SSC Tuatara a devenit cea mai rapidă mașină de serie din lume: media vitezelor de top a fost de 508.73 km/h
SSC Tuatara a stabilit un record de viteză pentru mașinile de serie cu o medie a vitezelor de top de 508.73 km/h. Pe prima trecere, hypercar-ul a avut o viteză maximă de 484.53 km/h, iar pe trecerea în sens invers, Tuatara a atins viteza de 532.93 km/h.
În 2007, SSC Ultimate Aero devenea cea mai rapidă mașină de serie din lume cu o viteză de 412.22 km/h, valoarea fiind calculată după ce modelul a parcurs traseul în ambele direcții. În tot acest timp, recordul pentru cea mai rapidă mașină de serie din lume a fost doborât de Bugatti și Koenigsegg.
În prezent, recordul este deținut de Koenigsegg Agera RS cu 447.19 km/h (realizat în 2017), întrucât testul lui Bugatti Chiron Super Sport 300+ (490.48 km/h) din toamna anului trecut a fost realizat doar într-o singură direcție.
Acum, americanii de la Shelby SuperCars (SSC) au reușit să stabilească un nou record pentru mașinile de stradă cu ajutorul lui SSC Tuatara. Traseul ales a fost pe State Route 160 în apropiere de Las Vegas, iar testul a fost realizat în 10 octombrie. În spatele volanului s-a aflat pilotul Oliver Webb.
Exemplarul folosit a fost unul de serie (nu un prototip de teste) și a fost echipat cu anvelope de stradă, în timp ce motorul V8 de 5.9 litri a fost alimentat cu combustibil similar cu cel disponibil la stațiile publice. Pe prima trecere, SSC Tuatara a avut o viteză de top de 484.53 km/h, iar pe trecerea în sens invers, hypercar-ul a fost înregistrat cu o viteză de top de 532.93 km/h. Media pentru cele două treceri a fost de 508.73 km/h, iar astfel, SSC Tuatara devine cel mai rapid model de producție din lume.
Producția lui SSC Tuatara va fi limitată la 100 de unități, iar livrările către clienți au demarat deja. Prețul pentru un exemplar este de peste 1.35 milioane de euro, iar versiunea de top echipată cu pachetul High Downforce Track ajunge la 1.61 de milioane de euro.
Io zic sa mai dea o tura, tot in sens invers si apoi sa faca media ultimelor doua. Iar daca masina trebuie sa mearga in ambele sensuri, atunci sa mearga cu spatele ;))