STUDIU: Mașinile electrice vor avea costuri de producție mai mici decât cele cu motoare termice până în 2027

Publicat luni, 11.03.2024 11:55 de Tiberiu Safta

Potrivit unui studiu nou, costurile de producție ale mașinilor electrice ar urma să fie mai mici decât ale vehiculelor cu motoare termice până în 2027. În schimb, costurile de reparație vor crește, iar numărul producătorilor mici va scădea.

Chiar dacă cei mai mulți producători au început să se concentreze asupra dezvoltării de mașini electrice, costurile de producție ale unei astfel de mașini sunt mai mari decât cele ale unui vehicul cu motoare termice. Această situație ar urma să se schimbe în viitor.

Un studiu nou, realizat de compania americană de consultanță Gartner, sugerează că aceste costuri de producție ale mașinilor electrice ar urma să fie mai mici decât cele cu motoare termice începând din 2027. Reducerea costurilor de producție va fi ajutată de inovații în procesele de fabricație, precum și de design-ul acestor mașini.

„Noii producători OEM vor să redefinească status quo-ul în lumea automobilelor”, spune Pedro Pacheco, vicepreședintele departamentului de cercetare din cadrul Gartner. „Ei au adus inovații noi care micșorează costurile de producție, cum ar fi arhitectura centralizată sau introducerea gigacasting-ului care ajută la reducerea costului de producție și a timpului de asamblare și care au fost adoptate și de producătorii consacrați pentru a putea supraviețui”, mai adaugă acesta.

În schimb, chiar dacă aceste costuri de producție pentru mașinile electrice vor fi mai mici, același studiu spune că va exista o creștere a costurilor de reparație cu până la 30%, până în 2027. Din această cauză, este foarte probabil să vedem mai multe mașini electrice considerate a fi daune totale, iar unii asigurători ar putea inclusiv să refuze unele mașini din cauza costurilor de reparații foarte mari.

Studiul mai preconizează și faptul că vânzările de mașini electrice vor crește la nivel global în următorii 2 ani. Pentru finalul lui 2024, Gartner estimează că vor fi vândute 18.4 milioane de mașini electrice la nivel mondial. În 2025 ar urma să fie vândute 20.6 milioane de astfel de vehicule. Ca o referință, în 2023 au fost vândute 15.4 milioane de mașini electrice la nivel mondial.

Totuși, situația nu va fi la fel de bună pentru producătorii mici și pentru companiile start-up, cum ar fi Lucid, Fisker sau Rivian. Studiul avertizează că, până în 2027, 15% dintre aceste companii vor fi preluate de altele mai mari sau vor da faliment.

via Carscoops

  • dan_grc, luni, 11.03.2024 12:02

    Există două vesti, una buna și una rea, cea bună pentru constructori, adică din 2027 vor câștiga din electrice, sau își vor mari profiturile, iar cea rea pentru clienți, costurile de reparație ȘI de achiziție vor fi cum altfel, mai mari .

  • alex_cu_a_mic, luni, 11.03.2024 12:41

    "același studiu spune că va exista o creștere a costurilor de reparație cu până la 30%, până în 2027"- in cazul asta cum mai sta in picioare ideea aia ca TCO-ul la electrice e mai mic decat la termice daca asigurarea e mult mai mare sau daca o busitura mai serioasa duce automat la dauna totala? Si cum mai sta in picioare idea conform careia salvam planeta conducand eelctrice care ajung mult mai usor dauna totala economica?

  • Ion, luni, 11.03.2024 14:14

    Niste HOTI, preturi crescute efectiv din burta pentru clienti la piese, asigurari, carburanti, service.. doar daca faci bani prea usor iti mai vine sa cheltui atat de mult pentru a detine o masina. Devine din ce in ce mai clar ca viitorul va fi transportul in comun.

  • NU E TEORIE A CONSPIRATIEI, luni, 11.03.2024 14:18

    "ORASUL DE 15 MINUTE" VA SPUNE CEVA?

  • Matei, luni, 11.03.2024 14:43

    Aceiași indivizi care strâmbă din nas ca sunt preturile mari, strâmbă din nas și ca vor scădea. Românul s-a născut nemulțumit.

  • CCA, luni, 11.03.2024 15:21

    Daca suprataxezi cu 50-100% masinile termice, atunci, logic, cele electrice vor fi mai ieftine.

  • @cca, luni, 11.03.2024 15:29

    Costurile de producție, gigele.

  • Fast_and_Curious, luni, 11.03.2024 16:06

    Stirea asta e ca Radio Erevan: - Este adevarat ca Ivan Ivanovici a primit o masina din partea partidului comunist? - Da, este adevarat, cu doua mici corectii. Nu era o masina ci o bicicleta si nu i s-a dat, ci i s-a luat! @alex_cu_a_mic - ai perfecta dreptate. Imi pot imagina problemele pt firme cu flote mari de masini, care de fapt sunt adevaratii cumparatori ai masinilor. Gigacastingul suna foarte interesant dpdv ingineresc, dar daca reparatia unei daune ajunge sa coste cat o masina intreaga, cine va avea de suferit pana la urma? Asigurarile vor mari politele la niste sume astronomice, potentialii clienti nu isi vor mai permite o masina noua, piata va merge in jos, marii producatori vor merge la guverne cu mana intinsa sa ceara ajutoare!!! din banii cetatenilor bineinteles. Este un cerc vicios, care pleaca de fapt din lacomia producatorilor auto. Cred ca nu ne ramane decat sa urmarim ce se va intampla, ca de schimbat ceva nu prea avem cum :(

  • Ion, luni, 11.03.2024 16:38

    Ba da, putem schimba, strangem nitel din dinti si facem greva, macar o perioada, folosim transportul in comun. Eu asta am facut de la inceputul lui 2024, daca am fi mai multi asa, oare ce s-ar intampla cu preturile? Nu cumva ar scadea, ca sa ne atraga? Hmm.. hai la greva, zic!

  • Fast_and_Curious, luni, 11.03.2024 16:53

    @Ion - te anunt ca eu de ani de zile folosesc doar transportul in comun in timpul saptamanii. Masina o folosesc cand merg si fac cumparaturile saptamanale. Iar greva nu prea inteleg cum ajuta. Eu lucrez intr-un domeniu total diferit de cel auto. Ce fel de greva ar trebui sa fac pt a fi luat in seama?

  • Dutz, luni, 11.03.2024 17:00

    Că să scazi prețul ai nevoie de volum (peste 500 mașini /zi) , in afară de Tesla și mai nou BYD, nu a reușit nimeni sa vândă volume. A explicat și guru Buhnici ca nu-i ușor să produci mașini și marjele sunt mici, de aia și Apple a dat abort. Una este să faci un prototip cu totul altceva să dezvolți rețele de furnizori, logistica, vânzare, service etc. Dacă studiul zice că până în 2027 (probabil cercetătorii din Vaslui), asta înseamnă că în 2026 vom vedea “fenomenul”. Partea interesanta ca modelele lansate de doi ani vor fi în producție la data respectivă, la fel cam tot ce se lansează momentan nu susține ce spun analiștii. Cu ceva sunt de acord… cei “mici” Lucid, Rivian, Fisker etc, nu vor rezista.

  • Dutz "noaptea NU bate vântul", luni, 11.03.2024 17:04

    Pai tesla nu e în faliment, Nostradamus?

    Dutz, luni, 11.03.2024 21:26

    Sculă de Manole… am evitat intenționat pentru a-ți da șansa să-ți arăți prostia și obsesia… evident nu ai dezamăgit :))) Tesla dacă nu intră pe zona low cost o să aibă aceeași problemă (asta dacă nu o au deja, dar încă ascund rahatul sub preș cât mai pot). Nu-i loc și piața în zona premium. Deja au căzut din toate topurile… și anul ăsta nu o să mai aibă cu ce face propagandă. Mai rămân dobitocii ca tine, care în lipsa de sinapse li se spune ce să creadă și ce să facă. Somn ușor… este doar Luni și ai început în forță.

  • Michi, luni, 11.03.2024 18:10

    https://m-g.uy/2mh brevet publicat pe 27.2.2024 Ford brevetează un nou sistem pentru diminuarea emisiilor mașinilor ICE De ce-și mai bat capul unii cu termice când dispar curând?!? Sau harnelile astea electrice, de fapt, sunt simple hype-uri în direcția greșită. Ca_consumator mă interesează pe mine dacă scad costurile de producție? Euro 7 e și despre anvelope și plăcuțe de frână, deci să avem grijă de mediu și de plămânuții noștri! :))))))))) Costurile de exploatare, mentenanță, reparații ale electrice sunt netransparente, evoluția prețului asigurărilor electricelor începe să devină clară pentru oricine, iar pt. România e f. simplu, infrastructura de încărcare nu va exista nici în 2055.

  • @Michi, luni, 11.03.2024 19:29

    Companiile înregistrează sute de brevete anual. Nu înseamnă că ajung și în producție ci doar ca se protejează în caz ca le vine și altora ideea. Am și eu brevete înregistrate.

  • MULTI DA' PROSTI, luni, 11.03.2024 19:38

    Cautati lista cu orasele care au semnat pentru "orasul de 15 min". Nu mai dati manute rosii ca maimutele.

  • Matei, luni, 11.03.2024 20:41

    Nasol rău asta cu orașul de 15 minute. Să ai tu tot ce îți trebuie pe o raza de 15 minute? Comunism, tată. Noi vrem sa mergem 1h!

  • @ Matei, luni, 11.03.2024 20:54

    Tu doar atat ai inteles? Prost ca de obicei.

  • Mana-rece-suflet-cald, luni, 11.03.2024 21:02

    Ce nu spune studiul, sau poate jurnalistul care l-a citat este faptul că, deși costurile cu reparațiile ar putea crește, totuși, celelalte costuri de exploatare, cu reviziile și cu energia consumată, sunt semnificativ mai mici, decât la termice, cu cel puțin 30%. Deci, cine nu bușește mașina, iese chiar pe plus. Detaliile fac diferența, așa că merită menționate toate.

  • Matei, luni, 11.03.2024 21:18

    Mi-a scăpat partea cu conspirația sa se reducă mobilitatea și libertățile tiktok-istilor hAURisti. Bine ca ești tu deștept.

  • Baba Vanga, luni, 11.03.2024 21:35

    Bai dutză beată, tu îmi iei pâinea de la gură? Numai eu fac previziuni. Apropo de sinapse lipsă.... Cum e cu vântul noaptea, geniule?

    Dutz, marţi, 12.03.2024 01:40

    Alt “meteorlog”… este plin de “genii”. “Uzina din Wolfsburg nu va mai produce modelul ID.3, chiar dacă lucrările de amenajare a fabricii se află în plină desfășurare. Directorul de producție Christian Vollmer a spus, în cadrul unui interviu, că decizia este una economică, bazată pe faptul că cererea de automobile electrice a scăzut, iar uzina din Wolfsburg va fi utilizată mai eficient, pentru alte modele.” Lasă sarcasmele pentru cine poate… hai fuga la groapa cu nisip ;) Du-te și scrie ceva la Alfa-Romeo… ca se “gândesc” să producă un model electric (of course) doar pentru piața din China și SUA. În China este masacru/canibalism cu electricele și-n SUA li se rupe de electrice… Suntem în 11 sau unii in 12 martie și nimic “răsunător” legat de creșterile vânzărilor la BEV-uri… deci, este cum am stabilit. ;)

  • Ambulanța, marţi, 12.03.2024 09:11

    Ni-no-ni-no!

  • Matei, marţi, 12.03.2024 09:32

    Toti primim majoritar manute rosii, numa putz are verzi, saracu, asa crede el ca are dreptate si noi nu. Amuzant e ca pana sa apara comentariile lui aveam 5-0, apoi vine domnia lui si hop 5-7.. bine ca la alegeri nu poate vota de mai multe ori(sper)

    Dutz, miercuri, 13.03.2024 19:10

    Ești tolomac de bubui… nu am votat niciodată și nici nu am cum. Folosesc doar aplicația pe mobil. Nu candidez la alegeri, deci nu trebuie să conving prostalai ca tine. “Mercedes Won’t Go All-Electric by 2030 as It Once Promised.” Poate ajung la 50%… poate :)

  • Matei (celalalt), marţi, 12.03.2024 10:44

    Nu cred ca e dutz votacul multiplu. Dacă el crede ca noaptea nu bate vântul nu cer ca se prinde cum sa voteze de mai multe ori. Sau poate suferă de prostie selectiva...

    Dutz, miercuri, 13.03.2024 22:03

    Nici alergie la prosti nu am… de aia mi se rupe ce spui, dar asta nu înseamnă ca trebuie sa crezi ca ai spus ceva inteligent, doar o abordare de focă spălată pe creier care are nevoie de validare din partea unor anonimi pe un site in care unii văd BEV-urile ceea ce nu sunt încă.

  • eu, marţi, 12.03.2024 14:45

    am banuiala ca votacul fluviu este ori michi samsarul ori serif tiristul.

  • @eu, marţi, 12.03.2024 15:12

    N-are cum sa fie Seriff. El e foarte ocupat sa facă 800km pe zi. Abia dacă ii mai rămâne timp sa doarmă.

  • aNON, luni, 18.03.2024 10:15

    Mi se pare haios ca peste tot prin presa este declarat ca masinile electrice vor fi mai ieftine decat cele hibrid/termice, iar CEO Toyota a declarat public ca nu vor ramane pe electrice deoarece costurile sunt exagerate in comparatie cu celelalte tipuri. Au declarat ca pentru 1 masina electrica, ei pot produce 6 plug-in hybrid sau 90 de masini full-hybrid, diferenta aceasta va fi din cauza materialelor brute necesare in baterii. Cautati Toyota 1:6:90 Rule. Si totusi "vor fi mai ieftine". La calitatea materialelor, da, sunt de acord, vor fi mai ieftine..