al mărcii nipone fiind Subaru Leone 4WD Estate. Cei de la Subaru declară că sistemul lor de tracţiune integrală este superior celorlalte sisteme de pe piaţă prin faptul că foloseşte componente de dimensiuni identice pentru toate laturile maşinii şi că acestea sunt amplasate într-un mod simetric. Acest lucru asigură, potrivit celor de la Subaru, o distribuţie optimă a puterii între roţi şi o dinamică înbunătăţită.
Subaru a păstrat configuraţia motoarelor boxer din oferta sa aproape neschimbată vreme de 21 de ani, motoarele de 2.0 şi 2.5 litri nemaifiind schimbate la nivelul blocului motor din 1989. Schimbarea de generaţie s-a făcut în 2010, când japonezii au lansat a treia generaţie de propulsoare boxer. La vremea respectivă, Subaru a modificat cursa şi alezajul noului Boxer de 2.0 litri, structura de bază a acestuia fiind astfel schimbată radical.
Vorbim de o cursă mai lungă (de la 75 la 90 de milimetri), de un alezaj redus (de la 92 la 84 milimetri), de o capacitate cilindrică în uşoară scădere (la 1.994 centimetri cubi) şi de o cameră de combustie compactă, elemente care până acum nu erau posibile din cauza regulilor de montare a motorului pe şasiu. O altă noutate importantă ar fi renunţarea la distribuţia pe curea în favoarea distribuţiei pe lanţ, iar sistemul EGR a primit modificări substanţiale. Graţie sistemului de distribuţie variabilă şi a pompei de ulei de dimensiuni mai mici, motorul are pierderi interne reduse cu 28% şi emisiile de CO2 au scăzut cu 13%.
Via Carscoops
Cand Subaru inventa toate astea , nemtii invatau cum sa-l pronunte Z in loc de S .