Studiu: Cota de piață a mașinilor electrice va ajunge la 15% în Europa în 2021, dar se va plafona la 20% în 2025

Publicat luni, 12.10.2020 13:04 de Daniel Popescu

Cota de piață a mașinilor electrice va ajunge în Europa la 10% în acest an și la 15% în 2021, însă se va plafona la circa 20% în 2025, potrivit unui studiu bazat pe vânzările din acest an și viitoarele norme de poluare.

Organizația de mediu Transport & Environment a publicat la începutul acestei săptămâni un studiu cu privire la evoluția vânzărilor de mașini electrice în Europa pe parcursul următorilor ani.

Creșterea accelerată a vânzărilor din prima parte a acestui an, concomitent cu scăderea bruscă a vânzărilor de mașini cu motoare termice din cauza pandemiei, va permite o creștere spectaculoasă de la o cotă de piață de numai 3% în 2019 la 10% în 2020.

În plus, în contextul noilor reguli pentru emisii care vor intra în vigoare din 1 ianuarie și a continuării programelor europene de tip Rabla Plus, organizația anticipează o cotă de piață de 15% la sfârșitul anului 2021.

De altfel, analiza organizației scoate în evidență că Grupul PSA, Volvo, Fiat-Chrysler și Grupul BMW respectă deja targetul de emisii de 95 de grame de dioxid de carbon pe kilometru pentru 2021.

Între timp,  Renault, Nissan, Toyota, Mâzda și Ford au de recuperat în medie doar 2 grame de dioxid de carbon pentru respectarea cerințelor, în timp ce la polul opus se află Daimler (9 grame) și Jaguar Land Rover (13 grame).

Pe de altă parte, organizația atrage atenția că analiza arată o plafonare a creșterii cotei de piață a mașinilor electrice la numai 20% până în 2025. Autorii studiului susțin că principala explicație este dată de succesul ridicat al SUV-urilor, segment care acoperă în prezent 39% din piața europeană.

Prin urmare, organizația susține că Uniunea Europeană ar trebui să înăsprească normele de poluare care vor intra în vigoare în 2025 și 2030 pentru a evita situația în care vânzările de mașini electrice vor stagna.

Via Transport & Environment

  • dan_grc, luni, 12.10.2020 13:42

    Singurul mod in care cota electricelor poate sa creasca este sa scada celelalte, pana la interzicerea totala, doar asa prin 2035 electricele pot ajunge la 100 %, dar la volume mult mai mici de fapt.

  • Cyrus, luni, 12.10.2020 13:51

    Straniu dece se presupune ca se va plafona. Eu cred ca pana la sfarsitul deceniului masinile electrificate (electrice si plugin) vor alcatui majoritatea vanzarilor, intre 75 - 95% Apropo, unde sta VW cu targeturile pentru 2021, ca nu-s mentionati in articol?

  • netam-nissan, luni, 12.10.2020 14:02

    vise taica, poate 75-95 la suta pene de curent cind s-o ajunge la 10 procente parc auto electric. altfel poza e buna chiar daca tanti cu stecherul seamana cu Zirra din planeta maimutelor - directia dezvoltarii electricelor e solutia totul-spate cu motor puternic.

  • mirare, luni, 12.10.2020 19:16

    Fiat-Chrysler respecta deja targetul de emisii de 95 de grame?! Cum naiba? Pe Renault ii vad, ca acum cu noile motoare de 65 de cai cu panze ating limitele astea, da Fiat au scos ceva electrice si nu stiu eu?

  • netam-nissan, marţi, 13.10.2020 07:24

    nu va mirati dle sau poate dna mirare ca respecta Tezla in locul macaronaro-mericanilor normele draconice ue. prin procura, dar pe miliarde. pe vremuri inchizitia vindea indulgente pacatosilor, acu tot cam aia se intimpla intr-o lume si mai mincinoasa.

  • PMC, marţi, 13.10.2020 09:55

    Fratilor, v-am mai rugat sa explicati exact care e treaba. Electricele 100% nu vor avea cota aia de 15% nici in 10 ani. E vb de toate masinile termice care mai au cate o baterie inghesuita pe sub vreun scaun si scrie pe ea "mild hibrid", desi, la modul real, aia nu e nicio electrica si nici electrificata. E doar un truc de marketing si de obtinut norma la aer curat expirat + atras pomeni din bani publici. Hai sa fim sinceri...