STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice
Potrivit unui nou studiu, doar 1% dintre cei care dețin o mașină electrică ar face trecerea la un model echipat cu motor termic. Eșantionul a fost format din 23.000 de persoane, din 18 țări, inclusiv din Europa.
Dezbaterea "mașini electrice vs mașini termice" este departe de a fi încheiată. Un aspect pe care trebuie să îl luăm în considerare este loialitatea celor care dețin un model cu zero emisii.
De fapt, un studiu recent, realizat de compania Global EV Alliance, arată că 92% dintre cei intervievați nu ar reveni niciodată la o mașină termică. Mai departe, 4% ar opta pentru un model plug-in hybrid, 3% nu sunt siguri și doar 1% ar face trecerea înapoi la o mașină termică.
Studiul a fost realizat pe un eșantion de 23.000 de proprietari de mașini electrice, din 18 țări inclusiv SUA, Canada, Austria, Brazilia, Franța și Brazilia.
Aproape jumătate dintre cei care nu ar reveni la o mașină termică, 45% mai exact, își motivează decizia invocând costurile mai mici de operare comparativ cu o mașină pe benzină sau diesel. 40% au indicat grija pentru mediul înconjurător.
Deși nu este deloc o surpriză, studiul a mai dezvăluit că cel mai mare dezavantaj în deținirea unei mașini electrice este infrastructura de încărcare. Mai exact, numărul insuficient de stații rapide de încărcare.
via Bloomberg
-
dan_grc, duminică, 15.12.2024 12:47
Atunci nu trebuie sa se mai ingrijoreze nimeni, interzicerea termicelor ar trebui ridicată pentru ca oricum nu le mai vrea nimeni. Andrei, depinde și de electrică, dacă este Spring din poza articolului, nu trebuie V8 bi turbo, sunt foarte multe termice care nu se compară cu " plăcerea " unui Spring.
-
scamel, duminică, 15.12.2024 13:15
electrica inca e masina snobilor. cum ar putea recunoaste ca au luat teapa?
-
@dan_grc, duminică, 15.12.2024 13:49
Tu nu prea ești prieten cu logica.
-
Dutz, duminică, 15.12.2024 14:56
În sfârșit… de când dispar subvențiile, reduceri de la taxe etc??? Unde-ai pui ca poți să-ți cumperi mașină de pe Amazon, din confortul propriului cămin.
-
Ambulanța, duminică, 15.12.2024 16:35
Ni-no-ni-no!
-
Dizăl Rulz Forevăr, duminică, 15.12.2024 17:53
Aia 1% sunt cei care nu știau că sunt dependenți de duhoarea dizăl. Asta e, nu poți mulțumi pe toată lumea.
-
Matei_cel_nou, duminică, 15.12.2024 21:23
Să-și pună un brăduț la oglindă cu mireasmă de diesel.
-
Banditos, luni, 16.12.2024 10:28
Sunt in Kaufland..."braduti" sub forma de toba de esapament. Altii deja au scos sticlute simple cu arome "de altadata": diesel adevarat, DPF anulat, fum natural, dulceata diesel.
-
alex_cu_a_mic, luni, 16.12.2024 10:50
De partea cealalta pare ca nu sunt multi nici cei care vor sa faca trecerea de la o termica la electrica judecand dupa cresterile anemice de vanzari BEV.
-
Musk, luni, 16.12.2024 11:05
nu ajungi primul om din lume la o avere de peste 400 miliarde $ daca nu iti cumpara nimeni produsul. este clar ca electricele sunt viitorul.
-
Matei_cel_nou, luni, 16.12.2024 11:12
Creșterea e creștere, Alex.
-
MarS, luni, 16.12.2024 13:44
Io am tot mers cu Y, ID3, 5 etc pe la uber si mi se par de calitate f slaba, in spate ca pasager e cam chin, suspensii slabe etc
-
alex_cu_a_mic, luni, 16.12.2024 14:18
@Musk. Ai dreptate. 400 de miliarde facuti pe multa mangleala. Tesla e o companie de 1.3 trilioane care se chinuie sa ajunga la 2 milioane de masini pe an si se lupta cu 2 modele pe o clientela din ce in ce mai reticenta si cu concurenta din ce in ce mai acerba. Taxiul fara sofer ramane sa-si dovedeasca viabilitatea. Autopilotul e dupa colt doar ca inca au mici probleme cu cruisecontrolul adaptiv care tot pune frana pe artefacte inchipuite. Sau poate vine robotelul miraculos cu mers de permanenta panticareala si duce tesla la 10 trilioane. BYD e foarte probabil sa depaseasca 4 mil de masini cu mai putin de 10% din hype-ul facut de Tesla.
-
Normal, luni, 16.12.2024 15:53
că nimeni nu mai vrea să inhaleze gaze de eșapament. A devenit atât de clar, acum, când, dacă mergi în spatele unui Diesel mai vechi de 5 ani, nu știi cum să-l lași naibii să se ducă, ori să-l depășești, că te asfixiezi. Eventual, lași o electrică să te depășească și mergi după ea. Consumi și mai puțin și scapi cu plămânii nevătămați.
-
MarS, luni, 16.12.2024 16:23
400 miliarde facuti? Nu boss, e doar o evaluare pe hartie a detinerilor sale in X, Tesla, SpaceX si include si derivativele alea babane fara precedent pt actionari. Tipul are viziune si intuitie fantastica si e si problem solver si te si face cu capul ca subaltern :)) dar nu va putea monetiza 400 miliarde ever la fel cum nu poti monetiza nici toti bitcoinii in 2 trilioane pt ca oferta ar fi muuuuuuuuuuuuuult ma mare decat cererea si s-ar duce in cap daca vrei sa vinzi.
-
Lae, luni, 16.12.2024 21:24
La sub 1% parc auto electric, rezultatul studiului este de-a dreptul... șocant.
-
Lae, luni, 16.12.2024 21:29
Reevaluez, un procent important dintre participanții la studiu au termice pe acasă. Ei n-ar reveni, dar au în parcare/garaj ICE. Studiul e de-o prostie infiorătoare, o manipulare pentru retarzi.
-
Elektrikkk, marţi, 17.12.2024 00:03
Coroborați ştirea aceasta cu aceasta https://youtu.be/trepC6pbs0M Oricum ori ce am spune noi aici, datele sunt clare şi nu surprind pe nimeni. Cine s-ar întoarce de la avion la căruţă ??? EV - silenţioase, fiabile, rapide, nepoluante, economice, ...
-
Kap, marţi, 17.12.2024 09:25
Rapide câteva sute de metri că altfel preocuparea va fi găsirea unei stații rapide. Economice? Pentru livratorii sau taximetriștii cu panouri pe casă care pot amortiza costul dublu al electricei pe sute bune de mii de km? Care e consumul real al unei electrice la viteze medii de peste 100 km / h, eventual și cu aer condiționat sau căldură pornită? Evaluând performanțele și costurile totale față de o mașină clasică, electrica este căruța poleită.
-
Elektrikkk, marţi, 17.12.2024 10:14
dle Kap, Pară mălăiaţă în gura lui nătăfleaţă Întro mega medie spusă din burtă, BEV cu baterii de ~80 kwh, au un 250 km range reali în cele mai rele condiţii, şi asta cu bateria între 80%-10%. Şi , lăsând staţiile de încărcare care nu le vezi că nu vrei, dar dacă nici curent nu găseşti... Nu ştiu ce să mai zic. Probabilitatea de a găsi o locaţie cu priză de curent de 230 V e mai mare decât una care să aibe apă curentă, apă potabilă. Dă le încolo de minciuni , mai lucrează la ele. Deschide youtube şi caută simplu studii dar de youtuberi cu peste 1 milion de urmăritori, despre EV, costuri, etc
-
Kap, marţi, 17.12.2024 10:22
Cât costă o electrică având baterie utilă de 80 kWh? Cât durează încărcarea la o priză care să ”aibe” capacitate măcar 11 kWh? Foarte economic și convenabil, ce să zic...până una alta minciunile presară propaganda electrică, precum droaia de asteriscuri din ofertele la credite...
-
Kap, marţi, 17.12.2024 10:23
Priza de 11kW, mi-a scăpat mai sus.
-
Elektrikkk, marţi, 17.12.2024 12:26
dle Kap sunteţi în negaţie mare, bănuiesc că sunteţi în vârstă dar şi mai în vârstă ca mentalitate !! Şi nu sunteţi un om inteligent. Este dovada că nu vreţi să faceţi nişte raţionamente. Să zicem că aveţi mașină electrică. Bun, clar nu e termică să o ţii pe roşu, pe minim şi gata te duci la benzinărie şi ai rezolvat probema. La electrice trebuie un minim interes. Cât are? 55% , ok mă duce x zile, sau 25% sau chiar şi 10% , o încarc diseară. Aaaa.. ... Singura problemă când NU ştiţi că trebuie să mergi la drum lung şi brusc e nevoie. DAR 1) DE CÂTE ORI ÎN AN, SAU ÎN VIAŢĂ NI SE ÎNTÂMPLĂ ASTA ??? 2) ŞI chiar când se întâmplă, da, te duci la o staţie publică rapidă şi în juma de oră ai rezolvat problema. Drumurile lungi normale oricine şi le minim planifică, am cauciucuri bune? Ninge? Am roata de rezervă? Am combustibil sau baterie ? Hai să fim serioşi. Noi suntem spectatori la un show de negare al dvs. Atâta tot. Numai bine.
-
IQ sau naiQ, marţi, 17.12.2024 18:14
Este si normal. Imagineaza-ti ca de maine ti se ofera optiunea sa conduci o caruta cu cal si sa nu mai stai in masina. Cam asta e diferenta tehnologica a masinii pe combustie pana la electrica.
Citeste si
-
MASINI ELECTRICE SI HIBRIDE | marţi, 17 decembrieSkoda pregătește un facelift pentru Enyaq: primele schițe oficialeConstructorul din Mlada Boleslav a publicat primele schițe oficiale cu viitorul Enyaq facelift. Acesta aduce o serie de îmbunătățiri estetice atât pentru varianta obișnuită cât și pentru cea cu alură de coupe. Citeste tot
-
MASINI ELECTRICE SI HIBRIDE | marţi, 17 decembrieLamborghini amână lansarea primului model electric până în 2029Potrivit celor mai recente informații, constructorul din Sant'Agata Bolognese amână lansarea primului său model cu zero emisii până în 2029, atunci când "piața va fi pregătită". Citeste tot
-
MASINI ELECTRICE SI HIBRIDE | joi, 12 decembrieNissan Skyline GT-R R32, transformat în mașină electricăNissan a transformat legendarul Skyline GT-R R32 într-o mașină electrică. Prototipul va fi prezentat publicului anul viitor, în cadrul Salonului Auto de la Tokyo. Citeste tot
-
MASINI ELECTRICE SI HIBRIDE | marţi, 10 decembrieTesla va lansa un model nou în 2025: Model Q va avea un preț de 30.000 de dolariPotrivit noilor informații din presă, Tesla este pe cale să lanseze un model complet nou în prima jumătate a lui 2025. Noul model va fi botezat Model Q și ar urma să aibă un preț de pornire de circa 30.000 de dolari. Citeste tot
-
MASINI ELECTRICE SI HIBRIDE | marţi, 10 decembrieBMW M: Toate modelele electrice vor avea câte 4 motoareÎntr-un nou clip în care se arată dezvoltarea viitoarelor modele electrice BMW M, un oficial al diviziei de performanță confirmă că toate viitoarele modele electrice BMW M vor avea câte 4 motoare electrice. Citeste tot
După ce conduci o electrica ai mai putea reveni la o termică dar doar minim V8 bi-turbo :) Altfel nu e nimic care sa fie comparabil cu cât de lin merge electrica, accelerație fără efort, liniară, lipsa trepidațiilor.