STUDIU: Australia, Rusia, Turcia, Africa de Sud și India ar putea ajunge "gropi de gunoi" pentru mașinile poluante
Potrivit unui studiu recent, Australia, Rusia, Turcia, Africa de Sud și India ar putea ajunge "gropi de gunoi" pentru mașinile poluante.
În contextul în care Europa, China și America de Nord au norme de emisii tot mai stricte, producătorii de automobile și-ar putea îndrepta atenția către țări care, în prezent, nu sunt foarte interesate de protejarea mediului înconjurător, pentru a-și vinde mașinile poluante.
Cel puțin asta demonstrează un studiu realizat de Carbon Tracker. Cu alte cuvinte, țări precum Australia, Rusia, Turcia, Africa de Sud și India, ar putea ajunge adevărate "gropi de gunoi" pentru mașinile poluante.
Pe termen lung, acest lucru le-ar putea afecta inclusiv financiar. Spre exemplu, în prezent, Africa importă anual combustibil în valoare de 80 de miliarde de dolari.
Același Carbon Tracker estimează că dacă Africa, Asia și America de Sud ar promova mai mult mașinile cu zero emisii, ar putea economisi mai bine de 100 de miliarde de dolari din importul de combustibili fosili.
Pentru a nu ajunge în situația de a deveni gropi de gunoi pentru mașinile poluante, țările menționate mai sus ar trebui să instituie norme de emisii mai stricte, să limiteze importul de mașini second-hand și să elimine taxele pentru mașinile cu zero emisii.
via Bloomberg
-
Seriff, luni, 20.11.2023 14:20
Comentariile de genul ''Romania este groapa de gunoi a Europei'' date de toti saracii care nu au iesit din satul natal sunt pe cale sa invadeze acest articol.
-
@Seriff, luni, 20.11.2023 15:23
n-ai inteles. romania este deja groapa de gunoi nr. 2 a europei, cel putin in domeniul auto. nu depasim totusi groapa de gunoi auto nr. 1 pe nume bulgaria. e un fapt. iar dintre tarile amintite in titlu, cu exceptia australiei, celelalte tari oricum sunt niste gropi de gunoi din foarte multe puncte de vedere, inclusiv pt masini vechi si poluante.
-
alex_cu_a_mic, luni, 20.11.2023 16:23
Uiuiu ce studiu serios. O prima traducere simplista a studiului ar fi asta "ne ustura la mațe că in timp ce noi, lumea civilizata (ghilimele, lacrima, suspin) ne spargem in figuri si impunem cifre aberante de emisii, restul lumii nu da o ceapa degerata pe toata sclifoseala noastra si isi vede de treaba mergand fara greturi morale cu orice masina capabila sa se miste singura de pe loc". Si sa avem pardon, ca toata America de nord merge cu camionete de 15-20 de ani pentru ca din oferta noua cu greu te poti urca in ceva fara emotii. Iar toata Europa e plina de diesel ca asa a crezut ea in ultimii 20 de ani ca e mai eco. 3 electrice obosite nu schimba cu nimic aspectul general al parcului auto. Si poate ne lamureste si pe noi cineva cum e mai eco un motor mic turbo fata de unul aspirat de putere similara. Pe hartie cifrele arata foarte bine dar in viata reala fizica nu minte. A se vedea performantele de consum Ford Ecosport 1.0 Ecoboost 2wd vs 2.0 aspirat 4wd (8.5% vs 9%). Scuipa ecologie pe teava ecobustu ala nu alta.
-
Banditos, luni, 20.11.2023 16:58
"Romania este groapa de gunoi a Europei"
-
@Seriff, luni, 20.11.2023 17:09
România e și groapa de gunoi umană a EUROPEI, foarte bine repezentată de tine și celalalt gunoi, PMC.
-
Fast_and_Curious, luni, 20.11.2023 17:54
@autor - "Potrivit unui studiu recent, Australia, Rusia, Turcia, Africa de Sud și India ar putea ajunge "gropi de gunoi" pentru mașinile poluante." - sa mori tu! Imi place cum ai bagat-o asta cu "masinile poluante", de parca EV-urile apar din piatra seaca. Ce sa mai? Inelul Arabelei! (pentru cei mai tineri, Arabela a fost un serial din regretata Cehoslovacie, iar Arabela, avea un inel magic pe care il rotea pe deget si orice dorinta se implinea). India sa se bucure daca isi va schimba parcul "auto" din sutele de milioane de mopede cu motoare in 2 timpi care duc poluarea la norme de mult uitate pe alte plaiuri europene.
-
Clique, luni, 20.11.2023 18:09
Rusia, Australia și Turcia groapa de gunoi a mașinilor termice.. Da,da,da... sigur.. UE-ul o să primească niște palme din 3 părți și o se calmeze. India și Africa sunt de mult acea "groapă".
-
Matei, luni, 20.11.2023 18:20
Sunt pe recepție hAURiștii. Vise umede cu UE primind palme de la extremiști și rușii care se kk pe ei în Ucraina.
-
Clique, luni, 20.11.2023 18:25
Mă cunoști personal de zici că sunt "haurist"? Nu dau doi bani pe politică, indiferent de culoare. Vezi că Istambulul a cam devenit ce a fost odată Detroit-ul din punct de vedere industrie auto. Bucureștiul ce a devenit?, Hai zi repejor, hai că-ți zic eu capitala cu cea mai proastă infrastructură. Noi nu am fost în stare să întreținem o amarâtă de infrastructură feroviară...
-
Banditos, luni, 20.11.2023 18:35
Adevarul e ca toti ne dorim aerul curat din New Delhi, Istanbul sau Johannesburg. Asta apropos de cei care "nu au iesit din satul natal" si cred ca acolo e poluare.
-
George Simion, luni, 20.11.2023 18:50
bai "dreptacilor", voi realizati ca cu basescu al vostru(si catzu/bocetc) am fi fost ultima tara din galaxie?! cate sute de ani va ia sa va treziti?!
-
hAUR câh, luni, 20.11.2023 20:01
"ca cu" țiganul hAURist, slugă la ruși, eram bine :))
-
@dreptaci, luni, 20.11.2023 22:46
asa ti-au spus tie securistii ce ti-au vandut tara deja? iesi vreodata din cercul tau de fb?
-
hAUR câh, luni, 20.11.2023 23:22
Da, evident. Am ieșit acum sa îți spun că ești țigan hAURist slugă la ruși.
-
@dreptaci, marţi, 21.11.2023 00:07
te-au spalat bine securistii pe creieri. furi cu ei sau doar isi bat joc de tine de 20 de ani?
-
hAUR câh, marţi, 21.11.2023 00:26
Fur cu ei și-mi bar joc de tine.
-
Seriff, marţi, 21.11.2023 09:31
@15:23 Eram sigur ca o sa apari, se vede ca nu ai iesit din tara, du-te in Italia, Spania, Grecia, Franta, Germania, o sa fii socat, la noi parcul auto e mult mai modern si mai plin de masini luxoase decat ce vezi acolo, dar ce sa stie un taran cu 4 clase care nici user nu are.
-
Pinguin electric, marţi, 21.11.2023 10:38
Meltenii electrici au mușcat imediat titlul. Australia e orice numai anti eco nu, dar nu s-a aruncat cu subvenții și asta este cererea de electrice... reală! :)))))))) Sub 4% din piață.
-
@Seriff, marţi, 21.11.2023 12:40
esti de-o penibilitate infioratoare tipule si singur iti expui ingustimea mintii in toata splendoarea. multumesc de ajutor, eu nu ti-o puteam expune mai bine. da, am fost si nu m-a socat nimic, ba chiar vazut acolo cum arata normalitatea, modestia si bunul simt. cum sa-ti explic tie ca sa pricepi, sunt niste chestii total diferite de "luxul" pe care il vezi la noi. tu n-ai remarcat, ca erai ocupat sa le numeri alora masinile de lux. asa e, la noi parcul auto e mult mai modern si mai plin de masini luxoase, la mana a saptea (nu conteaza, ca nu stie nimeni), cu piese din dezmembrari (nu conteaza, ca nu stie nimeni) si fara o intretinere corespunzatoare (ca "la reprezentante nu merita, sunt hoti" si oricum nu conteaza, ca nu stie nimeni). au umplut strazile din romania, dar arata de fapt cat de sarantoci sunt romanii atat material, cat mai ales mental si spiritual. saraci, frustrati, limitati ca dezvoltare personala si profesionala si mai grav, fara perspective sau ambitie de a-si mai putea depasi conditia. cunosti prea bine sentimentul, n-are rost sa insist. in italia am o amica care conduce un audi a2 cochet si ingrijit, dar vechi cred de aproape 20 ani. lucreaza in cardiologie intr-o clinica din torino. e efectiv o saraca, ca putea sa-si ia si ea ca fetele bazate de romania ceva audi q5 sau bmw x6 dizal la 20-30k si mureau toti dusmanii. fraiera nu mananca doar parizer si saorma gen hatz johnule, ci se respecta aproape in fiecare seara cu cina la restaurant. in casa are mobilier ligne roset, concedii in fiecare vara oriunde vrea in lume si e clienta fidela la hermesul din piata san carlo. ca sa fie fraiera pana la capat, in loc sa stea gratis cu vreun iubi, s-a bagat la credit pentru un apartament nou in vila tip duplex, la periferie de torino, cu pret in contract de aproape 400k. o prapadita. si ca sa vezi culmea prostiei, nici macar n-are insta sau fb, deci ce rost or avea toate astea daca nimeni nu le stie? in grecia ne-am facut bun prieten pe cel la care am stat cand am mers in vacanta prima oara. un om cu un caracter deosebit, dar la urma urmei un sarac coclit fiindca conduce o prapadita de toyota yaris si un scuter. traieste din doar 3 unitati de cazare in zona vourvourou care impreuna au 50 camere si ceva investitii de niste milioane de euro in firme de constructii de infrastructura, nu imobiliare. ii place linistea si literatura, nu-si face vacante exotice, dar timpul liber si-l petrece pe cat posibil cu familia, pe yahtul lui personal in apele dimprejurul insulei santorini. dar nu conteaza, e tot un sarac ca n-are masina de lucs. in franta ultima oara am fost in octombrie, cu jobul. acolo am dat peste alt sarac, ca avea doar un renault clio. degeaba e consultant financiar care factureaza multe zeci de mii de euro pe luna, cand ai clio, esti un sarac. n-a mai fost nevoie sa ma cazez la hotel ca s-a oferit sa ma tina la el, un imobil tip chateau langa le mans (curtea imobilului: un adevarat parc, 8000 mp, mai mult deci decat un teren de fotbal), cu renovarea aproape finalizata, din care o parte va servi ca locuinta familiei sale, iar in restul va deschide o galerie de arta. ce vrei mai mult? gandire de sarac fara masina de lucs. concluzia ta e corecta: la noi parcul auto e mult mai modern si mai plin de masini luxoase decat ce vezi acolo. iar tu bubui de desteptaciune si valuare, mai ales ca ai si user si mai mult de 4 clase, probabil 5.
-
petrush, marţi, 21.11.2023 13:29
asta n-ar fi nimic. lunar,sute de mii de masini cu starea tehnica vizibil deteriorata, cumparate cu 50 -100 de euro din vestul europei,sunt incarcate pe vapoare si distribuite cu profit gras. in tarile cu adevarat sarace din africa,pentru a ferici cine stie ce familie.
-
Banditos, marţi, 21.11.2023 13:31
"la noi parcul auto e mult mai modern si mai plin de masini luxoase decat ce vezi acolo" si tot la noi consumul de pasta de dinti e mai mic decat acolo "geniule" carpatin :)))
-
ds, marţi, 21.11.2023 13:33
@12.40 Adevărat, corect și bine punctat! Cunosc cazuri similare, unul dintre ele tot în Grecia, omul are multiple proprietăți, Grecia & America de sud, pensiuni, yacht, dar conduce o mașină modestă, un Ford Fiesta. În țară am câțiva amici, potenți oameni de afaceri în comerț, turism, logistică, milionari în euro, unul conduce un Duster, ceilalți doi câte o Toyota Land Cruiser, dar cu o vechime de peste 10 ani. Oameni obișnuiți, nu taranusi cu aere de înstăriți, cu mașini de 3000 de euro și 450.000 de km și plină de piese de la dezmembrări. Una dintre bolile cronice ale romanului de după revoluție este dorința de a epata, de a fi ceea ce nu este și nu poate fi vreodată. A două boală este marlania și este strâns legată de prima. Uitați-va cine face depășiri idioate, cine parchează aiurea, cine e "jmeker" în trafic. Parvenitii, cei care au ars niște etape în educație, cei care dacă au pus mâna pe o mașină, teoretic potentă, dar in realitate un hârb de 5000 de euro, cred că au ajuns in elită. Jalnici, penibili si cu gura mare.
-
Seriff, marţi, 21.11.2023 14:34
@12:40 In Italia sunt cele mai multe rable pe strazi, 90% din masini sunt ruginite si lovite pe toate partile, ca sa nu mai zic ca sunt o gramada din anii 80-90, esti praf, in Bucuresti sunt masini mult mai noi si mai scumpe decat oriunde in Roma.
-
Seriff, marţi, 21.11.2023 14:36
@12:40, poi vezi, deci recunosti ca la ei e full de rable si ca pe ei nu ii intereseaza sa aibe masini noi, ei merg cu Clio din 2002 chiar daca au bani, la noi Clio 2002 e considerata epava care merita sa fie casata, concluzia: Romania e mult peste ce e in vest ca varsta parcului auto. Te mai si contrazici singur, apropo, inca nu ai invatat sa te semnezi si imi zici mie ca am 4 clase?
-
Banditos, marţi, 21.11.2023 14:50
@12:40, @ds...va pierdeti vremea.
-
Banditos, marţi, 21.11.2023 14:56
varsta medie automobile --- Romania 15,1ani, Italia 12,2 ani, media europeana 12 autobuze --- Romania are cele mai vechi parc din Eu, peste 20 de ani. media europeana 12,7 Si ne mai miram ca e poluare in orase. Cum ar zice cunoscatorii de pe tiktok de la fabrici si uzine, fraticaaa!
-
Catalin, marţi, 21.11.2023 15:13
Pai sigur Africa, tu ai rămas ultimul pinguin de care să-și bată joc "the good guys". De ce sa poți cumpăra o rabla cu 1-2 mii euro/dolari ce aveți voi și ce vă permiteți, când puteți da 40-50 pe o Teslă?
-
@Seriff, marţi, 21.11.2023 15:30
mvaaai tu domnu expert da' ce faina semnatura aveti, la fel ca-n buletin esti prost. n-am zis ca ai 4 clase dom'expert, am recunoscut ca ai mai mult de 4 clase, am estimat ca probabil 5, vezi ca scrie clar mai sus. daca nici atata lucru nu poti intelege, inclin sa cred ca la ultima clasa, adica la a 5-a ai cam tras chiulul, dupa care ai rupt-o definitiv cu educatia.
-
Seriff, marţi, 21.11.2023 16:10
@15:30, cine vorbea, macar eu nu pun botul la ce scrie presa mincinoasa care zice ca Romania e plina de rable cand in realitate in Europa sunt mult mai multe rable desi salariile sunt mult mai mari, dar un incult ca tine nu poate sa inteleaga, crede tot ce se scrie in presa, asa e cand ai trecut prin scoala ca gasca prin apa, asta daca ai fost macar la scoala, ceea ce ma indoiesc, pun pariu ca ai stat sub pat cu masca pe fata si cu 4 vaccinuri facute fiindca asa ti-a zis Andreea Esca.
-
@Seriff, marţi, 21.11.2023 17:16
da, ne-ai mai zis: nu pui botul la ce zice presa, nu crezi studii sau statistici. perfect, inseamna ca concluzia ta se bazeaza strict pe ce-ai vazut pe viu cu ochiul tau ager si pe ce-ai apucat sa numeri cu mintea ta isteata. gata dom'expert, inseamna ca asa e. -------- acum ceva general despre romanul gen @seriff. romanul gen @seriff e fudul. in lipsa oricaror alte realizari, pasiuni, repere sau relatii interumane, care sa dea un sens vietii lui triste, romanul gen @seriff isi impleteste zilele si ratiunea de fi in jurul masinii, va face pe dracu-n 4 sa detina o bijuterie (in ochii lumii) de masina. nimic altceva din viata lui nu mai conteaza in afara de masina, iar o mare parte din relativ putinii bani castigati sunt alocati iubitei masini, care il reprezinta ca persoana, ar muri la propriu fara acea adunatura de fier si plastic. -------- in realitate in Europa sunt mult mai multe rable, ne zice expertul @seriff. pe langa faptul ca le-a vazut si numarat el pe toate, controland fiecare garaj, e logic ca sunt mai multe, doar Europa e mai mare decat Romania. numerele exacte ni le poate comunica doar dom'expert. clar, ar putea fi mai putine, pentru ca bani au europenii. dupa cum am aratat mai sus sunt fraieri ca nu-i aloca sa-si ia cu totii masini noi si scumpe. se pare ca la ei masina nu e o prioritate, pacat, din moment ce prefera sa para niste saraci cu clio si yaris si isi baga banii in chestii care le fac viata mai frumoasa, adica isi traiesc viata, nu doar isi duc zilele. multi chiar merg cu trenuri si biciclete si alte mijloace de transport in comun, va dati seama in ce hal sunt aia? habar n-au ca esenta vietii consta in a avea o masina smechera, asa cum expertul roman @seriff are o mandrete de passat dizel cu care face 800 km pe zi zilnic fara oprire si oparire.
-
Banditos, marţi, 21.11.2023 20:35
https://www.acea.auto/figure/average-age-of-eu-vehicle-fleet-by-country/
-
@cherryff, miercuri, 22.11.2023 05:42
nu le vezi in vest fiindca noi nu inseamna doar clasa mare care iti sare tie in ochi...plus ca tu mergi pe unde e dizalu mai ieftin.
-
Seriff, miercuri, 22.11.2023 11:04
Banditos si celalalt pripas care nu a iesit vreodata din tara, pai logic ca un om crede ce vede cu ochiul lui, nu ce mint altii, daca voi sunteti atat de creduli, ne meritam soarta, pun pariu ca si la Revolutie ati crezut ca va impusca teroristii pe strada nu? Va meritati soarta sa isi bata joc politicienii de voi cum vor, sa va taxeze masinile, casele, viata in general, fiindca voi credeti tot ce scrie presa care e mega corupta, nu are rost sa va conving eu, asa e, in Romania sunt pe strada doar masini fabricate in maxim 1999, mai noi nu exista, alea noi sunt doar in vest.
-
Banditos, miercuri, 22.11.2023 12:08
Clar, Mimishor de la @11:04 e fan sosoaca si crede ca pamantul e plat. Si-a facut "his won research" si nu crede in presa main stream care e mega corupta si vrea sa ne controleze vietile. Banditii!
-
alex_cu_a_mic, miercuri, 22.11.2023 12:24
Nu va mai opariti atat cu varsta masinilor. In Romania sa tii o masina pe dreapta costa aproape nimic adica doar impozitul. Acum o luna am dus la rabla o Solenza din 2003 cumparata de noua si care a stat pe dreapta in ultimii 6-7 ani. Masina aia a facut parte din statistica de 15 ani a parcului auto national. Cate masini ruleaza e adevarata statistica ce e mai greu de obtinut ca trebuie triate doar masinile care au cel putin ITP daca nu si asigurare. Ce medie au masinile care chiar sunt folosite si circula? Probabil spre 12-13 ani. Trec zilnic pe langa cel putin 5 masini tinute in curte sau langa curte de ani de zile. Dar vai, chiar eu am una. Ups.
-
Banditos, miercuri, 22.11.2023 12:31
O statistica cu masinile trase pe dreapta este necesara. Dar acceasi statistica se poate aplica si restul tarilor. Deci....
Citeste si
-
INDUSTRIE | duminică, 24 noiembrieHyundai și Kia: peste 200.000 de vehicule electrice rechemate din cauza pierderilor de putereHyundai și Kia au anunțat săptămâna aceasta rechemarea a peste 200.000 de vehicule electrice din cauza unor pierderi de putere, conform Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA). Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieStellantis: platformă nouă, compatibilă cu motoare termice, electrice și cu hidrogenStellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieJaguar va avea o nouă identitate de marcăJaguar trece printr-o transformare și se repoziționează în industria auto ca o marcă de lux de vehicule electrice. Această nouă direcție este însoțită de o serie de embleme noi pentru viitoarele modele Jaguar. Citeste tot
Bun, unele sunt destinații plăcute pentru cei care vizează la dizăl forevăr.