STUDIU: 87% dintre mecanici nu reuşesc să descopere toate defectele unei maşini
Un studiu efectuat în Marea Britanie a relevat faptul că doar 8 din 50 service-uri verificate repară toate defectele unui vehicul, în timp ce multe probleme le scapă printre degete mecanicilor grăbiţi.
Publicaţia britanică Which? a realizat o investigaţie la nivelul atenţiei pe care o primesc vehiculele în service-urile independente din Regatul Unit. Aceştia au operat patru probleme minore la prima vedere care se pot transforma într-un calvar pentru şofer în timp şi pot cauza accidente grave. Totodată, au pregătit şi un test pentru a vedea câte service-uri facturează un element în plus fără ca acesta să fie folosit. Rezultatele au fost şocante, aproape 90% din service-uri nereuşind să descopere cel puţin unul dintre problemele provocate de reporterii Which?. Service-urile respective au autorizaţie de funcţionare şi numărul de unităţi verificate a fost 50.
Problemele induse de jurnaliştii de la Which? au fost: bec marşarier ars, roata din spate de pe partea şoferului umflată necorespunzător, roată de rezervă dezumflată complet, nivel lichid de frână la minim. Pentru a verifica nivelul de corectitudine al service-urilor, lichidul de parbriz a fost completat până la refuz. Apoi, maşinile respective au fost introduse în service şi au fost lăsate pe mâna mecanicilor. Doar opt din 50 de service-uri au adus toate maşinile înapoi fără niciun defect, în timp ce cinci unităţi au returnat maşinile cu toate defectele respective.
Cea mai puţin tratată problemă a fost roata de rezervă dezumflată, 68% dintre service-uri uitând să se ocupe şi de această problemă. Pe locul doi a venit becul de marsarier ars, care nu a fost schimbat în 57% din service-urile verificate Apoi urmează o problemă cu adevărat alarmantă – 48% din service-uri nu au observat faptul că nivelul lichidului de frână este scăzut, semn că nu au început niciun fel de verificare în acest sens, iar proprietarul nu a fost anunţat de pericolul iminent la care este supus. Roata din spate dezumflată de pe partea şoferului a fost ignorată de 21% dintre service-urile testate. Aproape 40% din cele 50 de service-uri testate au facturat completarea lichidului de spălat parbrizul, deşi acesta era la nivelul maxim atunci când vehiculul a intrat în service.
Trei dintre aceste probleme puteau fi rezolvate în doar câteva minute, iar verificarea lor ar fi durat mai puţin de cinci minute. Vorbim aici de anvelopele umflate necorespunzător şi de becul de marsarier care nu funcţiona. Nivelul scăzut al lichidului de frână ar fi trebuit să fie observat la prima ridicare a capotei, iar proprietarul ar fi trebuit să fie anunţat înainte de începerea verificărilor. Un nivel scăzut al lichidului de frână trădează numeroase probleme potenţiale ascunse de sistemul de frânare al unui vehicul. Primul pas era completarea lichidului de frână urmată de o verificare amplă a sistemului de frânare pentru a detecta o eventuală scurgere.
Facturarea fără motiv a completării nivelului lichidului de spălat parbrizul a fost apogeul incompetenţei întâlnite în service-urile respective. Nu mai puţin de 20 din 50 de service-uri le-au cerut celor de la Which? să plătească pentru completarea nivelului lichidului de spălat parbrizul, deşi acesta era la maximum atunci când vehiculul respectiv a intrat în service. Unele dintre cele 20 de service-uri au lăsat totuşi un recipient cu lichid de parbriz în portbagaj pentru completarea ulterioară.
Via | Which?
Ma intreb cum ar iesii un astfel de studiu in Romania, (ma og au luat in calcul putin service-uri doar 50) dar chiar si asa, tot cred ca ar fi relevant