STUDIU: Foştii posesori de Saab au trecut la Honda, Volkswagen şi Audi
Un studiu realizat pe piaţa din SUA a relevat faptul că marca Honda este cea mai populară în rândul foştilor posesori de Saab. Pe podium s-au clasat şi mărcile Volkswagen şi Audi, cu 7.0, respectiv 6.3 procente.
Un studiu realizat pe piaţa din Statele Unite ale Americii a relevat faptul că foştii posesori ai modelelor Saab au ales mărcile Honda, Volkswagen şi Audi atunci când şi-au căutat un automobil nou. Studiul realizat de americanii de la Polk a relevat faptul că mai multe mărci au fost alese de clienţii de Saab, semn că locul mărcii din Trollhattan a fost ocupat rapid de concurenţii care au rămas pe piaţă. În mod surprinzător, apartenenţa suedeză a mărcii Volvo nu a fost suficientă pentru a obţine prima poziţie în inimile clienţilor mărcii Saab, cei mai mulţi preferând să opteze pentru un automobil realizat de japonezii de la Honda, o altă marcă cunoscută pentru pasiunea manifestată de clienţii săi.
Foştii posesori de modele Saab nu au lăsat în spate consorţiul General Motors, mărcile Chevrolet, Cadillac şi Buick fiind prezente în lista de 15 mărci alese de foştii clienţi ai mărcii suedeze. În timp ce Honda deţine prima poziţie în materie de volum cu 7.2 procente din clienţii Saab, cei de la General Motors câştigă prin cumularea volumelor realizate de cele trei mărci din portofoliu, 15.2 procente din foştii posesori ai mărcii din Trollhattan alegând să-şi înlocuiască Saab-ul cu un model din portofoliul actual al General Motors, fie el Chevrolet, Cadillac sau Buick. Dintre cele trei mărci, Chevrolet a obţinut locul întâi la vânzări în rândul foştilor clienţi Saab, în timp ce Buick este pe ultima poziţie a clasamentului general, cu 3.4 procente din foştii clienţi de Saab care au trecut la o altă marcă.
Studiul a urmărit activitatea foştilor clienţi Saab între 2010 şi 2011 şi vizează clienţii care au vândut un automobil Saab la maximum şase luni de la achiziţia unui alt automobil nou. Practic, doar clienţii care au avut un Saab în familie şi au renunţat la el după ce şi-au cumpărat un alt automobil sunt luaţi în considerare de acest studiu. Cei de la Polk spun că sunt 500.000 de automobile Saab în folosinţă pe piaţa din Statele Unite ale Americii în prezent, subliniind oportunităţile care apar în momentul în care aceştia îşi vor dori un nou automobil.
Via Autoblog
Bah, mare paguba ! Halal fidelitate pana la moarte.......Oricum, articolul a punctat bine diferenta intre "client" si "fan", iar americanii......nu prea sunt fani din cauza pragmatismului lor caracteristic. Pentru un client tipic care cauta doar o masina care sa-i satisfaca gusturile si capriciile si de numarul carora este suprasaturata lumea, chiar daca momentan se simte atras de Saab, in sinea lui devine pe parcursul folosintei, in general, dezamagit de marca, altfel nu se explica de ce ulterior alege "altceva" si inca rapid, fara sa-si analizeze deciziile care i-au marcat trecutul recent........ Auzi dumneata neghiobie care ma revolta in privinta ipocriziei saabistilor americani: cica merita apreciata Honda pentru ca s-ar adresa tot unor "pasionati" !!??!! Concluzia nu lasa loc de interpretare: inseamna ca aia se minteau pe ei insisi si apoi unii pe altii cu iubire pana la lesin pentru Saab, dar in mintea lor ascunsa.....tot capra vecinului li se parea mai laptoasa, repezindu-se la ea cu prima ocazie :D :D :D Dar cum ramane cu memoria scurta atunci cand ii prinzi in flagrant delectandu-se la ugerul caprei respective?.......... In opinia mea, daca te declari fan autentic si, intr-un moment de cumpana al marcii tale preferate, dezertezi fara sa pregeti si treci exact in tabara dusmanului, recte GM, atunci esti un tradator si o lichea cu coloana vertebrala stramba......Ai fi tradator chiar si in cazul in care te-ai orienta spre Volvo invocand factorul nationalist-local! Daca ai jurat credinta lui Saab, atunci numai cu Saab sa te vad toata viata ta :))) Ca fan GM, eu i-as contesta vehement si i-as respinge imediat pe acei fosti saabisti, nu conteaza ca au fost fani sau clienti sau si-si, care dintr-odata se arunca in vant dupa modelele constructorului din Detroit, dupa ce ani la randul l-au injurat cu patos (crezand ca gestul lor este "intemeiat" si se bazeaza pe "fapte" !??) si fugeau ca dracu de tamaie de masinile care acum cica le plac (sigur de circumstanta, nu cu sufletul). Este plina lumea de panarame de-astea cu doua fete, care cica "se adapteaza situatiei" cand le ceri socoteala, dar de regula se poarta numai dupa cum bate vantul...............A, ma rog, admit si eu ca numai nebunii nu se schimba niciodata, dar in cazul de fata eu identific un simptom indiscutabil de fariseism, de perversitate si neseriozitate......... Repet, americanii de rand care au procedat astfel n-au caracter de nici o culoare !!!!! Ma astept ca si pe alte meleaguri ale globului sa se intample identic, ba chiar si in tara noastra..........unde observ clar ca saabistii de pe AM s-au dat la fund, in frunte cu "marele" lor propovaduitor SaabCuantic, care, apropo,acum el ce a ......ales? :D :)) Sunt foarte convins ca foamea constanta de modele noi si orgoliul de a nu ramane totusi de caruta in ochii societatii ii vor rapune si pe conservatoristii din clubul acela frecventat de Cuantic si ma indoiesc ca se vor multumi cu electricele preconizate a fi scoase de chinezo-japonezi in 2-3 ani, mai ales ca le va fi interzis sa aplice atat sigla, cat si numele de Saab datorita opozitiei fatise a lui Saab-aeronautic si Scania, care s-au declarat public impotriva politicii NEVS !!! Mai vorbim la timpul potrivit. Tradatorii..........