Speranța moare ultima: Hamilton câștigă în Mexic în fața lui Rosberg și rămâne în cursa pentru titlu
Lewis Hamilton a obținut victoria în Mexic în fața lui Nico Rosberg, iar avansul dintre cei doi a scăzut la numai 19 puncte în favoarea germanului. Sebastian Vettel a completat podiumul.
Lewis Hamilton a profitat din plin de pole position-ul obținut sâmbătă pentru a se apropia și mai mult de Nico Rosberg în clasamentul general, într-o cursă lipsită în mare parte de spectacol.
Hamilton a țâșnit la start din pole position, a frânat violent în primul viraj și a fost nevoit să parcurgă o bună distanță în decor, fără însă să piardă prima poziție.
În spatele său, Rosberg și Verstappen au rulat roată la roată până în primul viraj, însă olandezul nu i-a lăsat spațiu germanului, cei doi s-au atins, iar pilotul Mercedes a rămas pe locul 2 după ce a ieșit ușor în decor.Între timp, Nico Hulkenberg l-a depășit pe Daniel Ricciardo, în timp ce Sebastian Vettel a acuzat o pană în urma unui contat cu Felipe Massa, însă a rămas pe circuit. Un acroșaj între Pascal Wehrlein și Marcus Ericsson a generat apariția Safety Car-ului pe circuit, iar Ricciardo a optat să intre la boxe și să înlocuiască pneurile supersoft cu cele medium, revenind pe circuit pe locul 16.
La reluarea cursei, Hamilton și-a creat un avans consistent de circa 6 secunde în fața lui Rosberg, care la rândul său era la circa 7 secunde în fața lui Verstappen. Tocmai de aceea, prima serie de intrări la boxe nu a adus schimbări majore în plutonul fruntaș, însă lucrurile au fost mai animate în spatele piloților Mercedes. Ricciardo a ajuns în spatele acestora, reușind astfel să treacă în fața lui Verstappen și Hulkenberg ca urmare a opririi premature de la debutul cursei. Deloc surprinzător, toți piloții au optat pentru pneuri medium în al doilea stint, astfel că strategiile au devenit practic similare.
La adăpostul unor pneuri mai proaspete, Verstappen l-a ajuns din urmă pe Ricciardo și, după ce a sugerat un ajutor de la boxe, a fost lăsat de australian să depășească. Vettel a rămas pe circuit cu pneurile soft până în turul 33, după ce inițial a refuzat să intre la boxe la îndemnul echipei. Germanul a optat de asemenea pentru pneuri medium și a revenit pe circuit pe locul 6, în spatele lui Raikkonen.
Cel de-al doilea stint a fost unul lipsit de evenimente până spre turul 50, când Verstappen s-a apropiat semnificativ de Rosberg și a inițiat un atac pentru a urca pe locul 2. Pilotul echipei Red Bull a frânat însă târziu și a ieșit în decor, iar Rosberg a profitat din plin pentru a-și construi un avans de circa 2 secunde.
Ultimele tururi nu au adus nimic nou în plutonul fruntaș, astfel că Hamilton a câștigat în fața lui Rosberg și mai are de recuperat 19 puncte în lupta pentru titlul mondial.
Verstappen a avut însă mari emoții înainte de a termina pe podium. Vettel a încercat să-l depășească, iar olandezul a frânat târziu și a scurt-circuitat o șicană. Inginerul de cursă l-a anunțat pe Verstappen să cedeze poziția, însă olandezul a refuzat ordinul și a rămas pe locul 3. Vettel a fost ulterior la un pas să fie depășit de Ricciardo, cei doi s-au atins, însă pilotul Ferrari a salvat un loc 4. Totuși, imediat după finalul cursei, comisarii au anunțat că îl penalizează cu 5 secunde pe Verstappen, astfel că olandezul a fost retrogradat pe locul 5, iar Vettel a obținut podiumul în fața lui Ricciardo.
Raikkonen a ocupat locul 6 în fața lui Hulkenberg și a celor doi piloți Williams, Valtteri Bottas și Felipe Massa, iar Sergio Perez și-a adjudecat ultimul punct pus în joc.
Mexic - Rezultate Cursa
-
bravo, duminică, 30.10.2016 23:18
Vettel
-
bernie, duminică, 30.10.2016 23:23
Al 2-lea podium din sezon pe loc 3. Bravo! O bucurie imensa! Noroc cu Charlie.
-
@bernie, duminică, 30.10.2016 23:24
Al 7-lea*
-
vettel, duminică, 30.10.2016 23:25
podium meritat...bravo Ferrari
-
., duminică, 30.10.2016 23:25
Deja cand aud vocea aia pitigaiata si plangacioasa a lui Vettel ma ia pe sira. Hai ca-i penibil oricum ce i-au facut, din nou, lui Kimi. Strategie praf.
-
/kimishor/, duminică, 30.10.2016 23:26
gogogoHome
-
..., duminică, 30.10.2016 23:28
In sfarsit cine cu sange intre picioare care il penalizeaza pe acest Max care i-a scos din cursa pe Hamilton, Rosberg, Vettel, Kimi, etc. Mama lui de copil necopt care nu gandeste, in cursa asta a comis-o de 2-3 ori, mai da-l in papucii mei de racing! Fara basinile astuia mic, Ferrari erau in fata cu mult, 3 curse stricate de pusti si inca vreo 2-3 comise de Kvyat cand era la Rbr, daca aduam punctele doar din aceste 5-6 curse, Ferrari era in fata Rbr cu mult! Nu am inteles strategia Ferrari din calificarile q3, adica pilotezi mult mai slab cu supersofturi decat cu sfoturi in q1 si q2?
-
maxinio, duminică, 30.10.2016 23:29
ba,cum sa te faci de rahat...iti zice inginerul sa cedezi locul si tu nu nu...ajungi linga Ham si ROS si vine unul si te da afara.....din peisaj...ba Max asta este un bou sadea
-
kiminio, duminică, 30.10.2016 23:30
sabotajjjjjjj :)))))hahaha....lol...punctulet nebunul :))
-
Alex, duminică, 30.10.2016 23:33
Pacat ca am adormit in utlimele 20-25 tururi, cred ca am pierdut ceva din cursa, nu vad de ce papucii mei i-au pus 2 mediumuri lui Kimi, cu un soft, termian inj fata Rbr, de ce papucii mei nu au copiat strategia lui Vettel, ma rog, Seb avea un set de softuri nou nout si a putut pilota 32 tururi cu ele. O sa trag maine cursa de pe net, sa vad practic jumatatea din cursa.
-
Schumacher, duminică, 30.10.2016 23:42
Da-ti-ne si noua un podium! Asta tipa Arivabene catre Charlie! Ferrari au ajuns de-a dreptul penibili! Pentru un loc 3.....Se bat la titlu, nu? Ca asa trambitau din iarna incepand. Forza! Apropo, Max e mai barbat ca fatalu' de fetel!
-
Red, duminică, 30.10.2016 23:46
Hai ca e investigata si fata, cica s-a miscat pe franare in fata lui Ricci. Ha! Sa nu va bucurati prea repede de locul trei
-
lcr, duminică, 30.10.2016 23:50
O cursa buna facuta de Hamilton,Ricciardo,Hulkenberg si Bottas.Massa ar fi meritat sa fie pilotul cursei pentru cum s-a aparat in fata lui Vettel si Perez.Strategul Vettel a avut un inceput de cursa mediocru urmat de poate cea mai buna evolutie a sa din 2016 si un podium meritat.Germanul are insa mult de lucrat la limbaj si la respectarea adversarilor.Verstappen degeaba este un super-talent daca aroganta si incapatanarea nu-l lasa sa judece in timpul cursei.Penalizarea lui Max este discutabila si poate merita mai mult o penalizare pentru duelul cu trisorul. Sa nu uitam de Colectiv si de cei 64 de ingeri cu aripile arse ce s-au inaltat la ceruri acum un an.
-
Je, duminică, 30.10.2016 23:53
Hamilton a facut acelasi lucru in primul viraj. Ca si Verstapen a parasit pista. Vettel nu l-a depasit pe pusti ca sa trebuiasca sa fie penalizat. Dar inteleg, la Ferrari e un butoi cu pulbere, macar niste firimituri sa capate. Am vazut cata bucurie le-a provocat un loc 3. De parca ei ar fi castigat cursa. Penibil oricum.
-
GTS, duminică, 30.10.2016 23:58
De ce n-a fost penalizat Hamilton pentru incidentul din primul viraj? Sau Verstappen pentru ca l-a scos de pe pista pe Rosberg? Am vazut ca Sainz a fost penalizat pentru incidentul cu Alonso... P.S. Johannis sa nu uite de Colectiv, are peste saizeci de oameni pe constiinta.
-
hakkinen, luni, 31.10.2016 00:03
@GTS Si Rosberg a iesit tot pe acolo in primul viraj,nu doar Lewis. Parerea mea ca Max a facut multe boacane in alte curse, dar astazi a fost penalizat gratuit.
-
@Gts, luni, 31.10.2016 00:06
Ce vina a avut verstappen ca dobitocul de Rosberg i-a lasat spațiu liber sa închida virajul? Cel ce trebuia penalizat a fost Rosberg pentru ca a revenit pe circuit din afara acestuia. Dar Charlie vrea din tot dinadinsul sa il scoata campion pe neamt. Sper sa nu ii iasa.
-
mclada, luni, 31.10.2016 00:07
unde sunt fanii mclada?:)))))))))))))
-
radio-team-vetel, luni, 31.10.2016 00:10
After the Verstappen incident… Vettel: “Move! Move for [bleep] sake!” Vettel: “He’s a [long bleep], that’s what he is.” Vettel: “I mean, am I the only one or are you not seeing what I’m seeing? He’s just backing me off into Ricciardo [bleep].” Engineer Riccardo Adami: “Charlie said that…” Vettel: “Yeah! You know what, here is the message for Charlie: [bleep] off! Honestly, [bleep] off.” After the Ricciardo incident… Vettel: “Honestly, I’m going to hit someone I think I have a puncture, rear left.” Engineer Riccardo Adami: “Tyres are fine, tyres are fine.” On the slowing down lap… Vettel: “He has to give me the position. End of the story.” Team boss Maurizio Arrivabene “Sebastian, Sebastian, calm down, calm down. They are under investigation. I know that it is not fair but calm down. Put your head down and we talk afterwards.” Vettel: “OK, copy Maurizio.” No comment.
-
sorin, luni, 31.10.2016 00:11
prea si-a luato in cap prostu asta de ves ,nui vorba doar de azi.ar trebui so mai ia peste bot ,oricum decizia e corecta din punctu meu de vedere..
-
laleaua neagra, luni, 31.10.2016 00:56
Vad ca se cer explicații. Dacă ești in fata si tai o șicana fără a fi atacat, deci fără a-ti crea un avantaj, este ok. Dacă însă ești atacat si ca sa nu pierzi poziția tai șicana, atunci ești penalizat dacă nu lași poziția. Daca si inginerul tău îți spune că trebuie să dai poziția, ce argumente mai căutați? Toate acestea însă nu se întâmplau dacă verst era penalizat după incidentul de la start, când practic l-a aruncat pe Rosberg afara de pe pista. Din păcate pentru talentul lui, în loc să se maturizeze este tot mai infantil si are șanse să moară speranța. Omenește este de inteles frustrarea lui, de unde încerca să-i ia lui Rosberg locul 2 s-a trezit atacat de vetel cu 3 tururi înainte de final.Dacă tac'su mai are influenta asupra lui ar trebui să-i spună că din cursa de astăzi să învețe că prostia se plătește. În loc de locul 4 în cursa si depășirea lui hakinen în clasamentul pilotilor, a ajuns pe 5 tot în urma finlandezului. Norocul Ferrari a fost ca vetel nu i-a mai ascultat, altfel ieșea lângă kimi si verst se luptă cu rici pentru podium. Oare îi ceda holandezu locul, așa cum rici a făcut când verst era mai rapid? N-aș crede, ca nu prea pare prieten cu fair playu'
-
lol, luni, 31.10.2016 01:54
corecta penalizarea lui maxie iesi de pe circuit ca sa-ti pastrezi locul = cheat ori suntem piloti ori nu mai suntem ... cursa trebuie sa se desfasoare pe circuit
-
JugaruGabi, luni, 31.10.2016 02:39
Vettel este retrogradat in spatele RBR-urilor dupa ce i s-a administrat penalizare de 10s pentru pilotare periculoasa. O penalizare cel putin cretina din punctul meu de vedere... Adica Verstappen nu primeste nicio penalizare pentru impingerea lui Rosberg in afara circuitului in virajul nr. 1, cu tot cu lovitura in laterala, dar lui Vettel in dau penalizare pentru ca s-a mutat a doua oara si pe o perioada de franare. Sportul devine un picut sport de fatalai. Pilotajul periculos de care spune Whiting & Co se putea solda cu o coliziune pe franare in care ambii piloti ieseau din cursa, nu ajungeau prin spitale. Astia trebuie neaparat sa regandeasca tot regulamentul si tot ce se intampla. Verstappen primeste penalizare pentru taierea primei sicane in vederea pastrarii pozitiei, Hamilton nu primeste nimic. E un pic dubios cum este interpretat regulamentul. Bine, daca stam sa privim incidentul, se poate ca olandezul sa fi primit penalizarea si din cauza gafei din primul viraj - primul tur, cand s-a dus in Rosberg. @Hakkinen, sa stii ca ROS a iesit si a scurtcircuitat din cauza lui Verstappen care l-a lovit si l-a impins in afara. Declaratiile lui Verstappen dupa cursa sunt extrem de arogante si baietasul asta ar trebui pus la punct de cineva care are mai mult creier decat el - adica taica-sau. De altfel, ce a facut pustanul asta putea fi sanctionat cu descalificare din cursa: a refuzat sa cedeze pozitia, a tinut un alt pilot si a cauzat si un mic incident la debutul cursei. Sunt 3 penalizari intr-o singura cursa si putea primi descalificare daca s-ar fi luat in vedere toate literele de regulament. Mai multi piloti acuza iesirea lui Hamilton din primul tur ar fi fost pasibila de penalizare (Hulk, Ricciardo si altii). Dupa cum spuneam, regulamentul e interpretat preferential: pilotii din fata care pot oferi spectacol sunt mai iertati decat cei din pluton. Ceea ce nu este deloc ok.
-
JugaruGabi, luni, 31.10.2016 03:01
@laleaua neagra... tu esti depsteptul cu Hakkinen pe circuit in 2016?
-
kkk, luni, 31.10.2016 03:40
Aia de la red bull sunt marlani ca fac fetita sa planga....fetita merita descalificata pt comportament obscen....fetita sa zboare la balet ca-i sensibila pt curse
-
Max, luni, 31.10.2016 07:11
Pa podium. Fata de la Ferrari termina pe 4, este adus de Charlie pe 3, apoi este retrogradata pe 5. Ca-asa-i in....F1. Bravo Ricci! Merita podiumul.
-
Max, luni, 31.10.2016 07:13
Cat de jenant...ranjesti de pe podium apoi iesi scos afara. Macar Max n-a stat mai mult de 5 min in ipostaza asta
-
Newey, luni, 31.10.2016 07:18
- Moving under braking - Penalty for Vettel. P5. Hypocrite Vettel.
-
Charlie, luni, 31.10.2016 07:33
Raspunsul lui Charlie la mahalaua lui fetel: Stewards' statement The stewards paid particular attention to the Race Directors Notes from the US Grand Prix (v2) and from this event (point 18). Notwithstanding the F1 Commission directive to "let the drivers race" we note the concern that has been expressed about manoeuvrers involving a change of direction under braking as expressed at the Drivers Briefing at the US Grand Prix and in the Race Director's Notes from the US Grand Prix and this event. The telemetry and video evidence shows that the driver of Car 5 did change direction under braking. Article 27.5 and the Race Director's Notes have essentially three criteria that determine a breach 1) Driving in a manner potentially dangerous 2) An abnormal change of direction 3) Another driver having to take evasive action The video footage, including the close circuit footage, the broadcast vision, both drivers' on board cameras plus the telemetry show that there was an abnormal change of direction by Car 5 and this was considered to be potentially dangerous in view of the proximity of the wheels of each car. The video evidence clearly shows that Car 3 had to take evasive action as a result. Accordingly as all three criteria have been met, the driver of Car 5 is guilty of a breach of Article 27.5
-
bolovan, luni, 31.10.2016 08:05
A inceput sa ma enerveze F1. Dupa cursa de ieri...am tras o singura concluzie: F1 este o cursa de babe virgine ce au ajuns de mult la menopauza. Ai intrat un tinerel...bataios...si deja s-au isterizat toate...Pai ma uit la Nascar (nu-mi place cursa in sine)...si la alte curse...pai acolo daca nu iasa putin sifonat...cu putina vopsea pe aripa de la adversar...astia sunt dispusi sa refaca cursa. Pai mah...asta-i cursa sau plimbare de domnisoare batrane? Cred ca incet incet incep sa-mi pierd interesul. Noroc ca Verstapen mai animeaza si se mai bate oleaca.
-
Andrei, luni, 31.10.2016 08:10
Fara Verstapen F1 ar fi extrem de monotona. Iar Vettel e cel mai elocvent exponent al noii generatii de "piloti" mult prea "sensibili". Sunt multe situatii care pur si simplu n-ar trebui penalizate. Eu pe Vettel l-as fi amendat si in prisma felului in care isi varsa nervii.
-
hakkinen, luni, 31.10.2016 08:29
Nu am nimic cu Vettel, dar ati mai auzit vreun alt pilot sa se planga atata, mai ales de pilotii intarziati? Mi se pare doar mie ca exagereaza putin? Legat de penalizari _ F1 devine un sport de domnisoare. Prea multe penalizari in ziua de astazi. Cei care sustin penalizarile sigur sunt copii si nu au prins perioada cu Senna pe circuit.
-
jumbo1974ro, luni, 31.10.2016 08:55
Sa o luam de la start: Hamilton trebuia penalizat pentru taierea sicanei, pentru ca a castigat un avantaj considerabil fata de ceilalti. Practic a franat prea tarziu, apoi a renuntat sa mai franeze si a taiat sicana fiind astfel in pozitie neatacabila fata de ceilalti care erau pe circuitul normal. Daca forta reintrarea pe traseul corect, reintra pe 4-5 undeva, astfel a iesit cu un avans care i-a asigurat ulterior castigul cursei. Ce era daca limita pistei era ca la Monaco? Mai taia? Incidentul Verstappen Rosbserg din prima curba, incident de cursa Verstappen de asemeni a castigat teren in fata lui vettel prin taierea sicanei, oricum nu in masura castigata de hamilton, dar a fost penalizat pe drept. Atitudinea lui de a nu ceda, in conditiile regulamentului actual a fost corecta: Daca cedeaza ajunge pe 5 cu vettel si ric in fata lui sigur. Daca nu cedeaza, il ajuta pe ric si apoi oricum sansa era sa fie depasit de ambii (sau nu...) pe pista sau cu penalizare, deci nu avea ce pierde, oricum era pe max. locul 5. A decis sa il ajute pe ric si uite ca a iesit pe 4. Incidentul Vettel Ric, ar trebui sa fie incident de cursa. Practic Vettel a deschis, Ric a intrat si apoi vettel a inchis lasand loc de o masina, practic unde era masina lui ric. Concluzii: 1. Verstappen este agresiv dar si foarte calculat. Din cauza varstei este prea agresiv, fapt ce va trece in 2-3 ani. Totusi vreau piloti ca el si Vettel si Ric pe traseu pentru ca vreau curse! 2. Regulamentul lui Whiting and CO este conceput cu lacune si prost aplicat. Ham trebuia penalizat in primele 3 ture dupa incidentul din prima curba si nu doar cu un 5 sec peste juma de cursa dupa ce a fructificat avantajul castigat neregulamentar cat sa nu mai conteze penalizarea. Lui Verstappen trebuia sa i se fi comunicat pe cale oficiala sa cedeze pozitia si apoi in tura urmatoare black flag pentru neconformare. Vettel nu trebuia penalizat pentru incident de cursa.
-
Senna Fan, luni, 31.10.2016 08:57
Cei de la Sky au analizat startul. Se pare ca manevra lui Hamilton din primul viraj pare premeditata. Acolo a castigat 2.8 secunde. Ghinionul lui a fost SC. Daca VES a fost penalizatpentru manevra identica, atunci si HAM ar trebui investigat.
-
Sorin, luni, 31.10.2016 09:41
nu sunt fan Hamilton, chir nu imi place ca om, dar la start multi piloti ies de pe circuit, a franat mai tarziu pe partea mai murdara si a fost pacalit. eu nu inteleg de ce Sainz a fost penalizat si Verstappen nu. Sainz era in pluton si s-a miscat putin spre stanga, indreapta lui fiind alte masini si este penalizat, Versatppen care se "sprijina" de Rosberg nu. Regulamentul, bun rau cum e este regulament si trebuie aplicat pentru toti. Ce daca Verstappen este un mare talent si aduce spectacol, pana acum a avut noroc cu piloti experimentati care l-au ferit ei: Kimi, Vettel, Rosber, Riciardo, Hamilton, altfel iseau scantei si poate ceva mult mai rau. Va mai aduceti aminte de Kobayashi? si ce contacte a avut, inclusiv cu Hamilton, pe vremea cand Hamilton era mai tanar si mai impulsiv. Nici nu vreau sa ma gandesc ce se putea intampla daca Verstappen dadea peste unu capos cum era Kobayashi, care nu ceda nici un milimetru.
-
xxc, luni, 31.10.2016 09:54
Manevra lui Ham e clar gandita dinainte de cursa. Asta in caz ca era nevoie de ea. Mi se pare ca e doar de show batalia dintre Ham si Ros, asa sa mai animeze campionatul.. parca prea e toata lumea fericita... asta dupa Malaezia, unde i s-a explicat lui Ham cum stau lucrurile anul acesta... un fan Ham
-
raduvlase, luni, 31.10.2016 10:25
Vettel a fost si el penalizat cu 10 secunde pentru modul in care s-a aparat in fata lui Ricciardo, astfel locul 3 a revenit in final australianului. http://www.formula1.com/en/latest/headlines/2016/10/ricciardo-inherits-third-after-vettel-penalised-for-erratic-driv.html
-
hahaha, luni, 31.10.2016 10:35
Unde sunt fanii lui fetel?
-
Multiplu21, luni, 31.10.2016 10:40
Nici cand au masina nu ajung pe podium. Vai de mama lor de macaronari, si de pilotii pe care ii au! Cine naiba l-o mai fi adus ala de injura mereu in radio team nu stiu. Dar acum culeg roadele. Bravo RBR! Pana si Marco l-a apostrofat pe Vettel....asta spune cam tot. Mai ramane sa spuna cum i-a facut cadou titlurile Newey. Si cat de artificial e acest multiplu...
-
Hakkinen, luni, 31.10.2016 10:46
Vettel arata din ce in ce mai mult a pilot superfrustrat.
-
Fgt, luni, 31.10.2016 10:59
Asta mai este F1 de altadata? nu cred. A devenit atat de monotona, pana si pilotii o iau razna.
-
hakkinen, luni, 31.10.2016 12:08
O porcarie ce se intampla astazi in F1 ! Motoare lente, de anduranta, gestionare de pneuri, de carburant, si mai noi reguli scoase peste noapte si clasamentul facut la masa verde. O porcarie ! Max putea fi penalizat in alte curse unde a gresit mai grav, ieri nu merita penalizarea nici el nici Vettel. De acum inainte fiecare iesire in decor va fi penalizata? Inginerul de cursa ii spune lui Max "give the position back "....pai cum sa i-o dea inapoi ca Vettel nu fusese nici o clipa in fata lui....
-
., luni, 31.10.2016 12:27
Vettel face cum facea Alonso in 2007, zbiara si se da lovit. Pentru ca pozitia de campeon sifonat de lupii tineri e nasoala. Pe Alonso il durea Hamilton iar pe Vettel il chinuie Ricci, Kvyat si Max. Ricii l-a batut pe Vettel iar Kvyat si Max au aere in fata lui pentru ca stiu ca ei il pot bate pe Ricci.
-
Victor, luni, 31.10.2016 12:50
De ce nu actualizați și voi știrea? vettel a pierdut podiumul, ar trebui să scrieți asta... ;)
-
Marius, luni, 31.10.2016 12:53
Hamilton nu avea cum sa fie penalizat! Rosberg e in fata si mosul a zis explicit: Nu il intereseaza cine iese camion, dar vrea sa se castige campionatul in ultima cursa si in ultimul viraj. Daca era Hamilton in fata era favorizat Rosberg. Mercedes nu favorizeaza un pilot anume ei probabil asculta de mos. It's all about money:(
-
laleaua neagra, luni, 31.10.2016 13:05
@jugaru, Iti multumesc pentru ca mi-ai atras atentia asupra erorii. Am fost probabil marcat de comentariile "adevaratului Hakkinen" + trecerea la ora de iarna:)) Cu aceasta subtila demascare ai lasat fara sens comentariul meu, astfel ca ai simtit nevoia sa reiei si sa reformulezi ideile, inclusive referirirle la influenta paterna. Curat originalitate " a la Ponta"!:))
-
Bogdan, luni, 31.10.2016 13:19
https://www.formula1.com/en/video/2016/10/Verstappen__Vettel_and_Ricciardo's_war_of_words.html
-
Alex, luni, 31.10.2016 14:24
Pe fondul tensiunilor din ultima vreme, au fost luate niste decizii un pic cam drastice, Max trebuia pus la punct cu mult timp inainte. Acum daca asta a fost penalizat, sa moara si capra vecinului aka Vettel, da, pare ca Vettel a schimbat un pic pozitia insa am vazut astfel de faze cu mult mai periculoase si au fost lasate drept incidente de cursa, culmea, Max fiind elementul esential dar si alti piloti. Pe Max, clar l-au penalizat pentru ca a creat 3 incidente in cursa asta, as zice sa mutlumeasca doar pentru cele 5 secunde, a scris Jugaru mai sus, conform regulilor, Max trebuia descalificat cu totul. Acum daca astuia i-au dat penalizare, la fel sin cazul lui Sainz, hai sa procedam la fel si cu Sebastian. Insa nu inteleg un lucru, de ce 10 secunde, de ce nu 5 sau de ce nu, deloc? Pai bun, sa analizam toate fazele lui Max, sa ii reducem toate punctele castigate pe tupeu si sa dam punctele inapoi lui Hamilton, lui Rosberg, lui Vettel, lui Raikkonen, lui Sainz cand max era la Toro Rosso. pai sa fim corecti, nu partinitori! La fel, sa ii dam punctel inapoi lui Vettel pentru ca a fost scos de 3 ori din cursa de Kvyat! Si nu zic doar de Vettel, ci de oricine a a pierdut puncte din cauza lui Max. Si ca sa fim clari, Vettel nu ar proceda astfel, cum a facuto cu Ricci, insa pe fondul adrenalinei din cauza lui Max, mai ales ca Ricci s-a apropiat cat Seb urla la echipa, e clar ca nu s-a mai concentrat la cursa, nici nu ajungea Ricci in ipostaza aia daca nu incetinea cat vorbea cu colegii. O fi el guraliv dar totusi are cunostiinta de respect pe circuit. Chiar si-a atins propriul coechiper dpentru a le face loc altora.
-
@alex, luni, 31.10.2016 14:58
Esti cat se poate de partinitor-pentru vetel evident. Kvyat o singura data a gresit cu vetel. In rest au fost doar greseli de ale lui, asumate sau nu mai tarziu. Inteleg ca ti-e idol, dar vetel anul asta a fost mediocru. Cu un sigur podium, mult sub Riakkonen. Iar de ceva vreme se cearta cu toata lumea, toti sunt idioti. Eh....greu de crezut. nu zic, ieri n-a gresit cu Max, insa cu Ricci a gresit. Asta e daca a vrut sa se interzica schimbarea directiei pe franare. A fost prima victima din ultima schimbare de regulament. Vorba aia, gura face capu' trage/daca ai asa ceva.
-
pif666, luni, 31.10.2016 15:32
poate reusesc eu sa clarific unele aspecte / 1-hamilton a taiat sicana,dar nu a castigat nici o pozitie. daca o faci in mod repetat atunci esti sanctionat. verstappen la scos in afara circuitului pe rosberg,deci trebuia sanctionat. in conflictul cu vettel trebuia mult mai drastic sanctionat. neaparat trebuia un stop and go,sau o trecere pe linia boxelor. trebuie sa sti ce semnifica respectul fata de ceilalti pe pista. cretinul asta mucos pana nu o sa faca un accident grav nu se invata minte. cica gloata il adora ,ca aduce soectacol. pai o sa aduca curand mult sange . locul lui este in mma,nu in f1. nici acum nu pot uita cum a schimbat trasa de 3 ori in fata lui kimi,la peste 300km la ora. pai daca kimi nu avea experienta sau erea la fel de capatanos ca max,acum ambi erea langa schumacher. duelul dintre vettel si ricci putea fi trecut fara sanctiuni,cei doi acolo sau batut cu respect zic eu. dar poate a gresit vettel ca a schimbat de mai multe ori trasa,dar nu pot sa nu zic: daca vettel a schimbat trasa ,atunci ce mama dracu a facut max cu kimi la 300km/?
-
@@alex, luni, 31.10.2016 15:56
Nu sunt deloc idolul lui Vettel, de altfel am scris si mai sus circumstantele in care a gresit cu Ricci, de altfel, am vorbt de toti ceilalti piloti care au avut de suferit din cauza lui Max. Nu l-am suportat niciodata deVettel cat timp a fost la Rbr, prea a fost favorizat in fata lui Webber, plus au fost vreo 2-3 curse in care si-a batut joc de Mark, cam ce face si rasfatatul asta de Max, un pilot foarte bun dar si-a luat lumea in cap deoarece i s-a dat apa la moara. Bun, forte buna dar inca imatur.
-
schumi31, luni, 31.10.2016 15:57
O cursa te lupti sa faci cat mai bine si la sfarsit un pustan isi bate joc de munca depusa nu este prea corect
-
pif666, luni, 31.10.2016 15:59
Exact asta zic si eu! Max doar asa a reusit pana acum sa se apere, acolo de ce nu a fost penalizat Max, schimbare traiectorie la 300km, plus condus periculos.
-
@piff66, luni, 31.10.2016 16:00
N-ai clarificat nimic, se pare ca esti pe din afara cu actualitatea F1. Incepand cu MP al USA a fost introdus in regulament interdictia de a schimba directia pe franare. Asta ca sa stii de ce a fost penalizat Vettel. Verst n-a gresit cu Vettel decat ca, hai sa zicem, a taiat sicana. Discutabil. Situatii de genul asta au tot fost in F1 si nu s-au lasat cu penalizari. Daca Vettel il depasea in viraj iar Verst isi recastiga pozitia prin scurtcircuitare atunci se impune penalizare. Ori Vettel nu a reusit sa-l depaseasca. Insa cred ca a contat pentru comisari ce a facut cu Rosberg care e mai grava.
-
@hakkinen, luni, 31.10.2016 16:05
Complet de acord. Se penalizeaza prea mult orice. Si Verstapen, Vettel. trebuiau sa ramana fara penalizare.
-
Cincu, luni, 31.10.2016 16:09
Vettel merita sanctionat insa pentru limbajul care nu mai e de campion mondial. Si nu doar in cursa asta. Totala lipsa de respect la adresa colegilor si nu numai. Bun, daca ar fi pilotul perfect. Insa e departe de asta. Poate ca ar trebui sa stea si sa mediteze putin, in oglinda.
-
@cincu, luni, 31.10.2016 16:14
Dar tu cine esti mai? Vreo broscuta aparuta dupa ploaie? Ia vedeti ce zice aici Rosberg despre Max:http://www.gpupdate.net/en/videos/8133/nico-rosberg-s-mexican-gp-vlog/
-
Florin, luni, 31.10.2016 16:17
Penalizarea lui Vettel mi se pare fara noima, nu pare sa fi schimbat traiectoria, a facut doar mici corecturi pentru a evita coleziunea cu Ricciardo, si cu un ochi era pe Verstapen in fata care era deja imprevizibil. Mi se pare foarte relevant video de mai jos: https://www.youtube.com/watch?v=a2-dfaLwI4Y
-
Moca, luni, 31.10.2016 16:39
Penalizare aiurea la adresa lui Ves. N-avea ce sa dea inapoi pentru ca Vet nu l-a depasit niciodata. A ratat virajul si de aceea a iesit de pe circuit. Asta nu inseamna penalizare. Hamilton si altii au ratat virajul si nu au fost penalizati.
-
@Moca, luni, 31.10.2016 16:40
Te referi la Rosberg care a fos scos de pe traiectorie de Max, Nico iesind inafara circuitului? E clar ce ai vazut tu.
-
@florin, luni, 31.10.2016 16:45
https://www.youtube.com/watch?v=a2-dfaLwI4Y Asa este, daca te uiti in link-ul asta, se vede cum Vettel i-a lasat loc lui Ricci, la o adica, ce l-a impiedicat pe Ricci sa tina traiectoria pe interior dupa ce au iesit ambii din curba? Asta a si vrut Max, ca Ricci sa se poata apropia de Vettel si sa incerce o depasire. Faptul ca s-au atins prin duelul roata la roata a fost cauzat pur si simplu de faptul ca au tras fiecare mai mult sau mai putin de volan ca sa tina curba, Insa, ambii au fost eleganti in miscari, fara bucati din aripa rupte, fara figuri puerile. Asta este o mare diferenta de clasa dintre cei 2 si Max.
-
@florin, luni, 31.10.2016 16:47
Nici nu avea cum sa depaseasca acolo Ricci, urma imediat curba pe dreapta si Ricci fiind pe exterior, pierdea pozitia oricum.
-
florinilor, luni, 31.10.2016 16:53
Vettel a schimbat directia cand se aflau amandoi in franare, Ric nu mai avea cum sa intre pe interior, franele lui erau blocate complet. Tocmai asta era ideea ca acolo Vettel a schimbat directia si nu avea voie. Daca nu facea asta Ricci trecea usor de el pe interior. Capiscci?
-
Nicolae, luni, 31.10.2016 16:54
Toate circuitele ar trebui configurate in asa fel incat daca un pilot iese de pe circuit - Ham, Nico, Max, etc. - pe acolo sa nu fie iarba sau ceva tare care sa-i scoata in fata ci sa fie nisip, pietris, bolovani, etc. si sa-i incetineasca. Atata timp cat ei stiu ca o pot taia virajele fara a pierde pozitie si a-si deteriora masina, o vor face. Sunt convins 100% ca Hamilton nici nu a incercat sa faca virajul, pur si simplu a vrut sa ramana in fata si a taiat sicana premeditat. Bafta
-
@@moca, luni, 31.10.2016 16:54
Ia vezi ce declara Hulkenberg despre cele petrecute in primul viraj. Si cine a gresit dupa parerea lui. Ca era aproape.
-
Moca, luni, 31.10.2016 16:58
https://www.youtube.com/watch?v=a2-dfaLwI4Y Din video se vede clar ca vetel incepe perioada de franare si vireaza spre stanga in incercarea de a inchide la ricci. El trebuia sa isi mentina directia in momentul franarii ceea ci-ar fi permis lui Ricci sa aiba interiorul virajului.
-
@Moca, luni, 31.10.2016 18:19
vireaza ca sa il evite pe Max
-
DRS11, marţi, 01.11.2016 08:48
Max pare a fi un pilot bun, care va face cariera, un viitor multiplu campion mondial (parte ptr. ca este bun, parte ptr. ca sunt facute cartile pentru el). Daca urmarim parcursul sau in F1 vom observa ca seamana mult cu cel al lui Vettel. Insa chiar daca este bun atrage antipatia tuturor intrucat este favorizat pe fata. Nu inteleg de ce este atat de criticat Vettel: el a reusit sa-si faca o strategie de cursa care i-a permis sa se bate pentru un loc pe podium, iar in duelurile cu Max si Ricci a fost corect dar in acelasi timp a oferit si spectacol. Ma intreb ce se intampla daca intr-un duel asemanator cu cel dintre Vettel si Ricci unul dintre cel doi era Max?! Accident fara dar si poate. Duelul dintre Vettel si Ricci a fost unul corect, demn de F1, unul pe care mai toti il dorim cat mai des. Frustrarea lui Vettel?! Este de inteles intr-o oarecare masura daca e sa tinem cont ca singur si-a creat sansele la podium (daca se lasa pe mana strategilor de la Ferrari era mai in spate) iar berbecul de Max nu lupta corect si ii ruineaza cursa. Iar nervii vin mai ales ca stia ca Max o sa fie iertat si de asta cred ca a fost asa vocal. Dar premeditarea lui Max in a-l bloca pe Vettel pentru a-i da o sansa lui Ricci sa-l depaseasca a fost corecta?!
-
angusyoung, marţi, 01.11.2016 08:57
n-au decat sa ma injure cat vor unii pe aici dar putoiul asta de max trebuie pus la punct de echipa si de nenea Charlie Withing cat de curand..Ce face el pe pista anul asta e pilotaj kamikaze...Si daca moare el n-ar fi o pierdere prea mare ptr F1, Dar mucosul risca sa omoare si pe altii nevinovati...Asta este rezultatul promovarii premature a unor copii cu cas la gura in F1...Principalii vinovati sunt cei de la RBR care il sustin mai mult decat este normal si in acest fel il incurajeaza la astfel de pilotaj...Iar alti vinovat este Charlie Withing care l-a iertat de prea multe ori pe pusti ,iar pe altii ii arde la sange cu penalizarile tembele care ii trec prin creierul sau sclerozat...Spun asta ptr ca unele penalizari sunt absolut aberante...Au mai existat si in trecut piloti tineri care ajunsi in F1 pilotau agresiv iar exemplele sunt multe, Dar ce face micul putoi intrece orice limita a bunului simt..Incerc sa-mi imaginez ce s-ar fi intamplat daca Raikkonen la 300 km/h asa cum bine a punctat@pif666,Alonso,Hamilton,Vettel,Button si altii mai maturi s-ar fi coborat la mintea lui si s-ar fi acrosat cu el..Era carnagiu pe pista.Sunt total de acord cu cei care il critica pe acest copil si nu sunt de acord cu pilotajul sau..Si eu imi doresc curse spectaculoase ptr ca si mie imi plac duelurile roata la roata care sunt mult mai putine in prezent decat erau pe vremuri... Dar ce face copilul rasfatat nu este pilotaj spectaculos,ci teribilism adolescentin...Sper ca a invatat ceva din penibilul de care s-a umplut cand a fost ejectat de langa Hamilton si Rosberg duminica seara inaintea ceremoniei de premiere...Daca n-a invatat nimic inseamna ca este o problema cu el...Sper sa se potolesca cat mai repede...Dau un exemplu concret :::Cati dintre voi v-ati fi bucurat de spectacol in F1 daca Grosjean i-ar fi zburat capul de pe umeri lui Alonso la Spa???Ptr ca in F1 se poate ajunge foarte usor si foarte repede in astfel de situatii din cauza unui copil necopt...Cei care il sustin trebuie sa inteleaga ca minimax reprezinta un pericol ptr ceilalti daca nu se potoleste...De aceea eu cred ca cei din F1 s-au grabit cand au decis sa-i promoveze la varste fragede pe acesti copii...Cred ca 20-21 de ani repezinta o varsta decenta de a ajunge in F1 si a demonstra fiecare ce poate in anii urmatori...Dar unde sunt bani multi si interesele sunt mari...
-
angusyoung, marţi, 01.11.2016 09:27
372,54KM/H!!!Viteza maxima oficiala atinsa in cursa de un monopost actual de F1 dotat cu motor v6 turbo+motor hibrid+DRS...DECI IN NUMAI 3 ANI DE EVOLUTIE aceste motoare ating performantele maxime ale celebrelor V10 aspirate de acum doar 10 ani cand Montoya atingea practic aceeasi viteza maxima cu respectivele V 10 aspirate...Parerea mea este ca actualele motoare deja le-au si depasit daca ne gandim la faptul ca sunt limitate la turatie si ca inginerii inca ar mai putea sa scoata ceva putere din ele...Intrebare ptr pasionati::Este mai bine ptr F1 si ptr spectacol in comparatie cu ce era acum 10 ani??Bbineinteles aici adaugand toate inovatiile aerodinamice,electronice etc,etc...Eu cred ca ca este mai bine ptr F1, dar si ptr industriile adiacente in prezent decat era acum 10 ani...Mare problema in opinia mea o reprezinta regulamentele restrictive...Si in cautarea motivelor privind scaderea [nu lipsa] spectacolului in F1 se impune o noua intrebare ptr aceeasi pasionati...Este oare mai bine sa se elimine total restrictiile regulamentare in F1???Unde se va ajunge oare F1 cu inovatiile fara restrictii???Cate echipe vor putea tine pasul in noile conditii???1-2-3 sau mai multe??? Cu bugete din ce in ce mai mari cate echipe vor vor mai putea sau vor mai dori sa ramana in F1???Indrazneste cineva sa anticipeze???Va salut...
-
Bogdan, marţi, 01.11.2016 09:43
Pentru toti cei care considera ca Ham si Max nu meritau sanctiune pentru taierea sicanei: uitati-va la minutul 2:50, pe video-ul atasat, sa vedeti ce inseamna sa ratezi intrarea in virajul ala de dreapta si cat pierzi prin revenirea pe circuit pentru negocierea corecta a urmatorului viraj de stanga. Perez putea la fel de bine sa taie si el, ca doar tocmai ce il depasise pe Massa https://www.youtube.com/watch?v=IjOg9tGYcHs
-
Bogdan, marţi, 01.11.2016 11:16
Cu cat ma uit mai mult la fazele alea cu atat imi dau seama cat de tare si-au batut comisarii cursei joc de piloti si de spectatorii cursei. E ca o furaciune pe fata din meciurile din campionatul nostru de fotbal. Pacat. Ia uitati-va la Ham cu se infrupta din rahat. Noroc ca este si el maro, din nascare, si ca nu se vede ca e manjit tot pe la gura. Cum ii da inainte cu mandria fata de echipa si cata incredere are in echipa samd. Asta dupa ce in saptamanile trecute era foc si para la adresa lor. Si da, Vettel a sarit calul cu injuriile alea din finalul cursei. INSA, a fost serif atunci cand a refuzat sa intre la boxe si a mers pana cand a decis el cu cauciucurile pe care le avea pe masin, scotand timpi foarte buni si ajungang, asa cum s-a spus si mai sus, in situatia de a ataca locul trei.
-
GTS, marţi, 01.11.2016 11:17
Hamilton a castiga vreo 2-3s prin taierea acelei sicane, estimativ evident.
-
Bogdan, marţi, 01.11.2016 15:11
A intrat un taranush de pe toate calculatoarele din firma si a dat vot negativ la ultimele comentarii. Bravo, fratica. Esti tare de tot!
Citeste si
-
F1 TOP | joi, 14 noiembrieFormula 1: Monaco va rămâne în calendar până în 2031Formula 1 a anunțat un acord nou cu Monaco pentru a găzdui Marele Premiu de la Monaco până în 2031. Începând din 2026, etapa din principat va avea loc în primul weekend din iunie. Citeste tot
-
F1 TOP | miercuri, 13 noiembrieF1: Eveniment special de lansare pentru toate echipele în 2025Formula 1 va organiza, pentru prima dată în istorie, un eveniment special de lansare pentru toate echipele. Evenimentul va marca 75 de ani de la înființarea campionatului mondial de Formula 1. Citeste tot
-
F1 TOP | marţi, 12 noiembrieF1: Alpine va trece la motoare Mercedes din 2026Echipa de Formula 1 Alpine a anunțat oficial că va trece la motoare Mercedes începând din sezonul 2026. Anunțul vine la o lună după ce Renault, actualul furnizor de motoare al echipei franceze, și-a anunțat retragerea din Formula 1 la finalul lui 2025. Citeste tot
-
F1 TOP | miercuri, 6 noiembrieF1: Gabriel Bortoleto, pilot Kick Sauber în 2025. Bottas și Zhou părăsesc echipa la finalul lui 2024Gabriel Bortoleto va fi noul pilot al echipei Kick Sauber în Formula 1, începând din sezonul 2025. Debutantul brazilian îl va avea coechipier pe Nico Hulkenberg. Totodată, actualii piloți Sauber, Valtteri Bottas și Zhou Guanyu, vor părăsi echipa la finalul sezonului actual. Citeste tot
-
F1 TOP | luni, 4 noiembrieFormula 1: Max Verstappen, victorie spectaculoasă în Brazilia. Alpine, pe podiumMax Verstappen a câștigat Marele Premiu de la Sao Paulo într-un mod spectaculos. Triplul campion mondial este acum la un pas de cel de-al patrulea său titlu mondial, după ce rivalul său principal, Lando Norris a încheiat pe locul 6. Surpriza cursei a fost un dublu podium pentru piloții Alpine. Citeste tot
Deci cum am mai spus, campionatul gumelor!!