STUDIU: Șoferii au pierdut 91 de ore în traficul din București, în 2022

Publicat joi, 12.01.2023 13:10 de Tiberiu Safta

Potrivit unui studiu nou, Bucureștiul a fost al 19-lea cel mai aglomerat oraș din lume în 2022. În total, șoferii au pierdut 91 de ore în traficul din capitală și s-a revenit, astfel, la nivelul de trafic înregistrat înainte de pandemie.

Un studiu nou realizat de INRIX Research a analizat numărul de ore pierdute în trafic în 991 de orașe din lume. Printre acestea, se numără și București. Conform noului studiu, capitala României este al 19-lea cel mai aglomerat oraș din lume. Anul trecut, șoferii au pierdut 91 de ore în total, în traficul din București.

Față de 2021, asta înseamnă o îmbunătățire cu 7% a situației, însă la egalitate cu nivelul înregistrat în 2019, ultimul an înainte de pandemie. Cu toate acestea, capitala noastră este departe de a fi cel mai aglomerat oraș din lume. Potrivit studiului, cel mai congestionat oraș din lume în 2022 a fost Londra, pentru al doilea an consecutiv. Aici, șoferii au pierdut nu mai puțin de 156 de ore în trafic.

Pe locul 2 se află Chicago, unde s-au pierdut 155 de ore în trafic, iar pe locul 3 este situat Paris. În capitala Franței, șoferii au pierdut 138 de ore în total. Clasamentul primelor 10 cele mai aglomerate orașe din lume este completat de: Boston (134 de ore), Bogota (122 de ore), Palermo (121 de ore), Toronto (118 ore), New York (117 ore), Monterey (116 ore) și Philadelphia (114 ore).

Unul din factorii care au dus la un trafic mai aglomerat în București este reprezentat de parcul auto mai mare din țara noastră. Potrivit DRPCIV, în 2022 au fost eliberate peste 1.4 milioane de certificate de înmatriculare și peste 1.06 milioane de permise de conducere.

Mai mult, în decembrie 2022, parcul auto din țara noastră a ajuns la 9.952.850 de vehicule, iar numărul de persoane cu permise de conducere a crescut la 8.501.718. Potrivit DRPCIV, aceste valori au crescut, în medie, cu 5% în fiecare an, începând din 2010.

via Economica

  • VictoRRR, joi, 12.01.2023 13:46

    Prostii au stat in trafic, eu ma mers cu trotineta și bicicleta electrică și nu am pierdut nimic;)

  • Mihai, joi, 12.01.2023 16:21

    Si extra, majoritatea s-au bucurat de putoare diesel. Ca de aia si iei diesel, ca sa stai cu el in trafic. Unii se lauda ca fac sute de km pana sa realimenteze, dar in realitate inghit putoare stand in trafic. Deci electricele nu sunt bune, clar.

  • eu, joi, 12.01.2023 17:21

    si eu pe jos :)

  • dany, joi, 12.01.2023 20:33

    Una din solutii e trecerea la doua roti, nu doar bicicleta si trotineta. Anul asta s-au vandut cam 4500 scutere/ motociclete noi de peste 125 cc, dintre care majoritatea au fost de cilindree medie care arata ca piata se maturizeaza iar oamenii cumpa ”chestii” utile, nu doar motoare de fitze.

  • dany, joi, 12.01.2023 20:34

    *anul trecut

  • Kap, joi, 12.01.2023 20:40

    Mihaidikkk, lasă frustrările și ochelarii de cal. Dacă pentru unul ca tine idealul în viață e să băltești într-o electrică în traficul urban bucurându-te c-ai făcut plinul gratis la Lidl, nu înseamnă că toți posesorii de mașini fac asta. Și n-a discutat nimeni niciodată de autonomie până s-apară greoaiele cu baterii, când cei ce mai și conduc v-au atras atenția cât de inutile sunt în afara orașului la acel capitol, oferindu-vă ca grad de comparație AVANTAJOASELE mașini cu ardere internă. Și-ți repet a 10-a oară, electricele sunt excelente în oraș, dacă merg pe șine sau au captatoare.

  • Mircea Badea, joi, 12.01.2023 21:46

    jos cenzura! nu vreti sa va fie atacata securitatea si sorosistii?

  • Banditos, joi, 12.01.2023 23:34

    @kap Probabil ca nu ai prins discutiile aprinse intre benzinari si dieselari. Sau te faci ca uiti. Mike poate ca e obsedat de electrice dar sa lasam, nici cu unii dintre fanaticii diesel nu prea iti vine sa faci parada.

  • Mike, vineri, 13.01.2023 07:42

    Sunt două mari probleme 1) trebuie schimbat sistemul de străzi din rădăcini. Trebuie şterse benzile auto şi transformate în benzi de biciclete, scutere, trotinete electrice ! Sunt multe oraşe europene mari care au făcut deja această tranziţie cu succes. 2) CORUPŢIA. Dacă Bucureşti are extrem de mari probleme cu străzile, traficul.... cum tu primăria Bucureşti dai autorizaţie de construcţie la blocuri cu peste 4 etaje ???? Plus este zonă seismică... Şi lumea o merită, cumpără la ghetourile cu nume de rezidence englezeşti.