Specificațiile tehnice ale noului Mercedes-Maybach Clasa S cu motor V12: 612 CP și tracțiune integrală
Noul Mercedes-Mybach S680, adică versiunea cu motor V12 a limuzinei germane, are 612 cai putere, o transmisie automată cu nouă trepte și tracțiune integrală. Aceste specificații tehnice apar pe configuratorul Mercedes-Benz Rusia.
Mercedes-Maybach S Class a primit o versiune cu motor V12, cât se poate de discret. Gigantul german Daimler a publicat în urmă cu o zi câteva imagini, pe care nu le-a anunțat nici măcar cu un comunicat de presă.
În aceeași notă discretă, constructorul german de automobile a introdus noul Mercedes-Maybach S680, pentru că asta este denumirea oficială, în configuratorul aferent site-ului oficial din Rusia. Cu acest prilej, germanii au confirmat totodată specificațiile tehnice.
Așadar, de aici am aflat că motorul V12 de 6.0 litri, twin-turbo, dezvoltă 612 cai putere. Unitatea vine alături de o transmisie automată cu nouă rapoarte, iar puterea este livrată ambelor punți. Cuplul nu a fost publicat, dar se pare că ar fi vorba despre 1.000 Nm.
Mercedes-Maybach S680 cântărește 2.350 de kilograme. În ciuda gabaritului, suta de kilometri pe oră este atinsă în doar 4.5 secunde. Viteza maximă, ca de obicei, este limitată la 250 km/h.
Configuratorul respectiv dezvăluie și prețul de pornire pe această piață: 27.850.000 de ruble, echivalentul a 310.000 de euro.
via Motor1 și Mercedes-Benz Rusia
Parcă mi s-a luat o pâclă de pe ochi (ai minţii). Astfel încât să mă încumet la o “teorie a conspiraţiei” (de data asta fără “emoli” la origine :D). Carevasăzică, Daimler s-a gândit să închidă (că de desfiinţat…numai istoria are acest drept şi această putere) MARCA Maybach, din raţiuni de profit nesatisfăcător, dar s-o reactiveze în ideea de a o “topi” în peisajul mult mai vandabilului MB, ca să justifice nişte “scoruri” astronomice, din categoria aristocratică RR-Bentley. Totuşi, fără supărare, “Mercedes-Maybach” propune acelaşi rafinament ca al celor două englezoaice, mai ales că acum mizează pe…minimalism arhitectural de condiţie high-tech, fidel Teslei?!? Scuzaţi, dar miroase a ţeapă de zile mari. Mă rog, fiecare este liber ornitologic să-şi arunce bancnotele în stânga şi în dreapta (nu şi în extrema dreaptă :D), dar trebuie să fii aşa, MAI BAHic, ca să te laşi îmbrobodit de “hiperluxul” daimlerian (ca potenţial client rus, de ce nu? – probabil că, la ei, tot ce zboară dinspre Vest se bea/alină cu votcă).