STUDIU: Criza mondială de semiconductori, aproape de sfârșit
Potrivit unui studiu nou, realizat de o companie americană, criza mondială de semiconductori este pe cale să ia sfârșit. Cu toate acestea, noul studiu relevă că nivelul de producție de dinainte de pandemia de COVID-19 va fi egalat abia în 2028.
Odată cu declanșarea pandemiei de COVID-19 la sfârșitul lui 2019, industria producătoare de automobile a cunoscut una dintre cele mai grave crize din istoria sa. În ultimii 3 ani, toți producătorii majori de mașini s-au confruntat cu criza mondială de semiconductori, o criză care a dus la închiderea temporară a uzinelor, la timpi de așteptare mai mari pentru clienți și chiar la mașini care au fost vândute cu dotări lipsă.
Din fericire, însă, această criză este pe cale să ia sfârșit. Potrivit unui studiu nou, realizat de compania S&P Global Mobility, criza de semiconductori a fost atenuată considerabil în prima jumătate a acestui an. Studiul arată că, în primele 6 luni din 2023, doar 524.000 de vehicule nu au putut fi produse din cauza acestei probleme.
Prin comparație, același studiu estimează că mai mult de 9.5 milioane de mașini la nivel global nu au putut fi produse în 2021 din cauza crizei. De altfel, 2021 a fost anul în care această criză s-a resimțit cel mai puternic, în special în al treilea trimestru al acelui an, atunci când nu au putut fi produse peste 3.5 milioane de mașini.
În 2022, situația s-a îmbunătățit considerabil. Potrivit studiului, anul trecut nu au putut fi produse circa 3 milioane de mașini la nivel mondial.
Chiar dacă această criză se apropie de sfârșit, realizatorii studiului avertizează că cererea este încă prea mare pentru anumite tipuri de semiconductori. Mai mult, numărul de chip-uri necesare pentru vehiculele ușoare continuă să crească din ce în ce mai mult.
La final, studiul precizează că nivelul de producție de dinainte de pandemie nu va fi egalat decât abia în 2028. Ca referință, în anul 2018 au fost produse 94.1 milioane de mașini la nivel global.
Dacă situația se va îmbunătăți așa cum preconizează studiul, atunci este probabil ca nivelul de vânzări să depășească, pentru prima dată, borna de 100 de milioane de automobile vândute începând din 2030.
via Carscoops
Vesti bune, înseamnă că mașinile se vor ieftini, mai ales electricele pentru ca și producția de baterii se ieftinește, nu ? Categoric nu .