Studiu: Ferrari are profit de 69.000 de euro pe fiecare mașină vândută. Porsche, cu 17.000 de euro, profit dublu față de Mercedes, BMW și Audi
Un studiu realizat în Germania arată că Ferrari a obținut un profit de 69.000 de euro pe fiecare mașină vândută în primele 6 luni ale acestui an, fiind cel mai profitabil constructor de pe piață. Studiul mai arată că Porsche a avut profit dublu față de Mercedes, BMW și Audi, la fiecare unitate vândută, în timp ce Bentley a avut cele mai mari pierderi.
Pe lângă vânzările ridicate și cererea mare din partea clienților, producătorii auto mai urmăresc și alte obiective, profitul fiind unul dintre cele mai importante elemente financiare.
Un profesor de economie din Duisburg (Germania) a vrut să vadă care sunt cei mai profitabili constructori la ora actuală, luând în calcul rezultatele obținute pe primele 6 luni din 2018.
Studiul său a scos la iveală că Ferrari domină topul, cu un profit de 69.000 de euro pe fiecare mașină vândută. Porsche este cel mai performant brand german, din acest punct de vedere, cu un profit dublu (17.000 de euro) față de Mercedes, BMW și Audi, urmate la mică distanță de Volvo.
Potrivit aceleiași analize, Maserati a avut un profit de aproape 5.000 de euro, în timp ce grupul Jaguar Land Rover s-a mulțumit cu doar 800 de euro pe fiecare mașină vândută.
În schimb, Tesla a pierdut undeva la 11.000 de euro pentru fiecare vehicul vândut în prima jumătate a anului, conform studiului. Totuși, americanii nu stau cel mai rău la acest capitol, fiind “întrecuți” de Bentley, cu pierderi de 17.000 de euro pentru fiecare mașină vândută.
Via boerse-express
Bentley pierde anual aprox 50 milioane de auro, dar grupul VAG isi permite. Tesla pe de alta parte, nu se stie cat mai rezista in stilul asta.