STUDIU: Peste 10% dintre clienţii de automobile noi nu conduc maşina înainte să o cumpere

Publicat marţi, 14.08.2012 11:21 de Sebastian Toma

Potrivit unui studiu derulat in Statele Unite ale Americii, unul din zece clienţi de automobile noi nu a mai testat maşina înainte să o cumpere, mergând pe sfaturile presei de specialitate.

Clienţii de automobile noi au început să-şi schimbe comportamentul, arată un studiu derulat de Maritz Research în Statele Unite ale Americii. Potrivit acestui studiu, 11.4% dintre clienţii de automobile noi generaţia 2012 nu au făcut un test cu maşina dorită înainte de a cumpăra vehiculul respectiv. În contrast, 9.5% dintre clienţii de automobile noi din aceeaşi perioadă au folosit internetul pentru a-şi programa un test cu maşina dorită, o creştere faţă de 7.4% în urmă cu doi ani. Potrivit realizatorilor studiului, opt din zece clienţi de automobile noi se informează de pe internet despre modelele pe care le caută, ca apoi să viziteze câteva reprezentanţe în vederea achiziţiei.

Reprezentanţii dealerilor nu sunt de acord cu aceste practici, ei fiind de părere că un test cu o maşină va transforma un client nehotărât într-un client decis să cumpere. În ciuda recomandării de a conduce un automobil nou înainte de a-l cumpăra, reprezentanţii dealerilor le sugerează clienţilor să testeze mai multe modele înainte de a lua o decizie şi să facă programări la trei până la cinci reprezentanţe diferite, pentru a face comparaţii mai uşor şi pentru a menţine controlul procesului de achiziţie. Unii clienţi sunt intimidaţi de întreaga experienţă a reprezentanţelor şi preferă să termine cât mai repede comunicarea cu aceştia.

Philip Reed, fost reprezentant al unui dealer de automobile noi şi actual editor senior la Edmundscom le recomandă clienţilor să încerce automobilul înainte de a-l cumpăra. "Dacă mergi cu maşina la munte, ar fi bine să urci pe un deal cu maşina de test. Dacă petreci mult timp pe autostradă, ar fi bine să testezi maşina nouă şi pe autostradă. Dacă ai o cale ferată pe drumul tău zilnic, ar fi bine să treci şi peste câteva denivelări. Coboară şi urcă în maşină de mai multe ori la rând, vezi cât de uşor sau de greu îţi este şi cum te simţi", spune Reed.

Via Freep.com

  • Leonard, marţi, 14.08.2012 11:26

    De ce sa o conduca? Nu inteleg ce vrea articolul asta sa zica.

  • sandman, marţi, 14.08.2012 11:46

    la noi procentul e mai mare. de asta se vand zeci de jafuri, gen renault, dacia, kia, etc fara ca romanul sa le testeze macar sa vada cum sta la volan, si cum ia o curba masina respectiva. exemplu este leonard.

  • juliusheide, marţi, 14.08.2012 12:13

    si eu am achizitionat masina fara sa ma urc in ea(cea din showroom), dar stiam ce achizitionez fiindca am sofat inainte una asemanatoare dar mai veche cu vreo 5 ani

  • dany, marţi, 14.08.2012 12:55

    Eu am lucrat in domeniul asta acum cativa ani si pot sa spun ca foarte multa lume la noi cumpara emotional, adica in functie de design si/sau culoare. Pe foarte multi nu-i intereseaza prea mult detaliile, de gen cum se conduce masina X comparativ cu Y, iar dupa preferintele in design vin preturile si dotarile. Cei care alegeau sa faca un test drive erau, intr-o proportie foarte mare, deja decisi pe modelul respectiv si nu urmareau decat sa-si intareasca singuri decizia, si nicidecum sa faca o comparatie calculata, rece. Plus ca marea majoritate aleg sa viziteze showroom-urile unor branduri ale caror modele ori le-au vazut mai des pe strada, ori au auzit ei din mosi-stramosi ca ar fi foarte bune, gen unele modele nemtesti. Am lucrat si pe o baricada (nemtesti), si pe alta (asiatice) si ambele categorii de clienti se bazeaza, in general, pe multe preconceptii si lucruri "din auzite". Extrem de putini se intereseaza de cat de practica e masina, ce costuri presupune pe termen lung, cum se simte la condus, etc. N-avem ce face, lumea in afara cercului de pasionati auto e extrem de superficiala.

  • Calingura, marţi, 14.08.2012 14:20

    Subscriu la cele spuse de Dany dar in calitate de astfel de client. Niciuna din masini cu am testat-o inainte sa o cumpar. Regret acum? Catusi de putin. Ideea in ce ma priveste ar fi ca testul la volan este fie irelevant fie are o pondere prea mica. Irelevant pentru ca masina isi arata valoarea in anumite situatii semi-limita pe care nu le voi testa la proba volanului. In plus daca nu le testezi in paralel, la distanta de minute si pe acelasi traseu anumite aspecte gen ruliu, oboseala franelor sau nivel de zgomot nu le vei putea distinge (oricum pentru astea gasesti teste peste tot) Pondere prea mica pentru ca bun, hai sa zicem ca Octavia sta mai prost la trecerea peste denivelari scurte, este mai invechita si are jante urate iar Jetta sta pe sosea ca un mic clasa S, are tone de dotari optionale, este o aparitie noua si placuta si ce sa mai....cand m-am dat jos din ea la test eram terminat de placere. Dar cand am ajuns acasa am constatat ca Jetta are in acelasi pret finisari mai proaste, pret cu 3000 mai mare, dotari incluse mai putine, spatiun interior mai mic, portbagaj mai mic. Si uite asa pentru mine ca om cu buzunar limitat si cumpat mult ma abtin de la Jetta si iau Skoda. (asta ar fi situatia a 2 masini avute). A 3-a am cumparat-o pe loc cand am vazut-o la SIAB 2007. Dragoste la prima vedere si gata :))

  • Gabi, marţi, 14.08.2012 14:23

    Cand iti iei o masina premium , nu mai trebuie sa o testezi , sunt multi care dau comanda de urmatorul model , sunt oameni care isi i au masina de suflet, nu conteaza cum e , ce are , cum se conduce , masinile scumpe nu prea te dezamagesc

  • gelu, marţi, 14.08.2012 14:53

    @sandman...foarte bine punctat, foarte bine Ai uitat sa ne precizezi, pentru ca am vazut si argumentele tale, si cate dintre masinile SH "de Germania", stii tu... wv, opel, wv, bmw wv si.... wv cat de testate sunt inainte de achizitie. Testate de neamt la el acasa, ca romanul, el stie..."e bune, ieftine si te tine o viata" n'asha?

  • AndreiRN, marţi, 14.08.2012 17:41

    Candva soferi aveau si cunostinte mecanice dar acuma sunt numai soferi si sunt impresionati de culoare, tapiterie, electronica, lumini, etc dar foarte multi nu au habar cand e un cauciuc moale sau o teava de esapament vibreaza. Asa ca o hodoraoaga spalata si data cu ceara si ceva leduri se va vinde profitabil.

  • dany, vineri, 17.08.2012 10:20

    AndreiRN, la cum se fac masinile azi, trebuie sa fii un mic hacker ca sa mai poti repara ceva la ea atunci cand se strica, jiglere nu mai sunt sa suflam in ele iar de apa la delcou n-am mai auzit de pe vremea bunicilor.:) Cat priveste presiunea in roti sau vibratia esapamentului, aici mai e vorba si de bun simt, nu neaparat de cunostinte mecanice. Mai grav e, din punctul meu de vedere, cand unii nu stiu cum sa foloseasca corect ambreiajul cand pleaca de pe loc, si sa stii ca nu-s deloc putini in ultima vreme daca e sa arunc un ochi prin service-uri la cate discuri albastrite gasesc mecanicii pe la 50-60.000 km.