Studiu american: "Viteza NU ucide!"
Potrivit unui studiu intreprins de NHTSA viteza excesiva nu este cauza principala a producerii accidentelor.
Americanii au incercat intotdeauna sa contrazica regulile general valabile. Si nu oricum, ci cu ajutorul unor studii care au demonstrat intotdeauna cu argumente solide contrariul.
Mai nou, "vecinii" nostri de peste Ocean au vrut sa arate tuturor ca sloganul "Viteza ucide" este unul complet fals. Organizatia americana NHTSA a desfasurat un studiu, pe durata a trei ani, analizand cauzele de producere a peste 5300 de accidente.
Oficialii au analizat factorii de "pre-impact", ceea ce s-ar traduce prin fenomenele care au generat accidentele. Investigatorii au cercetat fiecare accident in parte, inainte ca organele de interventie sa altereze probele, constatarile lor fiind astfel si mai elocvente.
In urma analizarii fiecarui caz in parte, ei au ajuns la concluzia ca doar in 5% din cazuri viteza excesiva a dus la accidente mortale. Mai mult decat atat, se pare ca evenimentele nefericite s-au produs in proportie de 41% din cauza neatentiei soferilor si a factorilor perturbatori.
In 10% din cazuri vina a fost pusa pe seama capacitatilor de a sofa. Tot in categoria factorilor "pre-impact" au fost incluse: intoarcerea in intersectie (36%), sofatul prea aproape de marginea drumului (22%) sau depasirea benzilor de circulatie (10.6%).
via | MotorAuthority
-
mine, miercuri, 17.12.2008 18:16sa-i spun si lu mama:))
P E R F E C T A D R E P T A T E
-
adi, miercuri, 17.12.2008 19:02mare atentie
viteza ucide in conditiile in care este si neatentie. probabil americani au inclus asta la neatentie si alti factori perturbatori. in conditii de trafic lejer si ceilalti sofer atentii poti merge cu viteza. dar ti se baga unu cu camion sau autobuz sau unu care nu e atent dar circula cu 30-40 km/h si tu vii cu 120-160 km/h esti cam mort! ori lovesti si esti mort si tu si el , il feresti intri pe contrasens esti mort tu si cel care vine din contrasens, vinovatul scapa, tu si celalalt mort, sau zbori de pe drum si speri sa nu iei un copac sau sa te rastorni si sa mori.concluzia mea este ca si viteza ucide. uitativa la raliuri in ani 80cati piloti au murit din cauza vitezei excesive in raliuri. si mai vorbim. catre victor: ai tu BMW, dar ai grija ca sanatatea nu se cumpara cu bani si nici viata. eu m-am dat peste cap de 2 ori cu un "papuc" la 80 km/h de l-am facut praf si eu cu mare noroc nu am avut nici o zgarietura. cineva acolo sus ma iubeste.masina era mai scurta cu 50cm si cu 30 cm mai mica. ps: si mie imi place viteza, dar nu prea pot sa ma duc cu viteza peste 160- nu ai drumuri, trafic prea aglomerat. doar noaptea ce mai pot, dar atunci zice nevasta ca ma duc la c..... :)
-
AndreiRN, miercuri, 17.12.2008 19:04Viteza
Da, dar studiul este facut pe carosabil corespunzator si masini capabile. In romania unde nu sti ce gropi te asteapta sau ca masinile nu sunt capabile viteza joaca un rol mult mai important in accidente. Mai ales ca imparti carosabilul cu vaci, porci, oi, cai si ciobani si copii cu mingia sau betivi.
-
cozappz, miercuri, 17.12.2008 19:27Corect
Folclor: Nu viteza ucide, ci oprirea brusca ;-P
-
marius, miercuri, 17.12.2008 19:54asa e ..
de acord cu americanii ....totul sta in atentia soferilor ...respectiv adaptarea vitezei la conditziile de drum.... @adi ...excelent comentariu :)))
-
Horizon, miercuri, 17.12.2008 20:21Americani prosti ca de obicei
O fi valabil la ei , da la noi nici vorba, noi nu avem drumuri de viteza. Si zice "Mai mult decat atat, se pare ca evenimentele nefericite s-au produs in proportie de 41% din cauza neatentiei soferilor si a factorilor perturbatori. " Pai cea mai mica neatentie sau factor perturbator ( :)) ) la 50 km/h e ceva si altceva la 150 km/h.
-
ioio, miercuri, 17.12.2008 20:25ASA E!!!
nu, nu vitreza ucide ci cretinii din spatele volanului care apasa pe acceleratie ca maimutele si se comporta intocmai.
-
george, miercuri, 17.12.2008 21:20RAU E SA VORBESTI FARA SA GANDESTI
@ AndreiRN Tu n-ai habar de ce se intampla in America si vorbesti de Romania. Doar o parte dintre cei enumerati de tine se mai gasesc pe strazi. Dar si in America (si nu numai - un var de-al meu si-a facut praf masina pe o autostrada suedeza fiindca a lovit o caprioara) exista astfel de "obstacole" si mai ales soferi care sunt incredibil de prosti... Asa ca inainte sa vorbesti de mizeria din curtea vecinului, uita-te la tine in ograda...sau mai bine taci din prima ca oricum spui numai prostii...
-
Gregory, miercuri, 17.12.2008 21:53Adndrei ADN
Auzi ma caprioara in SUEDIA daca mergea printre cabane sus cu 150km/h ce sa-i mare prost mai era soferul ala. Vai tarane ai auzit de AUTOBAHN cu plasa prin parti??? si de asa tara pe GLOB GERMANY unde nu e limita pe BAHN??? sau macar ai mers vreodata pe asa ceva ai condus ???? TU cum crezi de ce au scos limita de pe AUTOBAHN nemtii ??? ca esti tu destept??? IN GERMANY pe BAHN E UNLIMITED SPEED. EU personal am mers soseaua STUTTGART - MUNCHEN (A8-bahn) cu 220Km/h fara primejdie si foarte sigur . Cind am ajuns in RO prin sate imi era frica si cu 60Km/h de carute si baligar. Asa ca lasa caprioara aia din sat care ia iesit prietenului tau sau un meteorit cazut din cer. Si daca esti prost si nu poti merge ia lectii de pilotaj . Stii ca este o vorba daca esti prost mai bine stai acasa. Apoi asa si tu. sorry de intrebare ai atins majoratul sau esti la gradinita inca?
-
george, joi, 18.12.2008 00:21BINE CA NU DOARE...
@ Gregory POOR DEER...I mean you, not the one that got hit by the car... Daca limba ta materna este romana atunci trebuie neaparat sa te lasi de sportul asta imediat... Trecand peste faptul ca n-ai inteles mai nimic din cele 3 randuri pe care le-am scris, pot sa spun ca IQ-ul tau e usor supraunitar daca nu tii cont de faptul ca pe autostrazile suedeze sau pe "AUTOBAHN" (ca e greu sa scrii pa rumaneste), mai exista si bretele de acces (Ausfahrt) si popasuri (Rasthof)... Nu te intreb nimic ca tot numa` gugumanii o sa scrii (si prost pe deasupra)...
-
Lucs, joi, 18.12.2008 06:23In situatie de criza
:) Saracii americani, cand n-au ce face ... fac cate un studiu d'asta (parca asta era ocupatia cercetarilor britanici, dar se pare ca de data asta au fost depasiti la idiotenie). Foarte mult mi-a placut comentariul user-ului cozappz. As adauga o intrebare: Cum se numeste un barbat inteligent in America ? Raspunsul sper sa-l stiti: TURIST! Ei mai intai sa-si rezolve problema cu pacostea asta de criza economica si cu evenimentele de la World Trade Center 9/11 si apoi sa incerce sa emita judecati de valoare. PS La factori perturbatori includeau si sexul oral si consumul de marihuana ?
-
un sofer prudent, joi, 18.12.2008 07:36Bravo George
Gregori ;) baiatule tare frustrat mai esti! daca tot ce poti povesti este ca ai mers cu 220 du-te mai baiatule ca esti un pericol pentru cei ce inteleg ce e un topic. Sa stii ca nu e inghetata! :) Well done George!
-
Jorge, joi, 18.12.2008 07:38lol
voi care povestiti aici...aveti carnet de sofer categoria B? :))
-
Razvan, joi, 18.12.2008 07:59Intelesul sintagmei "Viteza ucide"
Sintagma "Viteaza ucide" nu vrea sa spuna ca chiar viteza ucide ci vrea sa zica ca daca mergem cu viteza mai mica foarte multe accidente pot fi evitate. De ex.: un moment de neatentie poate conduce mai repede la un accident la o viteza de 150 km/h decat la o viteza de 60 km/h. Ca sa generalizam, orice factor "pre-impact" (neatentie, conducerea pre aproape de marginea drumului, etc.) conduce mai repede la un accident daca se merge la o viteza mare, decat daca s-ar merge cu viteza mai mica. O viteza mai mica trebuie sa o avem in cap atunci cand ne gandim la o conduita preventiva. Acum sa nu se inteleagaga ca tre' sa mergem doar cu viteza mica, dar nici sa facem ca pustanii care pe un drum cu limita de 50km/h ei baga 150-160 km/h. Ca sa nu fiu rau, consider ca trebuie sa-ti adaptezi viteza la conditiile de trafic.
-
Arres^, joi, 18.12.2008 08:00cam nasol
viteza nu este motivul principal al producerii accidentelor, dar este unul care ajuta foarte mult la producerea lor ex: carosabil umed + viteza=cam nasol oboseala + viteza=la fel de nasol etc. + viteza=foarte nasol
-
dare, joi, 18.12.2008 08:53sar cocalarii
Acum cu studiul asta toti cocalarii o sa zica , frate daca zic americanii ca e ok sa mergi cu viteza si eu merg la fel. Ia fi neatent la 130 si ia fi neatent la 200 e o diferenta zic eu , dar astept cocalarii doctori docenti in domeniu sa ma contrazica.
-
Magyari Szabolcs, joi, 18.12.2008 09:11partial
Un lucru e cert, neatentie + viteza mare = accident grav, moarte sigura. neatentie + viteza moderata ( normala ) = sansa la viata.
-
URAGANU, joi, 18.12.2008 09:20Din cand in cand
Mai au dreptate si americanii astia. Asta da studiu, intins pe 3 ani, nu pe 1 luna cum se face in Europa. Cunosc oameni care conduc cu viteza 90% din timp, dar sunt prudenti, atenti si nu au avut accident niciodata. Dar cunosc si oameni care circula cu 40 la ora in oras si au avut peste 5 accidente, mai rau fac cu paranoia lor. Neatentia, teribilismul si alcoolul ucid, nu viteza.
-
Radu, joi, 18.12.2008 09:48Au ceva dreptate
Ca sa poti rula cu viteza mare , trebuie sa iti cunosti fierul de sub tine de ce este in stare. Mai ala de goneai in Germania cu 220 km/h ... sa stii ca si eu am trecut Germania de la sud la nord dar mai mult de 170 km/h nu m-a lasat inima , pentru ca dupa viteza aia parca era mai greu de controlat masina. Si am carnet categoria D ! Am condus si in America ... dar ei au limita pe autostrazi. Cea mai mare viteza 75 MPH = 135 KPH. Si au autostrazi , nu drumuri nationale ca si A-urile de la nemtzi. 3 benzi pe sens, distanta intre sensuri , nu parapet care iti ia din portantza vantului, spatii largi si pe laterale ... daca o iei pe campuri ... riscul de rasturnare este foarte mic , tot ce poti sa faci este sa ramai impotmolit in pamantul de pe margine. Apropo ... am vazut la nemti cum o caprioara iesea tacticoasa pe autostrada printr-o iesire de pe autostrada ... deci poti sa ai garduri cate vrei , tot mai iese cate una. Si americanii au si garduri , au si sisteme de avertizare ... au destule. In Romania mai mult de 100-120 KPH nu ma incumet ... ca drumurile sunt asa cum sunt , carute si alte treburi. Ce sa facem daca Nastase le-a dat contractu de autostrada la Bechtel... noi avem specialisti in drumuri care fac drumuri in Arabia saudita si alte parti si altii vin la noi sa ne faca drumurile sau sa ne dea tzeapa. Concluzie finala ... lipsa cunoasterii posibilitatilor masinii , lipsa de pricepere a unora, teribilismul altora, drumurile proaste si carutele sunt in Romania cei mai mari factori cauzatori ai accidentelor
-
crdi, joi, 18.12.2008 09:52nu viteza ucide
au dreptate americanii , dar teoria lor nu e aplicabila la noi in Romania din pacate. DRUMURI MAI BUNE .PEACE
-
sunshine64sm, joi, 18.12.2008 10:00GROAPA, de Eugen Barbu
_Este foarte adevărat că nu VITEZA ucide, ci maşina !!!! E o mare diferenţă. Viteza este doar un atribut al maşinii, este doar o proprietate. Şi mai corect ar fi fost spus: "viteza excesivă şi neatenţia...". Sau imbecilitatea multor şoferi care se cred dăştepţi la volan. Este acelaşi lucru ca şi scimbarea textului de pe pachetele de ţigări, de la "FUMATUL UCIDE" la varianta "Fumatul POATE ucide". Este perfect adevărat că dacă cineva îşi aprinde ţigara pe stradă, are toate şansele ca o maşină să dea peste el. De aia fumatul POATE să ucidă. De aia MAŞINA ucide, şi nu VITEZA. Este o mică nuanţă de exprimare. _Şi încă ceva, studiul american nu a luat în considerare o maladie omniprezentă în România, şi poate ceva mai puţin chiar, în ţările africane dintre cele mai sărace (cu care ne şi comparăm de fapt). Pentru că o ţară normală, o ţară care se pretinde a face parte din comunitatea europeană, nu are gropi în străzi. Aaa, şi nici taxa auto triplată fără nici un motiv. Sau indiferenţa autorităţilor. Sau atîta birocraţie. _VITEZA. E ceva cît se poate de plăcut. Să simţi toată puterea maşinii pentru care a fost construită de fapt. Şi pentru care a şi fost cumpărată. Viteza are o valoare relativă pentru fiecare, mai mare sau mai mică. Viteza este placută cînd toţi cei care conduc respectă regulile de trafic, şi regulile de politeţe, şi amabilităţi. Viteza este placută la un drum întins şi cînd singura grijă este doar, din cînd în cînd, benzina. Dar în nici un caz... subiectul cărţii acestui autor :D
-
Alexei, joi, 18.12.2008 10:28...
Il aprob in totalitate pe Viktor, cand ti-e scris sa te duci te duci >:)
-
Andrei., joi, 18.12.2008 10:30ba da
Viteza UCIDE !!!! Pentru ca cei care o folosesc sunt soferi neexperimentati, soferi tineri, "pustani" care se dau mari iar daca intervine ceva la viteza mare e mult mai greu de evitat decat la o viteza mica. Sa fim seriosi, cati iau permisele pe bune (si aici ma refer in mare parte la traseu) ? Si cati fac scoala pentru B prof. ? Cu cat creste viteza cu atat cresc sansele ca cineva fara experienta sa nu mai aiba ce face, chiar si un sofer experimentat, daca apare ceva neprevazut ce ami face la 200-300KM/h? Pana intr-o "suta" mai e cum mai e ...dar de aici incolo cu fiecare KM/h in plus, creste riscul unui accident.
-
Andrei., joi, 18.12.2008 10:35pentru Gregory
Draga Gregory, Pe autohban, daca depasesti 130Km/H si faci Doamne fereste ( Doamne cu D pentru idiotii care nu stiu sau se cred mai "smekeri" scriind cu d) un accident, firma de asigurari se spala pe maini. Si da, intr-o tara cu autostrazi, oamenii se obisnuiesc sa mearga repede si e logic sa mergi si tu cu 100-150KM/h cand acolo nu se merge cu mai putin ! E usor sa mergi in accelasi ritm cu restul. In romania.. sunt tarani care nu se dau la oparte si vii cu viteza ca sa incetinesti sa se dea ala la oparte? sau sa faca unu o glumita, sau in prostia lui, pe autostrada de la mamitica lui face stanga schimba banda cum vrea si ce faci?
-
Alin, joi, 18.12.2008 10:42Viteza
Viteza neadaptata conditiilor de trafic (suna a slogan al stirilor orei 5, dar asta e), viteza cand un sofer neexperimentat este la volan, viteza combinata cu neatentie, ... astea ucid. Viteza in sine, atata timp cat cel de la volan stie ce face, iar ceilalti participanti la trafic conduc corect si stiu la randul lor ce fac, nu este un pericol. Dar avand in vedere ca nu toti soferii sunt 100% apti sa se afle pe sosele, unii pietoni se cred pe un mare teren viran pe care-l detin pe persoana fizica, iar pe strazile noastre inca se mai circula fara faruri aprinse, fara faruri functionale chiar, cred ca pericolele legate de viteza trebuie tinute cumva in frau. Asa ca pana nu avem o anumita cultura, masini functionale 100% si drumuri bune, viteza totusi ucide :)
-
Alex Patitu', joi, 18.12.2008 10:55A1 Romania
Eu am patit-o acu 2 saptamani... conduceam linistit spre Pitesti, pe A1, pe banda a 2a cu aproximativ 160 km/h (30lm/h peste limita legala) cand din prima banda imi iese in cale un Logan care avea aproximativ 80-90 km/h, conform masuratorilor. Acesta s-a gandit sa semnalizeze cand era deja pe jumatate pe banda mea. Am franat, dar va dati seama ca in 10-15 m am redus viteza aproximativ 110-120 km/h si l-am lovit in plin, proiectandu-i Loganul ca din trambulina fix in parapetele ce desparte sensurile de mers ale autostrazii. Mi-am facut masina zob (a luat si foc la scurt timp dupa impact), Loganul si-a indoit putin spoilerul spate si infundat aripa fata-stanga si masca fata. Acum recunosc ca nu am respectat legea pentru ca am avut 30 km/h peste viteza maxima admisa, dar mi-a spus politistul care facea masuratorile ca si cu 110 km/h tot faceam accident. Ideea este ca, in urma accidentului care este vinovatul real: eu ca eram cu 160km/h sau cel cu Logan ca mergea prea incet, 80-90km/h? Astept pareri...
-
xsvenx, joi, 18.12.2008 11:00
mai gregoire ecrivant...eu stau in germania, si merg zilnic pe A40, care e in lucru, si o sa mai fie cativa ani buni inca...si viteza medie e cam de 30 la ora... asta cu unlimited speed :))) e partial valabila...DA, PE AUTOSTRAZILE GERMANE SE POATE MERGE SI CU 1000 DE KMH, DAR NUMAI UNDE NU E LIMITARE... acum majoritatea autostrazilor au limitare la 130, care e si viteza "propusa"...daca nu vezi semnul care iti interzice sa mergi mai tare de 130, poti sa mergi cu cat vrei tu... dar asta nu inseamna ca A8, pe care ai mers tu cu 220, (eu am mers pe portiunea aia lata intre buzau si rm. sarat cu 250:) nu e limitata...PE A8, CA DE ALTFEL SI PE A3, A45, A1, SUNT DOAR UNELE PORTIUNI UNDE AI VOIE SA MERGI NELIMITAT...in rest apar semnele cu limita de 130 ca ciupercile... asta privind partea oficiala, de reglemantari si semne de circulatie...ca in alta ordine de idei, majoritatea autostrazilor sunt asa de aglomerate, ca mergi cu 250 1 kilometru, si deodata iti iese unu care merge numa cu 180-200 in fata pe banda 3, si trebuie sa franezi... sa nu creada altii ca gata, cum ai intrat in germania, ii dai blana, 300 la ora, ca nu e deloc asa...majoritatea portiunilor sunt limitate, si chiar daca nu sunt, sunt foarte aglomerate, si nu poti merge foarte mult (si ca timp si ca distanta) cu viteza foarte mare... mai ales ca, dupa cum bine zicea cineva mai sus, e destul de riscant...pentru ca "viteza recomandata" e de 130 peste tot pe autostrazi, si daca ai facut accident la 200 cam greu obtii ceva de la asigurare... numa bine
-
gf, joi, 18.12.2008 11:03viteza
@pentru toti inteligentii care fac distinctii de genul "una e sa fii neatent la 50 si alta la 150" si alte asemenea: pentru a stabili proprietatea termenilor trebuie folosita o regula generala, cum este cazul aceleia din studiul "american" mai sus pomenit: "factori pre-impact". Odata stabilita variabila "factor pre-impact" nu mai conteaza alt factor secundar, cum ar fi viteza, numarul masinilor din trafic si altele. Pentru cine are habar de cercetare, e suficient cat am scris! Cei care au murit din cauzele neatentie, lipsa abilitatilor sau conditii tehnice precare ale masinilor rulau cu viteze normale, tocmai de aceea se regasesc la variabilele respective. Cei care au murit pentru ca viteza era prea mare si, cu toata atentia lor, nu au mai putut evita impactul, sunt corespondentii variabilei viteza. restul comentariilor sunt subiective si prostesti chiar. Unele sunt ridicole pana la hohot. studiul pomenit este valid dpdv stiintific. parerea multor "specialisti" care posteaza aici e nestiintifica si ca atare netemeinica. Nu e prima data cand simtul comun este contrazis de stiinta insa observ ca si acum, ca si in alte vremuri, judecata multimii este vexata.
-
PROSTI, joi, 18.12.2008 11:36Foarte Prosti
Deci....eu inteleg ca am mai multe sanse de supravietuire daca am viteza de 200 km/ora si sunt neatent ....decat daca am 70Km/ora si sunt neatent ....asta spun ei in studiu....ceea ce este complet FALS .... Probabil ca daca as face accident la 70km/ora si am o masina gen Volvo XC90 si ma lovesc de un zid frontal supravietuiesc ...insa nu se poate spune asa ceva despre 200km/ora in aceeasi masina....... asa ca....studiu bun dar irelevant
-
yo!, joi, 18.12.2008 12:00pt victor
victore, esti un dobitoc. ai spus ca degeaba mergi cu 40 km/h, ca vine unu si intra in tine si te face praf....pai bai baiatule, intra in tine unu din asta viteaza ca tine, nu intra altul care are tot 40 km/h. ti-ai pierdut vreun prieten intr-un accident de masina....daca nu abtinete de la orice comentariu. esti la fel de destept ca astia care au studiat 3 ani si au ajuns la cea mai proasta concluzie ever
-
dorinteodor, joi, 18.12.2008 12:09evident ca asa este!
nu cred ca era nevoie de studiul americanilor pentru a stabili ca nu viteza excesiva este cauza majoritatii absolute a accidentelor. studiul americanilor este corect dar, daca nu viteza este factorul principal de accidente, atunci cum pot justifica politistii romani impinzirea tarii cu radare fixe? am vazut chiar statistici ale politiei romane de unde rezulta ca accidentele grave s-au datorat depasirilor, prioritatilor, pietonilor inconstienti, NEADAPTAREA vitezei la conditiile de drum (din cauza lipsei de experienta...), oboselii, alcoolului, bolilor. eu as adauga la aceasta lista, lipsa talentului in ale conducerii. daca n-ai talent, degeaba faci scoli, degeaba ai multi ani de conducere..... daca am fi o tara normala, cei care au impinzit tara cu radare fixe ar cam trebui sa le plateasca din buzunar....zic eu....
-
vlady, joi, 18.12.2008 12:10greu
Problema cea mai mare este faptul ca multi soferi nu stiu sa conduca, ii nasol sa o spui asa dar asta este adevarul. Din pacate zicala cu pestele de la cap se impute se potriveste si aici. Cine nu are cunostinte minime de conducere ar trebui sa nu primeasca carnet, ii simplu doar ca nu se poate la noi.
-
neicanimeni, joi, 18.12.2008 12:16"sondaje"
Atentie toate studiile sunt comandate de catre "cineva" si din fiecare studiu trebuie sa reiasa ce TREBUIE ca sa il favorizeze pe acel cineva care l-a comandat, asta ne avand nici o legatura cu realitatea . In cazul de fatza probabil au scazut vanzarile la masinile puternice cu motoare mari si au incercat sa induca cumparatorilor ideea ca trebuie cumparate pt ca sunt sigure.
-
bolovan, joi, 18.12.2008 13:05studiu
Citesc multe prostari aici...si dau dreptate americaniilor...Viteza nu ucide. PROSTIA UCIDE!!! Teoretic...la 1000km/ora...poti sa controlezi masina (vezi ca au fost cazuri incare s-a depasit bariera sunetului)...diferenta ii ca nu a fost un roman la volan..c.are sa incerce asta si pe un o sosea din oras... Ce mor de ciuda cind vad stiri de genul asta...in care o chestie...aproape sigur evidenta...dar cu un sens complet denaturat. Viteza ii doar un accelerator (dobitocul care merge cu 130 km pe ora...daca nu ii nimeni pe sosea...posibil sa nu se imtimple nimic...dar cum dobitocul nu ii atent...el cauta sa se uite la cracii gagicii platite de el sa ii faca un oral mic....evident ca in curba nu mai poate controla masina...ca nu a observat ca a intrat in curba...si iote cum neatentia la volan provoaca accidente).
-
bookmark, joi, 18.12.2008 13:12valabil la noi
Viteza de 5km/h -NU Viteza de 50km/h-NU(dar in intersectii nu garantez) Viteza de 100km/h : NU-pe A1 sau A2 cind e trafic mic;DA- prin comune si la unele depasiri Viteza de 150km/h NU la nemti pe autostrada; DA -pe drumurile spre Marea Negra sau Sinaia; Viteza de 200km/h :Nu la nemti pe autostrada;DA cind adormi la volan. Viteza de 300km/h: NU la nemti pe autostrada; NU la noi daca reusesti sa-ti pui pe youtube "realizarea" ; DA - daca nu reusesti sa-ti pui pe youtube filmul. Sfat : conduceti cu grija si MEREU anticipati cu 2 secunde ce se poate intâmpla in trafic.
-
Radukn, joi, 18.12.2008 13:13NORMAL
PERFECT ADEVARAT! IDIOTII DE SOFERI UCID si DRUMURILE
-
Autogreen, joi, 18.12.2008 14:18neatentia
Una e sa fii neatent la 60Km/h si alta e sa fii neatent la 180km/h. in primul caz iesi cu orgoliul lovit iar in al doilea iesi cu picioarele in fata.
-
iulianix, joi, 18.12.2008 15:01studiu caca!
Stiti cum suna acest studiu( facut de acesti baieti destepti)????\ Ceva de genul...nu criminalul a impuscat victima ci glontul din pistol...!!!Ha...da-l in ma-sa de pistol...e tinut de cineva in mana...Da...americanii mereu gasesc cate un subterfugiu ca s-o faca pe desteptii...da cam put,saracii...vezi de unde a plecat tot ce se intampla acum in lume...si culmea ca se pacalesc singuri...o natiune de struti!
-
bley64, joi, 18.12.2008 15:18Sofatul, viteza si soferii
Din pacate la o concluzie general valabila nu vom ajunge nici noi nici euro sau americanii; Soferia este o meserie ce tine de atentie si experienta dar si de ceilalti participanti la trafic. In consecinta, nu exista constante in trafic. Si totusi, nu va riscati zeci de ani de viata pentru 5 minute in plus in fata televizorului sau sus pe mandra... Si invatati sa va controlati manifestarile teribiliste indiferent de varsta sau caii putere. Viata merita si trebuie traita!
-
tavi, joi, 18.12.2008 16:09Stupid
Viteza nu ucide? Factorii perturbatori, neatentia, iscusinta la volan etc nu pot fi anticipate sau corectate. Viteza este cea care isi spune cuvantul cand vine vorba de consecintele celorlalti factori. E un studiu stupid sau cel putin interpretarea data de voi e stupida. Sunt convins ca studiul voia sa releve cu totul altceva. Bagati-le chestia asta in cap redardatilor care vor sa se dea in spectacol pe strada... Stupid!...
-
clujean, joi, 18.12.2008 16:18de acord cu bley64
si eu cred ca prostia si teribilismul sunt principalele cauze ale accidentelor; poti conduce cu 200 la ora pe un drum romanesc, cand e pustiu, dar daca incerci asta cand e aglomerat riscul de a face accident este aproape o certitudine; mereu m-am intrebat unde naiba se grabesc atatia? nu e normal sa-ti iei timp suficient la plecare? ce castigi daca ajungi cu 30 min mai devreme de la Cluj la Bucale sau cu 2 minute mai repede din cartier pana in centru? merita riscul? prostia fudula e marea problema la volan, nu viteza sau alte balarii
-
bibi, joi, 18.12.2008 17:33corect.
corect !!!! NU VITEZA UCIDE.... ucide impactul. =))
-
Claudiu, joi, 18.12.2008 17:49In matrix te poti feri de gloante
Daca conduc cu viteza 41.6 m/s (150km/h) nu este la fel de letal ca si cum as conduce cu 16.6 m/s (60km/h)... Mda... Zi-i asta obstacolului... Daca are timp sa gandeasca in timp te opresti in el cu viteza in care poti parcurge 40m (cat de inalt este bloc de 13 etaje - ca sa vezi) pe o secunda.
-
Gregory, joi, 18.12.2008 17:49p/u George
EU stiu caz ca a mers un biet om cu 5 Km/h Bucuresti - Pitesti si a facut accident si a murit :)). Eu am vrut sa zic ca daca tii dat sa mori sau sa se intimple ceva nu te ajuta nici viteza mica nici mare. referitor la A8 Stuttgart - Munchen limitele apar linga orase si unde sunt reparatii de autostrazi , benzinarii etc... Si vreau sa zic ca mai depinde ce masina ai , pentru ca e mult mai usor sa conduci un BMW M3 cu 250 Km/h pe A8 , decit un oarecare jaf de dacia la 180Km/h sau vreun Opel cu vreo 190Km/h. La viteza de 180 cu un RENAULT sau o Dacie e ca o oaie pe gheata. NU ai nici stabilitate ca nu ajungi in pom nici frine ca se incalzesc sa frinezi la asa viteza . Cu un M3 E92 numai schimbi treapta a 3-4 si ai 200 Km/h, ne mai vorbind ca acolo directia e exacta , vibratiile sunt mici si nici nu realizezi cum ai 250Km/h. Multa sanatate si va doresc minte sa aveti sa va asumati raspundere cu ce masina si in ce conditii mergeti cu o viteza mare.
-
AndreiRN, joi, 18.12.2008 19:23Lipsa de cunostinte
Citind postarile de mai sus cineva impartial isi poate face o opinie corecta despre nivelul de cunostinte si capacitatea de gandire a oamenilor din aceasta zona geografica. Un nivel extrem de scazut. Si pt Georgica. Luna trecuta am fost la Timisoara 2 saptamani si am condus pe acolo. Asa ca stiu in ce conditi se circula si este rusinos nivelul de responsabilitate a soferilor si soselelor. De asemenea am condus in ultimi 25 de ani sosele in Europa si America de Nord si pot face o comparatie educata. Tu ........ ai ramas cu ura si invidia.
-
eu, joi, 18.12.2008 20:28
victor a spus tot....
-
george, joi, 18.12.2008 21:29MERGI PE BURTA
@ AndreiRN La ce nivel intelectual ai tu, ti-este absolut interzis sa emiti judecati despre nivelul intelectual al altora chiar daca sunt dintr-o "anumita zona geografica". Nu uita ca aveti un presedinte care tine cartea "upside down". Adica e prost de pute. Daca ar fi asa, atunci putem spune ca toti americanii (adica cetatenii Statelor Unite) sunt prosti de se ineaca in ceasca de cafea. Slava Domnului ca nu sunt toti ca tine. E drept, multi, da` nu toti. In alta ordine de idei, am vreo cateva zeci de mii de kilometri de Europa si nu mai vorbesc de Rumanica...Daca tu poti sa spui ca in America nu te intalnesti cu diverse animale pe sosele si autostrazi, atunci chiar nu stii pe ce lume traiesti (as if...). Poate ca sunt alte animale, dar tot OBSTACOLE se numesc. Iar de soferii americani ce sa mai zic? Criminali in serie...Norocu` vostru cu infrastructura ca altfel ati face accidente de s-ar rezolva problema suprapopularii intr-o saptamana. Ca tot vorbesti de ura si invidie, mai zi-mi cate ceva de cat de bogata e America si cum cheltuiti voi "bilioane si bilioane" de dolari... @ Gregory Ai o problema de concentrare: Imi dai explicatii la ceva ce nu am spus...explicatii oarecum pertinente...ceea ce nu se poate spune despre primul tau post care era burdusit de insulte si mascareli ABSOLUT GRATUITE SI FARA NICI O LEGATURA CU SUBIECTUL. Daca citeai O SINGURA DATA, IN DIAGONALA SI IN VITEZA primul meu post ai fi vazut ca nu prea se lega de subiectul articolului... In incheiere nu pot sa spun decat ca as vrea ca oamenii sa aibe minte...atat cand sunt la volan cat si in general...
-
Champion, vineri, 19.12.2008 04:23Prosti da multi...
RESPECT PENTRU VICTOR, URAGANU, BOLOVAN SI GF. PROSTI SI YO: PRIETENI, SUNTETI NISTE IDIOTI... PENTRU FRUSTRATII REVOLTATI DE REZULTATUL ACESTUI STUDIU: Stimati tovarasi, in mod sigur nici unul dintre voi nu a condus vreodata un BMW si cu siguranta nici unul dintre voi nu are veleitati de pilot ci mai degraba sunteti soferi de nevoie si conduceti niste masini pe cat de ieftine pe atat de proaste, cu dotari standard spre minime, cu stabilitate scazuta, sisteme de siguranta pasiva antice si de cele mai multe ori cu probleme grave chiar la directie si sistemul de franare fiindca "lasa ba, ce am eu nevoie sa fie reglata ceas masina, doar nu merg la curse cu ea, costa prea mult sa o pun la punct " . Desigur, exista multi imbecili pe care ii denumiti ingaduitor teribilisti, care fac accidente nu pentru ca merg cu viteza prea mare pentru drumul pe care merg ci pentru ca habar nu au ce fac, insa, aveti putin respect pentru cei care stiu sa conduca foarte bine, sunt atenti in trafic si care, chiar daca merg cu viteza mare, de multe ori va protejeaza ei pe voi pentru ca va vad ca faceti prostii si se opresc sau va ocolesc inainte de a avea voi timp sa miscati tocmai datorita vitezei. REFERITOR LA MASINILE PUTERNICE, dragi copii fara minte, cu cat masina este mai puternica este si mai performanta, adica mai sigura, aderenta mai buna prin anvelope mult mai late decat Symbol-ul sau Logan-ul vostru, cu sisteme de franare foarte evoluate, cu sisteme electronice de corectare a traiectoriei si antiderapaj mai destepte decat computerul vostru de gaming de acasa asa ca nu mai huliti, si nu mai fiti invidiosi, puneti mana, munciti si luati-va si voi si veti constata atunci in ce cazan va deplasati acum. Si da, intr-o asemenea masina esti mai in siguranta la 200 km/h decat in coaja voastra la 60km/h! PROSTIA UCIDE, NU VITEZA! Adevarate vorbe spuse de Bolovan. ORICE PERICOL SE VEDE DACA AI OCHII IN PATRU SI PRIVIREA SI MINTEA PE STRADA, UNDE TREBUIE SA FIE, poate sa fie groapa, un prost ce vine din contrasens, un meteorit, o baba, chiar si un ozn. Nici macar alcoolul nu este la fel de periculos ca prostia, multi conduc mult mai prudent si mai incet cand au baut ceva, tocmai ca sa nu fie acuzati pentru 2 pahare de vin cand un gascan ca voi intra in ei fiindca militianul imbecil il va scoate vinovat doar pentru ca a baut. Insa daca te sui mort de beat, deja nu mai e alcoolul de vina ci tot imbecilitatea ta. LEGAT DE AMERICANII "PROSTI" CARE AU FACUT STUDIUL: majoritatea oamenilor de stiinta din State sunt creiere importate, pot fi chiar romanasi de-ai nostri, iar marea majoritate sunt germani si japonezi, asa ca nu va mai dati voi cu parerea aiurea, studiul este o certitudine stiintifica, chiar daca va convine sau nu. or fi prost americanii aia tip Billy Joe Bob din Texas, rednecks care fut vaca cu scaunul si nu vorbesc bine engleza, dar in nici un caz oamenii de stiinta din State ci dimpotriva, sunt cei mai tari pentru ca au cumparat cele mai bune creiere din toata lumea. CONCLUZIE: ACCIDENTE EXISTA DEOARECE PERMISELE DE CONDUCERE SUNT ELIBERATE IN MOD GRESIT MULTOR PERSOANE CARE NU AR TREBUI SA CONDUCA VREODATA PENTRU CA NU AU SUFICIENTA PUTERE DE CONCENTRARE, NU AU REFLEXE SUFICIENT DE RAPIDE SA FIE COMPATIBILE CU SITUATIILE LIMITA CE APAR INEVITABIL IN ORICE CONDITII DE TRAFIC SI CARE PUR SI SIMPLU NU SUNT FACUTI SA FIE SOFERI !!!!!!!!! ASA CUM NU TOTI SUNTEM SCHIORI, PATINATORI SAU DANSATORI PROFESIONISTI, UNII OAMENI PUR SI SIMPLU NU AR TREBUI SA CONDUCA PENTRU CA REPREZINTA UN PERICOL PENTRU EI SI PENTRU CEI DIN JURUL LOR, VEDETI CAZUL DOBITOACEI CU AUDI CARE A UCIS FETITA ACEEA PE TRECEREA DE PIETONI. SUNT SIGUR CA VACA AIA IMPUTITA NU A MERS IN VIATA EI CU VITEZA DAR A FOST MAI LETALA DECAT 99% DINTRE CEI CARE IUBESC CONDUSUL SI CARE FAC DIN VITEZA ARTA SI PRECIZIE, CA SUBSEMNATUL! PACE!
-
FlyLo, vineri, 19.12.2008 05:12
accidentele nu se produc din cauza vitezei. vina e a mamei imbecilului din spatele volanului. deci pentru o lume fara accidente foloseste prezervativul
-
vrum, vineri, 19.12.2008 10:16prea tarziu
germanii stiu de mult asta va spun eu........voi de ce credeti ca pe autobahn nu au limita de viteza??? pentru ca viteza nu are de-a face cu accidentele
-
Marius, vineri, 19.12.2008 14:53gresit
Gresit, viteza ucide. Din acest studiu reiese ca viteza nu este cauza principala a accidentelor, nu cum scrieti voi ca viteza nu ucide, Accidente se intapla oricum, dar cu cat ai viteza mai mare cu atat sunt mai multe sanse sa mori, asta e ideea sloganului "Viteza ucide"
-
alex, vineri, 19.12.2008 19:45Ai dreptate Champion
Sunt de acord cu champion.Am vazut accident intre dacia 1300 si Audi RS4....vina daciei ca de...omul vroia sa simta si el un pic de adrenalina a bagat piciorul in ea pe bulevand..undeva pe la..1 dimineata..ok nici o problema pana acuma totul frumos.Naspa faptul cand a vazut ca intro intersectie nesemaforizata unde acesta isi pierduse prioritatea a aparut in fata un RS4 care si ala la fel..hai sa dau un pic blana sa ma vada femeia cum conduc(buna tipa:P) a intrat dacia in lateralul din dreapta a RS-ului...si culmea....RS4 era si el un pic sifonat..o indoitura mica in portiera...putina vopsea dusa....in schimb dacia a ...picat...cu brio testul la accidente aceasta avand motorul sarit printro parte a intersectiei..capota....crek era prin geamul unui magazin..ma rog...oricum mi-a placut cand a franat dacia....inca in pic si zici k se rupea si se rasturna(oricum franarea a fost total inutila).Victime?In dacie 2 si in RS4 niciuna.Ma rog problema e si de noroc...da recunosc am avut si eu 160 cu un ford mondeo batran printrun sat....dar norocul meu a fost k nu am fost prins..nu sa facut accident....nu sa intamplat nimic..doar alta zi pe sosea;)trebuie sa se puna si norocul in calcul fratilor ;)
-
bobyta, vineri, 19.12.2008 20:41draiber de ocazie
LA 20 ANI MERGEAM IN 2 ROTI CU O DACIA .PROBABIL AVEAM PLACEREA VITEZEI MOSTENITA DE LA KARTING ;AUTO GALATI; LA 28 ANI DE RUTA PE EUROPA CRED CA VITEZA ESTE UTILA DOAR D.P.D V.COMERCIAL CU CEL PUTIN 10 ROTI SUB MONOPOSTUL TAU. O PLIMBARE CU UN BMW AS FACEO DIN PLACERE CU DOAR 100/ORA CE FRUMOASA ESTE VIATA INTR-O;NISAN NAVARA APLICAND O CONDUCERE DEFENSIVA! SUCCES TUTUROR SI LA CAT MAI PUTINE CREERE DISIPATE PE AUTOBENZI.
-
deminij, sâmbătă, 20.12.2008 12:55OAMENI NE-AM NASCUT - CARNE MURIM
1 - DACA NU AI INFRASTRUCTURA - NU AI CUM SA MERGI CU VITEZA! (vorbesc de strazi bune si prezenta instantanee pe carosabil a vrunui animal sau o neatentie/ necunoastere a cuiva) 2 - MULTI NU SUNT obisnuiti sa circule cu 200 km/h, habar nu au in cat timp ajunge o masina cu viteza aia in fundul tau! 3 - NU TOTI AU BMW SI AUDI SI BENZ ca sa mearga toti cu 200 km/h. (intelegere si conduita pentru toti). RESPECTUL te face OM ! 4 - EROAREA UMANA - este PRINCIPALUL FACTOR INTR-UN ACCIDENT!!!!! o masina nu (si spun NU) se piloteaza!! se CONDUCE! (du-te pe aeroport, o parcare libera, nu printre autovehicule conduse de oameni posibil obositi de la serviciu! , acestia nu se INTREC pana la serviciu sau pana acasa). 5 - pentru toti BAIETII LUNGI - daca ai masina buna, puternica, nu face frate JALOANE in trafic, printre masini!! este de ajuns sa nu fie unul atent si poti omorî un OM (pentru TINE poate o BUCATA DE CARNE) !!! viata nu are PRET !! in incheiere -viata de zi cu zi NU este NFS, viata TA si posibila BUCATA DE CARNE pe care esti gata sa o OMORI !! DEPINDE si DE TINE!!!
-
Pulea, duminică, 21.12.2008 00:08de la oi
Lasati in pana mea afirmatiile de orice gen: ca ala a scris ca ala a dres, ca pana la urma nu mai conteaza care-s facatorii de producere ai accidentelor. Cascati ochii toti care sunteti soferi si cititi topicul asta ca depinde doar de noi evitarea factorilor astora sau diminuarea lor. Intelegeti sau macar incercati sai intelegeti si pe ceilalti participanti la trafic: obositi, vitezomani, incepatori, inconstienti si de care 'or mai fi ei. Respect !!! Si viata lunga !!!
-
cornel, duminică, 21.12.2008 11:46
ce avetzi ma .. v atzi stricat la stomac ? ... cum sa nu ucida vietza .... ia mergetzi voi cu 50 km/h sa vedem cine mai moare ca daca intru cu 50 in tine nu patzesti mare lucru da daca aveam 150 km/h e atunci era alta poveste ... posibil sa se incurce partzile de cadavre intre participantzii la accident .... am zis o pasta pt ca numaias a intelegetzi ... ca pt 5 min cu care ajungetzi mai devreme ..va riscatzi viata ca niste imbecili ... pt unii ce am zis eu acum sunt doar ineptzii asa ca nu ma astept la vreao reactie . Sanatate si Sarbatori fericite la toata lumea !
-
Razvan, duminică, 21.12.2008 23:51Articol corect
Sunt de acord cu articolul. Viteza intr-adevar ucide intr-o proportie mult mai mica decat dobitocii de pe sosele. De multe ori mi s-a intamplat prin tara sa ma trezesc cu cate un dobitoc cu masina luxoasa care mergea pe linia de demarcatie dintre benzi (sosele cu o banda pe sens), sau sa-mi sara unul in fata intr-o depasire extrem de periculoasa... sau depasiri in curbe etc. As vrea sa am bani sa-mi iau un tanc si sa merg cu el pe soselele noastre si sa-i strivesc pe dobitocii astia care ne pun in pericol pe noi. Si inconstienta pietonilor e o mare problema. De n ori era sa calc babe prin mijlocul drumului (fara treceri de pietoni) care mi-au sarit in fata... Un eveniment mai aiurea mi s-a intamplat pe autostrada spre pitesti... cum treci de ultimul pod la iesirea din bucuresti... m-am trezit intr-o dimineata pe la 4... cu muncitori care traversau bine mersi fara sa se asigure, fara sa poarte nimic fosforescent sau macar o nenorocita de tigara. Dobitoci gasim peste tot... Iar ce e cel mai ingrijorator este faptul ca numarul acestora se inmulteste pe zi ce trece. Lipsa infrastructurii nici macar nu mai trebuie pusa la socoteala. Ne-am obisnuit cu modul in care se fac treburile in tara asta (spaga, lipsa de respect pentru cotizanti etc.) si ne este foarte greu sa ne debarasam de ele. De cate ori unul dintre voi a dat in judecata compania nationala de drumuri si autostrazi sau primaria unui oras pentru calitatea proasta a drumurilor, pentru faptul ca va stricati masina din cauza lor... Toti ne lasam pagubasi... un proces poate dura ani buni, cheltuieli materiale importante (avocat, taxe judiciare etc.)... Respect pentru cei ce vor putea intelege si vor sti sa citeasca printre randuri.
-
sebabaur, luni, 22.12.2008 00:39asa e la noi
la noi si doar la noi am vazut spiritul asta de "eu sunt celmai meserias si daca nu vrea sa ma lase asta eu tot il iau". doar la noi am vazut doua dacii depasindu-se cu o diferenta de doar 1-2 km/h intre ele. nu am vazut pe unde am umblat atatea discutii despre cine conduce mai bine ca in romania, asta e problema pe langa drumuri si masini vechi si lesinate sau masini prea puternice in mana unor neexperimentati. romanul se crede cel mai tare si asta e principala problema a traficului de peste tot din romania, nu mai spun ca respectul lipseste multor dintre soferii romani. bafta multa si atentie ca nu stiti cand vine "meseriasu" peste voi.
-
Eu, luni, 22.12.2008 09:19Degeaba...
Ok, citit aproape toate comentariile, mai putin cele care de la inceputul lor erau prea putin inteligibile si avea mult prea putin in comun cu limba romana. De acord cu CHAMPION aproape in totalitate. Si spun aproape pentru ca Romania si mentalitatea celor care o populeaza nu face posibila existenta sofatului din placere. Spun asta pentru ca IMI PLACE SA CONDUC. Si cand spun ca imi place ma refer la acea senzatie de a te identifica cu masina pe care o ai sub cur. Pana la urma totul se reduce la niste chestii simple si clare. Si spun ca vorbesc din experienta pentru ca am peste 600.000 km condusi prin RO si EU. 1. Romania este prea analfabeta si "cocalarizata" pentru a avea un trafic sigur. Chit ca mergi cu 200 sau cu 20 sansa de a aparea un dobitoc care sa faca praf regulile de circulatie (vorbes de regulile de bun simt ) este majora. Nu vorbesc de faptul ca in Romania se circula cu FRUSTRARE. Priviti Logan-urile sau chiar veciile Dacii, priviti Skoda Fabia sau Matiz, priviti ochii celor conduc aceste masini si stau la semafor in paralel cu tine. Tu, care ai o masina mai puternica pentru ca ITI place. Si pentru ca poti. Uitati-va in ochii lor si o sa vedeti FRUSTRAREA. Acum tind sa generalizez, desi stiu ca nu toti sunt la fel. Vorbesc de acei soferi care urca in masina, trantesc usa cat mai tare si tureaza motorul ala mare (1.2) doar pentru a face putin zgomot si a se crede bagai in seama. Nu am sa inteleg niciodata psihologia pechinez-ului. Pentru ca asta e, suntem mici dar hai sa latram tare. Adica sa acceleram la semafor indiferent daca in stanga sau dreapta noastra sta un orice care are macar 100 cp mai mult. Ei bine dragii mei, asta se numeste FRUSTRARE. Deriva din ceva ce caracterizeaza o maaare parte a poporului mult iubit . PROSTIA. De aici totul. Analfabetismul, ingamfarea si parvenismul au transformat soselele tarii in ceea ce sunt ele acum. DE CE VITEZA UCIDE IN ROMANIA ? Exemple: 1. " Si ce daca ma bag ba? Are frane da-l in masa!" "Nu vezi ce conduce ?" 2. "Crezi ca te las sa te bagi in coloana la loc ?" "Daca esti smecher cu asa masina, sa te vad acum" 3. "Nu franez ba !!! E banda mea!!!! " 4. "Si ce daca merg pe banda 2 pe A2 cu 100 ?" "Nu e banda lu' masa sa mearga numai el pe ea" S.a.m.d. De aceea viteza ucide dragii mei. Pentru ca toti cretinii si idiotii acestei tari reduc totul la o sigura idee: EU si numai EU. Exista si reversul medaliei. Insa prea putin. Si prea rar. Imi vine sa urlu de bucurie cand vad pe cineva care se gandeste si la tine in trafic. Da, asta e. In romania viteza ucide pentru ca majoritatea nu se gandesc decat la ei in trafic. Si sfarsesc asa. Am ramas mut de uimire sa vad in Germania ca masini de pe un drup cu prioritate lasau coloana de masini de pe drumul neprioritar sa treaca (coloana rezultata din deviere de pe autostrada) fara sa fie nici un polizei prin intersectia aia. Desi pana la urma e ceva normal si omenesc. Incercati dragii mei sa iesiti din parcare cu spatele sau cu fata pe un bulevard. Numarati masinile care trec fara sa va lase sa iesiti. De aceea viteza ucide in Romania. Chiar asa, cati dintre cei care au postat aici stiu ce e aceea viteza ? Pentru ca si ea difera din multe puncte de vedere. Stim prea bine ca 100 km/h intr-o masina de clasa superioare nu sunt deloc egali cu 100 intr-una de clasa inferioara. Si tot sin prostie si analfabetism si ignoranta vedem multi facuti zob pe sosele, mergand cu VITEZA. O viteza mult prea mare pentru masina in care erau. Am o masina care are aproximativ 420 cp. Am mers cu 280 in pe autobahn si sincer a fost fantastic. (nu, nu mai e limitata la 250, asta ca sa nu hranesc alte postari idioate). Dar a fost fantastic in conditiile de 4 dimineaza, drum drept (30 km inante de intrarea in Frankfurt am Main pe A3) si trafic foarte lejer. Aceea e placerea de a conduce. Pe a1 si A2 la noi, nu indraznesc sa marg cu mai mult de 200 decat daca e lumina , vad mult in fatza si e liber. Si ar spune multi, ca 200 e o viteza mare. Da, este. Dar o compar cu 150 fata de veche masina. Pentru ca am ALTE frane, alt control al directiei si alte sisteme de securitate. Si totusi sunt prudent. Pe A2 casc ochii si incerca sa anticipez atat cat pot daca vre-un cretin de pe banda 1 ar face ceva brusc si total aiurea. Iar asta nu mai inseamna placerea de a conduce. E ca o supravietuire. Am enumerat cele de mai sus nu din dorinta de a arata ca am masina "mare si tare' si nici din dorinta de a arata cat de repede am mers. Am comparat doar ce inseamna condus la noi sau altundeva. O sa inchei, spunand ca, da, americanii au dreptate. VITEZA nu ucide, VITEAZA neadaptata combinata cu prostia, ingamfarea si proasta crestere ucid. 100 %. Trist e ca intotdeauna exista victime colaterale. O zi buna sa avetzi, si , ajutati-va in trafic. Salvati mult. timp, nervi, benzina.
-
ioio, luni, 22.12.2008 14:38pa bune?
si de gasesti frustrare domnul meu in ochii celor care au dacia sau matiz? de ce nu zici nimic de "coledzii nostrii" care au aceeasi 400Cp sub cur (cum iti PLACE tie si pentru ca POTI)? Exemplul tau, rasist in fapt, denota INFATUAREA. Degeaba iti place sa conduci, pentru tine cei care nu sunt la "nivelul" tau sunt frutrati. Sa-ti spun un lucru "prietene": nu toti s-au nascut norocosi. Iar dovada proprietatii auto in nici un caz nu reflecta calitatea de sofer. De prea multe ori vad nervii celor din dacii/matiz pentru ca noi astia, "alesii", ne comportam de parca sosele trebuie sa fie numai ale noastre. Nu daciile/matizurile ating vitezele mari...sincer m-am saturat sa fiu pus in aceeasi oala cu figuri ca de alte tine. Piloti autointitulati, atenti pana la Dumnezeu cu restu' prostimii pen'ca, vezi doamne, astia "micii" sunt niste frustrati impotenti. Domnule...hai sictir!
-
Danezu, luni, 22.12.2008 17:55..fals
Poate in S.U.A. "viteza nu ucide",asta pentru ca majoritatea drumurilor acolo sunt autostrazi.In Romania e invers treaba,un procentaj mai mare al accidentelor din cauza vitezei,asta datorita drumurilor la care nu mai este loc de greseala,pe langa faptul ca sunt prost semnalizate
-
Luci, luni, 22.12.2008 19:44...
asta nu inseamna ca viteza nu ucide
-
magaru, marţi, 23.12.2008 10:39prostia ucide nu viteza
accidentele se fac in proportie de 90% din cauza lipsei de experienta si apoi ceilalti factori:viteza,neatentia,etc.eu circul zilnic in mizeria de bucuresti si trebuie TOT TIMPUL sa-i feresc pe gunoaiele care se numesc soferi.deci cei care-i vedeti la tv facuti zob sunt in mare numar din cei care se cred zmei si nu au habar de condus,sau nu respecta regulile.si eu conduc cu 200-250 dar NUMAI UNDE E SIGURANTA MAXIMA!
-
s2000, marţi, 23.12.2008 10:42radar
poate citeste articolul asta si domnii de la politia rutiera, care stau la coltu strazii cu radarul, in loc sa stea in trafic sa vada ca se merge ca un cur!
-
anakin, vineri, 04.12.2009 22:01viteza ucide!!!
Viteza Ucide !!! http://www.220.ro/NaPYb0Ak5W/Morphine-O-Clipa sau http://www.youtube.com/watch?v=YBLtWiZz9Wc
-
Eduard, sâmbătă, 20.03.2010 23:37Viteza poate ucide = corect
Nu sunt bolnav dupa viteza datorita consumului ridicat si mi se pare oricum o prostie sa depasesti 120kmph pe o sosea unde nu stii ce sa te astepti. PT ANDREI - care spune : "E usor sa mergi in accelasi ritm cu restul. In romania.. sunt tarani care nu se dau la oparte si vii cu viteza ca sa incetinesti sa se dea ala la oparte? sau sa faca unu o glumita, sau in prostia lui, pe autostrada de la mamitica lui face stanga schimba banda cum vrea si ce faci?" fratele meu negru de suparare sunt unul din cei care nu se dau la o parte cand vine unu` din spate cu viteza. Si nu ma refer la autostrazi ci la DN-uri, DJ-uri etc. Stii de ce ? Un DN la noi are ... 1... 2 benzi, nu?? Una pentru ... urgenta conform unei clasificari a unor oameni care stiu ce spun ... si inca una... sa merg eu pe ea.... cu 120 sa zicem. Tu vii cu 150 iar pe dreapta circula in coloana masini cu 80 sa zicem sau mai incet. Cat de taran sunt eu primid faruri de la unul ca tine care imi face semne disperate de la 2 km distanta fortandu-ma sa scad viteza dupa ce schimb banda iar apoi sa ma vad in postura de a accelera inapoi la 120??? Eh... nesimtit din partea mea, nu? Dar daca ai face un lucru simplu care nu te-ar costa nimic ... decat simplul gest de a ridica piciorul de pe acceleratie pana ajungi la aceeasi viteza cu mine, trecem de coloana de masini, ma dau pe dreapta si diferenta de acceleratie de la 120 la 150 o platesti tu din buzunar si nu eu? Interesant, nu? Nu merg incet ca am o masina buna care poate si 235(cipuita) dar nu dau in ea nu pentru ca nu pot , ci pentru ca pretuiesc viata. Sanatate multa!
Citeste si
-
GENERAL | joi, 28 iuniePikes Peak: Ediţia 2012 a fost anulată din cauza incendiilor din ColoradoEdiţia din acest an a etapei de viteză în coastă de la Pikes Peak a fost anulată, anunţă organizatorii evenimentului. În 2012, Pikes Peak aniversa 90 de ediţii şi asfaltarea integrală a traseului. Citeste tot
-
GENERAL | miercuri, 27 iuniePrinţul Albert de Monaco vinde la licitaţie 38 de automobile clasice din colecţia tatălui săuPrinţiul Rainer III de Monaco a strâns de-a lungul anilor o colecţie impresionantă de automobile clasice. Însă fiul său, Albert are o altă viziune şi a decis să vândă 38 de exemplare la o licitaţie ce va avea loc pe 26 iulie. Citeste tot
-
GENERAL | marţi, 26 iunieStudiu: Toyota este cel mai ”verde” brand din lumeÎn topul celor mai ”verzi” 100 de companii din lume, Toyota a reuşit să ocupe prima poziţie. Alte trei branduri auto reuşesc să pătrundă în Top 10. Citeste tot
-
GENERAL | marţi, 26 iunieNissan Leaf va alerga la Goodwood în marşarierNissan a anunţat că va alerga la Festivalul Vitezei de la Goodwood cu un Leaf care va parcurge traseul de 1.86 kilometri în marşarier. Citeste tot
-
GENERAL | marţi, 26 iunieBulgaria ridică limita de viteză pe autostrăzile moderne de la 130 la 140 km/hBulgaria devine ţara europeană cu cele mai mari limite de viteză după Germania şi Polonia. Vecinii noştri pot circula cu până la 140 de kilometri pe oră pe porţiunile modernizate ale autostrăzilor. Citeste tot
Aici sunt deacord cu americanii. Care e sofer bun experimentat nu inseamna ca daca a condus 30 de ani pe IKARUS inseamna ca e sofer experimentat. Un sofer experimentat e unul care a facut o scoala buna profesionala de a conduce, scoala de pilotaj. EU pot sa merg si cu 240Km/h si sunt sigur ca nu are importanta asta pentru accident. Important e ca sa realizezi pe ce drum ii dai 250Km/h si in ce conditii iti asumi asta in ce masina esti E92 :) si doamne fereste la toata experienta daca e de sus dat sa fie ceasul nici viteza excesiva nu e cauza si nici mica , te poate lovi altul la 40Km/h te calca si oricum mori. Asa ca , cind tii ceasul nu scapi. VITEZA nu e principalul factor inca odata.