Studiu de satisfacţie în Franţa: BMW câştigă la General, Dacia termină pe locul al treilea la categoria Costuri de întreţinere
Unul dintre cele mai importante studii de satisfacţie realizate independent în Franţa relevă faptul că maşinile germane sunt foarte apreciate în Hexagon. Dacia termină pe 3 la categoria Costuri de Întreţinere, după ce marca românească a fost pe prima poziţie în 2012 şi 2013 .
Unul dintre cele mai importante studii de satisfacţie a clienţilor auto care se realizează anual în Franţa pune Dacia pe locul al treilea la capitolul Costuri de utilizare. Aflat la a treia ediţie, studiul realizat de compania TNS Sofres la cererea publicaţiei Journal de l'Automobile a nominalizat Dacia pe prima poziţie la această categorie în 2012 şi 2013, marca românească fiind acum depăşită însă de Skoda, care trece pe primul loc, şi de Audi, care reuşeşte astfel un salt excelent şi oarecum neaşteptat pentru o marcă premium într-un clasament în care de obicei câştigă mărcile generaliste.
"Dacia a beneficiat până acum de <efectul noutăţii>. Costurile de utilizare sunt acum criteriul care permite crearea reală a ataşamentului pentru o marcă sau alta", notează TNS Sofres, care consideră că apariţia Audi în vârful topului la categoria Costuri de utilizare se explică foarte interesant: "Chestiunea costurilor este relativă, pentru că e clar că clienţii sunt complet diferiţi. Dar pentru un client Audi, noţiunea investiţiei este importantă, iar întreţinerea este o garanţie a unei valori bune de revânzare".
Mărcile germane îi mulţumesc cel mai mult pe clienţii francezi
Realizat cu ajutorul unui chestionar la care au răspuns 2086 de francezi care au cumpărat o maşină nouă în perioada 2006-2013, sondajul TNS Sofres a premiat mărcile auto în funcţie de răspunsurile pe care clienţii le dau la cinci tipuri de întrebări: Imagine de marcă, Design, Calitatea produsului, Costuri de utilizare şi Service post-vânzare. La final, după ce punctajele tuturor acestor criterii au fost adunate, brandurile care au reuşit să mulţumească cel mai bine clienţii francezi s-au dovedit a fi cele germane: BMW a ocupat prima poziţie pentru al doilea an consecutiv (112 puncte), iar Audi a doua (102 puncte).
"BMW se află pe prima poziţie graţie evoluţiei la capitolele personalitate şi caracter. Ambele mărci ating nivele de excelenţă mai ales la categoriile legate de produs, de calitatea şi de fiabilitatea acestuia. BMW se detaşează însă la capitolul imagine de marcă", notează oficialii care au condus acest studiu.
Volkswagen şi Honda şi-au împărţit ultima poziţie a podiumului la General (97 de puncte fiecare), francezii notând că marca din Wolfsburg a ajuns pe podium tot datorită imaginii puternice de marcă pe care o deţine în Hexagon, în timp ce Honda a punctat puternic la capitolul Servicii post-vânzare.
Grand Prix de l'Automobile 2014 (TNS Sofres şi Journal de l'Automobile)
CLASAMENTUL GENERAL | |
1. BMW | |
2. Audi | |
3. Volkswagen şi Honda | |
Premiul pentru Design | BMW şi Audi |
Premiul pentru Calitate | BMW, Audi şi Honda |
Premiul pentru Costuri de Utilizare | Skoda |
Premiul pentru Mediu şi Mobilitatea Viitorului | Renault |
Premiul Mass-Media | Citroen |
Premiul pentru cel mai bun website | Peugeot |
Premiul pentru cele mai bune puncte de vânzare | Renault |
Premiul special "Salon Auto" | Audi |
Avand in vedere ca studiul a inclus peste 2000 de clienti, puteau si ei sa calculeze punctajele cu virgula si sa diferentieze mai bine producatorii, deci sa se evite situatii de genul: locul 3- VW si Honda, premiul pentru design- BMW si Audi. Observ si faptul ca francezilor le-a mai scazut din nationalism, cu toate ca si-au mai acordat destule premii.In orice caz, situatia s-a schimbat. Imi aduc aminte ca acum vreo 10 ani, in Franta vedeam numai Renault, Peugeot si Citroen.