STUDIU: Cum sunt fidelizați clienții service-urilor auto
Potrivit unui studiu realizat de Castrol în România, comunicarea și fiabilitatea sunt cei mai importanți factori în ceea ce privește fidelizarea clienților la un service auto. Studiul relevă faptul că 40% dintre clienți rămân fideli aceluiași service auto dacă sunt explicate lucrările și dacă sunt solicitați de service ca aceștia să aprobe lucrările înainte de a fi efectuate.
Un studiu realizat de Castrol în România relevă care sunt cei mai importanți factori în ceea ce privește fidelizarea clienților la un service auto. La acest studiu au participat 1000 de proprietari auto din România, iar rezultatele arată că cei mai importanți factori de fidelizare sunt comunicarea și fiabilitatea service-ului.
Mai exact, 40% dintre aceștia rămân fideli unui service care le explică lucrările necesare și solicită aprobarea înainte ca acestea să fie efectuate. Un alt factor important este personalul „bine instruit”. Dintre cei care au participat la studiu, 34% consideră că personalul bine instruit este un factor extrem de important pentru a rămâne loiali unui service auto.
Însă, un factor la fel de important ca fiabilitatea și comunicarea este locația service-ului și modul în care se comportă personalul acestuia. Potrivit studiului, 25% dintre respondenți ar rămâne loiali dacă service-ul auto le este convenabil, adică, să fie aproape de casă sau de locul de muncă. Mai mult, 30% dintre participanți ar continua să viziteze același service auto dacă angajații sunt considerați „prietenoși”, iar 29% s-ar întoarce la același service dacă munca angajaților reprezintă o „valoare bună”.
Studiul a luat în calcul și distanța parcursă de către clienți de acasă până la service. Rezultatele arată că 43% sunt dispuși să meargă până la 16 kilometri pentru a folosi un service care îndeplinește criteriile amintite anterior. 19% ar călători până la 24 de kilometri, iar 14% ar călători chiar până la 32 de kilometri.
La final, 17% dintre participanți ar avea mai multe șanse să continue să folosească același service auto, deoarece acesta oferă întotdeauna o mașină la schimb.
via Castrol
Nu stiu ce sa mai zic si cu fidelizarea asta la service. Mergeam la un service particular de 5 ani deja, nu tarifau exagerat, acceptau sa vin cu piesele si uleiul meu, deja ii cunosteam pe baieti, eram convins ca lucreaza bine si cinstit si aveam incredere sa las masina la ei, eu imi faceam treburile si reveneam pe seara sa o ridic. Pana anul asta, cand efectiv si-au batut joc de mine, au zis ca gata asta e gugustiuc, la noi o sa tot vina mereu. La cateva zile dupa revizie, am constatat ca uleiul mi l-au schimbat partial, adica nu au golit complet baia si mi-au pus din uleiul lor mediocru de butoi, iar Ravenolul, adica practic cel mai bun ulei posibil, dus de mine, l-au dat altuia la combinatie. Apoi filtrul de aer si de motorina neschimbate, plus ca cica mi-au gasit o piesa defecta si faza lunga arsa (eu stiam ca sunt ok ambele, doar venisem de la drum pe intuneric seara precedenta) si mi le-au schimbat (m-au sunat initial, dar deja nu mai eram acolo, le puteau jongla imediat) ca intamplator le aveau disponibile pe stoc, mai sa fie. Plus manopera mai mare, oarecum justificata, ca toate preturile au crescut, dar la plata mi s-a sugerat pe un ton aproape imperativ sa las si eu ceva la baiat, ca a lucrat saracu toata ziua la masina mea - canci. Cine stie ce altceva au mai furat sau inlocuit prin piesele masinii mele, niste mizerabili. Aveti mare grija, cand duceti masina in service, nu plecati, stati acolo pana este gata si fiti cu ochii pe ei ca pe butelie, ca daca v-au castigat increderea sunteti victima sigura, va praduiesc garantat. Mi-e scarba de ce se intampla in tara asta infestata de cocalari pusi pe japca.