STUDIU: 22.000 de taxiuri emană 4.000 de tone de CO2 pe săptămână
Taxiurile contribuie într-o proporţie semnificativă la poluarea unui oraş, arată cei de la EcoVelocity. În cazul Londrei, 4.000 de tone de CO2 sunt eliminate săptămânal în atmosferă de 22.000 de taxiuri aflate în circulaţie.
Potrivit unui studiu realizat de cei de la EcoVelocity, Londra ar putea să scape de cel puţin 4.000 de tone de CO2 din atmosferă dacă toate taxiurile ar fi vehicule electrice. Mai mult decât atât, valoarea respectivă ar putea fi triplată dacă taxiurile private din Londra ar fi electrice, spun cei de la EcoVelocity. Londonezii au la dispoziţie 22.000 de taxiuri Hackney, celebrele taxiuri negre cu aspect retro.
LTI, constructorul celebrelor taxiuri negre, a anunţat o versiune electrică a emblematicului model în 2008. Vehiculul respectiv, bazat pe TX4, nu a debutat încă pe piaţă. Între timp, alţi constructori au lansat deja vehicule electrice, în timp ce GM a lansat două modele care pot parcurge între 40 şi 80 de kilometri fără să consume benzină – Chevrolet Volt şi Opel Ampera. Nici Volt şi nici Ampera nu au debutat încă pe piaţa din Marea Britanie.
"Taxiurile negre sunt cele mai comune vehicule întâlnite pe drumurile din Londra, aşa că nu este surprinzător să aflăm că acestea contribuie la o mare parte din poluarea din oraşul respectiv. Cifrele uimitoare pe care le-am prezentat cu acest studiu ilustrează clar diferenţa în calitatea vieţii londonezilor printr-o singură schimbare", a declarat Giles Brown, directorul EcoVelocity.
Transporturile rutiere reprezintă 80% din poluarea din zona centrală a Londrei, iar taxiurile reprezintă 20% din totalul emisiilor de CO2 din capitala Regatului Unit. În decembrie 2010, Boris Johnson, Primarul Londrei, a anunţat un nou proiect de lege, menit să îmbunătăţească nivelul de calitate al aerului din Londra. Acesta a introdus o limită de vârstă de 10 ani pentru taximetrele negre existente şi de 15 ani pentru vehiculele private de închiriat. Începând cu 1 aprilie 2012, taxiurile britanice vor avea o vechime maximă de cinci ani şi vor respecta normele Euro5, în timp ce taxiurile private vor respecta cel puţin norma Euro4. Actualul LTI TX4 respectă doar normele Euro4.
Via | Carscoop
pai si la noi vezi taxiuri 1.5 dizal care au tot portbagajul negru din cauza fumului degajat pt ca ei merg "la consum'" si schimba la 1000rpm La unele nici nu se mai vede numarul de cata "funingine" s-a depus pe el