Stellantis va opri producția de mașini în 6 uzine din Europa

Publicat miercuri, 24.09.2025 15:30 de Tiberiu Safta

Stellantis a anunțat că va opri temporar producția de mașini în nu mai puțin de 6 uzine din Europa. Decizia vine în contextul cererii mici pentru modelele grupului multinațional în această perioadă.

Grupul Stellantis se confruntă cu o perioadă dificilă în ceea ce privește cererea pentru mașinile sale în Europa. Din cauza cererii mici, grupul multinațional a luat decizia de a suspenda producția de automobile în 6 uzine din Europa. Printre uzinele care nu vor mai produce mașini o perioadă este și cea din Franța, de la Poissy, care își va sista activitatea între 13 și 31 octombrie.

Fabrica din Pomigliano, Italia, acolo unde sunt produse Fiat Panda și Alfa Romeo Tonale, va opri temporar producția în perioada 29 septembrie – 6 octombrie. Alte fabrici care își vor sista activitatea sunt cele din Polonia (Tychy), Germania (Eisenach) și două uzine din Spania.

În ultimele 8 luni, vânzările Grupului Stellantis au scăzut cu 6.6% față de același interval din 2024. Asta, în contextul în care vânzările de mașini noi au crescut cu 0.3% în Europa, în aceeași perioadă, potrivit Data Force.

via Automotive News Europe

  • DanG, miercuri, 24.09.2025 15:45

    Scriam acum un an ca Tavares a distrus compania Stellantis si ca smecherii si-au luat bonusurile de zeci de milioane de euro si fabricile se inchid. Ti-e si sila cand vezi ce a ajuns capitalismul, unde producem doar pentru a satisface actionarii, am uitat de viziune, inovatie sau creatie. Pe fondul cresterii cererii de dupa covid, au marit preturile pentru Jeep, in timp ce au dat afara oameni si au scazut calitatea. Un an doi au facut profit maxim, dar nu iti poti pacali cientii la nesfarsit si s-au dus in cap vanzarile. Nu stiu cate produse performante au in momentul asta in portofoliu si nu cred ca au in dezvoltare masini cu care sa rupa piata.

  • @DanG, miercuri, 24.09.2025 15:56

    Stellantis sau mărcile individuale din grup n-au avut niciodată modele care să "rupă piața" ci de bazează pe vânzări moderate dar cu număr mare de modele. Nu e musai sa ai un model care se vinde extraordinar de bine, se poate și sa vinzi sub medie cu fiecare produs, dar per total tot ai profit. Exemplu compania PepsiCo: nu știu dacă "rupe piața" cu vreun produs, acum sau oricând în istoria ei. Cu toate astea nu e "distrusă" și nici nu-i plânge cineva de milă. Când spui produs performant, cum definești performanta? Piața e foarte variată și ei au multe produse concurente în aceleași zone de piață. Dacă un Opel Astra ia 1% din zona lui de piață, e performant?