Studiu Cisco: 83% dintre clienţii de automobile noi preferă să caute informaţii online
Un studiu Cisco Systems derulat la nivelul a zece ţări a relevat faptul că 83% dintre consumatorii intervievaţi se informează online înainte de a achiziţiona un automobil nou.
Cisco Systems a realizat un studiu pentru a măsura încrederea consumatorilor în automobilele autonome şi pentru a descoperi metodele de informare preferate în vederea achiziţiei unui bun. Rezultatele au fost extrase din cele zece ţări şi 1.500 de interviuri completate. Unul dintre cele mai interesante aspecte ale studiului Cisco Systems a vizat căile de informare folosite de consumatori pentru a obţine ajutor în vederea achiziţiei unui nou automobil. Potrivit studiului, 83% dintre respondenţi preferă să se informeze online în vederea achiziţionării unui automobil nou. Restul de 17% dintre respondenţi preferă să se informeze direct de la dealeri sau să se informeze telefonic. În ceea ce priveşte încrederea în site-urile producătorilor de automobile, 61% dintre respondenţi au declarat că le folosesc în vederea căutării unui nou automobil. Practic, 78% dintre clienţii de automobile noi se informează online înainte de a face o achiziţie.
Al doilea punct din chestionarul celor de la Cisco a vizat încrederea în vehiculele autonome, o tehnologie care este încă în lucru, dar care a ajuns să fie testată pe drumurile publice. La nivel global, 57% dintre respondenţi au declarat că ar avea încredere într-un automobil autonom. Cei mai încântaţi de ideea unei maşini autonome sunt respondenţii din Brazilia, 96% dintre aceştia fiind de acord să folosească un asemenea vehicul, urmaţi de India cu 86% şi China cu 70%. Însă, atunci când au fost întrebaţi dacă şi-ar lăsa copiii să meargă într-o maşină autonomă, doar 46% dintre clienţii intervievaţi ar fi de acord cu acest lucru. Cele mai reticente ţări la această idee sunt Japonia, Franţa şi Germania, unde doar 6% dintre consumatori ar fi fost de acord să-şi lase copiii într-un automobil autonom.
Personalizarea automobilelor a fost un alt capitol al studiului Cisco, 65% dintre respondenţi fiind dispuşi să divulge informaţii personale precum înălţime şi greutate, obiceiuri de condus şi chiar preferinţele muzicale, dacă în schimbul acestora vor primi o experienţă de conducere personalizată. Mai mult decât atât, 60% dintre consumatorii intervievaţi ar fi dispuşi să furnizeze şi informaţii biometrice pentru a obţine mai multă securitate pentru automobilul lor. În ceea ce priveşte obiceiurile la volan, 74% dintre şoferi ar accepta să fie monitorizat stilul lor de condus pentru a obţine costuri mai mici la servisarea automobilelor şi la asigurări.
Via Cisco | Autoblog