STUDIU: Generatiile tinere nu sunt interesate de masini
Un studiu JD Power a dezvaluit faptul ca generatia care are intre 12 si 29 de ani nu manifesta un interes deosebit pentru automobile. Cercetatorii anunta ca internetul este de vina pentru aceasta scadere a interesului pentru automobile.
Un studiu efectuat de cei de la J.D. Power a relevat faptul ca generatia tanara de azi nu este la fel de interesata de masini precum erau generatiile precedente. Studiul a fost efectuat prin analizarea a sute de mii de postari de pe site-uri precum Autoblog, bloguri personale, si retele de socializare precum Facebook si Twitter. Cercetatorii au studiat generatia nascuta intre 1980 si 1990, pe care i-au impartit doua categorii: adolescenti(12-18 ani) si carieristi ( 22-29 ani).
Potrivit cercetatorilor, perceptia tinerilor s-a schimbat in privinta necesitatii de a avea o masina si a dorintei de a avea un automobil. Astfel, adolecentii si tinerii adulti din America nu isi mai doresc o masina la fel de mult precum isi doreau cei din generatia precedenta. Cei de la J.D. Power considera ca motivul pentru acest lucru poate fi economic, deoarece americanii trec prin cea mai grea recesiune din ultimii 80 de ani.
Totodata, nevoia tinerilor de a se intalni fizic a scazut odata cu avantul tehnologiei moderne de comunicare. Nevoia unui mod de transport personal scade pe masura ce tinerii se intalnesc din ce in ce mai rar, deoarece acestia comunica prin intermediul internetului si al telefoniei mobile. Acest fenomen a fost deja intalnit in Japonia, care este prima tara dezvoltata industrial in care s-a observat un declin al numarului de persoane care detin un atuomobil. Fenomenul a fost intalnit cu precadere in Tokyo si este specific zonelor urbane aglomerate.
Tendinta renuntarii la automobile este un mare pericol pentru industria auto, iar aceasta ramura a industriei din Japonia a fost deja afectata de acest fenomen. Numeroase afaceri care sunt dependente de automobile, cum ar fi restaurante si magazine, au fost deja afectate. Aceasta veste este cu atat mai trista pentru industria auto daca luam in vedere faptul ca aceasta generatie are cea mai mare putere de cumparare din istorie.
Singura piata care prezinta o tendinta contradictorie rezultatului acestui studiu este China, unde cererea pentru automobile este situata la acelasi nivel ca anul trecut, si chiar a inregistrat cresteri pe unele segmente. Tocmai de aceea, producatorii de automobile se indreapta spre China pentru a vinde mai multe automobile, in ciuda faptului ca industria din China dezvolta propriile sale modele.
Via | LaTimes
Cu atat mai bine, asa poate or sa dispara de tot si ramanem doar la masini si masinarii electrice. Asta ca sa nu ne mai omoram atat ca ultimii ratati ce suntem!