Spectacol la Sepang: Ricciardo a câştigat cursa din Malaysia în faţa lui Verstappen. Hamilton şi Vettel au abandonat
Daniel Ricciardo a câştigat cursa de la Sepang după un duel spectaculos cu coechipierul Max Verstappen. Succesul a fost facilitat de abandonul lui Lewis Hamilton din cauza unei defecţiuni la motor, în timp ce Sebastian Vettel s-a retras în urma unui accident în primul viraj.
Un accident în primul viraj, o defecţiune tehnică la motor şi un duel palpitant pentru victorie au fost principalele ingrediente ale Marelui Premiu al Malaysiei, una dintre cele mai spectaculoase curse din acest sezon al Formulei 1.
Lewis Hamilton a avut parte de un start excelent şi şi-a păstrat prima poziţie obţinută în calificări, însă în spatele său Nico Rosberg, Max Verstappen şi Sebastian Vettel s-au acroşat în primul viraj.
Verstappen l-a atins uşor pe Vettel pe interiorul primului viraj, iar câteva secunde mai târziu Rosberg a virat brusc şi l-a lovit pe pilotul Scuderiei Ferrari. Cu o defecţiune majoră la suspensia stânga-faţă, Vettel a fost nevoit să tragă pe dreapta şi să abandoneze, în timp ce Rosberg a coborât până pe locul 17, iar incidentul va fi investigat după cursă.
După câteva tururi desfăşurate sub un Safety Car Virtual, Hamilton a rămas lider în faţa lui Daniel Ricciardo, care a progresat pe locul doi după incidentele din primul viraj, în timp ce Verstappen şi Kimi Raikkonen au urcat pe locurile 3 şi 4 după depăşirea lui Sergio Perez.
Hamilton rămâne lider detaşat după pitstop
Într-un moment în care Hamilton îşi consolidase primul loc cu un avans de 4 secunde, o ieşire în decor suferită de Esteban Gutierrez în turul 9 a declanşat apariţia unui nou Safety Car Virtual şi intrarea la boxe a lui Verstappen, care a rămas cu pneuri soft.
Ceilalţi 3 piloţi de top au aşteptat turul 21 pentru a schimba cauciucurile soft cu pneuri hard, ceea ce i-a permis lui Verstappen să devină lider temporar, în timp ce Hamilton a revenit de la standuri pe locul doi în faţa lui Ricciardo şi Raikkonen. Verstappen a intrat însă la boxe în turul 27 pentru un set de pneuri hard şi a revenit pe locul 3, la câteva secunde în spatele coechipierului Ricciardo.
În spatele acestui pluton s-a poziţionat Rosberg, care a intrat la boxe pentru pneuri hard după accidentul lui Grosjean şi a recuperat rapid poziţie după poziţie pentru a ajunge pe 5. Raikkonen şi Rosberg au intrat simultan la boxe în turul 38 pentru pneuri hard, iar germanul l-a depăşit pe finlandez printr-o manevră controversată, lovindu-l uşor la ieşirea dintr-un viraj.
Hamilton, trădat de motor
Totuşi, întreaga atenţie s-a mutat imediat pe duelul dintre Ricciardo şi Verstappen. Olandezul a reuşit la un moment dat să-l depăşească, însă australianul a revenit rapid în joc şi şi-a recâştigat locul doi.
Cei doi au continuat să se dueleze câteva tururi, însă lupta lor s-a transformat într-o confruntare pentru victorie în momentul în care motorul lui Hamilton a luat foc. Pilotul echipei Mercedes a fost nevoit să abandoneze şi a coborât dezamăgit din monopost, în timp ce Ricciardo şi Verstappen au intrat simultan la boxe pentru pneuri soft ca urmare a neutralizării cursei cu un Safety Car Virtual. Practic, în urma acestei decizii, Ricciardo a revenit pe circuit pe primul loc şi a câştigat 2-3 secunde în faţa lui Verstappen, interval în care olandezul a aşteptat schimbul de pneuri al coechipierului.
Victorie entuziasmantă pentru Ricciardo
În primele tururi de după ultima intrare la boxe, Verstappen a încercat fără succes să-l atace pe Ricciardo, astfel că în cele din urmă a renunţat la boxe şi i-a permis australianului să obţină prima victorie după o pauză de doi ani. Verstappen s-a mulţumit astfel cu locul doi, în timp ce Rosberg a terminat cursa pe ultima treaptă a podiumului.
Germanul a primit o penalizare de 10 secunde în clasamentul cursei pentru acroşajul cu Raikkonen, însă a reuşit să termine cursa cu un avans de 13 secunde, suficient pentru a-şi păstra podiumul în faţa pilotului Ferrari.
Valtteri Bottas a ocupat locul 5 pentru Williams în faţa lui Sergio Perez de la Force India, în timp ce McLaren a terminat cu ambii piloţi în puncte după ce Fernando Alonso şi Jenson Button au ocupat locurile 7 şi 9. Între cei doi s-a intercalat Nico Hulkenberg, iar Jolyon Palmer şi-a trecut în cont primul punct din carieră pentru Renault.
Malaysia - Rezultate cursă:
-
@DanielPopescu, duminică, 02.10.2016 11:56
Mai traiesti sau ai alte preocupari in ziua de azi, acest site rmanand pe locul 2?
-
Anonim, duminică, 02.10.2016 11:57
Prea pe fata au facuto Mercedes cu Hamilton.nici o atentionare de la echipa legata de motor suspect.ma bucura noile update ri la Maclaren sunt in crestere
-
Anonim, duminică, 02.10.2016 11:59
Bravo pentru pilotii Red Bull, bravo pentru Rosberg. Ferrari pe nicaieri dar scuze, vorbesc mult, prost si degeaba (seamana cu Alex si altii). In primul tur, pentru incidentul dintre Vettel si Rosberg, ultimul a fost de vina pentru ca a luat prea strans virajul dar nici Vettel nu avea unde sa se duca si oricum nu era atent la pilotii din jur. Dezamagirea celor de la Ferrari este completa in acest moment, nu au nici un manager capabil, nici echipa echipa tehnica capabila si nici macar piloti care sa isi vada de treaba lor (adica sa ramana in cursa si nu s-o termine in primul viraj). Bravo Ricciardo, Verstappen si Rosberg!
-
@Anonim, duminică, 02.10.2016 11:59
Ai revenit la vechiul nick?Felicitari! Trebuia sa te certi degeaba cu unul pe aici?
-
pif666, duminică, 02.10.2016 12:00
explodeaza datorita mapari extrem de fortata a motorului in calificari. practic mercedes il duce la limita in calificarisi apoi il remapeaza pt cursa la un nivel acceptabil,deoarece nu ar rezista 55 de tururi la maxim. inainte nu erea permis sa mai umbli la masina dupa ce terminai calificarile,si poate erea mai ok asa. plus ca nu trebuie sa uitam,mercedes ca si toti ceilalti, continua sa dezvolte motorul si sa-l pregateasca pt 2017. vezi alonso,care asta face de cateva curse: testeaza noul motor imbunatatic pt 2017. ceilalti client de motor,primesc mai tarziu motorul imbunatatit si in consecinta mai fiabil. nu trebuie cautata vreo conspiratie aici,hamilton,merge la limita,forteaza si este extrem de agresiv cu masina. pacat de vettel : anul asta cel mai ghinionist pilot de pe grila. cand nu il lovesc alti ,loveste el . poate la anul avem ceva mai multa animatie si spectacol
-
ZZZ, duminică, 02.10.2016 12:05
@Anonim-Comentatorii de la Digi au spus ca Alonso a folosit motorul de la SPA..motorul nou va fi folosit la Suzuka
-
ZZZ, duminică, 02.10.2016 12:08
Campionatul inca se joaca dar cu, conditia ca Hamilton sa nu mai aiba probleme tehnice..Oricum daca Hamilton n-o sa castige campionatul nu va fi din vina lui..
-
Amza Pelea, duminică, 02.10.2016 12:11
ba rosberg...din cauza ta a abandonat Ham...a fortat motorul si a facut poc....tu esti vinovat
-
miracol, duminică, 02.10.2016 12:14
Anonim...se vede ca esti fan mclaren...adica un bou...Mclaren in crestere...?Tu asa vezi?vai de capul tau
-
Pinguin sef, duminică, 02.10.2016 12:15
Alonso the best...dar ce sa faca cu masina aia?
-
qwq, duminică, 02.10.2016 12:16
Asa da cursa. M-am tot saturat sa tot castige MB.
-
Anonim, duminică, 02.10.2016 12:19
Parerea mea este ca stilul de pilotaj al lui Hamilton poate duce la astfel de probleme tehnice, foarte similar cu stilul lui Raikkonen cand era la McLaren. Dar nu pot sa garantez 100% ce am spus, este doar o parere.
-
@ZZZ, duminică, 02.10.2016 12:25
Nici Schumacher nu a luat titlul in 2006 datorita unui motor care a cedat la Suzika, se intampla, si des ca si la Schumacher, este la fel de agresiv scoate totul din masina si cedeaza mai des.Rosberg e cam la fel cu Button are grija de masina mai mult.Plus ca Hamilton cand a facut lap-urile alea cu pneuri hard acolo a fortat mult....
-
lcr, duminică, 02.10.2016 12:50
Interesant cum penalizarea lui rosberg a venit imediat dupa abandonul lui Hamilton iar pentru manevra idioata de la start nu a primit nimic.Parca vad ca fanii Ferrari nu-l vor ataca pe trisor desi le-a stricat cursa ambilor piloti .Azi am vazut din nou caracterul "frumos" al lui rosberg care a fost un nesimtit atat pe traseu cat si dupa cursa.Cat de prost crescut poate sa fie un pilot sa se bucure pentru un loc trei cand el a facut o cursa plina de gafe dar se pare ca il satisface doar probleme tehnice ale lui Lewis.Trioul mafiot rosberg-lauda-wolf sunt o rusine pentru sport si de azi inainte acesti indivizi nu mai exista pentru mine.La finalul sezonului clasamentul real va incepe cu locul 2 in jos atat la echipe cat si la piloti.Asa ca felicitari de pe acum Red Bull(adevarata echipa campioana) si Hamilton(adevaratul campion).Piquet a fost suspendat din f1 pentru ca si-a ajutat colegul,prostberg si echipa sa fac o serie incontinuabila de mizerii iar FIA nici nu investigheaza.Azi "marele print de Monaco"a baut sampanie din papuc sper ca a simtit multa greata. In cursa unele echipe au facut acelasi gafa ca Ferrari in Canada iar Force India au avut cel mai mult de suferit .Perez termina lejer pe 5 daca nu intra sub SC virtual. Hamilton a fost magistral azi pana sa apara problemele,Red Bull foarte buni,Bottas norocos iar Alonso pilotul cursei.
-
ZZZ, duminică, 02.10.2016 13:00
@ totusi indiferent de cat ar forta Hamilton tot n-ar trebui sa cedeze..E un motor aproape nou..
-
ZZZ, duminică, 02.10.2016 13:04
Here's Niki Lauda now, talking to Sky F1's Rachel Brookes about Hamilton: "I'm really upset about myself and my organisation because we should not let him down with an engine failure. I feel personally very sorry for him. "I'll take him to Japan tomorrow morning and hope to bring him up. 23 points is a lot to gain, but you never know what can happen to the other guy. "I can convince him that we have nothing against him. We are working for him and are proud of him, but these things can happen." Ultima parte e interesanta..
-
@lcr, duminică, 02.10.2016 13:05
tu esti fixat ma baiatule, ai probleme cu scufita, nu stiu la ce formula te uiti tu, pitstop-urile lui Rosberg au fost mereu mult mai lente decat a lui Hamilton, probleme a avut si Rosberg, iar echipa n-ar fi atat de idioata sa buleasca fix motorul il pot incetini pe lewis altfel mult mai clean daca ar vrea sa faca asta, ii dau aceeasi masina, e fast numai ca are stilul de pilotaj agresiv.Start-urile cand pleca Hamilton mai greu gata ca il saboteaza echipa, se intampla asta e!
-
ZZZ, duminică, 02.10.2016 13:10
Pentru cei care spun ca Hamilton este agresiv si mereu forteaza motorul..Hamilton a fost si-n ultimii 3 ani agresiv si totusi n-a avut atatea motoare rupte..Plus ca la jumatatea sezonului 2016 era la limita in ceea ce priveste alocatia de motoare..Nu vreau sa cred ca Mercedes vrea cu Rosberg sa castige campionatul dar totusi daca luam si-n calcul faptul cala inceputul anului cei de la mercedes au hotarat ca echipele de mecanici sa se schimbe in aceasta teorie e si un pic de adevar
-
@ZZZ, duminică, 02.10.2016 13:11
Echipele s-au schimbat la cererea lui Hamilton ca tot asa s-a plans ca e defavorizat!
-
lcr, duminică, 02.10.2016 13:14
ZZZ este o pierdere de timp sa bagi in seama declaratile acelui personaj.Ar trebui sa se mute cu Bernie la un azil si astfel competitia ar scapa de doua gunoaie
-
Alex, duminică, 02.10.2016 13:30
Asa cum toti o zic, asa simte si Lewis: Something doesn't feel right, but there's nothing I can do about it." Asked if he had turned the engine up, Hamilton responded: "No. It was a brand new engine. I had done one race with it. It was a brand new engine out of the new three that I had. "It's just odd. [There are] 43 engines in Mercedes and only mine are gone." Hamilton added that the situation is playing on his mind for the final five races. "I don't even know if my car is going to make it. These next five races I know we've got it in us, me, my engineers and my mechanics, but who knows what the next engines I have are going to do. "I'm just going to keep my head down and hope for the best."
-
Sorin, duminică, 02.10.2016 13:33
multi aveti probleme cu scufita pe aici. Hamilton cere si obrine schimbarea echipelor de mecanici si cand are probleme, cei cu scufita tipa ca e sabotat. in rest cursele sunt interesante cand mai apar acrosaje si probleme tehnice, in rest o simpla procesiune. 2 comentatori fffffffffffoarte slabi la digi, mai ales ion ala, ca nu degeaba il cheama ion, repede a declarat el ca Rosberg e vinovat cand lamentarile lui Vettel, adica lipsa lor dovedesc contrariul. Aduceti-va aminte cat a comentat dupa incidentele cu Verstappen si Kyat, azi nici pas, a fost exact situatia cu Verstappen/Vettel/Kimi.
-
parerea mea, duminică, 02.10.2016 13:50
Constat ca nu doar cei 2 comentatori Digi s-au uitat la alta cursa! Nu as avea nimic cu ei, sunt oricum mai buni decat cei de la Dolce, dar in cursa asta au scos mai multe aberatii decat in mod normal. Asta nu m-ar deranja, dar unii chiar ii cred si le preiau afirmatiile profane, dandu-le putere de axioma, ceea ce nu este in regula. Conform imaginilor, confirmate de explicatiile lui Christian Horner, incidentul de la start a avut urmatoarea desfasurare: Vet l-a depasit pe Vers pe interior, acesta din urma l-a lovit usor in roata stanga spate si l-a pus perpendicular pe viraj, proiectandu-l practic in Rosberg. Rosberg era in fata ambilor, nici nu a stiut ce l-a lovit. Obiectiv vorbind, cel care a generat acest acrosaj in lant a fost Verst, care daca tragea foarte putin de volan evita acrosajul cu Vet si toata lumea era fericita. Nu cred ca l-a lovit intentionat pe Vet, pur si simplu a vrut sa-l lase sa treaca pe german-care era deja in fata- pentru a-i lua apoi interiorul, dar nu a tinut cont de faptul ca acesta era pe franare si astfel socoteala a fost gresita. M-a surprins startul bun al Mercedes si startul slab al celor de la RBR, dar altfel s-a confirmat din nou ca Mercedes pierde curse doar daca sunt "faultati". De altii sau de ei insisi. Personal nu cred in teoria consipratiei impotriva lui Hamilton , asta-i o alta traznaie aruncata pe post de colegu' lu putinica. Si va spun de ce: daca Mercedes chiar dorea ca Rosberg sa castige, il sabotau de anul trecut. Mercedes nu isi permite un asemenea sabotaj, sunt prea multi oameni implicati si s-ar afla imediat. Daca vroiau sa-i crape motorul, de ce I-au mai gasit acea strategie prin care I-au facut rost de motoare si cutie noua? Puteau sa-l lase cu ce avea si in felul acesta era penalizat in fiecare cursa si risca sa nu mai ia nici locul 2. Stiu ca fanii lui Hamilton se vor supara, dar parerea mea este ca Hamilton are un sezon slab, a facut multe greseli si la fel de bine se poate spune ca aceste cedari ale motoarelor sunt influentate de modul de pilotaj. Daca va castiga Rosberg, asta nu inseamna ca acesta este un pilot mai bun ci doar ca a gresit mai putin. Din primii 6 piloti in clasament, Rosberg este cel mai slab, dar cum are masina cea mai buna, singura lui preocupare este sa fie pe 1-2 de acum inainte. Presiunea va fi mai mare pe Hamilton si cum acesta nu prea da rezultate sub presiune, sunt sanse mari sa greseasca. Sayonara!
-
lcr, duminică, 02.10.2016 14:04
prostberg nu a piedut pozitii niciodata la boxe chiar daca stat uneori mai mult,prostberg nu a avut nici o problema serioasa intregul sezon ,Hamilton a fortat azi la ordinul echipei asa ca el nu are nici o vina iar in China s-a stricat motorul la inceputul calificarilor asa din senin,Hamilton a avut parte de nenumeroase strategii proaste iar la prostberg toate sunt perfecte. Echipele de mecanici s-au schimbat ca asa a vrut mafiotul tonto wolf chiar aparuse ieri o declaratie a acestui individ in presa spaniola in care spunea ca el are dreptul sa schimbe mecanicii cum doreste si dadea clar de inteles ca il prefera pe trisor.Cand cei doi sefi il critica pe Hamilton si in declaratii iar cand are o problema nici nu il atentionaza iar neamtului trisor aproape ca-i conduc masina de la boxe este clara treaba. Voi chiar aveti incredere in acest tonto wolf care si-a batut constant joc de competitie.Individul declara dupa Austria ca-i inadmisibil incidentul dintre piloti si ca acestia si-au batut joc de munca celor din echipa dar oare tonto nu si-a batut joc de fanii competitiei cand:1.a pus-o pe sotioare sa concureze in antrenamente in locul pilotilor Williams,2.si-a batut joc de Bruno Senna nepermitandu-i sa concureze in primele antrenamente tot sezonul atunci cand acesta era titular Williams,3.l-a adus pe Maldonado in f1 sa strice cursele tuturor ani de zile,4.a fost deranjat de ordinele de echipe de acum 3 ani facand-o pe cinstitul ca peste un an sa de-a ordine de echipa chiar el,5.nu a luat masuri impotriva trisorului in Monaco 2014 desi a obtinut polul prin frauda cand in mod normal tonto si echipa daca erau atat de decenti trebuiau sa-l avantajeze pe Hamilton in cursa,6.un an mai tarziu echipa face cadou victoria lui prostberg ,7.strategia macabra din ultima cursa a sezonului trecut facuta clar contra Lewis,8.datile cand Hamilton nu a putut sa iasa pe circuit in calificari din cauza problemelor aparute din senin,9.in Austria cand echipa condusa de domnul tonto a facut totul impotriva lui Hamilton. Aceasta echipa germana in frunte cu sefii ei si cu printul "prostberg" sunt o rusine pentru sport.La anul sper ca Red Bull si Mclaren sa-i depaseasca si sa nu mai vad gunoiul germano-filandez-momegasc niciodata pe podium
-
klausnake, duminică, 02.10.2016 14:16
Tinand cont de cum si-a obtinut inca 3 motoare noi,domnul Ham,nu pot decat sa fiu bucuros ca acestea incep sa-i crape. Chiar daca tin cu el,decat sa castige "cartonatul" ala de Rosberg... In rest,nu stiu ce abereaza cei de pe digi sau dolce,prefer sa le vad pe net,de pe sky;comentatorii de acolo nu abereaza,chiar daca e evident ca fiind britanici,tin cu Ham;in schimb nici unul nu a sustinut astazi cum ca si-ar fii bagat coada cei de la Mercedes ca sa-i explodeze aluia,motorul... Stiu,acum urmeaza voturile negative,conspirationistii stiu ei,de ce! LOL
-
lcr, duminică, 02.10.2016 14:40
Chiar nu stiu de ce o tot dati cu greselile lui Hamilton.Singurile mari greseli au fost in calificarile din Baku iar in rest a avut de compatimit din cauza mafiotilor.Cei din echipa l-au indemnat sa forteza ca sa ramana lider dupa intrarea la boxe si nici n-au fost in stare sa-l atentioneza ca motorul este in pericol.Voi chiar credeti ca Hamilton dupa 9 ani in care nu a avut probleme in acest sens a devenit spargator de motoare. Hamilton weekendul asta nu a gresit pe cand prostberg a gafat in calificari si cursa.Iar in tot sezonul prostberg are o sumedenie de manevre murdate si de prestatii lamentabile gen Monaco ca sa nu mai zic ca o data nu l-a depasit pe britanic. Ridicati-l in slavi pe prostberg in continuare ca nu ma mira.Lumea adora hotia si netalentul.La unii Hamilton si Verstappen sunt vinovati pentru orice iar cer ceilalti in frunte cu prostberg si Vettel sunt perfecti si nu gresesc niciodata
-
Mclaren F1, duminică, 02.10.2016 15:08
Superba cursa! Minunata! Pacat de Hamilton. Fernando Alonso pilotul cursei. Iar echipa zilei-Red Bull.
-
Anonim, duminică, 02.10.2016 15:24
Hamilton este din pacate doar o fiinta umana si nimic altceva, nu este nici robot, nici super om si nici altceva, iar daca ar gresi cumva, nu ar accepta ca este vina lui. Din pacate, nu tot timpul merg lucrurile dupa cum vrea sau spera el si uite ca in cursa de astazi altii au avut noroc. Un Ricciardo care a mers foarte bine, dar care fara problemele lui Vettel, Rosberg si Hamilton poate nu ar fi castigat cursa. Din pacate monoposturile astea din F1 nu sunt perfecte sau masini absolute sunt doar niste bijuterii tehnice care se pot strica oricand. Cateodata are Rosberg probleme, cateodata are Hamilton probleme, nu inseamna ca sunt aceleasi probleme, ci pur si simplu ca exista aceste probleme. Si cei de la Ferrari au avut probleme, si cei de la Red Bull dar si cei de la Williams, Force India sau McLaren. Toate echipele de pe grila au avut diferite probleme dar pentru ca cei de la Toro Rosso nu prea au fani pe aici, problemele lor nu conteaza asa de mult. Cand cei de la Ferrari au probleme, fanii McLaren se bucura, dar cand cei de la McLaren au probleme tot fanii McLaren sunt ofticati, iar cand cei de la Mercedes au probleme, toata lumea se bucura pentru ca deh.. sunt acolo in frunte. Hamilton sa fie sabotat de echipa care i-a daruit doua titluri si nenumarate victorii si pole-position-uri? Cam ciudat nu-i asa? Sa fie sabotat de echipa care il plateste foarte bine, cu peste 30 de milioane de euro pe sezon? Daca Hamilton lucra in Romania sigur era sabotat, pentru ca romanii saboteaza pe oricine vad mai talentat decat ei, doar noi am inventat zicala: "sa moara si capra vecinului". Fanii se cearta, vine un @Icr sau un @Alex care jignesc pe toata lumea si pentru ce? Ce conteaza ce spunem noi aici cand treaba se disputa pe pista, acolo unde conteaza si unde multi dintre cei de aici n-au avut nici o sansa sa vad cum sta treaba? Ca-i Verstappen vinovat, ca-i Vettel, ca-i Rosberg vinovat ce conteaza? Nu conteaza cine are o parere obiectiva si toti dorim ca discutia sa fie bazata pe argumente si nu pe diferite frustrati, tristeti, suparari sau dejamagiri? Pana la urma, la ce ajuta injurii aduse altor fani de catre anumiti fani?
-
Anonim, duminică, 02.10.2016 15:29
Pentru mine este simplu, Verstappen l-a "muscat' un pic pe Vettel, care l-a lovit pe Rosberg si dupa aia a abandonat. Si asta nu o zic eu, ci o zice reluarea primului tur. Hamilton si-a facut treaba pana a abandonat, se intampla, a avut ani buni, mai devreme sau mai tarziu norocul sare la altcineva, poate sa fie Rosberg cel vizat, poate Ricciardo, sau poate Raikkonen cine stie. Sau poate eu, cine stie. Daca eram pilot si ma bateam in campionat era altceva, dar ca fan si nu ca "fun" doar ma uit la curse si nimic altceva. Am prieteni fani McLaren, sau fani Mercedes si mai mult facem misto decat sa ne luam la bataie sau sa ne jignim cum fanii unii de pe aici. Nu stiu cat de "gunoaie" sunt anii cum zice @Icr mai sus... dar astfel de apelativa nu-si au locul aici. Sunt doar niste curse... iar noi suntem doar niste fani... un pic de moderatie nu strica...
-
ZZZ, duminică, 02.10.2016 15:31
@ Esti total pe langa,prietene @ ..schimbarea echipelor de mecanici a fost hotararea factorilor de decizie de la Mercedes:) ai nimerit-o ca nuca-n perete:)
-
ZZZ, duminică, 02.10.2016 15:34
Pentru @ -Nico Rosberg has praised moves by his Mercedes Formula 1 team to swap mechanics between his and team-mate Lewis Hamilton's cars for this season. Mercedes bosses have decided to swap several members of Rosberg's 2015 F1 crew to Hamilton's car for '16 and visa versa. There are five differences on each car for this season, which Mercedes describes as being partially made up of swaps, and partly new personnel coming in as the result of normal staff turnover. Mercedes has not altered the engineering roster, but confirmed the number one mechanics on each car have swapped for this year. Rosberg told Autosport: "I think this is a positive move. "The title battles have been intense for the past two seasons and it's good for the wider strength of the team to move people around and not have them become focused on a single car or driver." The tension in the championship fights between Rosberg and Hamilton has escalated at times over the past two seasons, but Mercedes said diffusing this atmosphere was not the main reason for the crew changes. A Mercedes spokesman said: "We've handled that for the past two years. It's not the main driver [behind these changes]. "It's just to mix things up and keep things fresh. You need to do that because you don't want people doing the same thing for 15 years." Share this article on Get more stories on Autosport. For free. Sign up in seconds and instantly upgrade your monthly news limit from 15 to 25 stories. Join over 100,000 Autosport readers and make sure you stay updated with the best motorsport news every month. Register for free
-
ZZZ, duminică, 02.10.2016 15:37
Alte declaratii,Hamilton 13:35 And asked what he meant by his comment insinuating that 'someone or something' seemed not to want him to win this year's title, Hamilton said: "A higher power. It feels right now that the man above or any higher power is intervening a little bit, but I feel that I have been blessed with so many opportunities." 13:33 Lewis Hamilton has in the end completed his normal written media session and, in calmer fashion than his initial TV interviews, has insisted he has complete faith in Mercedes and will work with them to fight back: "Honestly, you've got to understand from my point. One one side we've had the most incredible success for these two years which I am so grateful. These guys work so hard and we are all feeling the pain right now. "When you get out of the car after the feeling that you have after leading the race, it's pretty hard to have positive things to say all the time. "But honestly I feel, Mercedes have had 43 engines whatever it is, and the extra three and I've had, and I've happened to have all the failures. "So that is definitely a tough thing, but I have 100% confidence in these guys. It's my fourth year with these guys, the guys in the garage in the factory, they are 100% fair to me. "I love it here and without them I would not have won these extra two championships. "And while the struggle is real right now, and it had been this year, I honestly feel it's a test of will, my spirit and who I am as a person and get back in and keep fighting it head in. "It's not how you fall, it's how you get back up, and that not only applies to me but my guys as well. I know we're all feeling the pain.
-
JugaruGabi, duminică, 02.10.2016 15:40
Viziunea mea, chit ca imi iau fanii Hamilton in cap: - Rosberg la start a procedat corect. Cine a urmarit vreodata trasa ideala din virajul 1 stie clar ca linia pe care a iesit Rosberg din spatele lui Hamilton o reprezinta trasa ideala. Hamilton a luat o trasa interioara pentru a nu permite nimanui sa treaca in virajul nr. 1 si avea o oarecare iesire bunicica pentru a se apara si la virajul 2. Rosberg a intrat in plasa lui pentru avantajul aerodinamic iar inainte de viraj a iesit pentru a isi pregati atacul din virajul 2, loc in care ar fi revenit pe interiorul coechipierului, sperand la depasire. Din toata chestia asta, si din filmarea onboard pe masina lui Rosberg nu pare ca neamtul a tras mult in fata celor 2 piloti care erau deja in clinci. Personal consider ca incidentul dintre Vettel, Verstappen si Rosberg, a fost cauzat de Vettel care s-a infipt mult prea tare si adanc pe interior (a procedat similar cu intrarea lui Verstappen in Spa - un pic prea increzator). Vettel, dupa incident: "I tried to race Max into Turn 1, Nico picked a different line ahead, which is his right, and unfortunately we made contact. I can’t do more than apologise to him because it had nothing to do with him and it was the last thing he wanted." - Hamilton are stilul de pilotaj agresiv, e rapid. E un lucru pozitiv, insa consider ca bubuiala motorului poate fi si fara sa prezinte vreun simptom, sau daca il prezinta e poate mult prea tarziu. In Malaezia este foarte cald. Fara o racire corespunzatoare, motorul poate face probleme. Ma gandesc ca Hamilton a fortat mult prea tare, dat fiind faptul ca strategia era putin impotriva lui. Trebuia sa castige cateva secunde pentru a putea intra la pit sa iasa in fata lui Ricciardo. Asta consider ca e adevaratul motiv pentru care a bubuit motorul. De altfel, cine are mici cunostinte in domeniul auto stie ca un monopost poate bubui si din senin, nu trebuie sa fie anuntat cu 10 ore inainte ca va ceda - facand referire strict la comentatorul DigiSport care a spus "atatia senzori si nu ar fi putut observa o problema la Hamilton?". De altfel, daca tot mergem pe ideile conspirationiste: o parte din mecanicii de la Mercedes au fost interschimbati de la Hamilton la Rosberg si invers. Asta a fost facuta din cauza ca s-a existat si anul trecut suspiciune ca Hamilton e lucrat de echipa. De altfel, Mercedes i-a scos 3 motoare noi lui Hamilton in Spa! De altfel, l-au ajutat pe britanic sa scoata locul 3, dat fiind faptul ca ar fi trebuit sa plece dupa locul 70, daca existau atatea monoposturi. Intrebarea precum de ce monopostul lui Rosberg nu a bubuit, dat fiind faptul ca a mers tare din spate... sa nu uitam ca Hamilton scotea 1.39.000 pe tur in timp ce Rosberg castiga pozitii dar scotea doar 1.41.000 pe tur. Asta inseamna ca Hamilton alerga si forta mult mai tare ca Rosberg cu mult - 2 secunde sunt enorm. Privind obiectiv: da, Hamilton merita victoria din punct de vedere al stilului de pilotaj. Din pacate, problema de fiabilitate i-a dejucat sansele la titlu. Cand exista temperaturi de acest gen, trebuie sa te astepti la fel si fel de probleme. Insa in cazul lui au existat 2 probleme: trebuia sa mai faca o oprire si trebuia sa forteze pentru a iesi in fata lui Ricciardo. Nu e vina nimanui. - Incidentul dintre Rosberg si Raikkonen... ca fan dedicat al lui Raikkonen pot spune ca ala a fost incident de cursa si trebuia ignorat de comisari. A fost o atingere cum au fost si altele pe circuit, in plus Raikkonen nu a iesit de pe circuit in urma contactului, ca sa se explice penalizarea. Asa ca nu inteleg penalizarea lui Rosberg, dar in fine. De altfel nu inteleg nici penalizarea lui Vettel cu 3 locuri pe grila in Japonia. De fel nu inteleg penalizarile de pe o etapa pe alta, mai ales cand pilotii care sunt vinovati ies deja din cursa curenta. E o regula idioata care nu ar trebui sa existe in Formula 1, cum sunt si altele. - Ricciardo si Verstappen... daca nu erau ordine de echipa... era un duel spectaculos pana la capat. S-au luptat foarte elegant in turul fatidic al lui Hamilton, chiar au oferit spectacol si, desi nu suport RBR, pilotii echipei au oferit cea mai mare placere in perioada aceea a cursei.
-
serban, duminică, 02.10.2016 15:41
@Anonim Frumos și la obiect spus prietene, dar la fel de inutil pe cât de frumos, tot tu ai relevat legătura dintre capra vecinului și faptul că suntem români ... iar românul prietene, vede numai ce vrea să vadă și aude numai ce vrea să audă. Așa că postările de bun simț, ca ale tale, sunt o rara avis pe un site dominat de hateri.
-
ZZZ, duminică, 02.10.2016 15:46
In alta ordine de idei ,Vettel a primit o penalizare de 3 poziti pe grila de start pentru Grand Prix-ul Japoniei..
-
razvan, duminică, 02.10.2016 15:48
Vettel a fost considerat vinovat de coliziunea cu Rosberg de comisarii cursei si va fi penalizat cu 3 pozitii pe grila la cursa urmatoare din Japonia.
-
Horia, duminică, 02.10.2016 16:02
Wow, Alonso cu Mclaren de pe 22 pe 7!! Ma intreb daca nu era penalizarea pe unde termina! Bravo lui si lui Ricci!! Rosberg mentiune.
-
lcr, duminică, 02.10.2016 16:24
Anonim scuze ca te contrazis dar Hamilton a muncit pentru cele 2 titluri si nu au fost un cadou.Ca sa castige a trebuit sa treaca de prostberg in multe ocazii,a recuperat fantastic atunci cand echipa dadea rateuri in calificari,a avut monopostul la fel cu al neamtului trisor.Deci nu a castigat doar pentru ca rivalul are probleme asa cum se intampla anul asta cu prostberg. Cat despre probleme:Hamilton cu zecile,prostberg 0.Asta este realitatea si nu poate fii negata.Mafiotul tonto are origini romanesti asta in caz de nu stiai dar sa stii ca nu sunt romanii cei mai rai din lume. Nu cred ca am jignit alti fani sau cel putin nu am avut aceasta intentie.Am incercat cu argumente sa contraatac parerile care mi s-au parut gresite.In zilele noastre se loveste in persoanele talentate iar exemplele negative sunt modele de urmat. Pe cei din echipa germana nu pot sa-i mai respect pentru ca stiu 100% ca tot ce s-a intamplat intregul sezon a fost planificat.Nu pot sa respect niste fiinte care-si bat joc de acest sport si de toti cei pasionati.Din pacate unele fiinte nu merita un gram de respect. Stiu ca am fost prea dur in mesaje dar prefer sa spun intotdeauna in mod direct ce gandesc.Daca te-ai simtit jignit de mesajele mele imi cer scuze.
-
Hami, duminică, 02.10.2016 17:56
Incredibil. Incredibil. Incredibil. Am vazut doar 15 minute din cursa si a trebuit sa plec. Deci ...nu se poate asa ceva. Totuși, eu zic ca Rosberg sa nu se bucure, s-ar putea ca cel care sa fi câștigat astăzi sa fie tocmai Hamilton pentru ca daca Neamțul termina învingător chiar era un dezastru.
-
@lcr, duminică, 02.10.2016 18:29
In ultima cursa din sezonul 2014 Rosberg a avut probleme cu masina daca era cum visezi tu era invers si titlul mergea la Rosberg.Furi curent rau de tot tu cu parerile tale idioate si stupide.
-
Alex, duminică, 02.10.2016 18:34
Nu stiu ce tot o dau unii ca Hamilton are stil agresiv si ca s-a busit motorul din cauza lui, hai ma, sa fim seriosi, un pilot de formula 1 din 2007 si cu 3 titluri mondiale sparge motoarele? Lasa-o ca macane. Sincer si eu vazusem ca Max l-a atins usor pe Vettel, asta fiind pre franare, a fost de ajuns sa il scoata de pe traiectorie, mai departe, vacarmul. Nu l-am suportat inainte pe Vettel, acum ca e la Ferrari, trebuie sa ma invat cu el, dar un pilot ca el, cu experienta lui, nu are cum sa greseasca chiar in halul asta nefiind provocat. Imi aduc aminte anul 2014 cu tete a chio-ul ala la 300 km cand s-a rasucit la 360 de grade, readucand masina fara nici macar o zgarietura, aia e manevra demna de un pilot iscusit, nu orice incepator. De altfel, se vede cat de bine ia starturile, cam aceeasi treaba o facea si Alonso la Ferrari, de acolo toata lumea il numea marele pilot, nu, pur si simplu sunt buni, maestri la anumite manevre.
-
alexfiulupeste, duminică, 02.10.2016 19:03
Vetel nu greseste, numa' izbeste piloti pe pista! Deja e prea mult! Si mereu sunt altii vizati ca sunt de vina. Acum cica l-ar fi atins Verstapen, ma alex pentru mine e clar ca fumezi lucruri proaste, macar ia-ti ceva de calitate!!
-
Forza, duminică, 02.10.2016 19:06
Fetel crede ca titlurile oferite de Newey ii da dreptul sa intre oricum, in oricine. Presiunea de la Ferrari nu e pentru el, acolo nu mai are protectii nici genii intr-ale aerodinamici iar limita lui e demult scoasa in evidenta. In fapt Ferrari au ales gresit. Trebuia sa vina Ricciardo la Ferrari. Alt aplomb si mult mai bun in noua era turbo. Asta e. Macaronarii au ce-au ales. Forza!
-
sorin, duminică, 02.10.2016 20:01
raikkonen dupa safty car a adormit saracu cei drep e cel mai in varsta,verstapen a trecut pe langa el de parca era un vis si atunci probabil de la sunetul motorului sa trezit si raikkonen ,..mai varza ca anu asta nu cred ca am vz ferrari atat la piloti cat si la masina,bravo redbull si mclaren se vede progresu .
-
lcr, duminică, 02.10.2016 21:38
Hamilton era lider inaintea ultimei etape din 2014 si era suficent sa termine pe 2 indiferent de ce facea prostberg.Inainte de abandonul lui prostberg Hamilton conducea linistit si trisorul era pe 2.Asa ca Lewis nu a castigat nimic de pe urma abandonului lui prostberg ca oricum iesea campion.Un posibil abandon al britanicului atunci era prea suspect si le sarea presa in cap celor de la mercedes si cum au existat si in acel an unele probleme suspecte mafia a ales s-a stea linistita.Faptul ca Hamilton nu a fost sabotat atunci nu exclude un sabotaj acum.Oricat de ghinion ar avea un pilot nu poate avea atatea probleme tehnice iar colegul cu o masina identica 0.Stilul de pilotaj a fost acelasi si in alti ani si nu au explodat motoarele. Cei care tin partea trisorilor este normal sa critice parerile mele insa sincer nu imi pasa ce cred.Am dreptul la opinie si voi tine partea pilotiilor adevarati si nu trisatorilor tinuti in brate indiferent ca deranjeaza pe unii. Vettel face performanta doar cand are masina competitiva in schimb cu masini slabe face greseli si s-a vazut asta si in ultimul sezon cu Red Bull si anul asta cu Ferrari.Cautarea altor vinovati pentru greselile sale este un obicei vechi pentru german si uneori chiar este comic.Din pacate fanii lui fac acelasi lucru si anul asta Kvyat si Verstappen au fost luati la rost si cand nu trebuia.
-
@lcr, duminică, 02.10.2016 21:53
momentan nu avem piloti adevarati daca o luam asa... Schumacher, Senna, inca nu avem de calibrul ala sincer tot sincer, de plangaciosi m-am saturat!
-
jesus, duminică, 02.10.2016 21:57
Urmaresc de ceva timp, Formulele inferioare de ex Formula 4 ADAC.. acolo este si Mick Schumacher, si este foarte rapid pe ploaie sper ca intr-o zi sa vedem iar numele Schumacher in Formula 1 sa ne faca cinste.Astazi a iesit vicecampion in al doilea sezon al sau.
-
Andrei McLaren F1, duminică, 02.10.2016 22:09
Sa fiu sincer, imi place de Max, dar nu la starturi, cand face gafe uneori. Acum l-a atins pe Seb (se vede clar) si din cauza asta fostul campionul mondial l-a lovit pe Nicusor. La Spa, accidentul a fost tot din vina juniorului pentru ca s-a bagat in spatiul pe care Kimi urma sa-l foloseasca in viraj (parerea mea). Si spre deosebire de Max, Seb chiar avea loc sa se bage. Pacat, poate cu putin noroc, Vettel castiga prin abandonul lui Lewis. Penalizarea e destul de inutila, la valoarea lui, Seb o sa treaca ca trenul prin gara pe langa cei din fata lui (Force India, Williams si Kimi nu se compara din punctul meu de vedere). In legatura cu Kimi si fanii lui, sper ca nu v-am jignit, dar i-a cam trecut vremea. Ferrari il mai tine deoarece nu prea are inlocuitor momentan. Bravo lui Ricci, in ciuda faptului ca a triumfat in urma unor incidente care puteau fi evitate. Bravo RBR, Alonso si McLaren, Hamilton, Palmer pentru primul lui punct din cariera si, de ce nu, Bottas..
-
lcr, duminică, 02.10.2016 23:18
Schumacher si Senna sunt considerati cei mai mari din istorie si in plus cand concurau ei conta mai mult pilotajul decat in zilele noastre.Schumacher a fost cel mai mare pilot in opinia mea si era o placere sa-l vezi concurand pe ploaie totusi nu mi-a placut politica Ferrari cu ordine de echipa .De Senna nu pot sa-mi dau ca parerea pentru ca nu l-am prins concurand. Grila actuala nu este slaba deloc avem piloti veterani foarte buni plus cativa tineri cu mare potential din pacate au aparut si cateva non-valori cu bani sau nume dar in general sunt piloti buni.Masinile si regulamentul sunt problema si de asta este greu pentru piloti sa iasa in evidenta.Si Schumi sau Senna probabil nu ar fi fost apreciati daca concurau astazi.Poate fac noii patroni o schimbare in bine. Si mie mi-ar placea ca Schumi jr. s-a ajunga in f1 dar s-a ajunga pentru talentul sau si nu pentru nume.
-
@andrei mclaren f1, luni, 03.10.2016 13:49
Seb al tau o sa treaca ca trenul prin gara, cum spui tu. Numai ca doar prin gara nu si pe circuitele de F1. Anul asta cu cateva exceptii cand a facut curse bune a fost mediocru, mult sub asteptarile pe care le are cineva de la un multiplu campion. Atentie, nu "multiplu21"! L-a inlocuit pe Alonso dar nu face ce facea spaniolul. Nici pe departe. Kimi insa e mai bun anul asta, mai putine greseli. Ba mai mult, in doua randuri a fost acrosat de colegul lui iubit cand pleca din fata lui in grila.....deci, mai incet cu "seb" ca e varza in 2016.
-
Sorin, luni, 03.10.2016 14:37
pentru @lcr vezi ca la Singapore in 2014 Rosberg era lider si l-a lasat masina in turul de formare, plus defectiunea din ultima cursa, plus Canada cand a reusit sa duca masina la finish pe 2 in timp ce Hamilton a fortat depasirea si i-au cedat franele. Asta e diferenta, Hamilton e mai "racer", mai agresiv cu masina, Rosberg e mai "soft", in Canada 2014 e exemplul cel mai concludent, cu aceeasi defectiune unu a abandonat pe vina proprie ca a fortat, iar altul a terminat cursa.
-
@@andrei mclaren f1, luni, 03.10.2016 15:37
N-am zis ca Alonso e mai slab ca Vettel. Spaniolul e unul dintre cei mai buni la momentul actual din punctul meu de vedere, numai ca are o masina mediocra spre competitiva in acest moment. Am zis doar ca Seb nu a provocat atat de multe accidente cum zic unii. Ca se mai acroseaza uneori, asta e. Presupun ca ai mai vazut chestii de genu la Mercedes si nu numai. In plus, parca Ferrari erau cei cu monopost slab sezonul asta. Crezi ca Hamilton ar avea sanse la titlu cu o masina ca aia?
-
lcr, luni, 03.10.2016 15:59
Sorin ai dreptate cu problemele tehnice ale lui rosberg si chiar a mai fost o problema in Marea Britanie dar sa nu uitam ca si Hamilton a avut o multime de probleme in acel an :a abandonat in Australia din cauza motorului,a pierdut cursa din Monaco pentru ca prostberg a trisat,abandonul din Canada a fost cauzat poate si pentru ca stand in a stat in spatele lui rosberg si franele s-au incalzit excesiv,problemele din calificarile din Germania si Ungaria,abandonul cauzat de prostberg in Belgia.Deci la probleme tehnice bilantul este de 4-4 dar Hamilton a pierdut puncte pretioase si din cauza manevrelor trisatoare a lui rosberg din Monaco si Belgia si care nici macar nu au fost penalizate.Sa-ti mai amintesc ca Hamilton l-a depasit pe rosberg in Japonia si SUA si l-a tinut la respect in cursa superba din Bahrain.Deci Hamilton a castigat titlul in acel an pentru ca a fost mult mai bun si nu au rost scoase in evidenta problemele lui rosberg de atunci pentru ca nu au fost mai grave decat a rivalului.Sunt sigur ca lui rosberg intr-un fel i-a parut bine ca nu a fost pe podium in acea ultima cursa altfel cred ca reactiona ca in SUA 2015.In 2015 Hamilton a avut un abandon rosberg 2 si au fost si 2 victorii oferite pe tava de echipa lui rosberg in Monaco si in Abu Dhabi iar la cat de categoric a castigat Hamilton campionatul a fost clar pe merit. Anul asta Hamilton a avut probleme in mai bine de jumatate din etape,rosberg niciodata.Nu cred in coincidente si in ghinion interminabil asa ca pentru mine este clar mai ales ca si reactile si unele declaratii ale celor doi sefi au aratat preferinta fata de trisor.prostberg va fi campion anul asta dar este un titlu nemeritoriu facut cadou de echipa. Legat de stilul de pilotaj ai dreptatea dar sa fim seriosi ca nu asta este cauza problemelor. Intotdeauna mi s-au parut foarte urate momentele cand un pilot face tot ce este omeneste pentru a castiga,conduce detasat dar pe final apar probleme tehnice si abandoneaza.Abandonul lui Hamilton de ieri si abandonul Toyota din ultimul tur din cursa de la Le Mans au fost cele mai urate momente din sportul cu motor 2016
-
Andrei McLaren F1 @ Forza, luni, 03.10.2016 16:11
Mai mult Seb a gresit mergand la Ferrari. N-am inteles de ce a plecat de la echipa cu care a castigat 4 titluri la rand, dar imi fine. Daca ramanea la RBR mai avea sanse la podium in acest moment.
-
lcr, luni, 03.10.2016 16:18
Vettel a provocat trei incidente (China,Belgia,Malaysia) dar de fiecare data a fost "de vina" un Red Bull.Acuma Vettel il ataca pe Verstappen cu speranta ca echipa il zboara pe olandez si sa poata sa se intoarce el acasa (glumesc). Cu masina Ferrari 2016 nu se putea castiga campionatul dar curse se puteau.Si pot sa afirm ca Alnso,Hamilton,Ricciardo,Verstappen si Perez ar fi castigat cel putin o cursa daca erau la Ferrari.
-
Alex, luni, 03.10.2016 16:38
@Icr: Daca Alonso, Hamilton, Ricciardo, Verstappen si Perez castigat cel putin o cursa cu masina Ferrari 2016, inseamna ca acestia ar fi castigat cel putin 3-5 curse in masina Red Bull nu-i asa? Si probabil cam orice cursa in masina Mercedes nu? Sau care este logica din spatele afirmatiei tale?
-
lcr, luni, 03.10.2016 17:29
Alex sa recunoastem ca Ferrari au avut sansele lor dar n-au profitat.In primele etape erau peste Red Bull iar cursele din Australia,Canada si Spania se puteau castiga si daca la primele doua s-a gresit strategia in Spania alti piloti n-ar fi stat jumatate de cursa in spatele lui Max asa cum a facut-o Kimi desi era vizibil mai rapid.Poate si in Bahrain,China,Monaco sau Marea Britanie existau mici sanse dar pilotii nu au profitat. Sa recunoastem ca Raikkonen este departe de forma din trecut iar Vettel nu a stralucit deloc sezonul curent.Chiar si notele date pilotilor de publicatiile imortante scoate in evidenta lipsa de forma a celor doi.Perez daca a reusit podiumuri cu o masina mult sub nivelul Ferrari chiar cred ca obtinea victorii daca era la italieni iar ceilalti 4 sunt cei mai buni la ora actuala si au demonstarat in alte ocazii ca cu masina a doua sau a treia din grila pot castiga. Diferenta dintre pilotii Ferarii si Red Bull este ca primii au irosit sanse iar ceilalti au profitat la maxim.Daca erau mai atenti cei de la Red Bull puteau sa castige si in Monaco si Singapore dar in rest au nu au facut risipa de sanse . Cu masina Mercedes si pilotii Ferrari pot obtine majoritatea victorilor daca nu sunt sabotati dovada este liderul jalnic.
-
Alex, luni, 03.10.2016 18:19
@Icr: Nu cred ca Raikkonen este departe de forma din trecut, nu de alta dar sigur nu are forma de la 20 de ani, cum nici un pilot de pe grila nu poate asa ceva. Notele date de fani din publicatiile importante (care exact sunt publicatiile astea?), nu conteaza pentru nimeni. Daca contau Perez dupa Baku era la McLaren si il batea pe Hamilton... glumesc evident. Simplu spus: masini Ferrari a avut cateva sanse de a arata ce poate, dar au fost pe langa. Masina Red Bull a avut cateva sanse de a arata ce poate, au fost pe langa (singurul exemplu... Monte Carlo). In Spania, ambele masinia Mercedes au abandonat, in Malaezia, incidentul lui Rosberg cu Vettel si abandonul lui Hamilton cred ca se pot pune la incidente de cursa si nu sper la nu stiu ce prostie de conspiratie. Diferenta dintre pilotii Ferrari si cei Red Bull este ca pilotii Ferrari au incercat sa castige si au pierdut de fiecare data in tip ce pilotii Red Bull nu au facut nimic, si au castigat. Ferrari a venit cu diferite strategii, cursa de cursa, si nu a mers nici una. Red Bull a mers pe burta si a castigat doua curse. Personal as paria pe pilotii Ferrari pentru ca asta inseamna sa te bati la un titlu si nu sa stai degeaba. Si pentru ca imi aduc aminte de anii 2010-2014 cand... Alonso a mers pe burta si Ferrari nu a incercat nimic, si daca nu ma insel au pierdut doua titluri pe care le-ar fi putut castiga daca incercau ceva diferit, macar odata. O strategie diferita, orice, inclusiv o alta varianta aerodinamica, ceva ce nu s-a intamplat intre 2010-2014, in schimb s-a intamplat in acest sezon. Daca cu masina Mercedes ambii piloti pot obtine majoritatea victoriile inseamna ca talentul lui Hamilton si Rosberg nu inseamna nimic si totul se datoreaza masinii. Iar asta, scuze, contrazice tot ce ai spus pana acuma despre talentul pilotilor, si nu ce fel de fan ar face asa ceva. De fapt ce contrazici singurel, si nu inteleg de ce. Intr-o discutie despre orice, trebuie sa existe si argumente, si nu vad sa ai asa ceva. Cel putin despre Perez... la ce masina are trebuia sa fie de mult in fata ambilor pilotii Ferrari daca spui ca este atat de talentat, si uite ca realitatea este cumva alta nu-i asa? Eu pot sa-ti spun ceva ce se poate verifica foarte simplu: fanii nu inteleg nici strategiile echipelor, nici degradarea pneurilor si nici diferenta dintre Free Practice si Calificari (referitor la setarile folosite de monoposturi), iar fara aceste detalii, orice discutie nu-si are sensul.
-
@alex, luni, 03.10.2016 18:23
Puiule, notele nu sunt date de fani. Sunt date de editorialisti si oameni din f1 care stiu "ceva carte" in zona asta. Capisci? Nu e ca si cum ai vota tu si cu mine. Scrii mult si prost. Nu se poate invers?
-
Alex, luni, 03.10.2016 18:26
@alex: Eu urmaresc aceste doua site-uri: http://www.f1fanatic.co.uk/ si http://www.motorsport.com/f1/. Unde vezi tu note date pilotilor si daca nici aceste doua site-uri nu ofera informatii de calitate.. poate stii cumva unele mai bune. Un link ceva?
-
Alex, luni, 03.10.2016 18:28
Cin e il mai inteleg pe Anbonim asta, posteaza ditamai comentariul, lumea ii da in cap uneori, vede ca n-are sorti de izband si incepe sa posteze cu ""Alex"desi stie clar ca doar eu am postat cu acest nume. E cam antipatic baiatul dar il iert, a spus un mic adevar mai sus. Max chiar l-a atins usor pe Vettle cat sa il scoata din traiectorie, era pe franare. In fine. @alexfiuluipeste, baietel, ia tu reluarea si priveste cu atentie inaainte de arunca cu noroi in mine! Au mai scris si altii, inclusiv, anonim, omonim, sinonim, antonim sau ce alte nume si-ar mai pune dar totusi, el a vazut un fapt pe care l-am vazut si eu la reluarile din timpul cursei. Nu zic, strict ca de aia Vettel l-a atins pe Rosberg dar dupa cumk apare in reluare, pare de ajuns cat sa il incomodeze pe Vettel.
-
Andrei McLaren F1@Icr, luni, 03.10.2016 18:51
În China se vede clar in imaginile onboard că Seb a pierdut controlul masinii si nu a putut să vireze. La Spa s-a băgat Max si n-au mai avut loc toți trei să vireze. În Malaysia tot Max i-a ,,corectat" trasa lui Vettel în Nicusor (aici, recunosc, Vettel trebuia să aibă reflexe mai bune si sa vireze corect, dar pun pariu că nu s-au asteptat la acel acrosaj). Si mai recunosc faptul că toți piloții Ferrari au irosit câte o șansă , doua sezonul asta. Dar inca un lucru: cu monoposturile roșii poate Hamilton sau Alonso câștigau o cursă sau două, dar Verstappen si mai ales Perez nu. Amândoi sunt neexperimentați fata de cei doi campioni menționați mai sus, iar viteza max. atinsă de motorul Ferrari e mult inferioară fata de cea a unui Mercedes. Aerodinamica nu mai spun. Concluzie: doar cei mai buni ar bate intr-o cursă un Nico Rosberg concentrat intr-un monopost MB cu un Ferrari (părerea mea).
-
Marius, luni, 03.10.2016 19:02
Pentru cine intereseaza puteti vedea toate cursele incepand cu 1991 pana la cea di Malayezia. http://f1fullraces.com/ Calitatea din 1991 e foarte slaba dupa care creste pana la 720 px.
-
schumi31, luni, 03.10.2016 19:47
@ Marius multumim frumos pt link dar nu cursele pot fi vazute din pacate sau poate la mine este o problema
-
Bogdan, luni, 03.10.2016 19:54
@klausnake - am tot cautat informatii pe net si nu am gasit nimic concludent care sa ma lumineze despre interpretarea corecta a regulamentului in legatura cu schimbarea motoarelor si mai ales cu explicatiile pe care le-au dat cei de la Mercedes pentru schimbarea a TREI motoare pentru masina lui Ham inaintea aceleasi curse. In lipsa acestor explicatii eu consider ca manevra lor nu a fost in spiritul regulamentului. @Marius - daca functioneaza e superb. Multumim!!!
-
lcr, luni, 03.10.2016 21:03
Alex iti respect parerea dar am alta opinie.Ricciardo nu a avut greseli majore,Verstappen a avut greseli dar si curse perfecte,Vettel pe langa starturile cu scantei a avut calificari slabe si o prestatie de amator in cursa din Marea Britanie.Kimi este bun dar departe de pilotul din perioada Mclaren,Ferrari 2007 si Lotus. Sergio Perez este pariul meu si chiar cred ca un pilot care a obtinut podimuri cu Sauber si Force India ar castiga curse cu Ferrrari. Masina conteaza astazi 80% dar in cursele pe ploaie si in duelurile de pe piste se vede talentul pilotului.Palmer,Guttierez sau Ericsson nu ar iesi campioni nici cu un Mercedes. Notele la care ma refeam sunt date de publicatiij importante si am sa-ti dau exemple cu notele medii pe sezonul curent:Sky:1.Ham 8,29 ;2.Ric 8,22;3.Alo 7,82 ;4.Ros 7,77;5.But 7,64; 6.Sai 7,62;7.Ves 7,61 ;8.Vet 7,38;9.Hul 7,33 ; 10.Per 7,20; 11.Rai 7,18 As:1.Ric 8,31;2.Ves 8;3.Ham 7,94 ;4.Alo 7,93;5.Sai 7,75;6.Ros 7,50;7.Vet 7,38,7.But 7,38;9.Weh 7,31;10.Bot 7,19;11.Per 7,06 ...15.Rai 6,63.Nu cred ca englezii si spaniolii au ceva cu echipa italiana si noteaza dupa simpatii. Andrei asa cum afirmi ca pilotii Ferrari s-au ciocanit la Spa fiindca s-a bagat Max asa pot si eu sa afirm ca daca nu se baga Vettel nu exista incidentul ca pana la urma colegii "s-au pupat "primii apoi a ajuns Kimi in Verstappen.Vettel a avut un procent semnificativ la toate cele trei incidente si cred ca fanii lui nu sunt chiar obiectivi.
-
Andrei McLaren F1 @ Icr, luni, 03.10.2016 22:11
Ok, hai sa fim obiectivi: chiar dac-am lasat impresia ca sunt fanul lui Vettel, doar mi-am exprimat opinia despre accidentele pentru care toata lumea il crede vinovat. Eu sunt fan Alonso si Hamilton la momentul actual. Insa, ma crezi cau nu, i-as lua apararea si lui Rosberg daca as crede ca nu a facut o prostie (desi el le face totdeauna). Colegii Ferrari s-au pupat tot din cauza lui Verstappen; Kimi, pasiv, a decis sa nu intre in niciunul, un gest fair-play, iar, Vettel, ca sa poata lua virajul cat mai scurt, s-a apropriat de Kimi. Este adevarat, si fara Max s-ar fi atins, dar te asigur ca nu ar fi abandonat nimeni dupa. Revenind: Vettel sigur nu l-a vazut pe Max intrand in viraj si a bracat rotile pentru a lua curba, impingandu-l pe colegul sau in junior. Vorba ta: daca nu era Vettel nu se-ntampla nimic; dar afirmatia este valabila si pentru ceilalti doi. Este clar ca Vettel are un procent semnificativ in toate accidentele, dar nu poti sa fi obiectiv si sa nu te uiti si la ceilalti. Vei spune ca Max s-a bagat pentru ca e competitiv si mai ,,racer", dar Vettel cand s-a bagat acuma la Malaysia a fost prost, nu racer. Pune-l pe Hamilton in locul lui Vettel; ai fi zis acelasi lucru?
-
Anonim, luni, 03.10.2016 22:47
Eu nu am facut misto cand am spus ca am reluat si revazut startul pentru ca initial am crezut ca Vettel a fost de vina pentru acel incident. Ma asteptam sa fie discutat pe Sky ceva mai serios dar mi-am dat seama ca Verstappen a gresit si c-o sa fie ignorat acest aspect. Din pacate am avut dreptate. https://www.youtube.com/watch?v=oZFMHyF2zdY 58" (secunda 58 adica). Se vede cum Verstappen il loveste pe Vettel in roata stanga spate, un pic mai tarziu Vettel il loveste pe Rosberg cu stanga fata, cursa se incheie pentru Vettel in acel moment. Era de asteptat ca Verstappen sa nu fie penalizat sau investigat, nu neg dar FIA are alte interese si pustiul stie ca-si poate permite orice. Bravo lui, dar nu asa se discuta aceste incidente. La Spa am inteles, Verstappen a incercat sa-i scoata din cursa pe amandoi sau poate doar pe Raikkonen, prea tarziu de aflat acuma, dar comportamentul de mai tarziu din cursa sau de la Monza... nu au aratat nimic interesant si nici de bun augur. Ma asteptam sa aiba curaj si sa zica ca a gresit, dar este mai usor sa nu faci nimic, mai grav este ca fanii lui se vor prinde de asta mai tarziu si tot el o sa sufere. Daca cumva cineva crede ca un fan anti-Vettel va putea sa recunoasca ca Verstappen a gresit, scuze ati gresit discutia. Odata ce ai invatat o poezie, o repeti oricui te intreaba. Un fan Hamilton l-ar ura pe Vettel sau pe Alonso ani buni pentru sezoanele 2010-2014, ceea ce se si vede din comentariile unor fani. Invidia duce la ura, din pacate,
-
@Bogdan, luni, 03.10.2016 23:18
Si unde anume,din ce am scris eu,ti se pare ca as spune ca Hamilton a castigat pe drept,inca 3 motoare,in detrimentul celorlalti? Reciteste ce am scris,poate o sa intelegi...
-
lcr, marţi, 04.10.2016 01:31
Andrei sa stii ca il inteleg pe Vettel.In curse daca nu castigi pozitiii la start este foarte greu sa recuperezi mai tarziu.Vettel a riscat si din pacate pentru el si fanii lui a pierdut.Singurul lucru deranjant este ca s-a dat aiurea in Kvyat in China si mai nou Max pare vinovat de orice.La Spa Verstappen a avut partea sa de vina dar in ultima cursa el a fost mult mai putin vinovat decat Vettel si chiar rosberg care se afla intr-o pozitie cam ciudata.Oricum toate acestea au fost incidente de cursa.Vettel merita criticat cand greseste chiar daca este campion mondial,Verstappen merita si el criticat si trebuie sa invete sa nu mai repete greselile dar hai sa nu-i taiem capul.Cred ca nici macar Grosjean si Maldonado nu au fost atat de criticati.Modul in care judeca fazele FIA este intradevar inegal si adevarata problema este ca unii au dreptul sa faca orice iar la altii ploua cu penalizari. Daca era Hamilton sau oricine altcineva in locul lui Vettel parerea mea era identica.Nu am sa neg greselile unui pilot oricat l-as simpatiza. Anonim daca tu urasti rivalii pilotului cu care tii nu inseamna ca toti fac la fel.Nu imi place Vettel pentru ca nu-si recunoaste greselile niciodata si pentru unele episoade gen "multi 21" dar nu il urasc pentru ca ar fi terminat in fata lui Hamilton anumite sezoane daca era asa ma luam si de Raikkonen,Button,Alonso si cei trei chiar se afla in top 6 piloti preferati.Poate ai sa afirmi ca si presa are ceva cu neamtul de-l considera vinovat in acele incidente.Cand spun ca Vettel a gresit o fac pentru ca chiar cred asta iar cand va face o cursa buna am curajul sa recunosc chiar daca fac parte din categoria persoanelor care afirmi tu ca-l uraste pe Vettel. Nu urasc pe nimeni pot sa spun doar ca Vettel si Massa sunt departe de-a fi preferatii mei iar rosberg imi provoaca mila pentru ca este in stare de orice ticalosenie pentru a castiga.
-
magiun, marţi, 04.10.2016 10:12
hahaha...ba ce tare HAM asta...cum sparge motoarele....pentru fanii kimi...iarasi a fost sabotat votkanen...nu a putut sa stea sub 10sec :)))))mor de ris
-
Alex, marţi, 04.10.2016 10:43
@ Anonim, hai sa lasam disputele noastre deoparte, observ ca ai acelasi spirit de observatie ca si al meu. Hai sa ne uitam cu toti la filmutetul postat de Anonim, Max il atinge in dreapata pe Vettel care mai departe, il atinge pe Rosberg. Bun, deci carambol ca la biliard, corect? Ia uiti-va cum derapeaza Max si il atinge pe Vettel, dar uitati-va cu atentie la Rosberg cum inchide unghiul, obligandu-l pe Max prin frana sa vireze si sa derapeze in Vettel. A cui este vina in final? A lui sronzo Rosberg, care pe langa ca ii taie calea lui Max si provoaca un carambol, ulterior tot el strange pe unde trecea Vettel. La o adica, nu vad ce l-a impiedicat pe Nico sa traga un pic stanga e volan, vorba ceeea, avea in stanga toata pista goala, urma curba tot pe stanga, nu avea cum sa il depaseasca Vettel, oricum Nico era cu jumatate de masina in fata lui Vettel.
-
Anonim, marţi, 04.10.2016 10:44
@Icr: Eu nu urasc pe nimeni, dar imi este mila de tine. Am crezut c-o sa spui "m-am uitat la reluare si poate Verstappen a gresit acolo", dar scuze tu n-ai discernamant. Nu este o problema ca l-a atacat pe Kvyat, se intampla, dar Verstappen a gresit la Spa si tu inca nu esti capabil sa intelegi asta. Nu te-ai uitat la reluari pentru ca stii ca altii au dreptate si este mai usor sa-l iei pe "Nu' in brate. Din prima ai spus ca Vettel era vinovat desi cred ca iti dai singur seama ca Verstappen era vinovat pentru acel incident. Iar o persoana care nu este capabil sa reconoasca asa ceva, nu are discernamant, iar pentru asta imi este mila de tine. Nu te-am vazut niciodata postand ceva bun despre Vettel, asa ca te rog nu minti despre acest aspect. Te inteleg ca ii urasti pe Vettel si pe Rosberg dar nu sunt de acord cu acest tip de fani, eu consider ca trebuie sa fiu corect chiar daca sunt fanul altui pilot. Si nici despre Rosberg nu te-am vazut postand ceva de bine. Nu pot sa neg, dar mai tarziu cand o sa te maturizezi o sa-ti para rau de prostiile spuse mai sus,
-
Anonim, marţi, 04.10.2016 10:55
@Alex: Eu nu am o disputa cu nimeni, speram doar sa discutam amical cu argumente, dar anumiti fanii sunt fanatici, si nu cred ca se poate rationa cu astfel de persoane. Rosberg era in fata si era incris deja pe trasa aia, este doar o trasa ideala in acel viraj... daca Verstappen nu-l lovea pe Vettel cred ca nu se intampla nimic. Verstappen nu avea de ce sa-l loveasca pe Vettel, dar ca in alte cazuri nu cred ca suporta sa fie depasit, si reactioneaza. Acelasi lucru se poate spune si despre incindentul de la Spa, Vettel putea s-o mai in stanga dar era pe trasa ideala, iar Verstappen nu avea ce cauta acolo. Atata timp cat un pilot nu intelege cand greseste, dureaza ceva pana se intampla un eveniment care ii va da de gandit. Verstappen a avut deja 4 incidente in acest sezon si nu a fost penalizat niciodata, s-ar putea ca sezonul viitor sa se schimbe foaia si nu vreau sa vad ce vor posta anumiti fani atunci. Maldonado a avut peste 12 incidente, si tot nu s-a calmat, de a fost trimis acasa. Grosjean a avut cateva incidente similare cu Verstappen, si dupa Spa 2012... a fost trimis o cursa sa se calmeze. Verstappen ii calca pe urme cu viteza.
-
@alex, marţi, 04.10.2016 11:35
Bah, tu esti mai destept ca toata lumea, Mai destept ca acei comisari de cursa si mai ales, mai destept ca idolul tau fetel. Asa se intampla cand ai fani de prea mare calitate.
-
@schumi31, marţi, 04.10.2016 12:54
incearca http://f1fullraces.com/full-race/2015/formula-1-2015-round-19-abu-dhabi-grand-prix-full-race-stream-watch-online-free/ la mine e ok. daca merge si la tine inseamna ca tu ai dat peste niste curse care sunt cu probleme. daca nu merge spune-mi ce sistem de operare si browser folosesti. daca ai linux cu chromium (nu chrome) anumite multimedii nu functioneaza.
-
lcr, marţi, 04.10.2016 14:40
Anonim singurul neobiectiv esti tu care traiesti cu impresia ca Vettel este perfect si nu poate gresi.Citeste cu atentie precedentul meu comentariu si ai sa vezi ca am recunoscut ca si Max are partea sa de vina si singura victima la Spa a fost Kimi. Tu consideri fairplay modul in care germanul i-a facut reprosuri lui Kvyat dupa cursa din China cand rusul era complet nevinovat pt. ca esti fan Vettel dar astfel de lucruri nu se fac si poate nu intamplator urmatoarea etapa masina germanului s-a transformat in oul rosu de Pasti pentru Kvyat. Vettel sa-mi dea ocazia sa-l laud si nu voi ezita sa o fac dar momentan nici macar fanii lui nu au pentru ce sa-l laude.Cu rosberg este cu totul alta problema si toate calitatile sale au devenit invizibile pt. mine in momentul in care a devenit un trisator.Asa ca n-am sa mai zic niciodata de bine de un pilot ce trebuia suspendat din competitie pentru ca provoaca incidente intentionat. Daca il consideri pe Verstappen la fel ca Maldonado si Grosjean debitezi rau.Verstappen a fost prea agresiv uneori dar exceptand faza cu Grosjean din Monaco anul trecut nu a produs mari pagube.Ca a fost iertat de FIA de 2-3 ori este alta discutie dar si altii au fost.In plus Pastor Maldonado a zburat din competitie din lipsa banilor daca il sustineau sponsorii ca pana acum il vedeai in continuare intrand ca berbecul in rivalii si neinvatand nimic din penalizari. Ura pare ca simti tu fata de Red Bull ca sunt peste Ferrari si de asta il ataci asa pe Verstappen.Pana la urma F1 este doar o competitie iar pilotii sunt si ei oameni si gresesc dar atat timp cat nu o fac cu intentie nu merita atatea reprosuri si acuze.
-
schumi31, marţi, 04.10.2016 15:28
Folosesc windows 8.1 si browser folosesc opera
-
schumi31, marţi, 04.10.2016 15:31
merge si la mine linku
-
fetelica, marţi, 04.10.2016 16:18
"Really, Sebastian is crazy. I mean he f---ing smashed into Rosberg like an idiot."
-
"@alex la 04.10.2016, 11:35 Ba, miercuri, 05.10.2016 09:22
Daca te-ai uita cu atentie, am scris in alte posturi ca nu l-am suportat niciodata pe Vettel cand era la Rbr, din pacate, acum trebuie sa il sport la Ferrari. idolul meu, de ce ar fi? Daca esti asa de atre, posteaza cu nick-ul cu care postezi mereu, sa vedem cu cine stam de vorba, ok? Asa, esti mai anonim decat userul Anonim, ma rog, asa ii place sa posteze el, cu acest nick, dar tu... chiar esti anonim, la propriu. Ai ceva de ascuns? Uita-te la reluare, daca nu vezi ca Max l-a atins pe Seb, ori esti chior, ori ai pansamente pe ochi.
-
Magiun, miercuri, 05.10.2016 17:18
Dickovanen este cel mai matrasit de echipa :)) nu a fost lasat de Ferrari sa calce acceleratia dupa Rosberg...ca sa stea sub 10sec :)))..unde sunt penalii de fani KIMI care spuneau ca acest obosit este matrasit de echipa?:)))
Citeste si
-
F1 TOP | joi, 14 noiembrieFormula 1: Monaco va rămâne în calendar până în 2031Formula 1 a anunțat un acord nou cu Monaco pentru a găzdui Marele Premiu de la Monaco până în 2031. Începând din 2026, etapa din principat va avea loc în primul weekend din iunie. Citeste tot
-
F1 TOP | miercuri, 13 noiembrieF1: Eveniment special de lansare pentru toate echipele în 2025Formula 1 va organiza, pentru prima dată în istorie, un eveniment special de lansare pentru toate echipele. Evenimentul va marca 75 de ani de la înființarea campionatului mondial de Formula 1. Citeste tot
-
F1 TOP | marţi, 12 noiembrieF1: Alpine va trece la motoare Mercedes din 2026Echipa de Formula 1 Alpine a anunțat oficial că va trece la motoare Mercedes începând din sezonul 2026. Anunțul vine la o lună după ce Renault, actualul furnizor de motoare al echipei franceze, și-a anunțat retragerea din Formula 1 la finalul lui 2025. Citeste tot
-
F1 TOP | miercuri, 6 noiembrieF1: Gabriel Bortoleto, pilot Kick Sauber în 2025. Bottas și Zhou părăsesc echipa la finalul lui 2024Gabriel Bortoleto va fi noul pilot al echipei Kick Sauber în Formula 1, începând din sezonul 2025. Debutantul brazilian îl va avea coechipier pe Nico Hulkenberg. Totodată, actualii piloți Sauber, Valtteri Bottas și Zhou Guanyu, vor părăsi echipa la finalul sezonului actual. Citeste tot
-
F1 TOP | luni, 4 noiembrieFormula 1: Max Verstappen, victorie spectaculoasă în Brazilia. Alpine, pe podiumMax Verstappen a câștigat Marele Premiu de la Sao Paulo într-un mod spectaculos. Triplul campion mondial este acum la un pas de cel de-al patrulea său titlu mondial, după ce rivalul său principal, Lando Norris a încheiat pe locul 6. Surpriza cursei a fost un dublu podium pentru piloții Alpine. Citeste tot
A zis si unul dintre comentatori, nu inteleg cum explodeaza motoarele doar la echipa de uzina, nu si la echipele client, de ce doar la Hamilton si nu si la Rosberg? Cum pot explica ca motorul cel mai fiabil, incepe se arda dupa prima sau a doua cursa? Totusi vobim de 3 motoare noi schimbate in urma cu 2 curse. Prea pe fata!