Stellantis: Testăm motoare Euro 6 alimentate cu combustibili sintetici

Publicat vineri, 21.04.2023 14:50 de Alexandru Monenciu

Grupul Stellantis testează alimentarea cu combustibili sintetici pe 28 de familii de motoare Euro 6, pentru a contribui la accelerarea reducerii emisiilor de carbon.

Până în 2030, Stellantis s-a angajat să comercializeze numai mașini cu zero emisii în Europa. Grupul își menține promisiunea, dar, în același timp, nu uită de clienții care nu vor să facă trecerea la o mașină electrică.

Tocmai de aceea, Stellantis tocmai a anunțat că testează 28 de familii de motoare Euro 6 (construite din 2014) alimentate cu combustibili sintetici. Prin asta, Grupul vrea să contribuie la accelerarea reducerii emisiilor de carbon.

Testele se desfășoară pe mașini cu motoare diesel și pe benzină.

În cadrul protocolului de validare sunt testate emisiile, puterea motorului, fiabilitatea, conductele de alimentare, filtrele și rezervorul de combustibil.

Stellantis estimează că utilizarea combustibililor sintetici în circa 28 de milioane de mașini produse de acest grup are potențialul de a reduce emisiile de CO2, din Europa, cu până la 400 de milioane de tone, în intervalul 2025 - 2050.

via Stellantis

  • Andrei, vineri, 21.04.2023 15:00

    Combustibilii ăștia merg și la Golf 4 TDI? Întreb pentru un prieten care aduce unul din Germania, pe platforma.

  • Hairy Potter, vineri, 21.04.2023 15:47

    Merg, merg și dacă-i faci plinul îi triplezi valoarea, mi-a zis mie prietenul ăla pentru care ai întrebat tu

  • Seriff, vineri, 21.04.2023 16:55

    @Andrei, da Andrei merg, asta e o dovada ca viitorul nu e electric, se va merge cu termice ani buni de acum incolo, accepta situatia.

  • Juma' de tonă, vineri, 21.04.2023 16:56

    Stellantis spune că va vinde termice cât timp va mai exista viață pe Pământ. Trotinetiștii care cred că este eco să consumi energie ca să târâi după tine juma' de tonă de baterie au fost la școală degeaba!

  • Mike, vineri, 21.04.2023 20:56

    Daţi toată ştirea.... Cum Chevron şi GP care au studiat problema, arată că aceşti combustibili numiţi "e-fuel" sunt extrem de scumpi şi pot fi produşi în cantitate limitată !!! Apoi, este o aberaţie, o greşeală colosală... Deci scoţi hidrogen din apă cu electroliza (proces care este de peste 8-10 minim mai scump decât hidrogenul din gaz metan şi abur) hidrogen care îl poţi folosi direct în Toyota Mirai... dar nu... acel hidrogen în combină cu carbon extras din aer (proces iar... foarte costisitor) îl fac combustibil sintetic numit pompos e-fuel.... care apoi ar în motor termic are un randament de 20-30%. PS Binenţeles, ipocriţii iubitori de petrol, nu vorbesc nimic despre toată poluarea produsă de tot acest proces. Gata, curentul e 100% verde.. etc.

  • @prost școlarizat electric, vineri, 21.04.2023 21:18

    Curentul e 100% verde? Deci e important cum este produs hidrogenul, dar curentul e 100% verde? Te doare de cât costă combustibilii sintetici, deși ești prost și habar n-ai ce înseamnă costuri reale, dezvoltare piețe, dar curentul e 100% verde? Hai, mergi cu cercu'!

  • Andrei, vineri, 21.04.2023 21:33

    Seriff, cazanele merg și cu ulei de gătit. Bine, teoretic, în practica nu vor mai merge decât pana prin 2035.

  • @prostălan electric, vineri, 21.04.2023 21:34

    Și de ce nu vor mai merge după 2035? Cumva pentru că ești tu analfabet funcțional?

  • Andrei, vineri, 21.04.2023 22:46

    Se spune prostăvan, nu "prostălan", și nu știi tu ce înseamnă "analfabet functional", că dacă știai nu foloseai în contextul ăsta. Vorba aceea, prostul dacă nu e și fudul parcă nu e prost destul. Dar dacă te simți mai bine, îți și răspund: ca să întrebe proștii, de-aia.

  • @prostălan electric, vineri, 21.04.2023 23:46

    Dă-ne detalii unde ai văzut tu, prostălane, că termicele vor mai merge până în 2035. Prostul fudul dacă nu-și demonstrează imbecilitatea fără margini nu e Andrei. :))

  • Mircea Badea, sâmbătă, 22.04.2023 07:10

    cred ca defapt testeaza cum sa le strice/elimine programat...

  • Chera Robinson, marţi, 25.04.2023 15:46

    Testeaza dar ei nu pun pe masini mild hybrid sau FHEV, n-au auzit de asa ceva, ne baga pe gat doar PHEV....Poate nu toata lumea are dorinta de a cara o baterie grea