Stellantis și CATL vor construi o nouă uzină de baterii în Spania

Publicat marţi, 10.12.2024 12:10 de Tiberiu Safta

Stellantis și CATL și-au unit forțele pentru construirea unei noi uzine de baterii în Spania. Noua uzină va produce baterii LFP și urmează să intre în activitate din 2026.

Stellantis și-a unit forțele cu CATL, producătorul chinez de baterii de mașini electrice. Cele două companii au anunțat că vor construi o fabrică nouă de baterii în Spania. Mai exact, noua uzină va fi construită în orașul Zaragoza, imediat lângă uzina Stellantis existentă acolo. Potrivit noului acord semnat între producătorul auto și cel de baterii, ambele companii vor investi 4.1 miliarde de euro pentru noua uzină.

La noua fabrică de baterii din Spania vor fi produși acumulatori de tipul LFP (litiu-fier-fosfat). Conform planurilor, activitatea uzinei va începe la sfârșitul lui 2026 și va avea o capacitate de producție de 50 GWh.

„Stellantis se angajează unui viitor decarbonizat, luând toate tehnologiile avansate de baterie disponibile pentru a aduce clienților noștri vehicule electrice competitive”, a declarat John Elkann, președintele Stellantis. „Această societate mixtă importantă cu partenerul nostru CATL va aduce o producție inovatoare de baterii unei uzine care este deja lider în energie verde și regenerabilă, care ajută la o abordare sustenabilă de 360 de grade”, a mai adăugat Elkann.

La rândul său, Robin Zeng, CEO-ul și președintele CATL, a declarat: „Societatea mixtă a adus cooperarea noastră cu Stellantis pe culmi noi, iar eu cred că tehnologia noastră de baterii și cunoștințele noastre excepționale de operațiuni în combinație cu experiența de decenii a celor de la Stellantis de a avea afaceri locale în Zaragoza vor asigura o poveste de succes majoră în industrie.”

via Stellantis

  • Matei_cel_nou, marţi, 10.12.2024 13:03

    E clar, dă și Spania faliment. Are cuvântul comunistul site-ului.

  • Mihai, marţi, 10.12.2024 14:40

    Mai oameni buni, va paste falimentul pe toti. Nu se epsista cerere pentru baterii si electrice. Mai terminati odata cu propaganda asta! BMW pune 4 motoare diesel pe modele M! Si la fiecare motor

  • @hater, marţi, 10.12.2024 14:44

    Bmw pune si benzina pe viitorul M3, taci naibii

  • Matei_cel_nou, marţi, 10.12.2024 15:35

    @PWC Pune, dar pe mașina curentă, coafată să arate precum generația nouă, electrică.

  • dan_grc, marţi, 10.12.2024 16:37

    Noua generație seria 3 va avea două variante complet diferite, se vede clar la prototipuri, varianta termica capota lungă, profil clasic, cea electrică capota scurtă, puțin mai înaltă pentru a încăpea bateria, la variantele M va fi la fel, 6 cilindri in linie și varianta electrică de 1999 de cai, Bmw face ce spune de ani de zile, adică merge în paralel cu toate, inclusiv diesel, atâta timp cât va mai fi cerere .

  • Matei_cel_nou, marţi, 10.12.2024 20:32

    Pai da. O varianta nouă, electrică, și varianta de acum, adică din 2018, dar cu caroserie nouă. Mai trag de ea pana în 2035.

  • Sorin Prelipceanu, marţi, 10.12.2024 21:38

    Unde te învârți, parteneriate cu China. În altă ordine de idei, mâna de lucru în Spania, este ieftină.

  • @dan_grc, marţi, 10.12.2024 21:39

    BMW face reclama mincinoasa si promoveaza agresivitatea. Deci asta e marca si asta promoveaza: marlania la volan. Altfel eu nu vad reclamele cu fum din pneuri, drifting, motoare turate,galagie si marlanie. Iar cei ce le cumpara sunt la fel: marlani care nu isi permiteau masinilor, multi le fura, le descompun, samsarii le smenuiesc, la ITP trec cu spagi, iau foc, ajung prin garduri si parapeti.