Studiu: etichetele anvelopelor nu arată întotdeauna cea mai avantajoasă variantă pentru şoferi
Un studiu independent realizat de o companie specializată în măsurarea emisiilor de CO2 ale autovehiculelor a relevat faptul că diferenţele dintre anvelopele a căror eficienţă este catalogată cu "B" nu sunt mari faţă de pneurile cu calificativul "F", în anumite condiţii.
Etichetele obligatorii introduse pentru clasificarea anvelopelor nu sunt pe atât de concludente pe cât par, spun englezii de la Emissions Analytics. Compania specializată în măsurarea emisiilor de CO2 "la minut" arată că, la anumite viteze, nu există diferenţe preceptibile între anvelopele cu calificativ "B" la eficienţă şi cele care au fost punctate cu "F". Problema celor de la Emissions Analytics este că şoferilor nu le este explicat acest aspect, diferenţele dintre cele două anvelope, la nivel de performanţă în raport cu nota lor, sunt resimţite doar la rularea pe autostradă sau la viteze mari, circuitul urban şi vitezele aferente acestuia aducând diferenţe aproape nesemnificative între un pneu categorisit ca fiind al doilea cel mai eficient din grilă şi un pneu aflat la coada clasamentului la acest capitol. Pentru proba de drum, cei de la Emissions Analytics au folosit sistemul SMETECH-DS, care are o rată de eşantionare de 1 Hz şi oferă rezultate deosebit de fidele.
5 lucruri pe care trebuie să le ştii despre noile etichete pentru anvelope
Testele derulate de Emissions Analytics au implicat acelaşi model de maşină, acelaşi şofer şi aceeaşi dimensiune de anvelope. În cazul dimensiunii 175/70 R14, ruta de test a implicat viteze de la 64 la 112 km/h (40-70 mile pe oră) şi un parcurs la temeperatură aproape constantă şi pe aceeaşi suprafaţă de rulare – asfalt. Consumul de carburant al vehiculului echipate cu pneuri "B" a fost, în medie, cu 3.8% mai mic şi emisiile au fost reduse cu 3.4% în plaja respectivă de viteză în raport cu anvelopa categorisită într-o clasă inferioară de eficienţă. Abia după 88.5 km/h a fost perceptibilă o diferenţă mare de consum între categoriile de anvelope, iar la 112 km/h avem o diferenţă de 12.9% între cele două clase de anvelope.
Cei de la Emissions Analytics spun că etichetele pentru anvelope ar putea fi îmbunătăţite, deoarece şoferilor nu li se explică destul de clar când îi avantajează pneurile cu nivel de performanţă superior potrivit clasificărilor solicitate de normele europene. Şoferii care optează pentru anvelope din clasa "B" de eficienţă ar putea să nu beneficieze de nicio reducere a consumului de carburant faţă de cei care au anvelope din clasa "F" dacă ei rulează doar în mediul urban. În acelaşi timp, alte studii paralele au arătat că doar 30% dintre şoferi ştiu că anvelopele le influenţează consumul de carburant, iar 93% dintre cei care au cumpărat anvelope în 2013 nu au întrebat comercianţii de anvelope despre informaţiile prezente pe etichetele pneurilor.
Studiu: 71% dintre clienţii de pneuri noi au ales o anvelopă în funcţie de eticheta de eficienţă
Via Newspress (înreg.)