STUDIU: Livrările întârziate de mașini afectează negativ reputația dealerilor auto

Publicat joi, 25.08.2022 13:05 de Tiberiu Safta

Un studiu realizat de o companie britanică arată faptul că reputația unui dealer auto este afectată în mod negativ de livrările întârziate de mașini. Studiul arată că dealerii au mai mult de suferit din această cauză decât producătorii auto.

În ultimii doi ani, industria auto s-a confruntat cu una din cele mai grave crize mondiale din istorie. Din cauza pandemiei de coronavirus, care a dus la o criză de semiconductori și, mai nou, a războiului din Ucraina, producția auto a suferit enorm la nivel mondial.

Drept urmare, foarte mulți clienți care își doreau o mașină nouă au fost și sunt în continuare nevoiți să aștepte o perioadă îndelungată până primesc vehiculele. Unii producători au fost nevoiți să livreze mașini cu piese lipsă, pentru ca mai apoi acestea să fie montate mai târziu.

Acest lucru nu afectează numai clienții, ci și dealerii auto. Un studiu realizat de către compania de finanțare Close Brothers Motor Finance din Marea Britanie relevă faptul că reputația dealerilor auto este profund afectată de aceste întârzieri.

Potrivit studiului, dealerii auto au chiar mai mult de suferit decât producătorii auto în cele mai multe cazuri. Publicația franceză L’Argus precizează că este aproape imposibil pentru dealerii europeni care se confruntă cu întârzieri să discute cu clienți despre schimbările constante ale termenilor de livrare. Astfel, dealerii au ajuns în situația în care trebuie să încerce din răsputeri să nu piardă din potențiali cumpărători.

Studiul arată că 66% dintre respondenți sunt conștienți de problemele cu care se confruntă industria auto în prezent. Chiar și așa, 48% dintre aceștia sunt de părere că livrările întârziate afectează imaginea dealerilor auto, iar 46% dintre participanți spun despre întârzieri că le afectează percepția proprie asupra unei mărci auto.

De asemenea, 64% dintre respondenți nu sunt dispuși să aștepte mai mult de 12 luni pentru livrarea unei mașini noi. 59% dintre clienți consideră că întârzierile le afectează inclusiv plăcerea de a cumpăra o mașină nouă, arată același studiu. Asta este o problemă în multe state europene, deoarece anumite modele cu cerere foarte mare pot fi cumpărate doar cu condiția acceptării unui termen de livrare de peste 12 luni.

Din acest motiv, 54% dintre clienți preferă să aștepte ca problemele cu care se confruntă industria auto să fie rezolvate înainte de a-și cumpăra o mașină nouă.

via Economica

  • Seriff, joi, 25.08.2022 15:12

    Pai da, fiindca atat ii duce capul si pe clienti, ca de parca dealer-ul le fabrica lor masina, e vina fabricii nu a delear-ului, ce treaba are una cu alta?

  • Mda, joi, 25.08.2022 17:42

    Asta era problema, nu mecanicii si inginerii care se ... pe tine cand duci masini la reprezentanta pt diverse.

  • Alesu, vineri, 26.08.2022 11:18

    Au dealeri destule bube, asta e cireasa de pe tort!

  • andrei, vineri, 26.08.2022 11:22

    pai vezi Seriff, asta inseamna sa nu stii multe. problema e ca au treaba una cu alta. una e sa ai un dealer care stie sa spuna ce trebuie si cand producatorului si sa masurile ce se impun si alta sa nu ai. nu toti dealerii sunt tratati egal de producator. are sens, ca nici nu vand la fel de mult. in plus fata de asta interfata cu clientul e dealerul, deci logic ca pe ala il injuri. eu nu pot discuta cu fabrica, dar pot discuta cu dealerul. dealerul nu ia procentele alea doar sa existe acolo. asa ca da, are legatura. sigur ca se poate argumenta cat DE MULT are legatura, iar asta nu stiu sa zic ca cifra, dar sigur are legatura. si se vede ca dealerii sunt tratati diferit dupa cum vin comenzile. aia tratati mai bine primesc masinile pt clienti mai repede. deci clar conteaza ceva acolo.

  • victor.radu85, vineri, 26.08.2022 13:13

    mi-e mi se pare ca rupe piata... mai ales in ultimile luni iulie si august... am vazut pe strada o tona de masini noi mai ales electrice si hibride... si s-a vezi intamplare... mi-a luat un sh acum vreo 2 saptamani, mi-am facut acte auto frumos pe o platforma online DocExpress (https://docexpress.ro/contract-vanzare-cumparare-auto/) si in fata mea la ridicare acte nu erau nimici mai putin de 12 persoane toate cu electrice si hibride... nu stiu ce se scrie prin presa dar experienta personala este toatal diferita... si apropo de dealeri... fac si ei ce pot!

  • Seriff, vineri, 26.08.2022 14:02

    @andrei, nu are nici o relevanta, dealer-ul lanseaza o comanda si primeste un termen de livrare pe care il comunica mai departe clientului, ca peste 3 luni termenul se prelungeste sau se anuleaza nu e vina delear-ului, se numeste caz de forta majora, sunt mii de oameni afectati de problemele astea. In ziua de azi e loterie cu masinile noi, unele vin mai repede, altele mai greu, altele deloc.

  • Dutz, vineri, 26.08.2022 20:29

    Cu supărare sau nu Andrei se pare ca tu nu știi prea multe sau cred ca generalizezi greșit. Comanda pentru o masina se face intr-un sistem integrat, adică nu se tine cont de prietenie sau cumetrie. In momentul de fata multe fabrici nu respecta secvența (produc pe sărite), pentru ca nu au piese pentru anumite optionale sau si mai rău se opresc de tot (nu mai au piese care intra in standard). Ce se mai întâmpla frecvent este redirecționarea componentelor de la o fabrica la alta, adică se oprește o fabrica ca sa se susțină necesarul in alta. Știu fabrica (de top) care a stat pe butuci 95 de zile anul acesta tocmai din cauza “sacrificării” pentru alta fabrica a aceleași producător bine’nteles. In multe situații ne-au anunțat astăzi ca opresc producție 2, 3 zile sau chiar 2 săptămâni. Asta înseamnă mii de angajați care nu merg la lucru, masini care mu sunt produse si implicit termene de livrare care nu sunt respectate. Cu siguranța este si incompetenta si erori sau lipsa de respect pentru client la unii dealeri, dar in concluzie este haos. Mai sunt si excepții, adică producători care se descurca mai bine cu aprovizionarea si atunci lucrurile merg mult mai bine.