
Stellantis ia în considerare vânzarea Maserati
Stellantis ia în considerare vânzarea brandului său de lux Maserati, care se confruntă cu dificultăți. Această decizie face parte dintr-un efort mai amplu al companiei de a reorganiza portofoliul său extins de 14 mărci.
Discuțiile privind viitorul Maserati au început înainte de numirea noului CEO Antonio Filosa, care își preia funcția oficială astăzi. Sub conducerea președintelui John Elkann, viabilitatea celor 14 mărci ale companiei a fost o prioritate în procesul de selecție al noului director executiv.
Ca și alți producători auto europeni, al patrulea cel mai mare producător auto din lume se confruntă cu tarife mari pentru importurile în SUA, impuse de Donald Trump, și cu o competiție acerbă din partea rivalilor chinezi.
În luna aprilie, Stellantis a angajat firma de consultanță McKinsey pentru a evalua impactul tarifelor asupra Maserati și Alfa Romeo, în contextul pregătirii unor planuri viitoare. La acea vreme, Stellantis a reafirmat angajamentul său față de ambele mărci.
Potrivit surselor, McKinsey explorează diverse opțiuni pentru Maserati, inclusiv o posibilă vânzare, dar analiza este încă într-o fază incipientă. Reprezentanții Stellantis au declarat că Maserati nu este de vânzare.
Fostul CEO Carlos Tavares, care a demisionat în decembrie după performanțe slabe pe piața din SUA, refuzase să ia în calcul eliminarea vreuneia dintre mărcile companiei. Totuși, unii investitori și analiști consideră că un portofoliu mai compact ar putea îmbunătăți marjele de profit ale Stellantis, care a pierdut două treimi din valoarea acțiunilor sale din martie anul trecut.
Maserati a vândut doar 11.300 de unități în 2024, înregistrând o pierdere operațională ajustată de 260 de milioane de euro. Brandul nu are lansări de modele noi planificate, în așteptarea unui nou plan de afaceri care urmează să fie prezentat după instalarea lui Filosa.
Consiliul de administrație al Stellantis este divizat în ceea ce privește viitorul Maserati. Unii membri cred că Stellantis nu are resursele necesare pentru a relansa brandul în mod sustenabil și sugerează că vânzarea ar fi cea mai bună opțiune. Alții consideră că Maserati încă are valoare, iar vânzarea singurului său brand de lux ar fi o lovitură majoră.
via Reuters
Momentan au un model care imi place si anume Maserati Grecale. Daca nu ii scoate din impas acest model nu stiu ce alt model i-ar mai putea salva de la faliment.