STUDIU: Conducerea unei maşini cu transmisie manuală, echivalentă cu o şedinţă de fitness
Cercetătorii japonezi afirmă că traversarea unui oraş aglomerat la bordul unui autoturism cu transmisie manuală este echivalentul unei vizite la o sală de fitness.
Analiştii japonezi estimează că şoferii automobilelor cu transmisie manuală efectuează peste 200 de schimbări de treaptă la traversarea unui oraş în drumul spre serviciu. Angajaţii Honda au făcut şi ei un calcul paralel, valabil pentru traficul din Japonia, care spune că fiecare kilometru în oraş este tradus prin 12 schimbări de treaptă. Mai mult decât atât, respectiva statistică este valabilă pentru un traseu de până la 15 kilometri, navetiştii fiind nevoiţi să facă mult mai multe schimbări de treaptă decât alţi şoferi.
Având în vedere faptul că şoferul trebuie să se şi întoarcă acasă pe acelaşi traseu, sau chiar să facă şi alte drumuri în decursul zilei respective, numărul schimbărilor de treaptă se apropie de 500, spun cercetătorii japonezi. Într-o lună, un şofer face câteva mii de schimbări de treaptă de viteză, doar pentru a ajunge de acasă la birou şi invers. Într-un fel, studiul japonezilor explică de ce unele trasee sunt deosebit de obositoare şi de ce preferă unii clienţi transmisiile automate. Mai nou, unele transmisii automate sunt mai rapide şi mai confortabile decât unităţile manuale echivalente. Între timp, cei de la Porsche pregătesc o transmisie manuală cu şapte trepte, care va debuta pe viitorul 911.
Cercetătorii merg mai departe cu afirmaţiile, spunând că o asemenea călătorie este echivalentă cu o şedinţă la sala de fitness. Dintr-un punct de vedere, aceştia au dreptate – schimbarea treptelor de viteză este o mişcare repetitivă, ce necesită o anumită metodă de execuţie şi un anumit ritm, cel din urmă putând fi accelerat la nevoie. Schimbările de trepte operate extrem de lent (a nu se confunda cu lin) nu ajută pe nimeni, ba chiar afectează automobilul prin accentuarea uzurii aplicate rulmentului de presiune, uzură care intervine la fiecare debreiere şi chiar la fiecare atingere a pedalei de ambreiaj.
Via | Transmissia.net
Interesant studiu au facut japonezii,eu tind sa le dau dreptate in privinta asta.