Statele Unite atacă Germania: Trump amenință BMW, Mercedes și Volkswagen cu taxe de import de 35%
Donald Trump, președintele ales al Statelor Unite, și-a reafirmat angajamentul de a impune taxe de 35% pentru importurile de mașini, în special germane. "Americanii își trag un glonț în picior", avertizează nemții.
În timpul campaniei electorale, Donald Trump a promis că va impune o taxă de 35% pentru mașinile comercializate în Statele Unite care sunt produse în străinătate.
La vremea respectivă, promisiunea nu a fost neapărat luată în seamă de constructori, însă Trump și-a reafirmat angajamentul pentru o astfel de legislație cu numai câteva zile înainte de a fi instalat oficial în funcție în 20 ianuarie.
În cadrul unui interviu acordat publicației Bild, Trump a avertizat în special constructorii germani că va impune o taxă de 35% pentru toate mașinile pe care le produs în Mexic cu scopul de a le exporta în SUA. "Poți construi mașini pentru SUA, dar pentru fiecare mașină care vine în SUA vei plăti o taxă de 35%. Le-aș spune celor de la BMW că, dacă vor construi o fabrică în Mexic și intenționează să vândă mașinile în SUA fără să plătească o taxă de 35%, pot uita de asta", a precizat el.
Reacția constructorilor germani nu a întârziat să apară. BMW a anunțat că nu renunță la planul de a construi o nouă fabrică în Mexic care va deveni operațională în 2019 și a reiterat că 65% din producția de mașini de la fabrica americană din Carolina de Sud este exportată în afara țării.
La rândul lor, cei de la Daimler vor asambla modele Mercedes la o fabrică din Mexic pe care o împart cu partenerii de la Renault, în timp ce Audi a inaugurat recent o uzină în localitatea mexicană Puebla.
În paralel, în ultimii 7 ani, producția de mașini realizată de constructorii germani în SUA s-a mărit de 4 ori, la 850.000 de unități anual, dintre care jumătate merg la export. De altfel, Asociația Industriei Auto din Germania a avut o reacție dură la amenințările formulate de Trump. "Pe termen lung, Statele Unite s-ar împușca singure în picior prin impunerea unor taxe", spune Matthias Wissmann, președintele asociației.
La rândul său, ministrul german al economiei a precizat că Statele Unite ar trebui să construiască mașini mai bune în loc să impună astfel de taxe.
Via Reuters
-
vianu, marţi, 17.01.2017 12:43
ce clovn trist lemon-ul asta nu cred ca intelege dimensiunea pozitiei sale si cred ca, la o varsta fiind, creierul ala de bisnitar a carui avere a pornit cu ajutorul lu' tatsu', s-a anchilozat si atrofiat de la lampile cu UV. tampit.... replica ministrului german al economiei e GENIALA! :) @mm...inteleg ca ce vrea comediantu' asta e o taxare suplimentara dincolo de tratele internationale ori eventualele intelegeri bilaterale SUA-Germania
-
Pana, marţi, 17.01.2017 13:16
A, da? Pai hai atunci sa impuna ceva asemanator si Germania, lui Ford. Sa-i traga o super taxa pentru ca nu e un constructor german. Acest mascarici a uitat ca Ford acum 9 ani era pe butuci si tocmai Europa si China mai tineau vanzarile sus. In State era prapad. Ford si-a vandut mai toate marcile. Si chestia asta se simte in vanzarile globale ale companiei . Ford in acest moment e pe 5 sau pe 6. Departe de unde era acum 12-13 ani. Deci sictir, mr. Trump!
-
vianu, marţi, 17.01.2017 13:26
@Pana Ford are fabrica in Germania...reciteste articolul
-
Pana, marţi, 17.01.2017 13:29
@vianu "atunci sa impuna ceva asemanator si Germania, lui Ford. Sa-i traga o super taxa pentru ca nu e un constructor german."
-
vianu, marţi, 17.01.2017 13:45
esti in eroare: Trump vrea sa impuna taxarea masinilor CARE NU SUNT FABRICATE PE TERITORIUL SUA. Adica cele importate. N-are legatura cu "nationalitatea" fabricantului. "se egzista" un principiu in relatiile internationale: RECIPROCITATEA. Germania ar putea taxa, la randul ei, constructorii americani care vand pe teritoriul lor masini din afara tarii . Acum e ok?
-
dan_grc, marţi, 17.01.2017 13:59
Dacă Trump vrea impozitarea mașinilor care se vând în SUA dar care nu sunt produse acolo, ce legătură are fabrica Bmw din Mexic? În SUA sunt produse toate modelele din gama X, restul sunt importate, deci taxate suplimentar cu 35 %, dacă chiar asta vrea să facă, ceea ce este o tâmpenie, dar germanii își vor vedea de treabă, vor construi fabrici acolo unde au plănuit deja. @mm Această taxare este în plus față de cele de import, existente deja.
-
xxx, marţi, 17.01.2017 14:05
latră si el la luna! Îmi aduc aminte de fabula "Boul si vițelul"
-
tzenu_bmw, marţi, 17.01.2017 15:00
@dan_grc BM intentioneaza sa construiasca o noua fabrica in Mexic unde se fa asambla urmatorul seria 3......o masina foarte vanduta in state....si de aici problema asta.. Mexic fura job-urile americanilor de aici toata problema asta(conform domnului Trump.)
-
Cornel, marţi, 17.01.2017 15:20
Americanii il au pe Trump, englezii pe Boris Johnson. Va dura ceva timp pana cand toata lumea se va obisnui cu noua realitate. Dar sunt gata sa pariez ca, dupa ceremonia de investire, Trump nu va mai fi ironizat in Romania. La subiect, acum: daca Trump va dori sa isi multumeasca electoratul, mi-e teama ca taxa are sanse mari sa fie aplicata.
-
Andy, marţi, 17.01.2017 15:25
Pai hai sa o luam de la baza: Chevrolet si Ford au fabrici atat in SUA cat si in Mexic, Ford chiar intentionand sa mai construiasca una in tara latina. Cruze-ul il poti lua atat made in SUA, cat si made in Mexic. VW, paria la ora actuala in America de Nord, are fabrici atat in SUA, la Chattanooga, cat si in Mexic, unde produce inclusiv Jetta pentru Europa. Trecem la premium, unde BMW si Mercedes au atat fabrici in SUA (X5-ul pentru Europa e produs acolo) cat si in Mexic. Ajungem pe partea noastra a garlei. Opel si Vauxhall (detinute din anii '20 de GM) produc Buick-uri (Verano=Astra, Encore=Mokka, Regal=Insignia) pe aceleasi platforme globale ca noile Chevy, folosind aceleasi motorizari turbo benzinare mici ca in SUA (acolo exista si motorizari turbo mai potente) si chiar imprumuta diesel-uri pe piata americana (realizate de GM impreuna cu FCA). Sunt realizate in Europa, sunt nr. 5 ca vanzari anul trecut, nu pot fi taxate de europeni. Ford, al 3-lea producator din Europa in 2016 produce in Germania si Marea Britanie produse globale precum Fiesta, Focus si Mondeo (Fusion), care se gasesc si pe piata americana si importa Mustang si Edge din SUA. Pe ultimele doua europenii ar putea pune taxe. Mustang a fost cea mai vanduta masina sport in 2015 in lume, in Germania si in Romania. Ar fi o lovitura pentru legenda americana. Ideea e ca traim intr-o piata globala, in care nu prea mai exista modele pentru SUA si pentru Europa (poate doar pick-up-rile full-size, sedan-urile full-size si clasa mini europeana - desi Spark e var cu Karl). Trump incearca de fapt sa loveasca masiv in China, nu in Germania sau Europa, insa ca sa o faca, ii trebuie un mic motiv de aperitiv. Nu vad productia de electronice, electrocasnice, haine etc. translatata in SUA. Un iPhone ar costa 2-3.000 de euro daca ar fi produs in SUA, la costurile salariale de acolo fata de cele din China. Tipul mi se pare socialist si populist. Daca traia in anii '30 era ok. Acum, piata globala nu mai poate fi data inapoi. Sunt tare curios cum va schimba placa dupa ziua de vineri...
-
vianu, marţi, 17.01.2017 16:15
thumb-up @Andy cu 2 precizari - trump e un populist prin circumstante si badaran din nascare. E un basescu mai destept, mai frumos (sic!), mai bogat si mai puternic. Dar e arhietipul plavanului ajuns sus pe scaun. - probabil ca vrea sa loveasca in china prin obligarea concernelor americane sa isi repatrieze productia, cum bine ai zis. Problema e ca americanu' nu numai aifonu' si-l cumpara made by china dar tot chinezu face si chilotii rednecksului (patura larga de votanti ai lui trump). Pai da el, rednecsu', 2000USD pe un fon si inca 100 pe o pereche de underware? Parerea mea e ca ingalatu' asta confunda biznisu' cu o tara....neahhh..afacerile nu se mai fac ca in anii '80 si piata globala (in care SUA e o buna parte) il vor obliga pe uratu' asta sa faca ciocu mic. Altfel vai si amar de...americani.
-
Workingformyliving, marţi, 17.01.2017 17:02
este foarte corect ce face, europa taxeaza cu 10 % orice masina care nu este fabricata in UE. sa nu mai vorbim de vama de 24 % pe care o platesti pt orice iti cumperi direct din america.
-
Workingformyliving...@automark, marţi, 17.01.2017 17:13
chiar asa @automarket...sa nu scrieti nimic despre raliul Dakar ? unul din cele mai importante curse de masini iar voi bateti campii cu articole ecologige clar opiniante . va transformati si voi in naziecologisti
-
MM, marţi, 17.01.2017 18:27
Correct. Cei care il critica pe trump ar trebui sa stie ca EU taxeaza toate masinile neasamblate in EU cu 10% plus tva-ul care se plateste indiferent unde e asamblata masina. US taxeaza masinile importate in tara cu numai 2.5%. Si atunci nu are dreptate trump? Nu zic ca ar fi corect 35% dar un 10% asa cum fac europenii/nemtii ar fi corect
-
Andy, marţi, 17.01.2017 18:45
@Workingformyliving Depinde de tara. Coreea de Sud are acord cu UE si taxele sunt 0, ca in cazul oricarui membru al Uniunii.
-
johnny, marţi, 17.01.2017 23:33
Prin vocea lui trump ne putem da seama ca America intra in disperare legat de piata auto si actioneaza din panica. Daca izolam aceasta intentie / taxa, ea isi va produce efectele dorite, partial se vor produce mai multe masini in USA. Pe termen lung, reactia Chinei si a EU ii va costa enorm. Practic porneste sau amplifica un razboi economic deja pornit. Diselgate a fost startul impotriva constructorilor EU ( se stie ca toti triseaza dar numai number 1 a fost prins, ca-i neamt :)). Industria auto americana e pe butuci, GM supravietuieste cu infuzii serioase de la guvern, Ford e pe panta descendenta si Chrisler e trei sferturi Italian si are crestere nesemnificativa, doar pt ca-i Italian. Panica e cuvantul de ordine in SUA, si ironic, ii loveste le mexicani in primul rand, pana s-or razbuna aia...
-
MM, miercuri, 18.01.2017 10:18
Johnny: n-am idee de unde ai tras tu concluziile astea (GM supravietuieste cu infuzii serioase de la guvern, Ford e pe panta descendenta etc) cand industria auto americana de fapt o duce din ce in ce mai bine in fiecare an (in special Ford), inclusiv in europa: GM prin Opel. Razboiul e pornit de mult, EU taxeaza cu 10% importurile de masini americane iar americanii cu 2.5%. Prin taxa asta mic practic US a subventionat producatorii germani in ultimii 50 de ani. Got news for you buddy? Marshall Plan ended a long time ago. Time for Germans to grow a pair.
-
Workingformyliving, miercuri, 18.01.2017 11:40
@Johnny , esti in necunostiinta de cauza. In SUA s-au vandut anul trecut 17,4 milioane de masini, cel mai bun an. Ford si GM au cele mai bune profituri de dupa 2008. GM si-a achitat si datoriile fata de guvernul SUA pt colacul de salvare ce l-au primit in 2008. Europa se impusca singura in picior cu taxele impuse si cu noile reguli ecologice. Istericii de ecologisti au impresia ca fara ei planeta nu poate exista,ei distrug industria auto din europa. Din cauza lor sa contruiesti o masina devina tot mai scumpa, pret care il vom platii noi, consumatorii. Pt ecologisti nu conteaza poluare care se produce producand baterii sau extragand materiale foarte rare din paman pt producerea catalizatoarelor. Nu conteaza uriasele gauri pe care le fac minele in pamant si consumul urias de carburant al mega camioanelor ce transporta materia...sau procesul chimic de tratare al materialelor si devarsarea substantelor. Toate acestea nu conteaza pt ca suna bine sa fi ecologist. Oamenii sunt binecuvantati cu ratiune, putem gandi .
-
inexorabil, miercuri, 18.01.2017 11:45
Surpriză pentru “Trumpofobi” : inclusiv maşinilor produse în China şi destinate pieţei americane noul şef de la Casa Albă vrea să le aplice taxe de import, din câte ştiu fiind vorba despre aceleaşi procente. Indiferent de producător…deci poate să fie inclusiv american, mai precis opel motors! Doar ce amintisem de cazul “Buick” Envision. În definitiv, măsura preconizată de Trump este menită să stimuleze producţia şi desfacerea locală, fie ale companiilor americane, fie ale celor non-americane! Omul nu manifestă vreo aversiune contra “ghermancelor”, ci doar le avertizează că goana după aur (pe baza "reducerii costurilor de producţie", adică în dauna calităţii totale!) nu respectă viziunile sale economice (deloc populiste...“doar” fireşti!). Trump chiar este un patriot (pe lângă faptul că s-a dovedit întotdeauna un veritabil capitalist) – degeaba îşi închipuie unii că el nu caută decât popularitate cu orice preţ, deci “Make America great again!” poate fi considerat orice, numai slogan demagogic nu! Apropo de înţepatul ministru german al economiei, sigur că nemţii se măgulesc singuri întotdeauna cu impresia că trotinetele lor sunt “cele mai cele”, adică performante din cale afară, înţelegând prin aceasta…ce altceva decât “0-100” şi “v-max”. Păcat că nu mai există…Tatra (automobile). Când cehii respectivi îşi propuneau să creeze modele sau versiuni sport (nota bene: fără turbo!), puteau atinge culmi nu prea accesibile puternicilor vecini din vest…
-
vianu, miercuri, 18.01.2017 12:13
@Workingformyliving ....si cand produci benzina nu e aceasi problema? Si mai pregnanta? Dar mizeriile lasate in urma dupa extragerea petrolului? Dar faptul ca benzina pe care o cumperi tu (ma rog nu tu, inteleg ca americanii au o pondere extrem de mica de petrol arab la pompa) nu depinde de istericalele indivizilor cu sandale si capoate pe ei? Masinile electrice sunt mai ieftin de produs, au declarat-o chiar constructorii. Iar bateriile devin din ce in mai eficiente, imbunatatindu-se permanent densitatea de energie stocata. Si cum industria nu sta pe loc, chiar daca inca la nivel de prototip, sunt acumulatori care folosesc si altceva decat metale rare. Putina rabdare pana cand electricele vor deveni o prezenta notabila vei avea destul timp sa te bucuri de "binefacerile" industriei clasice. si inca o chestiune...unde vezi tu de acolo ca industria eu este distrusa de europeni? Daca nu ma insel, normele de poluare americane sunt cel putin la fel de dure ca cele europene. Si uite, cand esti prins cu minciuna autoritatea americana te mulge si de ultimu banutz. (pentru cat....6000.000 de dieseluri la o piata americana de cate milioane?). In comparatie, aici "la europa" ala care a mintit cu nerusinare o duce foarte ok. Despre ce vorbim? deci, bro, ma leshi cu povestile? @inexorabil....dauna calitatii totale motiv pentru care...vanzarile de masini luxury pe piata americana sunt dominate de japonezi si europeni. americanii strecurnadu-se timid prin marea de "straini". Ie, sure... PS si ma scuzati, cal il vad pe trump doar ca pe o trompeta infecta care, mai mult va agita apele doar de dragul de a face valuri.
-
Workingformyliving, miercuri, 18.01.2017 12:13
@inexorabil Lupul striga "atentie , Lupul " asa ii si cu populistii. Populistii il fac pe Trump populist... ei care promit taxarea bogatiilor (de parca ar fi furat) , pensii mari, salarii mari, ajutor social mare, slar minim, invatamant gratis etc.. cineva trebuie sa plateasca pt ele dar cine daca pe cei ce urmaresc sa faca bani ii hartuiesti sa plateasca taxe jumate din venit? Ca antreprenor te iei si pleci in alta tara sau nu mai faci nici tu nimic si stai sa primesti gratis de la guvern un venit...dar daca toti stam, de unde mai ia guvernul bani sa ne dea? De asta socialismul e condamnat sa esueze , pedepseste munca si incurajeaza nemunca!
-
Workingformyliving, miercuri, 18.01.2017 12:26
@vianu Hei, intelegi gresit, nu am afirmat ca petrolul este nepoluant si nu am nimic impotriva masinilor electrice, ci chiar mi-as cumpara daca ar produce ce imi doresc eu . Sunt pro masini electrice dar nu prin forta obtii dezvoltare. Rabdare avem , putem astepta dezvoltarea masinilor electrice dar pana atunci nu ma pedepsi cu taxe pt ca conduc masina pe benzina. Lasa capitalismul sa isi faca efectul, lasa companiile sa concureze si sa scoata masini electrice tot mai bune si ieftine iar atunci cand am oferta buna aleg de bunavoie o masina electrica. Nu ma obliga tu,ca guvern sa cumpar o electrica. Nu toti vrem masini mici sau sedanuri doar ca sunt verzi. Cand mi se ofera un microbuz de capacitatiile ford tranzit, mercedes sprinter etc.. sau suv-uri mari cu autonimie extinsa care le pot incarca in 5 min, cumpar benevol. Dar nu ma taxa de ma indoi pana atunci de parca ,eu ca cetatean ce lucrez pt bani , sunt devina ca oferta este asa de limitata
-
vianu, miercuri, 18.01.2017 13:23
cateodata pentru schimba lucrurile e bine sa fii obligat. dar in nici un caz nu te obliga cineva sa-ti cumperi electrica. Nici macar indirect.
-
Workingformyliving, miercuri, 18.01.2017 13:31
@vianu ....cum nu? Sunt pedepsit ca , conduc benzina/diesel prin 70 procente taxe la guvern din pretul litrului la pompa,impozit pe masina in functie de motor,taxe de drum, taxe de inmatriculare taxe pt verificare si ca sa ii mai imbogateasca si pe cei de la asigurari ce au pile la guvern te mai OBLIGA sa faci si asigurare obligatorie la un pret stabilit de ei. Unde este411f libertatea alegerii?
-
andrei, miercuri, 18.01.2017 13:38
aia nu e pedeapsa. asa o vezi tu. dar asta e problema ta, personala. ce nu pricep eu e altceva. cum poti sa impui tu ca stat cate masini sa se cumpere, pe o piata libera, in alt stat. aici ma refer la replica lui trump ca nu vede masini nemtesti in germania. pai aia au super marci de masini si sunt nationalisti. nu ai cum sa ii obligi sa cumpere altceva, decat daca vin americanii cu masini mai bune si mai ieftine. cam greu as zice, la ce filosofie au ei.
-
andrei, miercuri, 18.01.2017 13:39
erata: voiam sa zic masini americane in germania. scuze.
-
vianu, miercuri, 18.01.2017 13:45
@Workingformyliving sunt taxe ca oricare altele, dimensiunea lor e alt subiect.....sistemul social il mai pui la socoteala? educatie, sanatate, etc? Ai puterea de a alege sa nu iti cumperi masina. E obligatoriu sa ai masina? Unde scrie? In Constitutie? Nu iti convine mergi cu bicla. E simplu. Daca vrei motor pe benzina/motorina sub fund adapteaza-te. Eu am reusit si sunt chiar ok. Problema ta o generalizezi exterm de agresiv (imagindu-te drept victima a sistemului) si nu ma pot confunda cu nevoile tale. Nu poti sa faci fata? Te priveste...insemna ca pur si simplu nu poti mai mult.
-
Workingformyliving, miercuri, 18.01.2017 14:17
@vianu nu e vorba de a face fata sau nu,ii vorba ca esti obligat sa platesti taxe pt poluare . vreau sa am masina pt ca e dreptul meu de a alege...aleg sa am masina voluntar. nu trebue sa te adaptezi la ceva ce nu iti convine, ceva ce iti impune altul. nimeni nu are putere asupra ta, de aceea a castigat Trump in america. americanii s-au saturat de reguli impuse de ecologisti EPA si de guvern. ei vor un guvern cu putere mica
-
vianu, miercuri, 18.01.2017 15:01
ei vor un guvern cu putere mica....asta e o gluma sau cum? dar ai perfecta dreptate, te-a saracit EPA, guvernu ti-a restrans libertatile si ecologistii sunt principalii vinovati ca nu ai motor de 5 litri cu 50c galonul....viata de rahat, nu? io pun punct aici...dar te astept aici sa-mi spui vorbe dulci despre trump dupa primul mandat.
-
inexorabil, miercuri, 18.01.2017 15:47
@andrei, nemţii au “super mărci” şi de aceea câh! nici să n-audă de extra-germane?... http://www.jdpower.com/press-releases/jd-power-2016-germany-vehicle-dependability-study-vds Îţi place cine-i “lanterna roşie” a clasamentului? Plus: care este cea mai populară maşină sport din Germania? Cumva Ford Mustang?
-
MM, miercuri, 18.01.2017 16:47
Nu stiu cati dintre voi ati avut experienta cu masinile Germane (vorbesc de masini noi nu alea din 1990 cu sute de mii de km la bord). Sunt sexy si driving dynamics/performance sunt de neegalat in lume. In schimb la capitolul fiabiliate sunt absolut dezastroase. Am avut in viata mea 3 masini nemtesti si inca detin 2 (un VW si un 335i xdrive) ambele din 2012 cumparate noi noute. Cand am trait in germania (acuma locuiesc in US) am avut un 318i vechi de doi ani care dupa inca 2 ani literally fell apart. Pompa de apa, pompa de benzina, semnalizatoarele spate, furtunul de directie, injectoarele, plasticul din interior crapat etc cad ca mustele dupa ce le expira garantia. Don't get me wrong: I really really really love german cars...when they work. Nemtii au pe departe cea mai proasta fiabilitate in ultimii 10 ani. Masinile nemtesti sunt masinile ideale sa le ai in leasing si dupa ce le expira garantia 4ani/50k mile in US sa scapi de ele cat mai repede. Daca nu ma credeti ce spun verificati 3 chestii. 1. Fiabilitatea Tüv - o gasiti pe net si e facuta chair de nemti. 2. Rata de leasing a masinilor germane extrem de mare comparativ cu cele japoneze. 3. Pretul dupa ce le expira garantia. O masina germana pierde peste 50% din valoare cele japoneze numai 1/3 din valoare. Masinile americane nu sunt ele extra fiabile dar in schimb sunt ieftin de reparat (cel putin in US). Nu te costa 1200 de dolari sa inlocuiesti o pompa de apa care e facuta din plastic. Si cum spunea si @inexorabil ford mustang whoops german cars' ass.
-
dan_grc, miercuri, 18.01.2017 17:44
@inexorabil Nu erai un fan al statisticilor de genul ăsta, dar dacă ai devenit, caută satisfacerea clienților în rândul mărcilor FCA. @MM Depinde ce compari când spui asta, că nu poți compara un Mercedes clasa C cu Toyota Camry la preț, chiar și cu o devalorizare mai mare, tot Mercedes va fi mai scump, iar dacă faci comparația cu Lexus, nu cred că marca japoneză se devalorizează doar cu o treime, după ieșirea din garanție, sunt în SUA Lexus second-hand câte vrei, la prețuri decente.
-
MM, miercuri, 18.01.2017 18:30
@dan_grc Compara mercedes si lexus sau toyota pretul initial cu pretul devalorizat dupa 4 ani si in jur de 40k mile si mai stam de vorba. Un mercedes S class sau BMW seria 7 care noi noute sunt 110-120k dollars dupa 4 ani si 40k mile sunt 50k dolari. O toyota sau lexus care sunt noi 30k 60k (lexus) dupa aceasi perioada sunt 20k si 35+k. Si e una satisfactia marcilor si alta fiabilitatea. Daca toata viata ta lease masini germane normal ca in 3 ani nu se strica nimic si sunt a joy to drive. Nu a zis nimeni ca masinile germane nu sunt faine de condus, eu ma plang doar de fiabilitatea lor.
-
MM, miercuri, 18.01.2017 18:31
Si normal ca vorbesc de devalorizarea procentuala. Nu poti compara un mercedes cu o toyota
-
MM, miercuri, 18.01.2017 18:34
Defapt i-ti pot da si exemplul masinii pe care o comduc un 2012 BMW 335i xdrive coupe. Cumparata noua 60K. N-am decat vre-o 36k km pe ea (e masina de weekend) si daca vreau sa o vand sunt norocos daca iau 30k pe ea.
-
dan_grc, miercuri, 18.01.2017 18:54
Un Mercedes S de peste 100k, repet, mi se pare normal sa se devalorizeze mai mult, iar asta nu tine neaparat de fiabilitate, de ce compari Lexus de 60k cu 120k S si seria 7? Cel mai scump LS cat este? Dupa 5 ani vrei sa spui ca mai valoreaza 80-90k? Hai sa fim seriosi. Stiu ca satisfactia este diferita de fiabilitate, ma refeream la FCA, care nu sta bine la niciuna dintre ele, plus ca nu contest faptul ca un Lexus poate sa fie mai fiabil ca un Bmw sau Mercedes, dar ce vreau sa spun ca aceste devalorizari nu au tot timpul legatura cu fiabilitatea, conteaza si raspandirea unei marci pe o piata, daca exista oferta foarte generoasa la second, normal ca preturile scad rapid la unele, apoi modelele premium germane ( nu toate) au optionale foarte scumpe cand sunt noi, astfel incat se ajunge la preturi exagerate, adica si-un seria 5 520d, asta in Europa evident, poate sa sara de 80k, ceea ce este exagerat, normal ca la second in 4-5 ani e la jumate de pret sau chiar mai jos, in SUA un 550i, e la pret de M5 practic, pe o piata saturata de V8-uri, cat poti sa mai dai pe ea dupa cativa ani? Maxim 50k, pentru ca altfel e mai convenabil sa-ti cumperi alta noua.
-
MM, miercuri, 18.01.2017 21:22
Normal ca in final totul se reduce la cerere si oferta. I-ti pot spune ca oferta de masini nemtesti second hand e foarte mare in US pt ca nimeni nu le vrea fara garantie. Te costa mii de dolari in reparatii. Si da masinile nemtesti in america sunt mult mai ieftine decat in europa. Cam cu 19-20% adica exact tva-ul european si spre deosebire de europa nu poti cumpara masini nemtesti fara standard equipment ca climatizare, scaune din piele, transmisii automate, incalzitoate parbriz etc. echipamentul e deja inclus. Concurenta pe piata americana de masini premium e mult mai mare ca in europa. Pe langa audi, mercedes, bmw ai infiniti, acura. Lexus. Stii ce se zice: if you cannot sell on the american market you have to downsize. Crezi ca de ce plateste VW 22 de miliarde in daune, desi la cate masini vand ei pe piata americana mai degraba s-ar retrage de tot. Asa ca trump are dreptate. Masinile asamblate in europa trebuiesc taxate in america asa cum fac si europenii de ani de zile, si they need us more than we need them. Din nou in final, dont get me wrong. I-mi plac masinile nemtesti la nebunie, doar ca nu le pot recomanda ca standard de fiabilitate.
-
MM, miercuri, 18.01.2017 21:24
In america exista si o vorba: German cars depreciate like a rock
-
inexorabil, miercuri, 18.01.2017 22:08
Nu, Dane, nu cred orbește ȋn “etajări” calitative (clasamente). Eu chiar vreau să discutăm civilizat despre mașini (să ne arătăm, ȋn același timp, și obiectivi, și pasionați), dar…vezi bine, nu prea se poate. Confluența celor trei culturi auto de referință (germană, americană și japoneză) nu poate fi, prin definiție, o zonă a păcii. Ȋn funcție de preferințele fiecăruia, argumentele se vor imbatabile…Prea puțini vor admite (darămite să le și observe!) inerentele puncte slabe pe plan tehnic și politicile eronate sau perfide de management. Pe mine asta mă irită: nu suntem ȋn stare să respectăm punctele de vedere ale “adversarilor” de dialog, dar nu uităm niciodată să penalizăm excesul de subiectivism și ȋncă imediat…
-
dan_grc, miercuri, 18.01.2017 23:39
" they need us more than we need them" Depinde la cine te referi, nu este valabil pentru toti in aceeasi masura. Adica, daca vorbim doar de marcile premium, piata americana este mult mai importanta pentru Lexus, decat pentru Mercedes, Bmw, Audi, asta doar daca privim cifrele seci de vanzari, raporate la vanzarile globale. Lexus vinde jumatate din ce produce doar in SUA, pe cand la germani, facand o medie, maxim 15% din ce vand in toata lumea, deci aceasta taxa suplimentara de 35% ar lovi mult mai mult in Lexus, ca sa nu mai vorbim de faptul ca nu produc niciun model pe teritoriul SUA, Bmw produce toate modele gamei X, care reprezinta mai mult de jumatate din ce vand pe aceasta piata, restul modelelor, seriile 3, 5, 6 si 7 ar putea nici sa nu le mai importe, desigur ca ar fi o solutie radicala care ar afecta imaginea Bmw, dar la o adica ar putea sa faca asta, "de maine piata americana va avea doar Bmw-uri produse in SUA" . Eu unul asa as face daca mi s-ar impune o astfel de taxa. Revenind la acest conflict de interese pana la urma, intre americani, germani si japonezi, draga@inexorabil, eu unul tin cu Europa, stii de ce? Nu pentru ca UE este centrul universului, nu este, este o institutie birocrata, greoaie, nerealista de multe ori, dar Romania depinde economic de UE, nu de SUA, geografic si economic suntem in Europa, grosul investitiilor straine sunt europene, nu americane, iar daca neamtului sau francezului nu-i pasa prea mult de noi, afla ca americanului nici atat, daca se ajunge la solutii radicale, pot sa spun ca Europa are tot ce-i trebuie, singura problema este cea militara, adica NATO, care inseamna SUA, iar fara NATO ar avea o problema cu Rusia sa zicem, dar economic Europa poate supravietui si fara America, poate ca par radical, dar mi se cam acreste de americani si de politicile lor. " Let's do America great again ! " Ho gives a fuck? I don't !
-
MM, joi, 19.01.2017 01:06
Dan_grc Daca te uiti la statistici peste 20% din toate BMWurile produse intr-un an sunt vandute in america, audi vinde undeva la 12% in america si porsche 23%. Nu e chiar o piata de Ignorat. Plus ca acum cu brexitul nemtii se pot parlii din nou, undeva la 1 din 8 autoturisme produse in germania sunt importate in UK. Trump nu s-a referit numai la BMW el s-a referit la toti producatorii auto inclusiv ford si gm care produc in Mexic si aicea e inclusa si Lexus cum ziceai tu. Si din nou, cel mai important aspect e ca EU impune taxe americii la importul de masini 10% comparativ cu 2.5% taxe de import in america. Ti se pare o decizie corecta? Nu zic 35% ar fi aberant dar 10% ca europenii nu ar fi rau. Sunt convins ca producatorii germani vor decide sa produca in america decat sa piarda vanzari. Cand despre concluzia ta cu EU fiind o economie subzistenta - sunt de acord cu tine. As fi insa mai ingrijorat de birocratii din Bruxelles and tarile europene care trag in directii diferite.
-
inexorabil, joi, 19.01.2017 08:12
Dragă Dan, eu mă pronunţ împotriva europeismului, nu împotriva Europei; sesizezi mica mare diferenţă? De altfel, citeşti editorialele lui Ilie Şerbănescu de pe Cotidianul? Acest om reflectă, ca nimeni altcineva, realitatea cinică a celor zece ani de “paradis” bruxellez. Americanii n-au cum să ne aibă la suflet din cauza distanţei, evident, dar tot calea independenţei absolute ar fi de preferat, chit că am muri de foame, chiar şi la propriu, dar măcar ni s-ar întâmpla ca oameni demni, nu ca sclavi sau ca slugi…Că tot veni vorba: demnitate, hm, mai ştim ce-i aia? Pe ce-am dat-o noi la schimb? Pe huzurul de tip consumist?! La urma urmei, cine aruncă la noi gunoaiele (multe dintre ele fiind expirate) ademenitor re-ambalate, socotindu-ne o periferie de inculţi, fraieri, comozi şi resemnaţi? SUA??
-
dan_grc, joi, 19.01.2017 09:27
Asta este și din cauza noastră @inexorabil, vecinii noștri o duc mai bine din toate punctele de vedere, adică Polonia, Cehia, Slovenia, Slovacia, și ei sunt cu Bruxelles, dar cumva reușesc să beneficieze și de avantajele acestei UE, nu doar de dezavantaje.
-
automobilistul, joi, 19.01.2017 14:40
@Dan Grecu ..... Mai bine muta-te in Polonia , am auzit ca arunca Bemveuri folosite la gunoi pe banda rulanta. Nu te grabii ca oricum nu le ia nimeni.
-
inexorabil, joi, 19.01.2017 18:15
Corect, Dane, ceilalți din fostul bloc comunist reușesc, dar de ce oare? Noi punem accentul pe circ și doar pe circ (politico-securisto-judiciar), care pare interminabil, ei pe muncă și seriozitate. Simplu al naibii! Nicio “rețetă secretă”.
Citeste si
-
INDUSTRIE | duminică, 24 noiembrieHyundai și Kia: peste 200.000 de vehicule electrice rechemate din cauza pierderilor de putereHyundai și Kia au anunțat săptămâna aceasta rechemarea a peste 200.000 de vehicule electrice din cauza unor pierderi de putere, conform Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA). Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieStellantis: platformă nouă, compatibilă cu motoare termice, electrice și cu hidrogenStellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieJaguar va avea o nouă identitate de marcăJaguar trece printr-o transformare și se repoziționează în industria auto ca o marcă de lux de vehicule electrice. Această nouă direcție este însoțită de o serie de embleme noi pentru viitoarele modele Jaguar. Citeste tot
hotii striga hotii, din cate stiu autoturismele no eu sunt taxate in germania