STUDIU: Șoferii încă se tem de mașinile autonome. Procentajul a crescut din 2022
Potrivit unui studiu realizat de organizația americană AAA, 66% dintre șoferii intervievați încă se tem de mașinile autonome. În 2022, acest procentaj era de 55%, iar anul trecut de 68%.
Mașinile autonome sunt încă departe de a deveni o normalitate, chiar dacă pe străzile din Statele Unite ale Americii poți vedea câteva taxi-uri fără șofer. Tehnologia evoluează foarte rapid, așa că apariția mașinilor autonome pe străzi, într-un număr tot mai mare, este doar o chestiune de timp.
Chiar și așa, lumea este încă speriată de ideea unui vehicul autonom.
Potrivit unui studiu realizat la începutul anului de organizația americană AAA, 66% dintre șoferi se tem încă de mașinile autonome. Procentajul a crescut din 2022, atunci când era 55%, dar a scăzut comparativ cu anul trecut (68%).
Între timp, 9% dintre șoferii intervievați au încredere în mașinile autonome, iar 25% sunt nesiguri. Ambele procentaje au crescut față de nivelurile din 2022 când erau 15%, respectiv 30%.
Așadar, majoritatea șoferilor se tem de mașinile autonome, dar situația stă puțin diferit atunci când vine vorba despre tehnologii de condus semi-autonom. Cu alte cuvinte, tehnologii care fac condusul mai ușor în anumite situații.
Spre exemplu, mai bine de jumătate dintre șoferi apreciază sistemul de frânare automată și tehnologia Lane Keep Assist. 42% au răspuns pozitiv în ceea ce privește sistemul Active Driving Assist, iar 49% sunt de acord cu cruise control-ul adaptiv.
Un alt studiu, realizat de aceeași companie, a mai arătat că aceste sisteme de condus semi-autonom nu sunt întotdeauna fiabile. De pildă, atunci când a testat eficiența sistemul Automatic Rear Braking, numai 1 din 40 de teste s-a încheiat fără un accident.
Jumătate dintre mașinile testate nu au reușit să oprească atunci când au depistat un pieton în spatele mașinii.
via Motor1
ACC, lane asist… este cam maximul ce se poate aplica și utiliza pe scară largă pe tema asta. Și aste-s cam opționale și cu aplicare limitată de condițiile de trafic, infrastructură etc. Frânarea de urgență nu are treaba cu subiectul. În rest obsedații de tehnologie pot să viseze în continuare…