STUDIU: Livrările întârziate de mașini afectează negativ reputația dealerilor auto
Un studiu realizat de o companie britanică arată faptul că reputația unui dealer auto este afectată în mod negativ de livrările întârziate de mașini. Studiul arată că dealerii au mai mult de suferit din această cauză decât producătorii auto.
În ultimii doi ani, industria auto s-a confruntat cu una din cele mai grave crize mondiale din istorie. Din cauza pandemiei de coronavirus, care a dus la o criză de semiconductori și, mai nou, a războiului din Ucraina, producția auto a suferit enorm la nivel mondial.
Drept urmare, foarte mulți clienți care își doreau o mașină nouă au fost și sunt în continuare nevoiți să aștepte o perioadă îndelungată până primesc vehiculele. Unii producători au fost nevoiți să livreze mașini cu piese lipsă, pentru ca mai apoi acestea să fie montate mai târziu.
Acest lucru nu afectează numai clienții, ci și dealerii auto. Un studiu realizat de către compania de finanțare Close Brothers Motor Finance din Marea Britanie relevă faptul că reputația dealerilor auto este profund afectată de aceste întârzieri.
Potrivit studiului, dealerii auto au chiar mai mult de suferit decât producătorii auto în cele mai multe cazuri. Publicația franceză L’Argus precizează că este aproape imposibil pentru dealerii europeni care se confruntă cu întârzieri să discute cu clienți despre schimbările constante ale termenilor de livrare. Astfel, dealerii au ajuns în situația în care trebuie să încerce din răsputeri să nu piardă din potențiali cumpărători.
Studiul arată că 66% dintre respondenți sunt conștienți de problemele cu care se confruntă industria auto în prezent. Chiar și așa, 48% dintre aceștia sunt de părere că livrările întârziate afectează imaginea dealerilor auto, iar 46% dintre participanți spun despre întârzieri că le afectează percepția proprie asupra unei mărci auto.
De asemenea, 64% dintre respondenți nu sunt dispuși să aștepte mai mult de 12 luni pentru livrarea unei mașini noi. 59% dintre clienți consideră că întârzierile le afectează inclusiv plăcerea de a cumpăra o mașină nouă, arată același studiu. Asta este o problemă în multe state europene, deoarece anumite modele cu cerere foarte mare pot fi cumpărate doar cu condiția acceptării unui termen de livrare de peste 12 luni.
Din acest motiv, 54% dintre clienți preferă să aștepte ca problemele cu care se confruntă industria auto să fie rezolvate înainte de a-și cumpăra o mașină nouă.
via Economica
Pai da, fiindca atat ii duce capul si pe clienti, ca de parca dealer-ul le fabrica lor masina, e vina fabricii nu a delear-ului, ce treaba are una cu alta?