Studiu: Renault, BMW şi Volkswagen şi-au răstrâns cel mai mult reţelele de dealeri din Europa în ultimii şapte ani
Reţeaua de dealeri auto din Europa s-a restrâns într-un ritm mai lent decât scăderea vânzărilor de pe această piaţă în ultimii şapte ani, arată un studiu al Bernstein Research. Marca Renault a avut cea mai pronunţată restrângere a reţelei de dealeri.
Un studiu al Bernstein Research a relevat faptul că reţelele dealerilor auto din Europa s-au restrâns într-un ritm mai lent decât cel în care au scăzut vânzările pe această piaţă de la începerea crizei economice. În timp ce înmatriculările de maşini noi au scăzut cu 20% faţă de vârful înregistrat înainte de recesiune, numărul de reprezentanţe auto din Europa de Vest a scăzut cu 12 procente din 2007. De atunci şi până în prezent, producătorii de automobile europeni, singurii incluşi în studiu, au renunţat la aproape 6.000 de reprezentanţe din 2007 până în prezent, în timp ce numărul de maşini vândut pe an pe reprezentanţă a sczăut de la 280 pe an la 250 pe an. Analiştii britanici de la ICDP spun că un dealer auto din Europa are nevoie de 150 de maşini noi vândute pe an pentru a fi sustenabil din punct de vedere financiar.
Renault, BMW şi Volkswagen Group (cu toate mărcile din ofertă) au fost printre puţinii producători europeni de automobile care şi-au redus semnificativ reţelele de retail în urma crizei financiare care a lovit Europa în 2008. Între timp, producători precum Fiat şi PSA Peugeot-Citroen au fost semnificativ mai rezervaţi în reducerea reţelei comerciale. O comparaţie rapidă a situaţiilor mărcilor de mai sus arată că reducerea reţelei de dealeri a fost soluţia corectă pentru Renault, BMW şi Volkswagen Group, aplicată împreună cu lansări numeroase de modele noi şi facelift-uri de-a lungul acestei perioade.
Concern | Scădere a numărului de dealeri 2007-2014 (în procente) |
Renault | 15 |
BMW | 13 |
Volkswagen Group | 9 |
PSA Peugeot-Citroen | 7 |
Fiat | 6 |
BMW şi Volkswagen Group posedă cele mai bune reţele de dealeri din Europa în ceea ce priveşte stabilitatea vânzărilor, deoarece aceste două concerne au păstrat stabilitatea vânzărilor după ce au redus reţeaua şi se bucură de vânzări mai mari per reprezentanţă decât obţineau înaintea crizei financiare. La polul opus, PSA Peugeot-Citroen are cea mai puţin eficientă reţea din Europa în materiel de vâznări, în ciuda reducerii de şapte procente a numărului de dealeri. Statisticile arată o medie de 150 de maşini vândute în medie de dealerii PSA Peugeot Citroen în 2013 în Europa. Spre comparaţie, Renault şi-a redus numărul de dealeri cu 15 procente faţă de 2007 şi vânzările medii anuale au scăzut de la 270 de unităţi/dealer în 2005 la 230 de maşini/dealer în 2013.
Via AutomotiveNews (înreg.) | Sursă foto
La Fiat merge bine treaba :)