STUDIU: 80% din români au cumpărat mașini second hand mai noi în medie cu 5 ani, în 2024
Potrivit unui nou studiu realizat de Autovit.ro, aproape 80% din românii care și-au cumpărat mașini second hand au ales mașini mai noi în medie cu 5 ani. Același studiu arată că acest lucru a dus și la o reducere globală a emisiilor de CO2 cu aproape 10%.
Piața auto second hand din România începe să se umple cu mașini mai noi față de cum se prezenta piața în anii precedenți. Potrivit unui nou studiu realizat de Autovit.ro, 79% dintre românii care și-au cumpărat mașini second hand în acest an au ales mașini mai noi în medie cu 5 ani față de mașina lor anterioară. Studiul în sine s-a derulat în perioada februarie – aprilie 2024 și au participat 2680 de persoane la nivel național.
Același studiu mai arată că 60% dintre aceștia au cumpărat mașini cu emisii de CO2 mai mici. Rezultatul este o reducere a emisiilor de CO2 la nivel mondial cu 8% pentru toată flota auto, de la 145 de grame/km până la 134 g/km.
Datele dezvăluite în acest studiu arată că achiziționarea unei mașini second hand mai noi duce la economisirea a 680 de kilograme de materiale și a 113 metri cubi de apă. Mai mult, cumpărarea de mașini second hand mai noi a prevenit și emisia a 757 de CO2 echivalent.
„Studiul confirmă rolul vital pe care platformele noastre îl joacă în promovarea unei economii circulare în cadrul sectorului auto”, a declarat Andrei Dumuța, directorul general al Autovit.ro. „Prin facilitarea achiziției de mașini mai noi, contribuim nu doar la accesibilizarea mobilității, ci și la reducerea semnificativă a impactului asupra mediului. În consecință, ne reafirmăm angajamentul de a susține practici comerciale durabile și încurajăm consumatorii să ia în considerare emisiile de CO2 atunci când planifică achiziționarea unui vehicul”, a mai adăugat acesta.
via Economica
-
ds, marţi, 23.07.2024 13:59
Pentru că tot ce a fost euro 3 sau 4 pe șoselele din Romania și-a cam trăit durata de viață și erau/sunt destul de costisitoare ca întreținere, mai ales că majoritatea sunt diesel. Iar ca să cumperi dpf/fap, injectoare, pompe de injecție, ambreiaje cu masă dublă, etc. etc. trebuie să te scobești adânc la buzunar, inclusiv să treci itp-ul. Așa că oamenii s-au orientat către ce s-a fabricat după 2009 - euro 5, 2014 - euro 6 sau, și mai mulți, sătui de țepele samsarilor, către mașini noi, fie și de buget.
-
dan_grc, marţi, 23.07.2024 14:28
Asta se vede cu ochiul liber pe străzi, multe modele noi, de câțiva ani, românii nu cumpăra doar diesel de la Bmw și Vag, cumpăra și benzină, hibride, cumpăra și asiatice și frantuzoice, ceea ce nu cumpăra românii la second sunt electricele, sa moară Mihai, Matei și Gigel de ciudă.
-
Jian de la Calafat, marţi, 23.07.2024 14:35
Mihăiță Spune franc: ești (reprezentantul unui) dealer auto? ...Fiindca tenacitatea ta pe acest subiect nu-i doar agasantă, ci a devenit mai mult decât suspectă. Oferă o șansă si liberului arbitru.
-
alex_cu_a_mic, marţi, 23.07.2024 15:51
Nu era nevoie de studiu Autovit ca sa ne dam seama ca oamenii in general cand cumpara un SH nou e mai nou decat SH-ul vechi (intentionat). Bravo Autovit, ai castigat o sapca cu elice si un balon cu Bucșă. Ai grija sa nu-l scapi in crengi ca se sparge. Nah, o vazut Autolovit ca merge treaba cu reclama la Carvertical, o zis sa bage si ei un studiu bomba care sa clatine lumea mai ceva ca bigbengu. Cred ca tot asa erau facute si studiile dupa care s-o ghidat cei mai CEO din lume cand o cârmit brusc caruțele cu miliarde spre electrificare. Doamnefere' de asemenea competente.
-
@dan_grc, marţi, 23.07.2024 16:50
Nu mor nici unii de ciuda, doar ca va nenorociti plamanii. Spor la drift si ars motorina. Va faceti singuri rau. Cauta sa vezi ce troace importa romanii: in top sunt BMW, VAG, Mercedes. Masini rebut din Germania. Arata noi ca sunt vopsite frumos, cu km dati inapoi si reparate la atelierele turcilor si polonezilor masinile sunt praf. https://www.automarket.ro/stiri/studiu-pretul-mediu-al-masinilor-second-hand-din-romania-a-crescut-cu-46-111949.html "Cele mai căutate mărci de către cumpărători au fost Volkswagen și BMW. Cele două mărci germane reprezintă 27% din totalul căutărilor de către clienți. Acestea sunt urmate de Audi, cu 12% din totalul căutărilor și de Mercedes-Benz, care ocupă 11% din vizitele de către potențiali proprietari... Așa cum era de așteptat, cel mai căutat tip de combustibil a fost motorina....." Iar mananci castane ca BMW cu softuri ilegale.
-
@dan_grc, marţi, 23.07.2024 17:07
Ia zi, stii care a fost cea mai vanduta masina in lume in 2023? :)) Faci spume cand citesti articolul? https://www.automarket.ro/stiri/tesla-model-y-cea-mai-vanduta-masina-din-lume-in-2023-118473.html Restul e gargara.
Dutz, marţi, 23.07.2024 18:46Și de ce nu mai este??? Și imperiul Roman a fost… te-ai prins? Ce a fost nu contează când vorbim de vânzări ci doar ce urmează ;) Nu vinzi… este bai
-
@Dutz, marţi, 23.07.2024 20:39
Si dieselurile au fost odata majoritare, dar nu mai sunt demultisor. De ce oare au cota de piata doar de vreo 14% acum? Au fost si nu mai sunt. Doar romanii mai inapoiati inca mai iau masini cu motoare diesel. Nu se putea sa fim noi mai rasariti. In top la prostie, in top la morti in accidente rutiere, in top la cumparat sh-uri obosite de la germani. Numai in topuri din astea bune suntem. Ia zi meseriasilor, de ce nu mai sunt dieselurile cele mai cumparate? Si cum a reusit o electrica sa ajunga, chiar si pentru un an, cea mai vandute masina din LUME?
Dutz, miercuri, 24.07.2024 23:57Tu nu ști cum a ajuns? Ce să-ți mai explic atunci… du-te pune-i lumânări.
-
dan_grc, marţi, 23.07.2024 21:59
A reușit o electrică cu mari reduceri din partea constructorilor, plus subvenții de la stat, din partea tuturor, cum a crescut prețul la loc și subvențiile s-au redus, gata primul loc, nu mai pupa așa ceva, hai sa plecăm de la o excepție și s-o transformăm în regulă, o vei ține cu model Y în 2023 zece ani de acu .
-
@dan_grc, miercuri, 24.07.2024 10:08
Pai si germanii au vandut la greu cu softuri ilegale. Asta e o mizerie foarte mare pe care marlanii o sustin dar blameaza vanzarea masinilor electrice. Asta e dovada de retard. Cand vinzi mintind este ok pentru unii, cand altii vand cu subventii pentru un aer mai curat nu e bine. Deci preferi putoarea diesel de la masini cu softuri ilegale decat masini electrice. Acum nu stiu daca tu esti intreg la minte dar pentru mine sigur esti bolnav tare si trebuie sa fii internat de urgenta. Sau sa iti bage cineva fum de la dieseluri in nas direct sa iti revii. Daca s-ar face un sondaj cu ce prefera lumea: masini electrice sau masini diesel softate ilegal, stiu sigur ce iese prin vestul Europei si ce iese prin Romania. Tu nu ai bani nici de motorina dar iti dai cu parerea cam mult. Speram sa circuli cay mai putin cu troaca imputita ca sa nu poluezi.
-
@dan_grc, miercuri, 24.07.2024 10:30
Poti fi linistit, nu datorita romanilor a fost cea mai vanduta masina in lume. Sunt altii interesati sa cumpere, chiar si fara subventii. Altii folosesc si vapoare electrice. Pe vremuri erau locomotive diesel, dar acum majoritatea sunt electrice. Se studiaza si posibilitatea de a face avioane electrice, deja sunt motociclete electrice. In tarile evoluate sunt autobuze electrice multe. Tu poti ramane la dieseluri ca ai de unde alege. Se vand pe capete sh-uri obosite prin Germania si alte tari care au trecut la Tesla, Hyundai,Kia, Toyota, Lexus. In topul tarilor cu cei mai prosti oameni, cu cele mai grave accidente rutiere mortale, cu cel mai scazut nivel de trai se afla Romania, datorita celor ca tine. Iti "multumim" pentru ca existi si ne tragi la vale.
-
PMC, miercuri, 24.07.2024 12:40
@ineptul de la 20:39: nu ti-e rusine sa minti ca un nemernic? Dieselul "a fost, nu mai este" din cauza mizeriilor de politicieni care impun "agenda verde". Din cauza ca a fost scos din oferta, din cauza ca nu mai exista masini mici cu Diesel deloc, mi se pare ca mai e doar Clio in momentul asta. DE ACEEA nu mai se vinde bine sau a ajuns la 14% market share. Daca piata era lasata libera Dieselul era cot la cot cu benzina la vanzari. NU MAI MINTI!
-
@PMC, miercuri, 24.07.2024 12:56
Dieselurile sunt scoase de pe piata pentru ca sunt mincinoase!!! Ati fost mintiti de VAG, BMW si Daimler cu clean dieselurile. Deci tu minti si cu astia care baga softuri ilegale ca sa para curate. Daca erau ok nu aveau nevoie de minciuni!!! Fa un calcul: 10 milioane de masini DIZAL cu softuri ilegale care circula de 10 ani pe strazi si vezi cata putoare insemna. Esti la fel de corupt ca aia care mint ca diesel este curat....pe hartie si cu softuri ilegale. Mincinos penibil!
-
PMC, miercuri, 24.07.2024 14:13
@12:56 nesimtitule, raspuns tipic evaziv. Hotul striga Hotul. Nu ti-e rusine, javra care esti.
-
., miercuri, 24.07.2024 19:24
pentru cat rau face pe unde trece, o termica e astazi nepermis de ieftina, dar nu va mai ramane asa prea mult timp. legile se vor schimba pentru a obliga posesorul de termica sa acopere cu bani frumosi toate externalitatile negative ale unei masini termice. in momentul acela, cand meciul termice-electrice se va juca in conditii de fair play, vanzarea de termice se va prabusi instantaneu, pentru ca nimeni nu va mai fi dispus sa plateasca anual mii de euro compensatii pentru dezastrul lasat in urma de o fumigena zgomotoasa. pregatiti-va deci anchilozatilor de o noua realitate care o sa va izbeasca direct peste ochi. noile generatii au viziune, stiu sa isi proiecteze viitorul asa cum si-l doresc si stiu sa isi afirme telurile: nu mai concep sa respire fumul emanat de masinile voastre de bosorogi fuduli si comozi. sunteti o generatie in extinctie si abia astept sa fiti maturati din toate structurile de decizie de tineri deschisi la minte, cu principii si atitudine.
Dutz, joi, 25.07.2024 00:01Sper că te-ai așezat comod… vei aștepta muuult și bine. Politica este cu și despre nesimțiți, doar metodele diferă, unii sunt mai eleganți, o dau mai cu mantă… dar tot un rahat este.
-
PMC, miercuri, 24.07.2024 22:06
@19:24 retardarea ta se vede de la km distanta. Deci cand vor fi taxate chiar mai abitir termicele atunci o sa fie fair-play. Esti usor oligofren, este? :)
Citeste si
-
INTERN | vineri, 22 noiembrieNoul Opel Frontera poate fi comandat în România: start de la 22.400 euroOpel a deschis comenzile pentru noul Frontera în România. SUV-ul de clasă subcompactă are un preț de pornire de 22.400 euro în țara noastră. Citeste tot
-
INTERN | vineri, 22 noiembrieProducția auto națională a crescut cu 19% în octombriePotrivit celui mai nou raport al Asociației Constructorilor de Automobile din România, producția auto din țara noastră a avut parte de o creștere de 19% în luna octombrie. Creșteri au fost înregistrate și raportat la ultimele 10 luni. Citeste tot
-
INTERN | miercuri, 20 noiembrieBrașovul interzice trotinetele închiriatePrimăria Brașov a interzis oficial trotinetele de închiriat în tot orașul. Serviciile de închiriere a trotinetelor nu vor mai funcționa în Brașov pentru o perioadă nedeterminată. Citeste tot
-
INTERN | marţi, 19 noiembrieNoul Renault 5 E-Tech a devenit mai accesibil. Start de la 26.900 euro în RomâniaRenault a deschis comenzile pentru noul Renault 5 E-Tech în versiunea Urban Range pe piața din România. Noua versiune propune un preț de pornire de 26.900 euro. Citeste tot
-
INTERN | marţi, 19 noiembriePrețuri noua Skoda Elroq în România: start de la 35.000 euroNoua Skoda Elroq este acum disponibilă în România. Pe piața noastră, noul crossover electric de dimensiuni compacte propune un preț de pornire de 35.000 euro. Citeste tot
Daca au calculat in functie de ce au declarat pe hartie germanii si nu ce scot pe teava in realitate masinile acest studiu e degeaba. Sa nu uitam: https://business-review.eu/business/romania-registers-lowest-recall-rate-of-volkswagen-cars-in-dieselgate-scandal-177130 Romanii vor ajuta mediul cand nu vor mai cumpara toate troacele obosite de la germani. Exista pe piata de ani de zile hibride benzinare foarte bune si fiabile de la Toyota, Lexus, Kia, Hyundai si romanii tot cumpara BMW, VAG, Mercedes diesel...