SUA: Un Tesla Model S ia foc în urma unui accident, acţiunile companiei scad

Publicat vineri, 04.10.2013 16:08 de Sebastian Toma

Cel mai sigur model testat vreodată de NHTSA, Tesla Model S, a fost implicat într-un accident în Statele Unite ale Americii. Printre consecinţele evenimentului, în urma căruia maşina a luat foc, se numără şi scăderea valorii acţiunilor Tesla.

Deşi mediatizarea unui model este în general un lucru bun, acţiunea poate să fie dăunătoare pentru compania care produce respectivul produs atunci când se întâmplă ceva negativ. Exemplul de faţă vine din Statele Unite ale Americii, unde un Tesla Model S a fost implicat într-un accident rutier şi a luat foc în urma impactului. Şoferul a ieşit la timp din vehicul, nefiind rănit de incendiu. Potrivit declaraţiilor făcute de acesta, incidentul a fost provocat de o serie de resturi metalice de pe autostradă, care au lovit acumulatorii lui Model S.

Incidentul a fost mediatizat, vehiculul în flăcări fiind prezentat într-un clip pe Youtube. În urma apariţiei acestui clip, acţiunile Tesla Motors au scăzut cu 6.24 procente la Nasdaq în cursul zilei de miercuri, ca a doua zi să scadă cu încă patru procente. Reprezentanţii Tesla Motors nu au comentat evoluţia acţiunilor companiei, dar au recunoscut faptul că incediul a pornit de la setul de acumulatori, spunând că bateria s-a comportat aşa cum ar fi trebuit, cele 16 celule fiind proiectate să nu ia foc împreună, fiind separate cu panouri ignifuge.

Incendiul a ridicat din nou problema siguranţei acumulatorilor litiu-ion în transporturi, două cazuri similare fiind cercetate de NHTSA: un incendiu izbucnit la bordul unui Chevrolet Volt în urma crashtest-ului standard şi un incendiu la bordul lui Boeing 787 Dreamliner. Criticii acestui tip de acumulator spun că sistemul nu este suficient de sigur pentru a fi folosit în transporturi, în timp ce companiile care folosesc acest tip de acumulator susţin că tehnologia este cât se poate de sigură în factorul de formă actual.

Via MSN

  • Dragos, vineri, 04.10.2013 17:41

    Sa-i vedem pe laudatorii Tesla ce mai zic acum!

  • hai sictir, vineri, 04.10.2013 18:03

    @Dragos Tu probabil ai uitat cate modele Ferrari si Lamborghini au luat foc fara sa fie lovite. La modelul Tesla incendiul a fost provocat de un obiect metalic de pe sosea care a lovit acumulatorii.

  • vianu, vineri, 04.10.2013 18:04

    @dragos: "Incendiul a ridicat din nou problema siguranţei acumulatorilor litiu-ion în transporturi" laudatorii spun ca esti destept tare

  • tzenu_bmw, vineri, 04.10.2013 18:49

    nu vreau sa fiu rautacios insa probabil domnu Musk a 'meritato' intrebat de un 'ziarist' ce parere are despre modelele electrice de la BMW a inceput sa rada purtanduse putin cam sarcastic...... mi se pare doar mie sau acest om e chiar antipatic...... si sa nu mai anintesc de episodu cu hyper-loop in care chiar dansu sia dat cu stangu in dreptu precizand ca a vorbit la vrajeala....

  • agoox, vineri, 04.10.2013 19:25

    "Criticii acestui tip de acumulator spun că sistemul nu este suficient de sigur pentru a fi folosit în transporturi" Criticii insemnand concurenta ? @tzenu_bmw eu nu am nimic impotriva cu aroganta lui Musk atat timp cat scoate pe piata un produs competitiv (ce-i drept pana acuma s-a dovedit competitiv doar prin range). Sa nu uitam ca in SUA este concurenta neloiala. Imediat cum incep sa apara si alte masini care vor avea range de 500km full electric altfel se va pune problema competitivitatii, nu va mai fi Sir Musk asa arogant, pana atunci isi permite pe buna dreptate.

  • AndreiRN, vineri, 04.10.2013 19:39

    Deci acumulatori sunt flamabili si benzina nu. Interesanta gandire. Ei sa fie sanatosi si sa produca 200 000 pe an si vom vedea. Oricum piesele livrate de mine nu sunt combustibile. :)

  • @andrei, vineri, 04.10.2013 20:04

    bagi mana in foc?

  • AndreiRN, sâmbătă, 05.10.2013 00:46

    Bag mana in 3 focuri. De hartie.

  • @hai sictir, sâmbătă, 05.10.2013 16:35

    Se vede ce domn esti dupa pseudonim:))!Un raspuns civilizat nu stiti sa dati.

  • @vianu, sâmbătă, 05.10.2013 16:37

    Vai,ce destept esti tu,atat de destept ca nu ai inteles sensul frazei.

  • Catalin, sâmbătă, 05.10.2013 21:17

    eu merg pe mana producatorului, este un business de succes si ii doresc spor la treaba lui Musk. De ce nu a luat foc masina cand a fost supusa testelor de crash americane ? Nu tot frontale sunt si alea ? Prin urmare, consider un caz rar sau chiar extrem de rar...

  • vianu, sâmbătă, 05.10.2013 21:38

    si totusi lucrurile nu trebuie privite cu superficialitate. Daca un rest metalic de pe sosea iti provoaca incendiul insemna ca acolo bateriile sunt prea expuse. Un caz oarecum similar a fost (parca) prin anii '60 in SUA. Numai stiu marca dar, in caz de accident din spate, luau foc. Modelul a fost retras de pe piata si revizuit. Adevarat, pentru un model construit de la 0 mai scapa si inginerilor unele situatii. Back to drawing board ca altfel se ineaca actiunile.

  • redalert, luni, 07.10.2013 08:39

    De fapt adevarul bine ascuns cu acesti acumulatori este ca sunt facuti cu napalm

  • Mihai, luni, 07.10.2013 10:43

    De cate ori v-am spus ca TESLA are probleme de calitate cu bateriile ??! Eu vorbesc, eu aud !

  • ST, luni, 07.10.2013 15:16

    @Mihai Si de unde stii tu ca Tesla are probleme de calitate cu bateriile,ai citit in stele? Nu uita ca incendiul asta a fost provocat de un accident,citeste articolul.

  • @ST, luni, 07.10.2013 16:37

    http://wattsupwiththat.com/2012/02/22/teslas-electric-brick-problem/ http://jalopnik.com/5887265/tesla-motors-devastating-design-problem

  • @@ST, luni, 07.10.2013 17:24

    imi plac linkurile tale vechi de aproape 2 ani. Nu crezi ca lucrurile se misca in domeniu? Pacat. Viata trece pe langa tine si tu tot cu "istorii" traiesti

  • haha, luni, 07.10.2013 17:52

    @ @ST (gelu) @gelu nu ai demonstrat nimic cu acele linkuri,chiar o dai in penibil. Toata lumea stie urasti Tesla si in general marcile americane. Mai incearca....

  • AndreiRN, luni, 07.10.2013 20:03

    @vianu, un "rest" metalic a distrus un Concord si ucis multe vieti asa ca ......... Un sofer si familia lui pot muri din cauza unui arici sau unei pisici pe carosabil. Masina e de vina?

  • vianu, luni, 07.10.2013 20:41

    @AndreiRN..nu cred ca ai priceput ce am vrut sa spun. N-am zis ca e vina masinii (cel mult al inginerilor). Dar atat timp cat se poate remedia o situatie concreta de ce reactionezi asa? Se scire ConcordE si inginerii au protejat rezervoarele de combustibili cu fibra de carbon la restul flotei. Mai documenteaza-te...esti (ca sa spun asa) pe teritoriul meu.

  • Cosmin, marţi, 08.10.2013 11:25

    Prefer un Nissan Leaf. E mult mai fiabila !

  • Rares, marţi, 08.10.2013 14:54

    Doamne cat de naivi sunteti. Direct un Tesla mi-as cumpara, doar asa ca sa va ganditi voi cat de prost sunt eu ca dau bani pe astfel de masini futuriste si sa va luati voi masini nemtesti. Succes

  • sneaker, miercuri, 16.10.2013 14:19

    Tesla a comunicat (foarte civilizat) cu privire la acest incident: http://www.teslamotors.com/blog/model-s-fire Pe scurt: For consumers concerned about fire risk, there should be absolutely zero doubt that it is safer to power a car with a battery than a large tank of highly flammable liquid. — Elon

  • 2013 vs. 2015, joi, 04.02.2016 21:26

    Ce s-a mai intamplat intre timp... http://www.automarket.ro/stiri/dragostea-dureaza-trei-luni-consumer-reports-depuncteaza-tesla-model-s-66885.html http://www.automarket.ro/stiri/tesla-model-s-o-mai-ia-si-razna-unii-posesori-acuza-electrica-americana-ca-66919.html http://www.automarket.ro/tv/funny/cele-dou-scaune-din-portbagajul-lui-tesla-model-s-i-pot-aduce-probleme-cu-poliia-5385.html