STUDIU: Mașinile electrice, mai scumpe cu 21% decât cele cu motoare termice
Un studiu realizat de un expert în industria auto din Germania arată că posesorii de mașini electrice plătesc în medie cu 21% mai mult decât cei care dețin mașini cu motoare termice. Autorul studiului spune că mașinile electrice sunt prea scumpe pentru consumatorul mediu.
Prețurile mașinilor electrice au crescut simțitor de la începutul acestui an pe fondul eliminării subvențiilor de stat în mai multe țări europene și din America de Nord. Potrivit unui studiu realizat de Ferdinand Dudenhofer, un expert german în industria auto, mașinile electrice au ajuns să fie mai scumpe cu 21% decât cele cu motoare termice.
Pentru acest studiu au fost luate în calcul prețurile a 20 de modele electrice, fiind luate în considerare și reducerile existente. Aceste prețuri au fost apoi comparate cu modele comparabile, cu motoare termice. Astfel, conform studiului, prețul de achiziție mediu al unei mașini electrice este de 45.040 de euro. Pentru aceste mașini, reducerea medie este de 12.9%, ceea ce înseamnă că prețul de vânzare coboară până la 39.236 de euro.
De partea cealaltă, prețul mediu al unei mașini cu motor termic este de 38.228 de euro. Reducerea medie în cazul acestor mașini este de 15%. De aici, prețul mediu coboară până la 32.355 de euro.
Autorul studiului notează faptul că unele mărci, în special cele premium, încearcă să păstreze un interval de preț destul de mic între modelele electrice și cu motoare termice. În schimb, unele mărci de volum, cum ar fi Opel și Peugeot, oferă mașini electrice semnificativ mai scumpe decât mașini comparabile cu motoare termice.
Un exemplu în acest caz este Opel Corsa. Pe piața germană, versiunea electrică a modelului costă 34.650 de euro, în timp ce versiunea cu motor termic și cu putere apropiată costă mai puțin cu 13.000 de euro. Mai mult, versiunea electrică a lui Opel Mokka este mai scumpă cu puțin peste 9400 de euro față de versiunea cu motoare termice.
Din cauza diferențelor de preț, autorul studiului consideră că "mașinile electrice sunt prea scumpe pentru consumatorul mediu." Pe piața germană, în ultimele 7 luni, doar 5.1% dintre mașinile Opel și Peugeot sunt electrice.
La final, autorul studiului mai menționează că reducerea sau dispariția subvențiilor din partea guvernelor au dus la declinul vânzărilor mașinilor electrice.
via Economica
-
., luni, 26.08.2024 13:36
Mai scumpe ,sunt multi prosti care au bani de electrocasnice.
-
Atat, luni, 26.08.2024 13:44
deci o electrica de 60 de mii o iei clasica cu 50. 10 mii ai sa-i dai pe combustibil. 1.5 euro litrul iti raman 6600 de litri. daca masina consuma in medie 8 litri la suta asta inseamna ca ai combustibil pentru pest 80 de mii de km. tinand cont ca nici curentul nu e gratis rezulta ca ajungem la o economie cu electrica doar dupa 100 de mii de km.
-
@Atat, luni, 26.08.2024 13:56
Ai uitat si de inflatie. Ai 10k bani blocati, deja cheltuiti. Doar ca n-ai inteles logica unor ecologisti de aici
-
dan_grc, luni, 26.08.2024 14:37
Articol răutăcios, bateriile sunt din ce în ce mai ieftine, plus ca și asigurările la electrice sunt cu cel puțin 20% mai mici .
-
Matei, luni, 26.08.2024 15:53
@atat Da, e bine ca ai confirmat ca electrica își scoate banii după 100.000km. De fapt considerabil mai puțin, ca ai avut grija sa ignori taxele.
-
Kap, luni, 26.08.2024 15:58
Își POATE scoate banii dacă e utilizată ca gadget de oraș și încărcată acasă pentru navetă zilnică până la degradarea bateriei. Dar dacă ne raportăm la mașini noi de 15-30.000 de euro, care nu-s limitate doar la oraș, e posibil să nu se amortizeze niciodată.
-
@Matei, luni, 26.08.2024 16:22
Taxele de 170ron/an vs CASCO si RCA cu 20% mai scump. Si nu se stie cum guvernul se va "destepta" in viitor si va cere taxe raportate la CP sau la masa masinii, sau stiu eu la ce. Cei 100.000 km par sa devina vreo 150.000 sau chiar sa se indeparteze si mai mult... Si deja la valorile astea incepi sa te gandesti ca trebuie sa schimbi si bateria si adio orice economie. Masina electrica nu e pentru saraci ca unii dintre noi, noi ramanem tot cu dieselurile vechi, chiar de ne place sau nu.
-
@dan_grc, luni, 26.08.2024 17:44
1. Bateriile au preturile in scadere. 2. Preturile la asigurari sunt mari pentru ca sunt multi prosti care fac accidente. In anumite tari marcile germane au preturi speciale la asigurari. Nu mai conduceti ca prostii, nu mai sicanati pe autostrazi, nu mai faceti accidente si atunci asigurarile se vor micsora! https://about.bnef.com/blog/lithium-ion-battery-pack-prices-hit-record-low-of-139-kwh/ https://simpsocial.com/blog/why-insurance-companies-charge-more-for-coverage-of-sports-cars/#:~:text=Higher%2Dhorsepower%20vehicles%20often%20accelerate,between%20horsepower%20and%20accident%20risk. Acum nu ca un obosit de BMW cu 2.0 DIZAL ar fi masina sport, dar unii asa cred cand vad semnul de BMW si se cred zmei. In Anglia platesti asigurare marita si daca nu ai facut accident, dar ai
-
@dan_grc, luni, 26.08.2024 17:47
Amenzi pentru viteza sau daca stai in zona de risc: ciorditori de BMW-uri sau parti de la ele, daca altii sunt soferi agresivi. Deci....mai e mult pana departe. Unele marci sunt mai sigure cu sisteme de prevenire a accidentelor, dar voua nu va plac, ca sunteti COCALARI. https://www.bizbrasov.ro/2024/01/04/autoturisme-bmw-romania-implicate-accidente-honda-hyundai-porsche/ Cine e pe primul loc Boss???
-
dan_grc, luni, 26.08.2024 18:04
Dincolo de faptul ca asigurările în general sunt mai scumpe din cauza posesorilor de Bmw, evident, dacă n-ar mai fi accidente asigurările vor scădea, spune cel mai inteligent de aici, fix pe același principiu cum electricele se ieftinesc odată cu ieftinirea bateriilor. Singurul lucru, aspect, ce se tot ieftinește este gândirea, atitudinea și dezinformarea unor nefericiți .
-
@dan_grc, luni, 26.08.2024 18:15
Pai bine ca accepti ca sunteti varza la gandire. Masinile electrice s-au ieftinit si se vor ieftini, nu toate, ca nu cumparam Seria 5 la pret cu Model Y de la Tesla care e mai ieftina. Taxele alea de 19-37% puse masinilor chinezesti sunt facute exact ca sa dea bine un studiu din asta, ca altfel ar fi mai ieftine, dar germanii trebuie sa isi protejeze industria. Cat costa o masina electrica chinezeasca care nu are si niste taxe umflate de dealeri care sunt mana in mana cu cei ce le fac.
-
Andrei, luni, 26.08.2024 18:44
Și când au apărut diesel-urile discuțiile erau la fel. Și atunci deștepții care de fapt nu-și permiteau diferența de preț ne explicau câți km trebuie sa faci ca "să merite" diesel. A durat ceva pana au apărut cei care își luau diesel pentru ca le plăcea "cum trage". Multora vă pute Dacia dar nu va deranjează sa dați exemple de mașini noi la 15k care nu sunt limitate doar la oraș. Nici electrica nu e limitata la oraș. Eu am recuperat (nu amortizat, că masina nu e o investiție) diferența de preț. Dar eu am avut unele avantaje fiscale. Și unde locuiesc eu taxele sunt mult mai mari. 170 RON pe an mi se pare o glumă. Reviziile sunt mai ieftine, consumabilele mai puține. Pneurile se uzează mai repede dar frânele mult mai puțin sau deloc. Asigurarea e mai scumpă. Din fericire n-am avut niciun incident în 12 ani, și primesc reducere semnificativa, ca reprezint un risc scăzut. Oricum, dacă ești strâns cu ușa și îți numeri litrii de benzina, probabil și termica e prea scumpă pentru tine. Exista oameni care își cumpără o anumita masina pentru ca aia vor sa conducă, nu ca sa iasă mai ieftin. Un proprietar de Porsche sau M5 îți râde in nas dacă îi explici că putea sa ia o skoda și de restul 10.000l de benzina. Problema asta nu exista pentru el. Știu ca nu suna bine dar asta e realitatea. Eu am electrică, sunt mulțumit și de cum merge dar și financiar. Însă asta nu se poate aplica la toată lumea. Nu încă.
-
dan_grc, luni, 26.08.2024 19:05
Când a apărut dieselul nu cred ca discuțiile erau aceleași, nu de alta dar asta se întâmpla prin anii '80, apoi când dieselul a evoluat nu-mi amintesc obligativitatea introducerii acestuia .
-
Andrei, luni, 26.08.2024 19:14
Când au apărut pe scara larga, de la Renault la Mercedes. Ar fi fost și culmea sa fie obligatorie o tehnologie mai poluanta decât cea existenta. Asta îți răspunde și de ce electricele vor deveni obligatorii.
-
@dan_grc, luni, 26.08.2024 19:23
Nu doar BMW, sunteti urmati in deaproape de cocalarii cu Audi. Romania sta bine la urmatoarele capitole: 1. Primul loc din Europa la cei mai multi morti in accidente rutiere; 2. Ultimul loc in Europa la carti cite; 3. Primul loc in Europa la nefacut update de software la VAG, BMW si Daimler, ca stiti voi mai bine ce se intampla; 4. 2/3 masini obosite importate si doar o treime noi. Avand in vedere aceste aspecte, clar sunteti inculti si prosti si ii curatati pe germani de troace imputine. Tu esti cel mai bun exemplu cu Seria 5 DIZAL. Sunt convins ca service nu faci la reprezentanta BMW ca e prea scump si ai tu un baiat care stie mai bine ce piese si cum sa le schimbe. Masinile diesel se vor ieftini si mai mult in curand cu normele Euro 7, pe langa AdBlue, DPF si alte sisteme, sa vedem cu ce mai vin producatorii.
-
@dan_grc, luni, 26.08.2024 19:30
Cand a aparut se credea ca emisiile toxice sunt datorate si raportate strict la consum. Apoi s-a constatat ca dieselurile emit particule fine in suspensie la nivelul solului si sunt foarte daunatoare sanatatii si cauzeaza cancer. Tarile mai evoluate au prezentat multe articole si probe. https://awhsolicitors.co.uk/articles/industrial-disease/diesel-fumes-cancer/#:~:text=The%20Risks%20of%20Exposure%20to,Diesel%20fumes%20are%20officially%20carcinogenic. Cu probe! Si germanii au venit cu mizeria de dieselgate ca sa par ei mai smecheri si mai putin poluanti. In realitate voi sunteti responsabili de moartea multora de cand dati prima cheie la putorile germanilor. Ii mai si aparati pe germani si pe toti cocalarii care sicaneaza in trafic, pe toti betivii si drogatii.
-
un cetatean, luni, 26.08.2024 19:35
Imi place de tipul de mai sus ca vorbeste de romani la persoana a treia plural, daca stie ce inseamna, romanii sunt naspa, dar el nu este roman, este un englej care ii considera pe englezii adevarati care s-au saturat de indieni, " white trash", pe romani la fel, iar pe musulmanii din Uk adevaratii cetateni, pai de aia se duce UK pe copca, de idioti utili ca tine, si acolo te freaca grija de masinile altora ? Ai auzit si tu de reprezentante, cred ca aici avem un bogatan de sange albastru care se duce la reprezentanta si pentru lichidul de parbriz si sa plateasca 50 pounds doar pentru asta, dar nu cred ca este un snob cu bani, ci un parlit care se crede superior, la ce reprezentante te duci tu ba superiorule si ce electrica ai ? Inca n-ai spus pe unde este Tesla Y la vanzari, ia vezi poate s-au pierdut statisticile . Si de ce naiba simti nevoia sa raspunzi de 5 ori unei persoane, spunand acelasi lucru, da-ti un check engine ceva, ca e grav .
-
@un cetatean, luni, 26.08.2024 20:32
Pai datorita tie si celor ca voi nu evoluam. De aia cand se lanseaza cate o electrica se duc prima data la aia parliti. La service nu te duci pentru lichid de parbriz, acolo doar completeaza aia. Tu esti din aia care dau spaga la politie sau ITP ca sa treci troaca? Prin alte tari exista politie si isi face treaba, exista mai multa civilizatie si de aia au aia si alt nivel de trai. Daca tu si Danut nu va permiteti decat sh-uri obosite de la germani, nu toti fac la fel. Puneti mana pe carte sa mai evolueze si Romania, ca ajungem de rasul lumii cu cati cocalari avem.
-
Cris, luni, 26.08.2024 21:03
Exista niste realitati pe care nu le poate schimba pofta bogatilor,mogulilor media sau regilor petrolului:masina electrica are randament energetic superior,polueaza mult mai putin si energia e inepuizabila.Da,mai ia foc cate una ,ca si termicele insa(doar ca aici mai rar la cele noi).Pretul e ceva mai mare dar per total economia in exploatare acopera costul mai ales ca la astea termice fiabilitatea,calitatea si durata de viata au scazut drastic.Ca nu au ele autonomie asa mare toate,da.Inca e o realitate dar nu pentru mult timp.Iar bateriile scumpe mult hulite posibil sa scada si ele drastic.Pana la urma ,si daca dai 7000€ pe o baterie,pe un motor varza cu reparatie capitala tot pe acolo ajungi...La o automata atata costa doar cutia de viteze.Aia 30% de zic ca vor sa revina la termice sunt oameni nerealisti si nepasatori de mediu.Cred ca dupa principiile lor de viata astia acu 100 de ani ar fi continuat sa aleaga calul in defavoarea trasurilor fara cai,scumpe si galagioase !Si parca bunicii tot aveau o farama de dreptate fata de retrogazii de azi !!Aaaa,ca marii manageri si politicieni ocidentali platiti cu milioane au fost prinsi cu chiloteii in vine de produsele chinezesti si incep sa spuna acum ca-s strucugurii acri,e altceva.Ma scuzati pe mine atunci ca ma doare-n fund de salariile si politicile lor si vreau sa respir aer curat !De ce m-ar interesa pe mine ca dau firmele lor faliment ca nu eu am cersit voturi pe cuvinte goale si nu eu flutur diplome si CVuri pt posturi platite regeste...Li se cam apropie ziua decontului ,ca e normal ca oamenii vor si ei si performante si locuri de munca si preturi rezonabile si aer curat....Dar cand si termicele s-au dublat ca pret dupa Covid(fara o justificare rezonabila) in timp ce costul lor de productie a scazut(dupa cum ne arata calitatatea post vanzare) mai aveti tupeu sa vb de electrice si de revenire la astea fumigene ?Si asta de ce ?Doar ca sa se protejeze de concurenta chineza si sa-si pastreze ei posturule caldute?Si ca sa nu mai faca infrastructura pt electrice ca si asa era scumpa,nu ?Asta da stategie progresista care incepe sa semene cu asta damboviteana,PSDista,adica de la coada vacii...Hai ca daca ne mai gandim bine poate incepem chiar sa fabricam si ceva locomotive cu aburi,ca trebuie sa fie ieftine si simplu de reparat !
-
un cetatean, luni, 26.08.2024 21:31
Se confirma, dezinformarea e mai ceva ca la canalele nationale rusesti tovarasi, deci reparati a unui motor ajunge 7000 euro, despre ce masini vorbesti cumetre ? Habar nu aveam ca pe aici e plin de bogatani, dar cam saraci cu duhul, probabil copii de bani gata, rataciti pe aici .
-
@un cetatean, luni, 26.08.2024 22:10
Dar tu cat crezi ca ar costa un motor? La BMW pica pe capete turbina, ca sa schimbi distributia demontezi jumatate de masina :)) Masinile electrice nu sunt pentru toti. E bine sa isi ia cine isi permite si cine le poate intretine. Pentru romani tot mai bun e un Bemveu sh DIZAL cu 300000 km, facut din diverse masini ca a fost rupt in doua. Ce le mai place unora care nu isi permit nici 2 litri de motorina sa isi dea cu parerea despre masini electrice si tari evoluate.
-
un cetatean, luni, 26.08.2024 22:36
Distributia la Bmw costa aproximativ 6000 lei, cu tot cu ulei si filtre, plus manopera, service-uri specializate doar pe asa ceva, cu 2000 euro cumperi motor cu totul, te bagi aiurea intr-un domeniu pe care chiar nu-l cunosti, chiar si la reprezentante, chiar de costa dublu, tot nu ajungi la sumele vehiculate mai sus . Daca electricele nu sunt pentru toti, iar lumea cam saraceste prin Europa, de ce te tot scremi cu electricele pe aici, ca sa se impuna trebuie sa si le permita majoritatea, deci recunosti ca vor fi o nisa, Doamne ce destept esti, recunosti fara sa vrei, asa se intampla cand doar minti, la un moment dat nu mai stii ce sa spui, electrocutatule :))
-
Dutz, luni, 26.08.2024 23:16
Eu nu cred că-i pasă cuiva la modul serios de salvarea planetei. Consumismul și stilul de viață, concedii, zboruri, petreceri… risipă, risipă și iar risipă. Dacă în urmă cu 2 ani erau doar vise și mari speranțe din partea unora, ei acum piața arată exact câte BEV-uri vrea. La fel cam toate estimările, mă refer la planuri de producție nu arată o schimbare în bine pentru BEV-uri. Asta este, și piața nu se schimbă de pe o zi pe alta. Ne place sau nu încă vom avea ICE-uri mult timp de acu încolo, si nu in ultimul rând cocalarii nu vor dispărea o dată cu apariția BEV-urilor, nu au nici o legătură una cu alta. De ce la majoritatea articolelor unii postează aceleași texte obosite… doar ei știu. Posibil nu pot mai mult, niște babe aproape senile pe șanț… ;)
-
Dutz mâncați cicluri de găină, marţi, 27.08.2024 12:05
Bine ca poți tu mai mult, care la fiecare articol ne obosești cu tot ce-ți trece prin minte.
Citeste si
-
MASINI ELECTRICE SI HIBRIDE | vineri, 15 noiembriePrimele imagini cu viitorul GT electric Jaguar: autonomie de circa 700 kmConstructorul britanic de automobile a publicat primele imagini cu viitorul său GT cu zero emisii. Conceptul ar urma să debuteze la începutul lunii decembrie, iar modelul de serie va fi prezentat în 2025. Citeste tot
-
MASINI ELECTRICE SI HIBRIDE | vineri, 8 noiembrieNoul Mercedes-Benz CLA electric stabilește un nou record: peste 3700 km parcurși în 24 de oreNoua generație Mercedes-Benz CLA a stabilit un nou record pentru mașinile electrice. Un prototip al viitorului model de serie a reușit să parcurgă peste 3700 de kilometri în doar o singură zi. Citeste tot
-
MASINI ELECTRICE SI HIBRIDE | joi, 31 octombrieSuzuki: primul model electric va fi dezvoltat împreună cu ToyotaPrimul model electric Suzuki va fi dezvoltat împreună cu Toyota, au dezvăluit oficial cele două mărci japoneze. Viitorul model va fi lansat în 2025, iar producția va avea loc în India. Citeste tot
-
MASINI ELECTRICE SI HIBRIDE | miercuri, 30 octombrieViitoarele modele electrice Porsche ar putea primi și motorizări termicePorsche nu vrea să renunțe la motoarele termice nici în deceniul următor. Constructorul german a dezvăluit că chiar și modelele concepute pentru a fi exclusiv electrice ar putea primi motorizări termice în viitor. Citeste tot
-
MASINI ELECTRICE SI HIBRIDE | luni, 28 octombrieChinezii de la CATL prezintă o baterie pentru mașinile hibride PHEV: autonomie electrică de 400 kmCompania chineză CATL, cel mai mare producător de baterii de mașini electrice din lume, a prezentat o nouă baterie pentru mașinile hibride plug-in. Aceasta are în compoziție litiu și sodiu și promite să ofere o autonomie electrică de 400 de kilometri. Citeste tot
Industria Germana încearcă sa își protejeze obiectul de activitate.