Subaru a lansat in Romania primul Boxer Diesel

Publicat joi, 19.06.2008 14:41 de Robert Gherghe

Primul motor Boxer Diesel va fi disponibil si in Romania pe modelele Legancy si Outback.

Subaru Motors Trading a lansat in Romania primul motor Boxer Diesel. Noul motor combina cu succes tehnologia Subaru cu performantele unui motor diesel clasic, emisii de CO2 reduse si consum redus de combustibil. Noul Boxer diesel are o capacitate cilindrica de 1.998c, sistem de distributie cu doi arbori cu came, putere maxima de 150 cai, realizabili la 3.600 rot/min si cuplu maxim de 350 Nm, realizabil la 1800 rot/min. Consumul de combustibili estimat de producator in mediul urban se ridica la valoarea de 7.0 litri la 100 km, iar in regim extra-urban ajunge la 4.8 litri la 100 km.

Primele modele echipate cu noul motor sunt Legacy si Outback, disponibile in reteau nationala de dealeri autorizati Subaru Motors Trading. „Siguranta si confortul, performantele rutiere exceptionale si manevrabilitatea usoara, oferite doar de catre Subaru, sunt acum combinate cu eficienta unui motor diesel, construit cu grija fata de mediul inconjurator”, a declarat Stavros Kanonopoulos, General Manager Subaru Motors Trading Romania.

Principalele attribute ale motorului Subaru Boxer re refera la forma compacta a acestuia, greutatea redusa, robustetea si nivelul scazut al vibratiilor si al zgomotelor. Centru de greutate al primului Boxer Diesel este coborat. Mai mult, senzatia de sportivitate datorata unui raspuns de exceptie al acceleratiei este inca o caracteristica ce perfectioneaza aceasta combinatie. De asemenea, constructia sa conduce la cea mai eficienta utilizare a combustibilului dintre toate autoturismele din segmentul 4x4.

Subaru a creat noul motor Boxer Diesel ca raspuns la orientarea cerintei pietei auto catre automobile diesel. Pe piata din Europa in special, datorita canalizarii atentiei catre mediul inconjurator si catre economie, motoarele diesel sunt din ce in ce mai apreciate, fiind economice si potrivite conditiilor de trafic de aici. Luand toate acestea in considerare, Subaru si-a propus sa construiasca un motor diesel, fara insa a sacrifica atributele cheie Subaru si nici asteptarile clientilor. Astfel, ramanem fideli filozofiei noastre, centrata in jurul ideii de a asigura permanent conducerea in siguranta, antrenanta, confortabila si cu deplina incredere in calitatile automobilului Subaru. Prezentand acest nou motor in Romania, speram ca un public cat mai mare sa fie atras de linia completa de automobile Subaru, inclusiv de cele cu benzina”, a spus Kanonopoulos.

Atat Legacy cat si Outback sunt disponibile in reteau nationala de dealeri autorizati Subaru Motors Trading, la un pret incepand cu 28.332 Euro DDP (Legacy) si 30.226 Euro DDP (Outback).

  • 10A7, joi, 19.06.2008 16:43
    diesel

    A stricat si subaru traditia lansand un motor diesel nu conteaza cat de bun este dar este un diesel si cand mai aud ca motoarele diesel se apropie de cele benzina la performate nu mai pot adica bine poate la performante da dar cine stie cum se conduce un motor pe benzina performant nu are cum sa ii placa un motor diesel chiar si cel de pe audi r8 conceptia este insa una in favoarea dieselului indiferent cat ai incerca sa arati adevratele atuuri ale benzina asa ca europa dieselul sa traieasca ca doar tractoarele folosesc aceste motoare si nuo suntem toti niste tarani din agricultura

  • AndreiRN, joi, 19.06.2008 19:59
    Frumos

    Frumos motorul si ma bucur ca si Subaru au intret in randul producatorilor de motoare diesel. Motorina este viitorul enrgiei lichide datorita multitudini de avantaje pe care o prezinta. Motorina unge si benzina usuca. Motorina rezista in timp si benzina expira rapid. Biomotorina poate fi recoltata in agricultura si benzina nu. Avioanele, generatoarele, vapoarele, trenurile etc merg pe motorina.

  • eu, vineri, 20.06.2008 04:59
    toteu

    Nu inteleg conceptia ta 10A7, dar dieselurile prezinta calitati mult mai bune decat benzina... si nu cel de pe A8 e cel mai bun... consum mic, cuplu mult mai mare la aceeasi capacitate cu o benzina si la o turatie mult mai mica, fiabilitate mai mare din cauza rularii cu turatii mai mici

  • raul, vineri, 20.06.2008 11:41

    El se referea la "feeling".Senzatia de a conduce un diesel si cea de a conduce o benzina. As vrea sa conduc o sportiva pe benzina sa vad si eu diferenta:P

  • Circotasul Auto, vineri, 20.06.2008 11:45
    Subaru Diesel

    Super scump !!!

  • Danboss, sâmbătă, 21.06.2008 23:44
    pt AndreiRN

    Unele generatoare, aproape toate vapoarele si aproape toate trenurile merg pe motorina, dar avion pe motorina nu exista. Cu alte cuvinte, unde conteaza consumul se alege motorina, unde conteaza performantele se alege benzina (sau kerosenul la avioane, care este tot un soi de benzina). Etanolul, care se foloseste in loc de benzina se obtine tot din plante, si mai mult decat atat, are performante mai ridicate decat benzina clasica, fata de biomotorina care are performante mai scazute decat motorina clasica. Ar fi foarte frumos daca ne-am documenta putin inainte sa atacam un subiect in public. In rest si benzina si motorina au avantajele lor, fapt ce le face sa fie folosite in mediile specifice.

  • Danboss, sâmbătă, 21.06.2008 23:51
    pt eu

    Uzura mai mare a motorului Otto data de turatiile mai mari este compensata de cursa mai scurta in cilindru (vezi diferentele de compresie) si, din nou, de diferentele de compresie, la compresie mai mica nu conteaza asa de mult uzura. Un motor Otto cu compresie proasta va functiona foarte bine, doar ca va consuma, probabil mai mult ulei, dar un Diesel cu compresia proasta nu va mai porni. Astfel durata medie de utilizare in conditii normale a motorului este aceeasi si la Otto, si la Diesel, de regula 3-400000km. Mai mult, schimbul de ulei se face la fel, la 15-20000km.

  • AndreiRN, luni, 23.06.2008 20:23
    Informati

    Pt Danboss - kerosina este motorina si avioanele cu reactie merg cu kerosina si nicidecum benzina. Armata foloseste un singur combustibil atat pt aviatie cat si pt vehiculele de sol si este motorina de calitatea 1. Un motor diesel bun functioneaza lejer un milion de km. Unul mare pt TIR si care este intretinut bine atinge 2 milioane de km fara sa aiba nevoie de revizie. Benzina este uscata si degresanta si asta duce la o uzura mai rapida a cilindrului/piston in comparatie cu motorul pe motorina. Da, au aparut in ultimi ani motoare diesel din aluminiu care au o viata mult mai scuta decat cele solide din fonta.

  • Danboss, marţi, 24.06.2008 17:08
    pt AndreiRN

    De pe Wikipedia: "In the mid-20th century, kerosene or "TVO" (Tractor Vaporising Oil) was used as a cheap fuel for tractors. The engine would start on gasoline, then switch over to kerosene once the engine warmed up. [...] Kerosene is sometimes used as an additive in diesel fuel to prevent gelling or waxing in cold temperatures" Ma indoiesc foarte tare ca poate fi numit kerosenul motorina, mai degraba ceva intre. Oricum, kerosenul este folosit doar la avioanele cu reactie, la cele clasice, cu ardere interna, se foloseste exclusiv benzina pt ca sunt mai performante, obtin turatii mai ridicate si sunt mult mai usoare. Apropos de motoarele care functioneaza 1 milion de km, ne referim la motoarele mari, de TIR-uri, unde autonomia este foarte importanta. Eu vorbeam de motoarele de masini mici. Iar metalul din care este fabricat blocul motor nu are nici o importanta, pt ca oricum in cilindru se monteaza o camasa speciala dintr-un aliaj rezistent la frecare. Niciodata nu a lucrat pistonul in cilindru de aluminiu sau fonta. Singura diferenta fiind de greutate a motorului, care afecteaza consumul. In legatura cu armata, avioanele se supun acelorasi reguli carora se supun avioanele civile, iar masinile de sol (in speta cele vechi, rusesti) care sunt facute cu motoare Otto, folosesc benzina de la 75 in sus. La masinile cu motor Otto nu foloseste nimeni(nici armata, nici altcineva motorina). Repet, fiecare combustibil are avantajele lui si se foloseste acolo unde este mai util. Nu se poate spune ca unul este mai bun decat altul, decat daca se poate spune acelasi lucru despre mere si pere. Sunt lucruri diferite.

  • AndreiRN, miercuri, 25.06.2008 21:39
    Motorina

    Peste 90% dintre avioane sunt turbo si merg pe motorina. Cu mare placere pun eu kerosina in MBZ de cate ori am ocazia. Este superioara motorinei. Armatele serioase au renuntat de mult la benzina datorita riscului si problemelor pe care le are. Cat despre motoare din aluminiu cu camasi de otel sunt OK pt benzina dar nu si pt motorina. Ia fa tu un search la MBZ 300SDL si 350SDL si sa vezi cat de proaste sunt acele motoare. Da, este adevarat ca populatia sa lasat pacalita de aceste motoare diesel din aluminiu care au o viata relativ scurta.

  • NicuP, miercuri, 09.06.2010 20:13
    benzina vs diesel

    vin si eu cu un mic comentariu legat de articolele de mai sus. ca inginer auto va spun din start ca orice diesel are o viata de functionare (masurata in km) mai mare decat un benzinar (cu cel putin 50% mai mare). in acelasi timp si reviziile se fac mai rar (apropo, la Sprinter am revizii la fiecare 40.000 de km...daca era pe benzina la maxim 20.000 vedea service-ul ). Pe scurt avantajele benzinei ar fi cam asa: senzatia condusului la turatii mari (sunetul motorului, acceleratii mari, raspuns rapid la calcarea pedalei de acceleratie) si faptul ca nu produce oxizi de azot la fel de mult ca un disel. (NO2 este un gaz foarte periculos). as mai putea spune ca nu produce nici particule (funingine si alte particule mici care din pacate sunt cancerigene) (de aia diesel-urile noi vin cu filtre de particule pe langa catalizatoare...dar chiar si asa particulele foarte mici "scapa" de filtru si ajung in aer ....vezi si teava de evacuare neagra). avantajele dieselului sunt : cuplu mare la turaii mici care permite depasiri lejere incepand cu 1800 de turatii/min (la benzina poti sa te uiti si la un film pana depasesti daca incerci treaba asta la 1800 rpm) , consum redus (si la preturile combustibililor chiar e un avantaj enorm sa iti consume masina sub 6,5 l/100 km in Bucuresti, si , daca iti place, fluieratul turbinei (care mie pot spune ca imi produce o senzatie placuta cand o aud cum se duce la peste 100.000 rpm ....benzinarele sunt mai rar cu turbo). cum vad eu lucrurile: n-ai bani sau nu vrei sa consumi o gramada de bani ca sa te deplasezi din A in B atunci alegi diesel mic (1.5-1.8 l) . vrei si putina adrenalina dar tot fara sa dai prea multi bani ca sa invarti rotile pe asfalt atunci alegi diesel pana la 2.2-2.5l. vrei senzatii, adrenalina pura, vrei sa ajungi in cer (la propriu pt ca se termina urat de multe ori) iti iei benzinar la peste 2l (eventual turbo, care poate incepe de pe la 1,8l ). si daca se poate sa fie si fsi sau tfsi (cu injectie directa, turbo cu injectie directa). benzinar sub 2l sau 1.8 l turbo e o matza care urla de pomana la cer fara sa traga....o balarie de motor...gen motoretele de 125 cc. si cum eu sunt adeptul (fiind in ultimele saptamani de facultate, inca pe banii parintilor ;)) ) mersului din A in B cu consum mic , prefer dieselul. cand am chef de senzatii cat de cat mai datatoare de arenalina storc ultimii caluti din motorasul meu de 1,9 tdi ducandu-l pe la peste 3500 rpm.( nu la Mercedes Sprinter ma refer acum ca doar nu vreau senzatii de la o duba :)). acum parerile sunt impartite si fiecare alege cum doreste ....altfel se faceau doar dieseluri sau doar benzinare.... cum spune si un prof de-al meu: dieselul e calul de povara ....trage tata, trage ! la noi....pe drumurile noastre.....nu prea ai unde sa folosesti benzinarele la adevarata capacitate. sau poate vreti sa mergeti intre semafoarele din Bucuresti cu 30 km/h in treapta I la 6000 rpm :))